absinthia Skrevet 18. mai 2008 #41 Skrevet 18. mai 2008 Jeg er visst pæreformet.. litt merkelig siden jeg bruker strl. 36 i bukser og 38 på øverdelene.
Gjest bente85 Skrevet 18. mai 2008 #42 Skrevet 18. mai 2008 Jeg får ikke sjekket BMI-en min jeg da siden jeg veier for mye. Men jeg vet at den ligger på 43-44.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #43 Skrevet 18. mai 2008 Hæ?! denne gir jo ingen mening.. jeg veier 52kg og er 1.65m, først står det at idealvekten min er 58 kg, men lenger nede står det at jeg er litt overvektig og godt kunne gått ned et par kilo!
absinthia Skrevet 19. mai 2008 #44 Skrevet 19. mai 2008 Hæ?! denne gir jo ingen mening.. jeg veier 52kg og er 1.65m, først står det at idealvekten min er 58 kg, men lenger nede står det at jeg er litt overvektig og godt kunne gått ned et par kilo! Merkelig, jeg er 161 og min idealvekt var visst på 59,2 kilo....
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #45 Skrevet 19. mai 2008 Øverst står det at jeg er undervektig og bør legge på meg 4 kg. Kommer lenger ned, da er jeg plutselig "litt overvektig". ehh huh? Jeg er et sted midt i mellom vil jeg si, men det der kaller jeg da helgardering..
Mehe Skrevet 19. mai 2008 #46 Skrevet 19. mai 2008 Dummeste jeg har sett på lenge. Jeg er midt på normalen på BMI-skalaen, men likevel overvektig? Og jeg må spise MINDRE proteiner? Jeg trener styrke 3 ganger i uken, og sliter med å få i meg NOK proteiner.
Brukernavn Skrevet 21. mai 2008 #47 Skrevet 21. mai 2008 Det finnes mange BMI-kalkulatorer på nettet. Her er en av dem som gir litt ekstra informasjon. Jeg gleder meg til å prøve den, men mannen klarte å kaste målebåndet, så jeg må først kjøpe et nytt. Kommer tilbake med mine resultater i morgen! http://www.sofeminine.co.uk/m/health/bmi.html I følge denne skal jeg ligge på 1080 kcal pr dag...det er vel litt i underkant kanskje....
Twigi Skrevet 21. mai 2008 #48 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er 166 cm høy, og veier 61 kg. I følge denne "analysen" er jeg litt overvektig, Hmm... jeg er 165, veier 57, og får beskjed om at jeg skulle veie 63,7 kilo! Jeg er også pæreformet, og lagrer fett på ei rumpe som er 90 cm...... Så jeg skal gå opp 6 kilo, men det må ikke legge seg på pærerumpa mi.... hmmm. *lol* Godt vi ikke betalet noe for den testen
Gjest Zia Skrevet 21. mai 2008 #49 Skrevet 21. mai 2008 Jeg fikk "Your BMI is 21,6, which means that you are a healthy weight for your height." Litt lengre nede står det at jeg burde legge på meg seks kilo. :klø:
Possibly Skrevet 21. mai 2008 #50 Skrevet 21. mai 2008 Det finnes mange BMI-kalkulatorer på nettet. Her er en av dem som gir litt ekstra informasjon. Jeg gleder meg til å prøve den, men mannen klarte å kaste målebåndet, så jeg må først kjøpe et nytt. Kommer tilbake med mine resultater i morgen! http://www.sofeminine.co.uk/m/health/bmi.html Kult. Jeg har idealvekt, og er pæreformet.
Possibly Skrevet 21. mai 2008 #51 Skrevet 21. mai 2008 Hmm... jeg er 165, veier 57, og får beskjed om at jeg skulle veie 63,7 kilo! Jeg er også pæreformet, og lagrer fett på ei rumpe som er 90 cm...... Så jeg skal gå opp 6 kilo, men det må ikke legge seg på pærerumpa mi.... hmmm. *lol* Godt vi ikke betalet noe for den testen Står det at det er noe galt i å lagre fett på rumpa? Jeg trodde det var det sunneste.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #52 Skrevet 21. mai 2008 Your BMI is 15,7, which means that you are underweight. Your ideal weight is around 59,2 kg - no way!!! Har aldri, aldri veiet så mye.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #53 Skrevet 21. mai 2008 Hmm... jeg er 165, veier 57, og får beskjed om at jeg skulle veie 63,7 kilo! Jeg er også pæreformet, og lagrer fett på ei rumpe som er 90 cm...... Så jeg skal gå opp 6 kilo, men det må ikke legge seg på pærerumpa mi.... hmmm. *lol* Godt vi ikke betalet noe for den testen Rart jeg fikk beskjed om at jeg skulle veie 59,2 kg og har samme høyde!? Blir uansett uaktuelt å legge på seg 16 kg for min del.
Concertina Skrevet 21. mai 2008 #54 Skrevet 21. mai 2008 Jeg er 167, veier nok for mye og lagrer fettet på magen, men fikk beskjed om at jeg burde veie 58 kg! Jeg var skrapa da jeg veide 62 (smal i ansiktet, synlige krageben og ribben, ikke veldig pent), hadde jeg gått ned 4 kg til så hadde jeg sett direkte syk ut ...I følge kalkulatoren så spiser jeg altfor mye (1700-2000 kcal pr dag stort sett) og burde kutte ned til 1240 kcal! Høres sunt ut ja...
Gjest Gjest_musa_* Skrevet 18. oktober 2008 #55 Skrevet 18. oktober 2008 Det finnes mange BMI-kalkulatorer på nettet. Her er en av dem som gir litt ekstra informasjon. Jeg gleder meg til å prøve den, men mannen klarte å kaste målebåndet, så jeg må først kjøpe et nytt. Kommer tilbake med mine resultater i morgen! http://www.sofeminine.co.uk/m/health/bmi.html Jeg fikk et meget rart resultat: 1. Your Body Type. Here is your body type analysis: Your Body Mass Index (BMI) represents your weight in relation to your height. A figure between 18.5 and 25 indicates that your BMI falls within a the 'healthy' weight range. Your BMI is 16,8, which means that you are underweight. Your Ideal Weight is based on your height and age. Your ideal weight is around 57,2 kg, which means that you should put on a few kilos to reach your ideal weight. Your Hip-to-Waist Ratio shows how you store fat. A reading of over 0.85 for women and 1.0 for men means that your body stores fat on the abdomen, which could put you at risk of heart disease. Your HWR is 0,87, which means that you are an apple shape, storing fat on the abdomen. Your Body Summary: You are a little overweight. Follow a healthy eating plan and you will have your figure back in no time! Jeg er altså undervektig og må legge på meg og jeg er litt overvektig?
Gjest Løve66 Skrevet 19. oktober 2008 #56 Skrevet 19. oktober 2008 Tok den for moro skyld, men svaret?? Jeg var undervektig og "matchvekten" skulle være 9 kg. mer enn jeg p.t. veier. Nederst står det at jeg er "litt overvektig".... :klø: Tror de som har laget denne testen bør vurdere å finne på noe annet.
TinaM Skrevet 19. oktober 2008 #57 Skrevet 19. oktober 2008 1. Your Body Type. Here is your body type analysis: Your Body Mass Index (BMI) represents your weight in relation to your height. A figure between 18.5 and 25 indicates that your BMI falls within a the 'healthy' weight range. Your BMI is 20,6, which means that you are a healthy weight for your height. Your Ideal Weight is based on your height and age. Your ideal weight is around 60,5 kg, which means that you should maintain your current weight. Your Hip-to-Waist Ratio shows how you store fat. A reading of over 0.85 for women and 1.0 for men means that your body stores fat on the abdomen, which could put you at risk of heart disease. Your HWR is 0,77, which means that you are a pear shape, storing fat on the hips and buttocks. Your Body Summary: Lucky you, you are in the ideal weight range for your height! There is no need to diet to lose weight, but a healthy eating plan will help you maintain your current weight and optimise health benefits.
Fruktvand Skrevet 20. oktober 2008 #58 Skrevet 20. oktober 2008 Syns ikke den testen var så realistisk. Greit nok med BMI-beregningen som landet på 20. Men jeg er definitivt ikke noen eplefasong. 179 cm høy og 74 cm waist. Overvektig er jeg også ifølge testen... *gomle i vei på gulerøtter*..
Suzy Skrevet 20. oktober 2008 #59 Skrevet 20. oktober 2008 Det finnes mange BMI-kalkulatorer på nettet. Her er en av dem som gir litt ekstra informasjon. Jeg gleder meg til å prøve den, men mannen klarte å kaste målebåndet, så jeg må først kjøpe et nytt. Kommer tilbake med mine resultater i morgen! http://www.sofeminine.co.uk/m/health/bmi.html Denne var skikkelig teit - ifølge den skal jeg veie 62 kilo og det er for lite for meg, dessuten skulle jeg ligge på 1120 kalorier pr dag - det er helt sjukt! Også spiste jeg for mye proteiner og er pæreformet (not!)
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 20. oktober 2008 #60 Skrevet 20. oktober 2008 Denne var skikkelig teit - ifølge den skal jeg veie 62 kilo og det er for lite for meg, dessuten skulle jeg ligge på 1120 kalorier pr dag - det er helt sjukt! Også spiste jeg for mye proteiner og er pæreformet (not!) Slike kalkulatorer som dette bekrefter nok en gang hvor individuelt vekt er. Og den kostholdsbiten tar overhodet ikke hensyn til hvilke aktiviteter man bedriver eller om man i det hele tatt trener. Denne bekrefter nok en gang at BMI og kostholdsråd er noe som kan gis generelt på grunnlag av en befolkning, men er helt på trynet når det kommer til individuell vurdering. I følge BMI er jeg overvektig. Yeah right. Overvektig med vaskebrett på magen. Og hvordan kan de si at man har pæreform uten å sjekke hvor bred man er over brystet? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå