Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. august 2006 #1 Skrevet 21. august 2006 sønnen min er 2 år og noen måneder.å han bruker flaske ( med vann ) om natten å noen ganger når han koser seg forann tv, å ser film etc. Min "hærlige" svigerinne har to barn fra før av å vet ALT det er å vite om barn,amming,potte trening etc.....( alle har vell en slik ei i familien ) uansett min er 24, har to barn med 2 forskjellige fedre å fester hele tiden !!men men.. hun mener hvertfall han er ALT for gammel til å ha flaske.. *han griser enda litt med kopp* så vist jeg går fra han på stua med en kopp med melk så skal jeg vedde på at han leker seg godt med den så fort jeg er borte... er han for gammel?
Leanne Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 I mine øyne er han ALT for gammel.. men så er jeg veldig opptatt av å ikke la barn være babyer for lenge... Her slutta snuppa med vanlig tåteflaske da hun var 10 mnd, da gikk vi over til suttekopp. Fra 13- 14 mnd har hun kun fått kopp, glass. I tilegg får hun vann på vanlig sportsflaske, eller sånn 0,6 imsdal flaske med drikke tut.. Klart barn søler når de skal lære seg å drikke fra kopp, men får de ikke søle så lærer de ikke...
Emma3 Skrevet 21. august 2006 #3 Skrevet 21. august 2006 Nei, eg synast ikkje han er altfor gammal. Jenta vår på 21 mnd får flaske på dagen, og drikker med glass/kopp ved matbordet. Kan ikkje sjå at dette er noko å henge seg opp i. Hadde barnet vore 3 år, hadde eg heller reagert.
monja Skrevet 21. august 2006 #4 Skrevet 21. august 2006 Synes ikke han er for gammel. Sønnen min er straks 2 år og bruker enda flaske med vann i senga om natta. På dagtid drikker han av tutkopp/imsdalfalske med sportcap eller vanlig glass (om vi sitter ved bordet).
Gjest Tweetypie Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Synes flaske med vann på natta ikke er så ille jeg da. Vår 3 åring hadde det til h*n var 2,5 år. Drit i hva andre sier for det er alltid bedrevitere der ute.
Nightingale Skrevet 21. august 2006 #6 Skrevet 21. august 2006 Tåteflaske slutten min sønn med etter at han var ca. 1 år, men han drikker av tutekopp hjemme. Bryr meg ikke om hva andre gjør, men syntes selv at det var like greit å kutte ut flaskene her hjemme når han likevel drakk av tutekoppen sin.
Kykkelikokos Skrevet 21. august 2006 #7 Skrevet 21. august 2006 Det er kanskje bedre om de bruker tutekopp, så får man bort "sutten" som er på tåteflasken?
tuji Skrevet 21. august 2006 #8 Skrevet 21. august 2006 Synes det er helt greit så lenge han får drikke av kopp ved måltider eller hvis dere ellers sitter ved et bord. Det er jo praktiske årsaker til at det fungerer bedre med flaske enn kopp i senga...
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2006 #9 Skrevet 21. august 2006 Min "hærlige" svigerinne har to barn fra før av å vet ALT det er å vite om barn,amming,potte trening etc.....( alle har vell en slik ei i familien ) "Alle" har ei slik i familen, men man må lære seg å ta det de sier med en klype salt men så er jeg veldig opptatt av å ikke la barn være babyer for lenge... ← Min mening er at flaske ikke er den tingen som gjør at man forlenger babystadiet! Men altså til trådstarter, hvis du føler han er for gammel til flaske og ikke har lyst på flere "velmenende" kommentarer, så kan du kanskje prøve ut disse flaskene fra Avent som er sølefrie. De er helt supre å bruke på tur. For selv om barnet gjerne vil søle med vannet, så går det ikke.(Helt til de finner ut hvordan de skrur den opp da, men det er jo en helt annen sak )
Leanne Skrevet 22. august 2006 #10 Skrevet 22. august 2006 Min mening er at flaske ikke er den tingen som gjør at man forlenger babystadiet! ← Jeg ser på både flaske, smokk, spise brødskiver oppdelt og uten skorpe som baby ting. Alt dette sluttet vi med rundt 1 års alderen. Men må jo innrømme at en av grunnene til dette var at vi hadde lyst til å få to barn ganske tett. Og hvis storesøster fortsatt bruker flaske og smokk når babyen blir født, så jeg for meg at hun aldri ville slutte... så derfor sluttet vi med alt tidlig. Men folk må jo gjøre som de vil, men jeg mener det er bedre å la barna begynne med kopp så tidlig som mulig. Men så lenge han får kopp til måltider så lærer han det jo.
Kykkelikokos Skrevet 22. august 2006 #11 Skrevet 22. august 2006 Er det vanlig for etåringer å spise skive med skorpe? :o Har de fått jeksler i heletatt da?
Leanne Skrevet 22. august 2006 #12 Skrevet 22. august 2006 Er det vanlig for etåringer å spise skive med skorpe? :o Har de fått jeksler i heletatt da? ← trenger ikke jeksler for å tygge skorpe.. Men jekser kommer vel en gang mellom 1 år og 18 mnd tror jeg.. er vel sikkert en del variasjon i dette..
Kykkelikokos Skrevet 22. august 2006 #13 Skrevet 22. august 2006 Synes likevel at skorpe høres litt vanskelig ut å tygge for en 1åring.
monja Skrevet 22. august 2006 #14 Skrevet 22. august 2006 Han har spist skorpe på skiva fra 1 års alderen her iallefall. Nå deler vi bare skiva i to når han skal spise. Han vil gjerne at vi bretter den dobbel da.
Leanne Skrevet 22. august 2006 #15 Skrevet 22. august 2006 Han har spist skorpe på skiva fra 1 års alderen her iallefall. Nå deler vi bare skiva i to når han skal spise. ← samme her
Brunhilde Skrevet 22. august 2006 #16 Skrevet 22. august 2006 Synes flaske med vann på natta ikke er så ille jeg da. Vår 3 åring hadde det til h*n var 2,5 år. Drit i hva andre sier for det er alltid bedrevitere der ute. ← Mener du i fullt alvor at folk er "bedrevitere" om de mener noe annet enn deg? Jeg syns det er i eldste laget å gi flaske når barnet er 2 år, men det er min mening. Her sluttet vi med den på 1-årsdagen, hva andre velger å gjøre er deres sak!
Gjest Hedda Gabler Skrevet 22. august 2006 #17 Skrevet 22. august 2006 Jeg synes at han er for gammel til flaske.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2006 #18 Skrevet 22. august 2006 jeg kjenner en som har barn på 2,5 år og bruker sprinkelseng,flaske ,smokk jeg syntes barnet er for stor til den sengen og flaske,men jeg sier ingenting pga det for familien besteme selv, men kunne ikke barnet gått over til tutekopp,flaske er jo med på og "ødelegge" tennene med formen på de
prinsessa Skrevet 22. august 2006 #19 Skrevet 22. august 2006 Jeg ser på både flaske, smokk, spise brødskiver oppdelt og uten skorpe som baby ting. Alt dette sluttet vi med rundt 1 års alderen. Men må jo innrømme at en av grunnene til dette var at vi hadde lyst til å få to barn ganske tett. Og hvis storesøster fortsatt bruker flaske og smokk når babyen blir født, så jeg for meg at hun aldri ville slutte... så derfor sluttet vi med alt tidlig. Men folk må jo gjøre som de vil, men jeg mener det er bedre å la barna begynne med kopp så tidlig som mulig. Men så lenge han får kopp til måltider så lærer han det jo. ← Jeg er av helt motsatt mening jeg da. Sønnen min sluttet med flaske når han var sånn ca. 2,5 år gammel og det var helt av seg selv. Nå er han snart 3 og sutten bruker han fortsatt. Noe jeg syns er helt greit. Syns det er ille når en liten ettåring skal få "krav" til seg om å bli stor, jeg mener at barnet blir "stor" når det er klar for det. Selvfølgelig går det ann og oppmuntre barnet men ikke mase på det. (Når man vil ha to barn tett så må man ta konsekvensene av det og ha to babyer på en gang) De slutter med ting som flaske, sutt, bleier når de er klare for det. Hvis sønnen min velger fortsatt og bruke sutt når han sover når han er 4.5 år , so what - det ser jeg ikke på som et problem i det hele tatt så lenge språket hans er bra.
brumma* Skrevet 22. august 2006 #20 Skrevet 22. august 2006 Hvis sønnen min velger fortsatt og bruke sutt når han sover når han er 4.5 år , so what - det ser jeg ikke på som et problem i det hele tatt så lenge språket hans er bra. ← Det er ikke helt heldig for tannstillingen da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå