Bellanice Skrevet 29. august 2006 Forfatter #21 Skrevet 29. august 2006 Et ukjent nr hadde prøvd å ringe mannen sin mobil to ganger i dag. Han skal sjekke det ut nå! Kanskje det er noen som har funnet pusen (Prøver egentlig å ikke ha for høye forhåpninger..)
Bellanice Skrevet 30. august 2006 Forfatter #25 Skrevet 30. august 2006 Det var ingen pusefinner som hadde ringt mannen Og vi leita rundt i hele går, på vårt boligfelt og det over oss, inni skogen og langs veien. Men ingen pus, bare den store hunnkatta så vi Den luska rundt huset vårt og da tok jeg hageslangen og spyla mot den, får håpe den holder seg unna.. tviler på det egentlig. Vi har funnet ut hvem som eier den, men de var ikke hjemme igår.
Spoven Skrevet 30. august 2006 #26 Skrevet 30. august 2006 Håper at lille pusekatten din kommer hjem! Den var ordentlig søt! Jeg må også ut å lete i veikantene i dag, vår 3 år gamle kastrerte hannkatt er borte på 3.dagen, og han har aldri hoppet over et måltid hjemme før... :icon_frown: Så jeg skjønner godt følelsen du har, og enda er deres pus mye mindre, og har vært borte lenger..
Bellanice Skrevet 30. august 2006 Forfatter #27 Skrevet 30. august 2006 Håper at lille pusekatten din kommer hjem! Den var ordentlig søt! Jeg må også ut å lete i veikantene i dag, vår 3 år gamle kastrerte hannkatt er borte på 3.dagen, og han har aldri hoppet over et måltid hjemme før... :icon_frown: Så jeg skjønner godt følelsen du har, og enda er deres pus mye mindre, og har vært borte lenger.. ← Jeg leste tre annonser i lokalavisa (liten by) om bortkomne katter idag, så vi er ikke alene om problemet nei. Håper alle dukker opp snart, blir jo gal av å vente og bekymre seg sånn. Gud vet hvordan jeg blir når jeg får barn.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 30. august 2006 #28 Skrevet 30. august 2006 Så nydelig hun er Håper dere finner henne!
Spoven Skrevet 31. august 2006 #29 Skrevet 31. august 2006 Har pusen deres kommet hjem enda? Vår kar kom trippende i dag tidlig, helt uanfektet, som om han bare hadde vært borte etpar timer. Og godt er det, for mannen i huset kommer hjem i dag, og han er så glad i den katta at jeg har ikke engang fortalt ham at katta har vært på laup. Håper virkelig at deres dukker opp snart!!
Bellanice Skrevet 31. august 2006 Forfatter #30 Skrevet 31. august 2006 Har pusen deres kommet hjem enda? Vår kar kom trippende i dag tidlig, helt uanfektet, som om han bare hadde vært borte etpar timer. Og godt er det, for mannen i huset kommer hjem i dag, og han er så glad i den katta at jeg har ikke engang fortalt ham at katta har vært på laup. Håper virkelig at deres dukker opp snart!! ← Så flott at katten deres har kommet hjem! Det har ikke vår. Men nå har vi engasjert halve nabolaget til å kikke etter henne, og alle barna er stadig på tur for å se etter hun. Mammaen min stikker opp på dagtid for å se, mens vi tar turer på ettermiddagene/kveldene. Jeg ringte på et par annonser der de hadde funnet katter igår, men ingen av de var pusen vår Men ei av de driver et kattepensjonat, så hun ville ha navn, nr og beskrivelse siden hun ofte hørte om savnede katter som var funnet. I tillegg har vi laget en poster med bilde som skal henges opp på forskjellige steder idag. Nå må hun da komme hjem snart
Bellanice Skrevet 31. august 2006 Forfatter #31 Skrevet 31. august 2006 Mens jeg venter enda litt tid..
Gjest synseren Skrevet 31. august 2006 #32 Skrevet 31. august 2006 Så skjønn katt! Håper hun kommer tilbake. Det må være fælt å miste pusen sin som man er så glad i .
Bellanice Skrevet 31. august 2006 Forfatter #33 Skrevet 31. august 2006 Så skjønn katt! Håper hun kommer tilbake. Det må være fælt å miste pusen sin som man er så glad i . ← Ja, ventetiden i uvisshet er nesten verst. Men.. min svoger fortalte meg en historie igår om ei katte de hadde som barn, og da ble det enda verre å ikke vite hvor lille pusen er. Mannen min og broren hans sin katt forsvant når den var ca 10mnd, de hørte ingen ting i over en mnd. De hadde annonse i avisa, hang opp lapper og leita over alt, trodde de.. Helt til en mann ringte de og sa han hadde funnet katten (hadde bånd med nr) inne i en lagerbygning bare 500 meter unna der de bodde Katten var i live, men magen hulet innover, så da de endelig fant den, måtte den avlives av dyrlegen Den var så nære hele tiden, mens den sultet ihjel Uff.. blir så trist av slike historier. Håper ikke vår lille er sperret inne noe steder!
Gjest Kitz Skrevet 31. august 2006 #34 Skrevet 31. august 2006 Utrolig vakker katt. Det er så vondt å gå rundt å ikke vite hvor den lille er, krysser fingrene for at den dukker opp snart.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #35 Skrevet 1. september 2006 Det var ingen pusefinner som hadde ringt mannen Og vi leita rundt i hele går, på vårt boligfelt og det over oss, inni skogen og langs veien. Men ingen pus, bare den store hunnkatta så vi Den luska rundt huset vårt og da tok jeg hageslangen og spyla mot den, får håpe den holder seg unna.. tviler på det egentlig. Vi har funnet ut hvem som eier den, men de var ikke hjemme igår. ← Nå får du virkelig gi deg! Man plager ikke dyr unødig på den måten. Katter må få lov til å tusler der de vil, så lenge de ikke er til skade. Såpass burde du holde deg for god til, du som har dyr selv. Tenk om en eller annen sur grinebiter har skremt katten din til pisis ved tilnærmet samme oppførsel.
Spoven Skrevet 1. september 2006 #36 Skrevet 1. september 2006 Nå får du virkelig gi deg! Man plager ikke dyr unødig på den måten. Katter må få lov til å tusler der de vil, så lenge de ikke er til skade. Såpass burde du holde deg for god til, du som har dyr selv. Tenk om en eller annen sur grinebiter har skremt katten din til pisis ved tilnærmet samme oppførsel. ← Hun spylte mot den med hageslangen, hun sier ikke at hun spylte på den. Dessuten er det en grei måte å "si ifra" at dette ikke er lov. Og jeg kan godt skjønne at hun gjorde det, når denne katta hopper inn vinduer i huset deres. Jeg tror overhodet ikke at hun gjorde det for å "plage dyr unødig" som du skriver.
Spoven Skrevet 1. september 2006 #37 Skrevet 1. september 2006 Bellanice, jeg håper på godt nytt i dag!
Bellanice Skrevet 1. september 2006 Forfatter #38 Skrevet 1. september 2006 Nå får du virkelig gi deg! Man plager ikke dyr unødig på den måten. Katter må få lov til å tusler der de vil, så lenge de ikke er til skade. Såpass burde du holde deg for god til, du som har dyr selv. Tenk om en eller annen sur grinebiter har skremt katten din til pisis ved tilnærmet samme oppførsel. ← For all del, jeg er ganske langt fra noen dyremishandler. Når flere ting tyder på at det kanskje er denne store katten som har skremt min vesle slik at hun ikke tør komme hjem igjen, nettopp fordi den store lusker rundt vårt hus hele tiden. Hva skulle jeg gjøre da, for å få den store katten bort? Jeg spylet ikke PÅ katten nei, men mot. Ikke at det så ut som den brydde seg noe særlig da
Bellanice Skrevet 1. september 2006 Forfatter #39 Skrevet 1. september 2006 Bellanice, jeg håper på godt nytt i dag! ← Ikke noe nytt å melde. Akkurat ei uke siden jeg så henne sist idag.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #40 Skrevet 1. september 2006 For all del, jeg er ganske langt fra noen dyremishandler. Når flere ting tyder på at det kanskje er denne store katten som har skremt min vesle slik at hun ikke tør komme hjem igjen, nettopp fordi den store lusker rundt vårt hus hele tiden. Hva skulle jeg gjøre da, for å få den store katten bort? Jeg spylet ikke PÅ katten nei, men mot. Ikke at det så ut som den brydde seg noe særlig da ← Jeg sa ikke at jeg reagerte på at du spylte PÅ den, og ikke mot. Jeg reagerer uansett. Synes det virker noget korttenkt å gå frem på en slik måte. Skremme storepus fordi den kanskje har skremt lillepus? Hvor er logikken her? Tenk om alle hadde gått rundt og skremt katter på det viset. Isåfall er det ikke så rart at så mange katter forsvinner fra hjemmene sine. Kanskje noen skrek etter din slik at den ble redd og for avgårde uten sjans til å finne veien hjem. Katter er katter, og den lille pusen må uansett før eller siden bli vant til å ha den store nabokatta rundt seg, hvis ikke må du jo holde lillepus innendørs hele tiden, eller kanskje du en dag lykkes i å skremme nabokatten til skogs, slik at den ikke kommer hjem til sine eiere? Tenk litt. Og en annen ting: Når du setter vinduet åpent nattestid og blir forbannet over at nabokatten kommer inn på badet ditt istedet for din egen katt, så må du jo forstå at katter ikke er som oss mennesker. Katter sniker seg inn der de kan, og de bør ikke legges for hat eller kalles frekke pga. noe sånt. Men for all del, du kunne jo kanskje belaget deg på å montere opp spredere rundt hele huset ditt, slik at alle katter holdes unna. Det er kanskje helt uhørt for det at katter faktisk spankulerer dit de vil, og også bør få lov til det, så lenge de ikke gjør noe skade.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå