Gå til innhold

Satanistdatter

Fremhevede innlegg

Skrevet

En venninne av min søster var satanist. Gikk i svarte klær og hørte på dårlig musikk. Det viste seg at noe så enkelt som en ny klesbutikk for store damer var redningen. Jenta er veldig stor, og selvfølelsen var som en ert i forhoød. Når hun da følte seg pen og kunne gli inn i mengden glemte hun satanismen og behovet for å skille seg ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ikke de fleste av oss gejnnom en periode som satanister eller hardbarka kommunister i løpet av oppveksten?

Se på meg! Jeg har jo blitt en engel :gullengel:

Skrevet

Min dotter är också satanist! :overrasket:

När min lilla ängeldotter kom hem med en hemsk svart skinn-kavaj, svarta skor och blod strömmade ner från hennes munn och hon var likblek i sitt ansikt :grine: vad fan tenkte jag då!, urchakta min formulering men jag vet inte om jag klarar av med det här!! min farsa döde forrige wekend, jag tror jag är gravid med en som dricker ofta och mycket, han går också på drogar :tristbla: Min hund döda av cancer så kanche det är grunnen til at min dotter har blivit satanist, hjälpa mig lite norska forum?!!! Og på toppen av allt fick jag veta att min dotter har tändt på en kyrkgård til sammans med sina hemska satanist-jävlor!! jag hoppas at ni kan hjälpa mig lite och ge mig någon tips ;) Vi är ju alla i samma båt... kram :sjenert:

Skrevet

trebarnsmor: jag var faktisk seriös! varfor är det ingen som forstår mig?

Du kommar här och skrattar av mig, tror du att mitt liv är en jävla dans på rosor?! jag tyckar du skal gå inn i dig skjälv och tenka på vad du har skrivit över här! :frustrert:

Nå vil jag ha ordentliga svar på mina frågor! :ironi:

Skrevet

Jeg vil påstå at barn og unge mennesker som søker noe så ekstremt og negativt som dette, har sosiale problemer eller mangler sunn veiledning fra voksne i livet.

Skrevet
Jeg vil påstå at barn og unge mennesker som søker noe så ekstremt og negativt som dette, har sosiale problemer eller mangler sunn veiledning fra voksne i livet.

Satanisme trenger ikke å være verken ekstremt eller negativt.

Det kan hende det bare er en fase for denne jenta, men det kan også hende hun har funnet noe hun synes gir mening. Uansett, så tviler jeg på at hun brenner kirker og ofrer kattunger. De aller fleste satanist (de ekte, i allefall.) gjør ikke sånt.

Skrevet
så derfor ville jeg prøvd ha en mer avslappet holdning. Noe â`la "du vokser det vel av deg"

For en oppegående og velreflektert ungdom som filosoferer over tilværelsen isteden for å bare godta alt slik det blir framstilt, og legger fram sin religiøse overbevinsing for foreldrene på en voksen måte, klar for å svare på eventuelle spørsmål de måtte ha, er det noe av det mest provoserende du kan si.

Det vet jeg, for det var akkurat den kommentaren jeg ble møtt med.

Finn ut hva satanismen virkelig dreier seg om, og spør dattera di om hennes oppfatning av den. Om disse to stemmer overens har du mest sansynlig ingenting å bekymre deg for. Ver heller stolt over å ha et så klokt barn.

Om hun er en "drikke-blod-og-brenne-kirke-satanist" så er hun nok innerst inne bare oppmerksomhetssyk.

Skrevet
Går ikke de fleste av oss gejnnom en periode som satanister eller hardbarka kommunister i løpet av oppveksten?

Se på meg! Jeg har jo blitt en engel :gullengel:

Jeg gikk gjennom begge periodene :ler:

+ en periode eller to som var enda mer outert :sjenert:

Nå er jeg småbarnsmor, jobber i skoleverket og er ganske så A4, så det kan gå veldig bra selv om man er litt sær i ungdomstida :gullengel:

Snakk med barna deres, så skjønner dere mer av hvordan de fungerer.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
For en oppegående og velreflektert ungdom som filosoferer over tilværelsen isteden for å bare godta alt slik det blir framstilt, og legger fram sin religiøse overbevinsing for foreldrene på en voksen måte, klar for å svare på eventuelle spørsmål de måtte ha, er det noe av det mest provoserende du kan si.

Det vet jeg, for det var akkurat den kommentaren jeg ble møtt med.

Finn ut hva satanismen virkelig dreier seg om, og spør dattera di om hennes oppfatning av den. Om disse to stemmer overens har du mest sansynlig ingenting å bekymre deg for. Ver heller stolt over å ha et så klokt barn.

Om hun er en "drikke-blod-og-brenne-kirke-satanist" så er hun nok innerst inne bare oppmerksomhetssyk.

Veldig enig i denne. Vær glad for at hun prøver å orientere seg i verden og finne seg selv i stedet for å følge saueflokken blindt.

Grunnen til at jeg trodde det var en tulletråd, var fordi jeg ikke trodde på at noen var så uopplyst at de frika over noe så normalt.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Forresten så er ikke Satanistdatter et pseudonym for Bjørnsdatter ;)

Skrevet

Ser at mange har skrevet noe av det samme som jeg har tenkt til å skrive, men jeg velger å svare for det. Også får dere bare unnskylde at det blir litt langt.

Når man kommer litt opp i tennårene begynner man gjerne å lete etter "sin plass i livet/samfunnet", og da er både politikk og relegion spørsmål som gjerne kommer opp. Føler man seg først utenfor, så er det lett å søke seg til relegioner/politiske rettninger som ligger utenfor "det normale". Dette er som regel en fase, men det er det ikke for alle. For å være litt brutal så skiller jeg det i dem som virkelig har reflektert over det, og dem som ikke har det. Dem som ikke reflekterer over det, velger gjerne den rettningen som gir det imaget/sjokket som de gjerne vil, og de vokser det gjerne av seg. De som faktisk tenker nøye igjennom hva de mener, fortsetter gjerne å mene det. De kan gjerne endre meninger senere, men det er noe annet enn "å vokse det av seg".

Det finnes flere forskjellige ting som kalles satanisme idag. Jeg har ikke studert de forskjellige formene så veldig nøye, så i frykt for å si feil, presanterer jeg bare hovedtrekkene kort. Jeg vil anbefale de som er interisert å lese mer om dem, og kom gjerne med tillegg og rettelser til det jeg skriver.

Den typen som kommer mest frem i media, er de som brenner kirker, drikker blod og offrer geiter. Dette har ingenting med satanisme å gjøre, og er en bitte liten del av de som kaller seg satanister. De er som regel ute etter oppmerksomhet, og har psykiske problemer.

Den "ekte" satanismen, er faktisk en del av kristendommen. Djevelen er en kristen figur, og det er ikke mulig å være ekte satanist, og samtidig fornekte at det finnes en Gud. Det går heller ut på at man tror/håper at djevelen er sterkere enn Gud, og at han gir bedre belønninger. Det er troen på at belønningen finnes i dette liv og ikke i det neste, og at djevelens belønninger er på en måte bedre enn Guds sine. Disse menneskene er ikke direkte onde, men det hender de "utfører djevelens ønsker", på samme måte som andre kristne som "utfører Guds ønsker" ved å steine noen som utro (det er veldig sjeldent noe slikt skjer, på alle sider av kristendommen)

Det finnes også en type satanisme som går ut på at man kan gjøre hva man vil. Satan gir en makt, og den makten kan man gjøre som man vil med. Denne gruppen utfører ofte ritualer, og kan sees på som den mest "onde" av gruppene.

Den siste, og den største gruppen, er hobby-satanistene. Hit tilhører alle de som ikke egentlig har reflektert nøye over saken, men vil sjokere og føle tilhørlighet. Det hender de utfører ritualer, men som regel ligner de mer på humanister enn satanister. De tror som regel ikke på noen gud, men mener at mennesket står i sentrum (i den grad de mener noen ting). De prøver ofte å gå imot kristne verdier, men bare i den grad det gavner dem på noen måte.

Det finnes selvfølgelig mellomting mellom disse, og andre typer som jeg ikke har nevnt, men de fleste satanister vil kunne passe inn her. Jeg vil anbefale deg å prøve å snakke seriøst med datteren din. Sett dere ned sammen, og spør henne hva hun mener med satanisme, og hva det er hun faktisk tror. Hvis hun svarer med noe slikt som "Å, du er så teit. Du ville ikke skjønt det uansett!" (eller hva nå tennåringer sier til foreldre idag), så er det stor sannsynlighet at hun er hobbysatanist og ikke vil forklare det, fordi hun ikke kann forklare det. Da er det trolig en fase hun vil vokse av seg, og ikke noe du trenger å bekymre deg alt for mye over. Kan hun derimot forklare hva det er hun faktisk mener og tror, er det godt mulig at dette er noe hun har tenkt over og faktisk mener (som sagt kan meninger endre seg). Hva du velger å gjøre med disse meningene er helt opp til deg og hvordan du føler det.

Det viktigste, mener jeg (og du kan gjerne føle det annerledes), er at du ikke aviser datteren din og hennes meninger. Hvis hun faktisk mener dette, kommer det bare til å skape avstand mellom dere. Da er det bedre at dere har en forståelse om at dere ikke er enig om den saken, og dermed diskuterer andre ting når dere er sammen. Hvis hun er hobby-satanist, så er det best å overse det. Gi det minst mulig oppmerksomhet, og det vil gå over av seg selv. Aldri finn på å si til henne at dette er en fase som kommer til å gå over, eller la henne merke at du tror det. Hvis hun føler at dette ikke har noen efekt på omverdenen vil hun trolig slutte med det tidligere.

Jeg håper dette hjelper litt på tankene dine. Det finnes utrolig mye mer å vite om emnet enn dette, og jeg er absolutt ikke en ekspert på noen områder, bare en person som har tenkt og lest mye om det meste.

Skrevet (endret)
Den typen som kommer mest frem i media, er de som brenner kirker, drikker blod og offrer geiter.  Dette har ingenting med satanisme å gjøre, og er en bitte liten del av de som kaller seg satanister.  De er som regel ute etter oppmerksomhet, og har psykiske problemer.

Den "ekte" satanismen, er faktisk en del av kristendommen.  Djevelen er en kristen figur, og det er ikke mulig å være ekte satanist, og samtidig fornekte at det finnes en Gud.  Det går heller ut på at man tror/håper at djevelen er sterkere enn Gud, og at han gir bedre belønninger.  Det er troen på at belønningen finnes i dette liv og ikke i det neste, og at djevelens belønninger er på en måte bedre enn Guds sine.  Disse menneskene er ikke direkte onde, men det hender de "utfører djevelens ønsker", på samme måte som andre kristne som "utfører Guds ønsker" ved å steine noen som utro (det er veldig sjeldent noe slikt skjer, på alle sider av kristendommen)

Det finnes også en type satanisme som går ut på at man kan gjøre hva man vil.  Satan gir en makt, og den makten kan man gjøre som man vil med.  Denne gruppen utfører ofte ritualer, og kan sees på som den mest "onde" av gruppene.

Den siste, og den største gruppen, er hobby-satanistene.  Hit tilhører alle de som ikke egentlig har reflektert nøye over saken, men vil sjokere og føle tilhørlighet.  Det hender de utfører ritualer, men som regel ligner de mer på humanister enn satanister.  De tror som regel ikke på noen gud, men mener at mennesket står i sentrum (i den grad de mener noen ting).  De prøver ofte å gå imot kristne verdier, men bare i den grad det gavner dem på noen måte.

Det finnes selvfølgelig mellomting mellom disse, og andre typer som jeg ikke har nevnt, men de fleste satanister vil kunne passe inn her.  Jeg vil anbefale deg å prøve å snakke seriøst med datteren din.  Sett dere ned sammen, og spør henne hva hun mener med satanisme, og hva det er hun faktisk tror.  Hvis hun svarer med noe slikt som "Å, du er så teit.  Du ville ikke skjønt det uansett!" (eller hva nå tennåringer sier til foreldre idag), så er det stor sannsynlighet at hun er hobbysatanist og ikke vil forklare det, fordi hun ikke kann forklare det.  Da er det trolig en fase hun vil vokse av seg, og ikke noe du trenger å bekymre deg alt for mye over.  Kan hun derimot forklare hva det er hun faktisk mener og tror, er det godt mulig at dette er noe hun har tenkt over og faktisk mener (som sagt kan meninger endre seg).  Hva du velger å gjøre med disse meningene er helt opp til deg og hvordan du føler det.

Det viktigste, mener jeg (og du kan gjerne føle det annerledes), er at du ikke aviser datteren din og hennes meninger.  Hvis hun faktisk mener dette, kommer det bare til å skape avstand mellom dere.  Da er det bedre at dere har en forståelse om at dere ikke er enig om den saken, og dermed diskuterer andre ting når dere er sammen.  Hvis hun er hobby-satanist, så er det best å overse det.  Gi det minst mulig oppmerksomhet, og det vil gå over av seg selv.  Aldri finn på å si til henne at dette er en fase som kommer til å gå over, eller la henne merke at du tror det.  Hvis hun føler at dette ikke har noen efekt på omverdenen vil hun trolig slutte med det tidligere.

Jeg håper dette hjelper litt på tankene dine.  Det finnes utrolig mye mer å vite om emnet enn dette, og jeg er absolutt ikke en ekspert på noen områder, bare en person som har tenkt og lest mye om det meste.

Er delvis enig. Når man tenker på hobbysatanister. Så tror de at det er forferdelig ondskap å ofre et dyr og drikke blod. Grøss og gru liksom.

Dette vet jo de virkelige satanistene.

Trenger ikke å være satanist for å drepe et dyr liksom. Og de har utrolig mye kunnskap + det er mye mere gjennomtenkt.

Om noen virkelig tror på satan, så må de jo tro på Gud også. Og nei, ingen er så onde egentlig. Altså mennesker.

Så klart La Vey og andre stor-satanister er jo skrudde i skallen. Og de tror jo at de er onde. Kanskje er de også det.

I bunn og grunn handler dette om sterke psykiske problemer. Og tror det er noe som er galt.

Men jenten som TS snakker om er sikkert i en identitetskrise eller har opprør. Kan jo også hende at det bare virker veldig spennende og mystisk. Enkelte er jo veldig flinke til å manipulere og lure andre. Det er jo en form for sekt. Og det er ofte eldre menn som er eksperter å lure unge jenter eller andre.. Syns det er viktig at mor snakket ordentlig med datteren og spørre henne hva hun står for.

Blandt annet ta opp: Babydrap/tortur, drap, voldtekt av babyer, tortur, pining av dyr, ofring av babyer, orgier etc. Listen er bare uendelig.

Står hun ikke for dette, så kan moren si at da er du ikke satanist. Høre med henne hva hun mener er rett og ok. Og hva hun egentlig står for.

Åpne øynene hennes. Slik at hun ikke er så naiv og tror at satanisme er helt greit, for de drikker bare blod og ofrer en kanin.....

Det kan jo utvikle seg. Men sjansene er minimale. Ekte satanister tar ikke inn "hvem som helst" i gruppen deres. Der er det snakk om enkelte utvalgte.

Endret av Trebarnsmor
Skrevet
Jeg er veldig bekymra for min datter på 16. Hun har nå inrømmet at hun er satanist og vært det i noen år. 

Jeg er livredd for hvordan dette skal gå, hun er jo en så snill unge, hun kan vel ikke være ond.

Jeg kan ikke så mye om det, men er det ikke de som drikker blod og brenner kirker? Tror ikke dattera mi gjør det, men begynner å bli redd for hvordan dette utvikler seg, hun sier at hun ikke en gang vil feire jul i år.

Kan man fyrby sine barn visse trosretninger når de er under 18, men over 16? Er det noe annet jeg kan gjøre? Å prate med henne nytter ikke, det ender bare med kranglel. Går det an å få henne ut av det?

Send din datter vekk før noe alvorlig skjer. Hun er 16 og har ert det i noen år sriver du. Det tyder på at hun er inne på noe hun ikke aner konsekvensen av. Påvirket av eldre. Få henne vekk. Unger tuller seg borti mye når de ikkekan hevde seg på andre måter.

Greven var jo også en snill gutt i følge hans mor og media. Vi så hvor snill han ble etter hjernevaskingen. Drap og nedbrenning av kirker. Gå til politiet, så de får innsym i hennes fritidssysler og gengen hun er i lag med. Gjør du ikke det, så tar jeg deg ikke alvorlig.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Send din datter vekk før noe alvorlig skjer. Hun er 16 og har ert det i noen år sriver du. Det tyder på at hun er inne på noe hun ikke aner konsekvensen av. Påvirket av eldre. Få henne vekk. Unger tuller seg borti mye når de ikkekan hevde seg på andre måter.

Greven var jo også en snill gutt i følge hans mor og media. Vi så hvor snill han ble etter hjernevaskingen. Drap og nedbrenning av kirker. Gå til politiet, så de får innsym i hennes fritidssysler og gengen hun er i lag med. Gjør du ikke det, så tar jeg deg ikke alvorlig.

Hvor skal moren sende henne? Hva skal hun gå til politiet med? Utfra det som står i startinnlegget har ikke datteren gjort noe galt.

Skrevet

Nei, ærlig talt! For et hysterisk og overdrevent innlegg. Hva med å finne ut hva som faktisk foregår oppe i hodet til datteren? Sende henne vekk er jo noe av det tåpligste hun kan gjøre. Hvis du ikke har skjønt at verden ikke er slik den blir presantert i media, så er det du som har problemer. Det er klart at det kan være veldig alvorlig, men ingenting i TS innleg tyder på at det er det. Og hvis det er det så er ikke løsningen å sende henne vekk og annmelde henne til politiet! :frustrert:

Det er vel uansett ikke du som skal ta henne alvorlig, men datteren hennes.

Skrevet
trebarnsmor:  jag var faktisk seriös!  varfor är det ingen som forstår mig? 

Du kommar här och skrattar av mig, tror du att mitt liv är en jävla dans på rosor?!  jag tyckar du skal gå inn i dig skjälv och tenka på vad du har skrivit över här!  :frustrert: 

Nå vil jag ha ordentliga svar på mina frågor!  :ironi:

Den svensken din er elendig. Er du svensk foressten?

Av? Nå? Forstår? ;)

Utrolig mange feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...