Gå til innhold

Minimal krybbedød risiko ved samsoving

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men denne tråden handler om samsoving. Og det var faktisk det du skrev om "hva hvis en 17-åring vil samsove" som var utgangspunkt for mitt svar. Og som fortsatt er at ting går seg til, bl.a. fordi det også kommer impulser utenfra.

jeg har ikke giddet å google attachment parenting, og vet dermed like lite som før om det bortsett fra det som har kommet fram her, antakelig svært fordreid, siden jeg skjønner at  en del er intense motstandere av det.

Og jeg merker jo også at en del debattanter blir direkte ufine i sin omtale av både dette, og de som da er for det......

Samsoving er en del av pakken AP-foreldre driver med.

Er jo ellers flott å se at du tror du feilinformeres, for så å nekte å gå inn på siden og se selv :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke lage en egen tråd og drøfte AP? Vi er ikke AP-foreldre, men ar parktisert samsoving og jeg kan godt tenke meg å drøfte det uten å heie på AP av den grunn.

Jeg har forresten lest endel om AP, og selv om jeg på langt nær er enig i alt de står for, synes jeg at de urettferdig fremstilles som en eller annen obskur sekt her inne, noe jeg er uenig i.

Det jeg savner mest i denne "debatten" er saklige argumenter for og mot samsoving (ikke av typen "du skrev i en annen tråd om langtidsamming" eller "hva om en 17-åring vil samsove") - og en del respekt for at andre velger annerledes. I det minste kan man spørre og sette seg inn i noe, før man trekker andres avgjørelser om sin familie og sitt barn i tvil.

Skrevet

Jeg syns dette med at far sover et annet sted enn mor skaper avstand mellom mor og far. Jeg mener det at det viktigste for barnet er at mamma og pappa har det godt sammen, og hvis mamma og pappa skal ha det godt sammen er de nødt til å litt privatliv sammen og da mener jeg at ektesengen skal være for mor og far. Selvfølgelig kan barna komme inn på natten i blandt, sønnen vår kommer inn han i blandt. Men jeg syns det er viktig at mor og far skal være litt alene sammen. Alle barn fortjener en mor og far som er sammen og for at mor og far skal være det er de nødt til å jobbe med forholdet og sette av tid til bare og være kjærester.

Så har jeg et spørsmål til kkristin og dette er ikke ment som kritikk men mer av nyskjerrighet og hvordan andre gjør ting.

Mannen din og deg, hvordan løser dere behovet for at mor og far skal få kvalitetstid sammen? Reiser dere bort, går på kino osv. ? Jeg bare lurer får jeg får litt inntrykk av at dere er sammen med barna hele tiden. Har dere noen tid for dere selv eller sammen som kjærester?

Skrevet

Så har jeg et spørsmål til kkristin og dette er ikke ment som kritikk men mer av nyskjerrighet og hvordan andre gjør ting.

Mannen din og deg, hvordan løser dere behovet for at mor og far skal få kvalitetstid sammen? Reiser dere bort, går på kino osv. ? Jeg bare lurer får jeg får litt inntrykk av at dere er sammen med barna hele tiden. Har dere noen tid for dere selv eller sammen som kjærester?

Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke skjønner hvorfor vi ikke skulle ha kvalitetstid sammen jeg?? Det er da ingen hinder i veien for det?

Skrevet

Det bare virker som ut fra dine innlegg at dere er sammen med barna døgnet rundt siden de sover i sengen deres hver natt.

Skrevet
Det bare virker som ut fra dine innlegg at dere er sammen med barna døgnet rundt siden de sover i sengen deres hver natt.

Vi har masse av tid etter at barna har lagt seg på kvelden. :D

Skrevet

Si meg, har du selv kun sex i senga, etter at du har lagt deg på kvelden? :D

Skrevet

Det er bare det at etter barna har lagt seg så er det slik hjemme hos oss at det er klær som skal strykes og husarbeide som skal gjøres.

Også skal jeg innrømme det at det lett blir å slappe av foran TV helt utslitt enn å slå den av.

Når jeg snakker om å sove i samme seng så er det ikke bare sex jeg tenker på det er mer det og holde rundt hverandre og bare være sammen og kjenne på hverandre.

Skrevet

Når jeg snakker om å sove i samme seng så er det ikke bare sex jeg tenker på det er mer det og holde rundt hverandre og bare være sammen og kjenne på hverandre.

Det går veldig fint selv om barna våre ligger på hver side av oss. :) Med kosing og bare være sammen. :klem:

Skrevet

Hvis jeg skulle gått ut i fra den artikkelen, hadde jeg nok valgt å ikke samsovet de 2 første måndene.

Nå har ikke jeg noen baby, så det er ikke relevant for meg. ;)

Men når det gjelder samsoving generelt, så er jeg sikker på at at folk velger det som passer best.

6-åringen min har helt fram til nå lagt mer i min seng enn sin egen. Nå er det sjeldent hun kommer inn til meg.

Jeg ler litt når enkelte her inne blir så bekymret for disse barna som samsover..

De fleste 15-17-åringer hadde vel heller hengt seg enn å samsove med foreldrene..

Nei, jeg bekymrer meg ikke for det.

Allt har sin naturlige grense, og det er ofte ungene som er først ute til å sette den.

Jeg er også hjertens enig med Tusenfryd. La kkristin ha sine meninger uten at noen av dere er nødt til å bli ufin.

Det heter visst respekt.

Skrevet
Det er bare det at etter barna har lagt seg så er det slik hjemme hos oss at det er klær som skal strykes og husarbeide som skal gjøres.

Også skal jeg innrømme det at det lett blir å slappe av foran TV helt utslitt enn å slå den av.

Det kan man da fint gjøre med barna i nærheten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...