Lykkelig eks-frue Skrevet 26. august 2006 Forfatter #41 Skrevet 26. august 2006 Jeg er veldig for at barna skal gå til skolen så tidlig som mulig, men jeg skjønner likevel ikke hvordan skolen kan bestemme dette? Det må vel i beste fall være en oppfordring til foreldrene om at de ikke skal gå? Skolen kan da ikke på noen måte bestemme hvordan mine barn skal komme seg til og fra skolen? ← Her nekter de å sende hjem barna alene. Så om vi ikke kommer for å hente så blir barna der da...
Netten Skrevet 26. august 2006 #42 Skrevet 26. august 2006 Her nekter de å sende hjem barna alene. Så om vi ikke kommer for å hente så blir barna der da... ← Tullete! De kan da umulig nekte barna å gå hjem om foreldrene synes det er greit og barnet vil!?
Lykkelig eks-frue Skrevet 26. august 2006 Forfatter #43 Skrevet 26. august 2006 Tullete! De kan da umulig nekte barna å gå hjem om foreldrene synes det er greit og barnet vil!? ← Jeg synes også reglene er på kanten. Men slik det er nå så passer det at jeg følger ham (dvs. kjører når jeg skal videre) til andre siden av veien på morgenen, og så stikker jeg inn på sfo om ettermiddagen. Det er på vei til barnehagen. Et annet punkt her er jo at det også er greit for foreldre å være innom sfo/skole innimellom. Både for å snakke med personalet og å sjekke at ekstratøy og utetøy er der det skal. Jeg kan ikke forvente at en på 6,5 år skal kunne ha orden på alt det.
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2006 #44 Skrevet 26. august 2006 Det er jo direkte tåpelig å nekte ungene å gå til og fra skolen. På den måten så vil situasjonen bare bli verre og verre - mengden biler bare øker og øker og faren for at det skjer ulykker blir større og større. Da jeg og barna mine gikk på barneskolen så hadde de en patrulje stående med flagg for å hjelpe ungene over veien - dette var pensjonister som ønsket å gjøre samfunnet en tjeneste, eller eldre elever. Hvorfor har de sluttet med det ?
Stjerne Skrevet 26. august 2006 #45 Skrevet 26. august 2006 Her nekter de å sende hjem barna alene. Så om vi ikke kommer for å hente så blir barna der da... ← Satt på spissen: Hva gjør de hvis foreldrene ikke henter da? Sitter med ungene på skolen til neste dag?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #46 Skrevet 26. august 2006 Satt på spissen: Hva gjør de hvis foreldrene ikke henter da? Sitter med ungene på skolen til neste dag? ← Da gjør de vel det samme som de gjør ellers om vi ikke skulle hente. Rutinene er først prøve å få tak i foreldrene, om det ikke lykkes skal en ringe barnevernsvakten.
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2006 #47 Skrevet 26. august 2006 Jeg ser at mange barn blir kjørt til skolen vår. Det er selfølgelig helt ok da mange skal videre på jobb. Men vi har samme problemet som flere har skrevet om her. det er nesten om å gjøre å kjøre inn hoved porten. Det er laget foreldrestopp litt ovenfor skolen, men den er nesten ikke i bruk. Andre barn som går, må gå ut i veien for å komme forbi bilene som på død og liv skal stoppe rett utenfor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå