Gå til innhold

Tibz på ukjente veier....


Gjest Tibz

Anbefalte innlegg

-Torsdag 31. August-

Ja, der var jeg igang, gitt... Litt skummelt dette, men det er vel bare litt prestasjons-nerver som rykker littegrann. :sjenert:

Djisus, der fikk jeg skrive sperre.... :overrasket:

I allefall så skal vel dette etterhvert bli en dagbok som er fyllt med mitt kronglete liv...

Langt oppe i nord, bor jeg med to barn, tre katter og to kaniner. Eldste tøtta har nettopp flyttet i hybelleilighet :grine:

Det går vel bra det og, men jeg sliter litt med den derrane navlestrengen.. :forvirret:

Nå leier hun jo hos pappaen min og hans samboer, så det er litt betryggende for stakkars lille mamma. ;)

Nå skal jeg gjøre litt forfallende arbeid i huset, så jeg kommer vel innom med en spennede oppdatering senere ;)

Takk ~Alwa~ for tipset :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Fredag 1. september-

Våknet av et skikkelig torden skrall klokken 05. Jeg lå forbrilsk å telte mellom hvert torden brak. Jeg kom til at det var 26 km unna.

Jeg er så sinnsykt redd når det torder og lyner :sjenert:

For bare tre uker siden slo lynet ned i teven til en kompis av meg. Han hadde vært ute på byen, så det hele var jo bare ren flaks at han våknet. Tenk deg det, våkne å se at teven står i flammer. Heldigvis gikk det bra!

Om en uke drar minstemann og mellomste snuppa på ferie til syden, de skal dra sammen med bestefaren sin.....

Hva skal jeg gjøre da, liksom? Være helt alene uten et eneste "MAMMA" rop på en uke?? :overrasket:

Jeg skal i allefall dra til største snuppa å se om det er noe hun trenger til hybel leiligheten :ler:

Nå må jeg avslutte for denne gang :vinke:

Endret av Tibz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Lørdag 2. september-

Været er alldeles nyyyydelig! Jeg, derimot er i et unydelig humør. :evil:

Jeg har vel stort sett svosjet gjennom huset, fram og tilbake og bare :frustrert:

Lurer på hvorfor jeg er i krigshumør? Kan det være nerver p.g.a sydenturen til barna??

Vedder på at når huset er stille og rolig ikveld, så kommer den evinnelige dårlige samvittigheten krypende. :cry:

Har bestemt meg for å ta meg en skikkelig prat med de ikveld, på sengekanten.

SHIT, dette livet kan være beskt inni mellom kærtan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med dagbok! Så nydelig avatarbilde du har!

Håper en liten :klem: kan hjelpe på humøret ditt!

(og så er jeg veldig nysgjerrig på hvordan man regner hvor langt unna tordenet er??!) Jeg er nok minst like redd som deg... :sjenert:

Håper du får en fin helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Søndag 3. september-

Solen skinner fra skyfri himmel, og det er allerede 20 grader i skyggen. :)

Malina, du skal vite at :klem: din hjalp meg mye! :)

Jeg fikk snakket ut med mine unge håpefulle og forklart de hvorfor, og som minstemann så fint sa det: "du må slutte å stresse, mamma, du bi jo bære kånfjust..." :ler:

I dag er jeg i et bedre humør. Skal dra med meg barna på blåbær tur, lage bål, drikke bålkaffe, grille pølser og bare koooose oss!

Når vi kommer hjem skal barna få pannekaker til kvelds med nyrørt blåbærsyltetøy. :sikle:

På mandag er det full rulle, da skal jeg ordne alt klart til de reiser til syden.....

Nå skal jeg gå å pakke tursekken, så :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Søndag 3. september-

Solen skinner fra skyfri himmel, og det er allerede 20 grader i skyggen. :)

Bra start på en søndag! :)

Malina, du skal vite at  :klem:  din hjalp meg mye! :)

Så bra! :klem:

Jeg fikk snakket ut med mine unge håpefulle og forklart de hvorfor, og som minstemann så fint sa det: "du må slutte å stresse, mamma, du bi jo bære kånfjust..." :ler: 

Nåh, så skjønt! :legrine:

I dag er jeg i et bedre humør. Skal dra med meg barna på blåbær tur, lage bål, drikke bålkaffe, grille pølser og bare koooose oss!

Når vi kommer hjem skal barna få pannekaker til kvelds med nyrørt blåbærsyltetøy.  :sikle:

Så gøy med blåbærtur! :-D Nå fikk jeg lyst og ut på tur i skogen... :ler:

Nyrørt blåbærsyltetøy er bare sååå godt- og særlig på pannekaker. Vi plukket inn masse blåbær for 1-2 uker siden. Jeg fryste ned noen hele bær også, i tillegg til å sylte endel. Det er så greit å ha til utover høsten- til smoothies, kaker, paier osv. :)

Kos dere på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i allefall dra til største snuppa å se om det er noe hun trenger til hybel leiligheten :ler:

Slike besøk pleier som regel å bli godt mottatt vet jeg :ler:

Jeg skjønner godt at det er både uvant og leit at eldstemann er ute av huset, slik tror jeg det er for alle. Mamma hadde også dette problemet med navlestrengen da jeg flytta, men mens det sakte men sikkert gikk bedre for henne ble bekymringene til pappa bare værre. Alt skjedde veldig fort da jeg flytta ut for første gang for jeg fikk jobb så fort, så jeg tror ikke pappa helt rakk å forbrede seg, og det var nok ganske vondt for han tror jeg.

Nå bodde jeg jo hjemme i den tiden jeg var syk og har jo flytta ut igjen nok en gang, men denne gangen går det bedre for han visste jo at det skulle skje.

Men jeg driver fremdeles å får noen; går det bra? sms`er de gangene det har vært en episode av noe slag i Oslo :ler:

Det hørtes ut som en perfekt søndag *savne*

Skulle gjærne gjort det selv men her sørpå er det neppe gjennomførbart så fremt man ikke er forferdelig glad i vann, for her regner vi bort :overrasket:

Håper dere koser dere hvertfall og gratulerer med både dagbok, nytt nick og kjempefin avatar :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Mandag 4. september-

I går hadde vi en kjempe fin dag! Etter vi kom hjem fra blåbær turen, som forøvrig ikke ga så himla mye blåbær, så kom søster nr. 2 og hennes gamal og sønn på besøk. :)

Dermed ble det grilling på verandaen, vi grillet marinerte kylling fileer, maiskolber og hamburgere. Tilbehør: salat med fetaost, hvitløksbrød og hjemmelaget hamburger brød :sikle:

Etter maten satt vi bare og koste oss i ettermiddags solen! Så kom søster nr. 1 med datter nr. 2 og hunder. Og søster nr. 3 med hund. Det ble en liten kopp kaffe på de før de la til skogs med hunder, kjempe kos!

Så laget jeg pannekaker til kveldsmat, med nyrørt blåbærsyltetøy.

I dag våknet vi til regn.

I dag skal jeg gjøre:

*innom vetrinæren med pusene som skal revaksineres, de skal være der mens jeg gjør forskjellige ærender.

*dra inn til byen, mellomste snuppa må ha bikini. Skal innom H&M, Cubus og Lindex.

*handle inn middagsmat, har enda ikke bestemt meg hva det blir.

*innom apotek for å hente Profender!

*hente pusene

*hjem å sjaine huset litt og lage middag.

Ellers tar jeg dagen som den kommer!

Men må få med meg 71 grader nord :hoppe:

Nyrørt blåbærsyltetøy er bare sååå godt- og særlig på pannekaker. Vi plukket inn masse blåbær for 1-2 uker siden. Jeg fryste ned noen hele bær også, i tillegg til å sylte endel. Det er så greit å ha til utover høsten- til smoothies, kaker, paier osv. :)

Kos dere på tur!

Hei Malina :vinke: !

Jeg bruker også å hamstre bær! :ler:

:klem:

quote=~Alwa~,03.09.2006 (12:07) ]

Slike besøk pleier som regel å bli godt mottatt vet jeg :ler:

Jeg skjønner godt at det er både uvant og leit at eldstemann er ute av huset, slik tror jeg det er for alle. Mamma hadde også dette problemet med navlestrengen da jeg flytta, men mens det sakte men sikkert gikk bedre for henne ble bekymringene til pappa bare værre. Alt skjedde veldig fort da jeg flytta ut for første gang for jeg fikk jobb så fort, så jeg tror ikke pappa helt rakk å forbrede seg, og det var nok ganske vondt for han tror jeg.

Nå bodde jeg jo hjemme i den tiden jeg var syk og har jo flytta ut igjen nok en gang, men denne gangen går det bedre for han visste jo at det skulle skje.

Men jeg driver fremdeles å får noen; går det bra? sms`er de gangene det har vært en episode av noe slag i Oslo :ler:

Endret av Tibz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Torsdag 7. septeber-

:grine: Barna drar i morgen.... :cry:

Her har jeg svinset rundt og vært tøff i trynet, men sannheten er at jeg gruer meg.

-det går nok bra, men de har aldri vært så langt borte før..*sukk*

Men 8 dager går fort og vips så er de hjemme igjen :)

Har ikke gjort så mye i det siste.

Kattene er nå heldigvis vaksinert, helsesjekket og den staeste katten på jord har fått ormekur. :ler:

I går var vi på bysenteret og der fant jeg den søte is-skjeen som vi kjøpte til min mormor og morfar. :hjerte:

Mormor er så utrolig glad i is og ble så glad for "gaven".

I dag skal minstemannen klippe håret, må jo være nyfrisert når han skal til syden.

Mellomste snuppa sparer til langt hår og hun bedyrer at hun skal få "ras-ta-ta-fletter" i syden :ler:

Barna har bestemt hva vi skal ha til middag idag og det blir løvsteik i pitabrød, med ost,bacon og salat. Med stekte poteter til. :sikle:

Så, Tibz, opp å hopp! Du har ikke tid til å sitte på dataen hele dagen!! :fy_fy:

Snakkes dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

-Lørdag 16. september-

Jippi! Nå er barna på tur hjem!! De kommer hit ca. klokken 02. *gleder meg*!

Har i disse barnefrie dager ikke gjort særlig mye, har vært rundt omkring på besøk. Dessuten har jeg vært kjempeflink, vært tidlig oppe hver dag. :klappe:

Legebesøk og kiropraktor-er så sinnsykt lei nå.....

Innom største snuppa og vært på shopping med henne, handlet inn ting og tang til leiligheten hennes. :) Hun ble kjempe glad! ;)

Men innrømmer gjerne at jeg helst skulle hadd henne hjemme :sjenert:

Så nå sitter jeg bare og følger med på klokken, herregud så sakte den går :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Søndag 17. september 2006-

Hurra! Nå er det liv og røre i huset igjen! Deilig!!

Barna sier de har koset seg i Syden. De har blitt skikkelig brune, men minstemannen er så solbrent på skuldrene....stakkars!

I dag skal vi i kaffeslaberas, pappaen min hadde bursdag i går, så da blir det deilig kake og snitter :ler:

Men før vi drar skal jeg få pakket ut kofferten og vasket litt klær..

Kaninene skal få rent bur idag og så skal jeg bestille en utegård til..(til kannisen)

Skriver mer senere :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg du! :) Tida flyr fort ja, særlig når man plutselig har den for seg selv. Men det er godt at ting er normalt igjen også. Ha en fortsatt fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...