Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04

Chiquita

Anbefalte innlegg

:Nikke:

3 treukers-ferier hadde vært fint...

(Sier jeg som er/vars tudent, og har fri "hele tiden" - uten at det ble noe resultat av det heller :-? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Här har det verkligen hänt saker sen sist, jag har ju inte läst något på KG medan vi har varit i Norge och det är riktigt härligt att få läsa om planerna och arbetet.

Vårt bröllop var ju litet och vi hade inte alls så mycket planläggning och styr som ni får men jag blir i alla fall påminnd om pysslet. Det var härligt. Och det är ännu härligare när man väl får njuta av dagen som man och fru... bäst tycker jag nog att stunden (inte den "stunden" ;) ) på hotellet var. När VI kunde sitta ner och tänka igenom dagen och stilla bara titta i varandras ögon och veta att dagen är över och att allt gick bra.

Det är inte långt kvar nu. Lycka till med allt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

När VI kunde sitta ner och tänka igenom dagen och stilla bara titta i varandras ögon och veta att dagen är över och att allt gick bra.

Gleder meg til det samme jeg også. Det skal bli godt å endelig "komme i havn".

Å være ferdig, å være gift, og å være for hverandre i tiden fremover også...

*drømmer*

Vel som du sa - ikke lenge igjen nå *teller dager*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chiquita :-)

2 uker igjen, er det ikke? (litt over kanskje)

Håper du tar deg tid til å nyte sola litt innimellom slagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker (og en dag) igjen, ja...

Tiden løper her nå, føler jeg....

Jeg har ikke kommet meg ut i sola enda. Venter en time til, tror jeg - sola dekker ikke helt den delen av verandaen hvor jeg liker å sole meg enda.... :roll:

Men i dag skal jeg ut og få litt sol på skrotten.

Er mye brunere forran enn bak, så jeg får "ta fatt" bak i dag :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg endelig rotet meg ivei for å kjøpe sånn BH-tape-sak...

Jeg fant det da i den første undertøysforretningen jeg prøvde - heldigvis...

Så nå er det bare å "øve" på å sette den på riktig... Tror ikke det skal være så vanskelig, men en vet jo aldri :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi sendt ivei kjøreplanen til toastmaster.

Og vi har skrevet ut de siste sangene, og bundet disse sammen i hefter...

En "servitør" har meldt avbud, så nå står vi igjen tilbake med tre stykker (når vi omsider har funnet ut at vi trenger fire) :roll:

Så jeg irriterer meg litt over det da, men selvfølgelig - det må være mulig å melde avbud når det dukker opp noe spesielt...

Snart er det tirsdag, og da skal jeg ivei og prøve kjolen min igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke funnet noen ny servitør.

Det er sambo sin oppgave, og han har ikke hatt tid (han har knytt sammen sangheftene, jo) :wink:

Men det blir vel i løpet av dagen eller morgendagen han tar noen telefoner....

:hoppe:

I morgen får jeg prøve kjolen min igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke rart hvor spennende det er med en kjole da :ler: Håper den passer deg nå.

Du? Du som er inne på alt mulig rart innen barnløshet :wink: PCOS er det noe man kan ha selv om man ikke har blødningsforstyrrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCOS er det noe man kan ha selv om man ikke har blødningsforstyrrelser?

:klø:

Jeg er ikke helt sikker...

*søker litt*

Hvordan finner man ut om man har PCOS?

Man gjør en gynekologisk undersøkelse, hvor man vurderer behåring, og ser på eggstokkene med vaginal ultralyd. Ofte finner man et helt spesielt bilde på ultralyd hvor mange eggsekker ser omtrent like store ut og de er presset ut mot kanten av eggstokken. Det må sies at man kan finne et slik bilde uten at det er PCOS, fordi man da har regelmessig menstruasjon (man kaller det PCO - polycystiske ovarier)

Ut fra dette tror jeg det er sånn at en har PCO dersom man har regelmessig menstrasjon.

Når en har cyster på eggstokkene vil det kunne hindre eggløsningen.

Men her er jeg på SVÆRT tynt grunnlag...

PCO vil nok kunne vises på innvendig UL da, så om du har hatt det i det siste, uten noen uregelmessigheter påvist, så vil jeg ikke tro det er PCO....

Men altså - jeg vet ikke...

*kan sjekke litt mer, om du vil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du aldri tatt invendig ultralyd?

Og dere har gjennomgått en utredning?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det hadde vært veldig rart om du ikke hadde fått en innvendig ultralyd... (En sånn "fin" hvit stav - ligner litt på en vibrator - bare ikke så god) :ler:

Bra det ikke ble funnet noe unormalt da :Nikke:

Hva har deres utredning gått ut på, forresten?? (Hva er blitt gjort/sjekket, osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare den første utredningen før de neste steget var lapraskopi. Og da ville jeg ikke ha det for jeg hadde de foregående to ukene gjennomgått gastroskopi og endoskopi og var dritt lei alt som sluttet på -skopi :wink:

Vi ba om å få resten utsatt til august, så vi regner vel med å få en innkallelse snart. Men vi ønsker å starte med fotsoneterapi eller akupunktur i stedet. Det ble ikke funnet noen feil på hverken meg eller mannen, så vi håper litt stimulering fra en av disse fagområdene vil gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg, men f.eks endometriose kan bare oppdages ved lapraskopi... (Og endometriose er en veldig vanlig årsak til barnløshet)

(Og mannen din har levert en sædprøve for å utelukke den muligheten, håper jeg?)

Jeg tror egentlig ikke at du kan regne med å få en innkalling i posten. tror ikke helse-Norge fungerer sånn jeg. Her må du nok ta kontakt selv skal noe skje, vil jeg tro.... :roll:

(Holder fremdeles på teorien om at det er best å gjennomgå full utredning, for SÅ å prøve alternative behandlingsmetoder når en først vet hva som er årsaken.(Mer effektivt når behandleren vet hva en skal behandle) Men det er meg det da) :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har passert testen :wink:

Får vel ringe dem en dag da. Du skjønner sikkert at jeg ikke er så entusiastisk for dette. Har egentlig ikke lyst skjønner du. Har lyst å klare selv, og ikke få beskjed om å gjøre ditt eller gjøre datt...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at dere vil klare det selv - det er jo kjempeforståelig.

Men er det ikke bedre å få vite grunnen til hva det skyldes, og at dere får sette inn en "storm-offensiv" ut fra dette...?

Når en vet grunnen har en jo et bedre grunnlag for å kunne ta ibruk alternative metoder også - og fremdeles klare det på egenhånd.

Eller så får du kanskje noen tabletter som styrker eggløsningen (Pergotime), og beskjeden om å ha sex i dagene rundt EL. Og det er jo ikke den værste "kommandoen" å få :wink:

Synes du det å bruke f.eks Pergotime blir for mye hjelp også?

*prøver å sette meg nærmere inn i hva du tenker*

Som du har skjønt så ser jeg litt anderledes på det da...

Vi ville jo også klare det selv - derfor tok det jo 3 år før vi begynte på noen utredning. Stoltheten rådde oss også.

Alt for lang tid, har jeg innsett nå.

Bortkastede år.... (I mine øyne)

For hva om vi hadde fått startet utredningen tidligere, og dermed fått "hjelpetiltakene" (for oss, IVF) tidligere. Da ville vi mest sansynlig hatt en liten en rundt oss nå.

For meg så kom det til det punktet at barneønsket var sterkere enn "stoltheten", og jeg måtte sette stoltheten til side for å oppnå mitt mål...

Og ja, det var verdt det for min del...

For hva er værst: Å savne et barn så mye at en føler "sjalusi" mot alle andre med store mager, barnevogner eller små barn?

Eller å få litt "starthjelp"? (I form av eggløsnings-forsterker, inseminering, prøverør el.l.)

Barnet er jo like fult mitt eget. Min egen celle, som har blitt "venn" med sambo sin celle... Den er vår! Samme hvilken "starthjelp" vi fikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...