Gå til innhold

Lille katten min er borte

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:hoppe: Så bra! Jeg har sjekket denne tråden hele tiden nå, i håp om at den kom hjem! Så bra! :) Kjempe glad for det! Kos deg med pus! :klem:
Skrevet

Hun sover og sover.. sikkert sliten etter en lang tur hjemmefra :)

Det er så deilig å ha henne hjemme igjen :hoppe:

Skrevet

Det var skikkelig gode nyheter!!! :-D Og for et sammentreff at "onkel" var ute på byen da! Nå ble jeg litt rørt, jeg... :)

Skrevet
Det er jo dyreplaging med REGN også.

he he, exactly ;)

det er forskjell på å hive ei katte i en vaskemaskin (ja, de er vanntette men de puster fortsatt i luft og ikke vann) og å jage de vekk med vannslangen.

når dyret er til sjenanse så ser jeg ingen problem med dette.

TS... GRATULERER :klem:

Skrevet
Det er jo dyreplaging med REGN også.

Det er vel en grunn til at katter nødigst går ut i regnvær ja.

Å ha hysteriske nabodamer som spruter etter kattene med hageslangen bare fordi den tar seg en runde i området den hører til, blir for dumt. Ikke minst fordi det er særdeles lite effektiv metode for å holde katter unna, annet enn i den stunden man selv er til stede. Katter innser fort at det ikke er noe risiko så lenge dama med hageslangen ikke er å se. Og da kan man like gjerne rope eller klappe i hendene, slik at katten stikker av på den måten. Hvis du, trådstarter, tror du har skutt gullfuglen mht. metode for å holde nabokatten borte, må du altså tro om igjen.

Skrevet

Å ha hysteriske nabodamer som spruter etter kattene med hageslangen bare fordi den tar seg en runde i området den hører til, blir for dumt. Ikke minst fordi det er særdeles lite effektiv metode for å holde katter unna, annet enn i den stunden man selv er til stede. Katter innser fort at det ikke er noe risiko så lenge dama med hageslangen ikke er å se. Og da kan man like gjerne rope eller klappe i hendene, slik at katten stikker av på den måten. Hvis du, trådstarter, tror du har skutt gullfuglen mht. metode for å holde nabokatten borte, må du altså tro om igjen.

he he, vel det fungerte her og nå får våre katter gå i fred.

Skrevet

Å spyle vann mot katter fungerer vanligvis ikke for å holde de unna på sikt, så det du opplevde er nok mer unntaket som bekrefter regelen. Men mulig du dro den lengre enn å bare spylte mot.

Skrevet
Å spyle vann mot katter fungerer vanligvis ikke for å holde de unna på sikt, så det du opplevde er nok mer unntaket som bekrefter regelen. Men mulig du dro den lengre enn å bare spylte mot.

tatt i betraktning av at jeg faktisk ikke er tilhenger av dyremishandling så nei... jeg dro den ikke lenger.

det fungerte, vet at flere har fått det samme til og fungere så jeg er fornøyd.

det er faktisk ikke mishandling å gjøre katten våt.

Skrevet
Det er vel en grunn til at katter nødigst går ut i regnvær ja.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare, men..

Nei, som jeg har skrevet før så vandrer denne store katten forsatt utenfor huset her, jeg så den sist for en time siden. Så jeg tror på ingen måte at det at jeg fant frem vann skremte den bort for evig.

Vi skal følge litt ekstra godt med når lillepus skal ut igjen, til nå har hun stort sett bare sovet og spist, og hvis det viser seg at den store katten bøller med vår lille, må vi bare se til at hun ikke blir skremt vekk igjen.

Hvordan? Nei, si det. Jeg er jo bare en hysterisk nabokjærring med vannslange, så kanskje du har noen tips?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Usj, ikke bry deg om denne gjesten. Han/hun er jo bare ute etter å kverulere, og kverulanter er det best å overse ;)

Skrevet
Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare, men..

Nei, som jeg har skrevet før så vandrer denne store katten forsatt utenfor huset her, jeg så den sist for en time siden. Så jeg tror på ingen måte at det at jeg fant frem vann skremte den bort for evig.

Vi skal følge litt ekstra godt med når lillepus skal ut igjen, til nå har hun stort sett bare sovet og spist, og hvis det viser seg at den store katten bøller med vår lille, må vi bare se til at hun ikke blir skremt vekk igjen.

Hvordan? Nei, si det. Jeg er jo bare en hysterisk nabokjærring med vannslange, så kanskje du har noen tips?

Jeg er glad for at du svarer jeg, for da leser du åpenbart postene mine og forhåpentligvis forstår du at å sprute med hageslangen etter katter er en dårlig løsning, og dermed lar hageslangen ligge heretter. Katter kan faktisk ende opp med å bli engstelige for mennesker dersom de stadig blir møtt med slik atferd.

Hva vil bølling tilsi? Det er jo helt normalt at katter som er fremmede for hverandre viser tegn til aggresjon og jage hverandre. Mine katter har også vært små og sårbare, men jeg slapp de ut fordèt, til tross for at halve nabolaget krydde av større og dominante katter. Det gikk seg til med tiden. Man får heller la pus være mer inne enn ute så lenge den er såpass liten. Med mindre du har tenkt å fotfølge pus hver gang den er ute. Vet ikke hvor gammel katten din er, men retningssansen utvikles først fra katten er 8-10 mnd, og er fullt utviklet ved ett års alder. I tillegg til at katten din kan ha blitt skremt vekk av nabokatten, kan du vel heller ikke utelukke andre årsaker. Som f.eks. at den har fulgt etter noen som har stoppet og kosa med den osv. Ganske vanlig at sistnevnte skjer.

Skrevet

NÆH, er pusen hjemme igjen??? :hoppe::kose::klem::smilyblomst:

Skrevet

Så bra at pusen din dukket opp!!! :hoppe:

Tenker hun er glad for å være hjemme igjen med mat i skåla og ett varmt og godt fang å ligge i.

:hjerte:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_melony_*
Skrevet

Er hunnkatten din ukastrert?

Ukastrerte katter vandrer på en helt annen måte enn kastrerte katter, selv 7 mnd gammel vil den kunne ha mange slike instinkter- enda vi mennesker gjerne ser på dem som små uskyldige kattunger enda :)

Godt at hun kom hjem igjen- jeg hadde vurdert å kastrere henne før jeg slapp henne ut igjen :)

Skrevet

Ååååh, sure gjester altså... skulle virkelig ønske det gikk an å ignorere dem også!! :roll:

Så bra at pusen er funnet! Kanskje det er lurt å kastrere henne, slik siste gjest sier... men det viktigste er at hun er hjemme igjen! Kos deg masse med pusen! :hjerte:

Skrevet
Ååååh, sure gjester altså... skulle virkelig ønske det gikk an å ignorere dem også!! :roll:

Så bra at pusen er funnet! Kanskje det er lurt å kastrere henne, slik siste gjest sier... men det viktigste er at hun er hjemme igjen! Kos deg masse med pusen! :hjerte:

Hun skal kastreres ja, og mest sannsynlig merkes i øret.

Litt oppdatering;

Lillepus har blitt mye mer kosete etter at hun kom hjem, hun spiser godt og har nok tatt igjen vekta hun tapte på uken hun var borte :)

Den store svarte katten har vi ikke sett så mye til, men sist vi så den sprang vår lille etter den.. Så det kan jo tenkes at de har blitt venner ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...