Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04

Chiquita

Anbefalte innlegg

Jeg ser poenget ditt. Likevel er det litt sånn nederlag og ikke fikse selv, på en måte.

Det er nok like greit å komme i gang med flere utredninger. Er vel kanskje litt redd for svaret vi kan få. Vil ikke ha noe negativt svar.

Alle rundt oss popper jo babyer som gale, og på naturmetoden. I tillegg tror jeg at jeg blir så opphengt i det om jeg snakker mye om det og leser mye om det og til og med går til lege for å få hjelp, at skuffelsen over å ikke få til er så enormt stor.

Skjønner du hva jeg prøver å si?

Men, det er vel meg det står på når det gjelder legestyret og ikke mannen, så det er vel jeg som må få ut fingeren her og innse at å få hjelp ikke er en tapsituasjon, men en vinnsituasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg tror jeg at jeg blir så opphengt i det om jeg snakker mye om det og leser mye om det og til og med går til lege for å få hjelp, at skuffelsen over å ikke få til er så enormt stor.  

Skjønner du hva jeg prøver å si?

Jeg skjønner 100% hva det er du sier, og jeg kjenner igjen de følelsene.

Men desverre så må vi jo svelge stoltheten noen ganger.

Og det er jo mange som blir spontant gravide under utredningen også, nettopp fordi de da slapper av bedre. De får da hjelp, og trenger ikke å stresse så mye selv lengre...

Men jeg tror du gjør lurt i å fortsette utredningen nå, for å prøve å finne ut om det feiler noe. For selv om det er tungt å vite at det feiler en noe (dersom det gjør det da, men det er jo heller ikke sikkert), så vil jeg nesten påstå at det er godt også.

For hva om det viser seg under en lapraskopi at du har tette eggledere (dette kan de ikke se på ultralyd). Uten å få åpnet disse, så har dere jo så godt som ingen sjanse for å få det til på egenhånd. Og da hjelper det jo ikke hvor hardt dere prøver.

Men om de blir åpnet, så har dere jo muligheten... (Ser du det å få åpnet egglederene som at dere ikke fikser det selv?) Og med egglederene åpnet, så er det jo heller ikke noe som "feiler" deg :wink:

For egentlig er det mange ting som kan ha en innvirkning. Mange ting som er helt "ufarlige" og kjempe-enkle å gjøre noe med (uten å gripe inn i den "naturlige prosessen", om du skjønner) :wink:

Så jeg står på det synet at det er bedre å finne ut av hva som er årsaken, og så får en ta det ut fra det igjen. :wink:

Men som sagt, jeg skjønner hva du mener. Jeg bare mener at du bør svelge den stoltheten du har :wink: (Beklager at den setningen virket veldig "hard")

_____

12 timer til jeg skal prøve kjolen min igjen.... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*nedtelling*

3 timer igjen...

Nå skal jeg prøve det jeg ser for meg skal være en stor kunst - nemlig å få på meg den bryst-tapen, slik at det blir fint.

Har jo aldri prøvd det før, men en gang må jo være den føste. Og hvorfor ikke like før jeg skal ivei og prøve kjolen min :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den BH-tapen var helt ubrukelig... I allefall for mine (nå tunge) bryster :evil:

Så nå står jeg på bar bakke igjen... Hva skal jeg gjøre da?

Jeg håper jo bare at hun på brudesalongen har en BH som jeg kan kjøpe da, om ikke, så får jeg vel tråle undertøysforretninger :roll:

*gir snart opp, og er glad det hele snart er over*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger sikkert BH'er i brudesalongen tror du ikke det da? Krysser fingre for det....

Så spennende med kjoleprøving :hoppe:

Håper alt går etter planen der da. Det er jo ikke lenge til den store dagen nå :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de har BH'er der, men det spørs bare om de har noe som passer meg, og min kjole... (Den har jo skulderstropper, så det skal vel ikke være så vanskelig, håper jeg)

Jeg kommer til å kjøpe den første og beste som jeg finner i dag.

Nå VIL jeg ha noe.

Og nå er det jo under 14 dager til bryllupet, så det hadde vært så veldig fint å hatt alt klart.... :roll:

Ellers så tror jeg at jeg blir strålende fornøyd med kjolen.

Jeg er kjempefornøyd med de som jobber der jeg har kjolen min, og jeg stoler 100% på at de gjør kjolen min minst like vakker som den var før den ble sydd om :wink:

Men det skal bli spennende å se...

*krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turen til salongen i dag ble ikke helt vellykket...

Jo, jeg fikk da prøve kjolen min igjen, men den var langt fra så ferdig som de sa de skulle ha den...

Det var ikke ordnet istand til noen knyting bak. De hadde ikke lagt opp kjolen i kanten nede som de sa. Og de hadde heller ikke flyttet den pynten som de skulle flytte....

Så i dag ble det bare tatt mål (igjen)....

Men kjolen skulle bli ferdig i løpet av morgendagen eller torsdag. Men siden jeg reiser bort nå i morgen, så får jeg ikke hentet kjolen min før på tirsdag. Og da MÅ den være perfekt også :Nikke:

Men jeg fikk kjøpt meg en BH da - så turen var jo ikke helt bortkastet alikevell, liksom.

En BH til den nette sum av 698,- :o

Men så lenge jeg har noe å ha på under kjolen min, så bryr jeg meg ikke.....

*er litt lei nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelige greier når kjolen ikke er slik som du forventer den skal være :evil:

Når det gjelder utredningen, så hadde vi oss en prat i går og ble enige om å fortsette den nå. Finne ut hva det er - om det er noe - før vi evt. starter akupunktrbehandling.

Må bare ringe St.Olav og si ifra at vi ønsker å fortsette (og helst med en annen lege enn han vi hadde sist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder utredningen, så hadde vi oss en prat i går og ble enige om å fortsette den nå. Finne ut hva det er - om det er noe - før vi evt. starter akupunktrbehandling.

Må bare ringe St.Olav og si ifra at vi ønsker å fortsette (og helst med en annen lege enn han vi hadde sist).

*klappe på skulderen*

Jeg synes det er flott at dere har kommet til den avgjørelsen. Ta gjerne den telefonen så raskt som mulig, så er det jo kortere tid til dere får startet på akupunkturen også :wink: (Og kortere tid til det tasser små føtter rundt dere)

___

Nå logger jeg snart av for denne uka.

Etter samtalen med presten i morgen så reiser vi nordover til noen slektninger av sambo. Blir borte til søndag.... (Skal bli godt å komme litt unna bryllups-tankene også) :wink:

Håper jeg ikke blir savnet alt for mye da...

(Og når vi er tilbake er det 6 dager igjen til bryllupet!!!) :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg ivei for å hente kjolen min. Den er ferdig nå.

Og jeg skal ha prøvetime hos frisøren.

Rekker ikke skrive stort nå, men skal ta en oppdatering når jeg kommer hjem igjen i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei vennen!

Måtte innom for å se ståa før bryllupet :heiajente:

Håper kjolen er helt ferdig!

Gleder meg til å høre mer hvordan dere ligger ann, og hvordan det står til med mageboeren (og formen din :) )

Håper godværet holder seg til Den Store Dagen! :tommelsmil:

Mange klemmer fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg med stormskritt nå :-) Har du fått noen til å servere da?

I dag fikk jeg masse bilder fra søskenbarnet mitt fra bryllupet vårt. Så koselig å sitte å se i gjennom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo da, jo da - her skjer da ting.

Hadde en svært vellykket time hos frisøren i dag. Jeg er kjempefornøyd!!!!! :hoppe:

Tror det kommer til å bli SÅ bra!!!!!

Ellers så var det vellykket da jeg skulle hente kjolen min også. Den ble også SVÆRT lekker (overraskene, nei....) :ler:

Så nå sitter den "som et skudd".

Ble lekkert med snøringen bak. Mye lekrere enn hva jeg hadde trodd, egentlig....

Så jeg tror nok at jeg kommer til å føle meg som en prinsesse på dagen. Utvilsomt, egentlig!

___

Ellers så har vi ikke fått noen flere til å servere; de aktuelle er enten gjester i vårt bryllup, eller i et annet stort bryllup som feires samme dag (ikke her hvor vi bor, men den ene parten der har stor slekt her, så de fleste er bortreist) :roll:

Men vi tror det skal gå greit å gjennomføre det alikevell uten at det blir for mye jobb for servitørene.... *håpe håpe*

Sambo sitter og snakker med en av servitørene nå (Han skulle egentlig ha gjort det + "mye annet" i de 7 timene jeg var borte, men han har ikke vært så effektiv) :-?

Men men - han er igang nå da, så "litt" gjør han jo...

___

Men bortsett fra slike "småtterier" så tror jeg alt går greit....

Har fått avtalt at vi henter sjakett-jakka til sambo på fredag samtidig som vi skal hente blomstene.

Og så skal jeg starte hos frisøren kl 9 på lørdag - noe som tilsier at vi må kjøre herifra ca kl 8 *gjesp*

Og jeg og min forlover kunne få kle om oss hos frisøren, mens mennene skal få kle seg om hos fotografen...

*ting skjer*

___

Tja, noe mer jeg kan oppdatere om nå da???

Husker ikke noe mer jeg nå - får ta det senere. Nå skal jeg ut i sola!!!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Har jeg fått frem poenget med at jeg er sint, eller????

Det har se nemlig sånn at vi i dag/kveld fikk høre at lokalet vi har leid for hele helgen har blitt leid ut til noen andre også fra kl 12 på søndag!!!!!! :evil: :evil: :evil:

Sambo sa ifra da han fikk høre det at det passet dårlig for oss, siden vi skulle ha opprydding, osv, men utleiger sa at vi ikke kom til å være noe i veien for de andre som kommer (for de skulle øve på noe teater-greier)...

HALLO!!!!!! Selv om vi ikke er i veien for de, så vil da vel DE være i veien for OSS!!!!!!!!!!

*grrrr*

Vi kommer jo oss ikke ut til lokalet før ca kl 12 på søndagen vi heller, og det er jo masse av våre ting som er i lokalet enda da. (Som bl.a. et stero-anlegg som skal stå på scenen hvor de andre liksom skal øve....)

Og vi hadde jo tenkt å ta "reste-fest" på søndagen, altså at vi spiser en frokost/lunch før vi ryddet vekk alt sammen....

Så de kommer definitivt til å være i veien for oss....

Vi har prøvd å komme i kontakt med utleier nå, men hun er bortreist til sent i kveld, så vi får ikke tak i henne.

Men i morgen skal hun få beskjed om at vi ikke aksepterer det. Når vi har leid lokalet hele helgen, så skal ikke vi ha noen andre der før vi leverer nøklene fra oss på søndagskvelden....

Og gir utleier seg ikke på denne saken, så er det nesten så at vi skifter lokale... Blir litt styr med det også da, 4 dager før bryllupet, men vi ser egentlig ingen annen utvei :-?

(Utleier kunne da vel i det minste spurt oss om det var greit da, men vi har altså ikke hørt noe før nå i dag....)

Uff, jeg ble litt oppgitt nå. Oppgitt, sur og forbandet. Og det er ikke en følelse jeg har lyst til å sitte med akkurat nå....

Håper det ordner seg. Ellers så tror jeg kanskje at det blir litt hektisk her.... (Og tenk på alle gjestene som må få beskjed.....) :-?

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Skjønner frustrasjonen din.

Makan til frekkhet...

Akkurat som om du ikke har nok å tenke på nå,

så skal de lage til problemer også :evil:

Håper det ordner seg :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ufff... det var illa.

Jag skulle ju precis skriva ett inläg om hur bra allt verkade gå och hur skönt det måste vara att kjolen blev så bra. Och så kommer ett sinna-inlägg om lokalen efter det. :(

Fast det kanske ska vara så, att man har både medgångar och motgångar både i bröllopsplaneringen och livet. Det är kanske just i bröllopsplaneringen som det blir så extra märkbart. Nåja, det där kommer att ordna sig och ni kommer få en fantastisk dag det är jag övertygad om.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg VELDIG godt jeg at du blir sint, sånt går jo ikke ann. har man leid et lokale fra fredag til søndag har man jo leid det hele helga!! da kan de jo ikke leie det ut til andre også!!!

også klokka 12?? hadde vært bedre om det hadde vært på kvelden da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg! Har man bestilt hele helgen, så har man bestilt hele helgen-ferdig med det :-x Dumme dama!!

Jeg ville bare stikke innom å ønske dere en fantastisk dag på lørdag!! Håper den blir alt dere har drømt om og mer til!!

LYKKE TIL!! Nyt dagen og kos deg masse :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...