Bellanice Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 (endret) Hun er sju mnd bare Mulig det ikke er noe å bekymre seg over enda, men jeg har ikke sett henne siden fredagsmorgen, det er tre døgn siden nå. For et par mnd siden flyttet det inn en familie med en voksen hunnkatt noen hus borten for oss. Vår lille er egentlig veldig tøff, men veldig redd denne nye katten. Vi har hatt et lite badvindu oppe om natten, så vår katt kan gå inn og ut selv, men det slutta vi med når denne nye katten kom seg inn der. Vi satte opp vinduet litt igår, så hvis vår katt kanskje kom tilbake på natta, kom hun seg inn. Og da jeg sto opp idag hørte jeg noe der nede på badet (og håpet det var vår lille..), så jeg løp ned, men hvem sin katterumpe så jeg på vei ut vinduet? naboens! Matskålen var også tom, men det er sikkert bare nabokatta som har forskynt seg. Vi har vært flere runder i nabolaget og sett, men ikke funnet henne. En nabo mente han hadde sett henne på lørdag, men var ikke helt sikker. Er en mulighet at denne nabokatten har skremt henne, så hun ikke tør komme hjem? Nabokatten henger rundt huset vårt endel, men vi prøver jo å jage henne vekk. Noen beroligende ord trengs her, hun er jo så liten Endret 3. september 2006 av Bellanice
Gjest Bøllefrøet Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Uff da Skjønner godt at du er redd.. Hvis jeg var deg ville jeg nok hengt opp lapper på butikkene rundt omkring og sånt.. Kan jo hende noen har sett henne?
Bellanice Skrevet 28. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2006 Uff da Skjønner godt at du er redd.. Hvis jeg var deg ville jeg nok hengt opp lapper på butikkene rundt omkring og sånt.. Kan jo hende noen har sett henne? ← Vi bor ganske langt fra noen butikk, og dette er et ganske nytt boligfelt. Hun pleier ikke bevege seg langt til vanlig, så derfor er det litt ekkelt at hun er så lenge borte. Hun har heldigvis halsbånd med navn og nummer til oss, i tilfelle noen finner henne. Men hvor lenge pleier katter å være borte da? De tar seg vel noen turer? Men kanskje ikke når de er så små?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 28. august 2006 #4 Skrevet 28. august 2006 Vi bor ganske langt fra noen butikk, og dette er et ganske nytt boligfelt. Hun pleier ikke bevege seg langt til vanlig, så derfor er det litt ekkelt at hun er så lenge borte. Hun har heldigvis halsbånd med navn og nummer til oss, i tilfelle noen finner henne. Men hvor lenge pleier katter å være borte da? De tar seg vel noen turer? Men kanskje ikke når de er så små? ← Sannsynligheten for at hun fortsatt kan komme tilbake er veldig stor Men du kan jo kanskje ta deg noen turer ut for å lete etter pusen?
Bellanice Skrevet 28. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2006 Sannsynligheten for at hun fortsatt kan komme tilbake er veldig stor Men du kan jo kanskje ta deg noen turer ut for å lete etter pusen? ← Ja, har vært mange turer, men skal selvfølgelig lete mer idag Håper bare ikke det har skjedd noe med henne
Gjest Bøllefrøet Skrevet 28. august 2006 #6 Skrevet 28. august 2006 Ja, har vært mange turer, men skal selvfølgelig lete mer idag Håper bare ikke det har skjedd noe med henne ← Jeg krysser fingrene for deg, hvertfall.. Du får fortelle oss hvordan det går da!
Gjest beekeeper Skrevet 28. august 2006 #7 Skrevet 28. august 2006 Håper den kommer tilbake! har selv opplevd å savne en katt, det er nervepirrende.. Den dukker nok opp skal du se. Lykke til!
Bellanice Skrevet 28. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2006 Takk for lykkeønskninger, håper hun dukker opp snart
Gjest Malina Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Håper hun dukker opp igjen. Ikke gi opp håpet! Stor og god til deg!
Gjest leoloo Skrevet 28. august 2006 #11 Skrevet 28. august 2006 Uff! Kjenner igjen dette ja. De kan gå langt- vår var borte i fem dager da han var liten, og ble plukket opp av noen tre mil unna der vi bor. Helt utrolig. Så hvis du skal etterlyse på oppslagstavler på butikker, f.ex, så gjør det på de som ligger laaangt unna der du bor, og!
Trampe Skrevet 28. august 2006 #12 Skrevet 28. august 2006 Kan du ikke snakke med naboene som har den store katten og spørre de om de kan ha den inne ei natt? Hvis det lar seg gjøre, såklart? Så kan du sette opp vinduet og sette frem mat uten at den andre katten kommer og spiser opp alt... Det kan jo være at din gjemmer seg om den er redd for den andre katten. Ellers ville jeg gått rundt og lett, spurt naboer, satt opp lapper på alle butikker og annonser i lokalavisen.. Forsåvidt bra at den er merket med adresse, bare det ikke er det som er grunnen til at katten er borte - at halsbåndet har satt seg fast et sted. Det er bedre med chip i nakken eller tatovering i øret! Håper virkelig du finner katten din igjen!
spinnvil Skrevet 28. august 2006 #13 Skrevet 28. august 2006 Katta mi forsvant da jeg flytta på hybel, hun hadde vært borte i to uker da jeg kom hjem. Sto ute og snakka med naboen om hvor kjipt det var at hun var borte da hun dukka opp igjen. I mitt tilfelle kom katta hjem da hun hørte stemmen min, så kanskje det hjelper om du snakker når du går rundt og leter? Håper du finner katta di.
Bellanice Skrevet 29. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 29. august 2006 Fortsatt ingen spor etter lillepus Kan du ikke snakke med naboene som har den store katten og spørre de om de kan ha den inne ei natt? Hvis det lar seg gjøre, såklart? Så kan du sette opp vinduet og sette frem mat uten at den andre katten kommer og spiser opp alt... Det kan jo være at din gjemmer seg om den er redd for den andre katten. Ellers ville jeg gått rundt og lett, spurt naboer, satt opp lapper på alle butikker og annonser i lokalavisen.. Forsåvidt bra at den er merket med adresse, bare det ikke er det som er grunnen til at katten er borte - at halsbåndet har satt seg fast et sted. Det er bedre med chip i nakken eller tatovering i øret! Håper virkelig du finner katten din igjen! ← Det halsbåndet hun har er catsafe, med sånn lås som åpner seg hvis hun setter seg fast, så jeg tror nok ikke hun har gjort det (håper da..) Hvis vi ikke ser noe til henne idag, skal vi jammen snakke med naboen som eier den store katten og be de holde henne inne en natt, takk for forslag Katta mi forsvant da jeg flytta på hybel, hun hadde vært borte i to uker da jeg kom hjem. Sto ute og snakka med naboen om hvor kjipt det var at hun var borte da hun dukka opp igjen. I mitt tilfelle kom katta hjem da hun hørte stemmen min, så kanskje det hjelper om du snakker når du går rundt og leter? Håper du finner katta di. ← Når vi leter etter henne, så roper vi navnet hennes, håper det hjelper.. Har absolutt ikke gitt opp, er bare så frustrerende og leit
Bellanice Skrevet 29. august 2006 Forfatter #15 Skrevet 29. august 2006 Hva er forresten sjansen for at den store hunnkatten har gjort noe mot lille pusen? Er det vanlig? Er det større sjans for at hun kan ha blitt påkjørt (selv om det er veldig liten trafikk der vi bor)? *liker ikke tanken*
Gjest Dingo Skrevet 29. august 2006 #16 Skrevet 29. august 2006 Hva er forresten sjansen for at den store hunnkatten har gjort noe mot lille pusen? Er det vanlig? Er det større sjans for at hun kan ha blitt påkjørt (selv om det er veldig liten trafikk der vi bor)? *liker ikke tanken* ← Hunnkatten har sikkert bare skremt henne, sånn er det iallefall i gata her... Kattungen vår får grei beskjed om at han er en liten dritt, og at han er på hennes territorium. Gå ut og rop/ let etter katten sent om kvelden, da er det ikke så mange andre lyder ute. Hvis ikke hun kommer, sett inn annonse i avisen. Lykke til, søte pus kommer nok snart tilbake
Gjest pussenusse Skrevet 29. august 2006 #17 Skrevet 29. august 2006 Naboens katt var borte i en uke, hun satte inn annonse i avisen og til slutt fikk hun positivt svar. Katten hadde da, enten vandret langt unna på egen hånd og ikke funnet veien hjem, eller noen "eklinger" har fraktet den til et ukjent sted for katten som da ikke klarte å komme seg hjem. To teorier som kan være like sanne begge to. Katten var veldig sulten da hun omsider fikk hentet den hjem. Hvis du har en lokalavis det går an å ringe inn små meldinger som settes i avisen dagen etter så ville jeg benyttet meg av det.
Bellanice Skrevet 29. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 29. august 2006 Hvis du har en lokalavis det går an å ringe inn små meldinger som settes i avisen dagen etter så ville jeg benyttet meg av det. ← Skal ringe avisa hvis hun ikke dukker opp i kveld eller imorgen tidlig. Mamma skulle stikke oppom oss og kikke etter henne nå.
Bellanice Skrevet 29. august 2006 Forfatter #19 Skrevet 29. august 2006 Mens jeg venter på pus.. Bilde Liten videosnutt
Gjest Yzma Skrevet 29. august 2006 #20 Skrevet 29. august 2006 Så skjønn kattepus:) Håper virkelig den finner vei tilbake...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå