Gå til innhold

Markeringer i skolen !


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Er det slik at det er slutt på å markere mors-og farsdag i skolene ?! Har hørt dette fordi så mange ikke har mor eller far?!

Noen som vet hvilke religioner som er størts/mest representert i grunnnskolen?! Jeg vil tippe i rekkefølge:

- kristendom

- islam

- katolisismen

- hinduismen (?)

- Buddhismen (?)

- jødedom (?)

Dette er ren tipping. Noen som vet mere ?!

Jeg skal bruke noe av dette i en oppgave jeg skriver på.

Venter spent på¨svar...

Hilsen meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet så markeres ikke mors/fars-dag i skolen. De gjør det i alle fall ikke på skolen her hvor min datter går. Det andre kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt om dette på gaia forumet? i så fall har du fått et svar... :wink: (vet dog ikke om det hjelper så mye..)

Når det gjelder mors og farsdag, så stemmer det nok, heller ikke på min sønns skole har dette vært nevnt. I min tid lagde vi alltid kort i uken før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man markerer mor og farsdag i skolen har jeg aldri vært borti, men nå sist på farsdagen laget vi kort i barnehagen til alle pappaene, uansett farge,religion......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg har fått et slags svar på Gaia,men ikke akkurat hva jeg var ute etter... Ikke interessert i å diskutere religion - av erfaring vet jeg at det bare blir tull...(..dessverre...)

Ellers husker jeg selv at vi markerte mors-og farsdag i skolen.Lagde en fin tegning eller et fint kort. Fikk nylig høre at det var slutt,mange innvandrerbarn/ barn med minoritetsbakgrunn har mistet en eller begge foreldre i krig o.l

Takk for svar!

Hilsen Anonyma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å ha sagt det, det er ikke jeg som har skrevet dette, hverken her eller på gaia-forumet

-anonyma, the one and only

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare opplyse om at i klassen jeg var i praksis i i høst (skal bli læere ja...!), lagde de farsdagskort som bare det! De klipte og limte og styrte, og koste seg voldsomt!

Men det var en liten klasse, hvor man hadde full oversikt over tilstanden i de ulike familiene og sånt - det er jo en forutsetning da! Så jeg tror nok det er en vurdering hver enkelt lærer må ta. Iallefall så koste de seg! :D

Når det gjelder hvor mye hver religion er representert i skolen, vet jeg ikke om det fins tall. Men hvis du mener i undervisningen - fortrinnsvis KRL - så er det bare til å kikke i en L97 (læreplanen), der vil du få en viss peiling! (NB: Det har kommet ny plan i KRL i fjor!)

Tror vel kanskje ikke katolisisme er så høyt oppe som du tror... Iallefall ikke før elevene er ganske store - når de begynner med litt kirkehistorie og sånt...

Lykke til med oppgaven din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare opplyse om at i klassen jeg var i praksis i i høst (skal bli læere ja...!), lagde de farsdagskort som bare det! De klipte og limte og styrte, og koste seg voldsomt!

Men det var en liten klasse, hvor man hadde full oversikt over tilstanden i de ulike familiene og sånt - det er jo en forutsetning da! Så jeg tror nok det er en vurdering hver enkelt lærer må ta. Iallefall så koste de seg! :D

Når det gjelder hvor mye hver religion er representert i skolen, vet jeg ikke om det fins tall. Men hvis du mener i undervisningen - fortrinnsvis KRL - så er det bare til å kikke i en L97 (læreplanen), der vil du få en viss peiling! (NB: Det har kommet ny plan i KRL i fjor!)

Tror vel kanskje ikke katolisisme er så høyt oppe som du tror... Iallefall ikke før elevene er ganske store - når de begynner med litt kirkehistorie og sånt...

Lykke til med oppgaven din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...