Gå til innhold

Irrettesette barn foran foreldrene

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dere som jobber i barnehage, vegrer dere dere for å irrettesette barna foran foreldrene?

Hadde jeg opplevd noe slikt som forelder, så hadde den ansatte fått gjennomgå. Det er mitt barn og jeg bestemmer hvor grensene går. Jeg tror enkelte barnehageansatte er veldig maktsyke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:legrine:  Vel, jeg har iallefall en jobb som krever litt mer enn bare videregående skole.

Det trenger ikke å bety at du har noe mer mellom ørene enn dem som har bare videregående. Dessuten er det da mange barnehageansatte som har mer utdannelse enn det.

Skrevet
at jenta mi ikke henger etter halsen i et tre eller lignende.

:roll: Ja, for det er jo veldig sannsynlig...

Gjest forelder
Skrevet
:roll: Ja, for det er jo veldig sannsynlig...

Eh, ja.... Barnehagen har et stort uteområde med skog, så det er klart det kan skje. Spesielt når barna blir sendt ut for å leke alene.

Skrevet
:ler: DET tviler jeg sterkt på.

hehe. Gjør det du. Jeg bryr meg ikke. men jeg vet altå litt om ting siden jeg er leder og pedagog.

Skrevet
Så om noen foreldre har noe de ønsker å ta opp med deg, så føyser du dem vekk fordi du skal bruke tiden på barna? Du bekrefter nettopp fordommene jeg har mot barnehager.

Og til dere andre, det går faktisk an å føre en samtale samtidig som man har øynene på barna. Jeg vet at de som jobber i barnehager ikke er de skarpeste sjelene, men jeg trodde at selv dere kunne klare det.

Dersom du setter deg inn i planer og retningslinjer, så ser du at man ikke bare skal ha oppsyn med ungene..

Man føyser dem ikke bort, men sier når man har tid.

Skrevet
Jeg har også opplevd dette. Jeg lurer på om dette kan skyldes at "gud og hvermann" kan få jobb i barnehage. Så vidt jeg vet krever de ikke noen form for utdannelse eller kvalifikasjoner dersom man vil jobbe som assistent.

Det er utrolig mange dyktige barnehageassistenter som jobber i barnehager rundt omkring! Desverre er ingen villig til å betale spesielt godt for jobben det er å gi pass og stimuli til barn, jeg kjenner en del superflinke assistenter som rett og slett ikke hadde råd til å jobbe som assistent i bhg lenger. :forvirret: Også som utdannet førskolelærer tjener man sinnsykt dårlig i fht utdanning og kompetanse.

Samtidig stilles det høye krav til denne yrkesgruppen, både i forhold til lover, regler og ansvar, arbeidsbelastning og foreldresamarbeid/oppfølging. Så ja, det kan godt hende det er noen "råtne epler" også i denne kurven som alle andre steder, men jeg syns vi skal huske på at de aller, aller fleste gjør en utrolig viktig og bra jobb som de får altfor liten anerkjennelse for, både når det gjelder lønn og status.

Skrevet
Hadde jeg opplevd noe slikt som forelder, så hadde den ansatte fått gjennomgå. Det er mitt barn og jeg bestemmer hvor grensene går. Jeg tror enkelte barnehageansatte er veldig maktsyke.

Ja, det er utvilsomt et typisk karrierevalg for maktsyke mennesker ;)

Skrevet

^^ Barnehageansatte har ikke noe å klage over. De får betalt for å leke med dukker og lego hele dagen. Hvor vanskelig kan det være?

Skrevet
^^ Barnehageansatte har ikke noe å klage over. De får betalt for å leke med dukker og lego hele dagen. Hvor vanskelig kan det være?

A: Ute for å provosere

B: Hakke peil pedagogisk arbeide.

Skrevet
Dersom du setter deg inn i planer og retningslinjer, så ser du at man ikke bare skal ha oppsyn med ungene..

Man føyser dem ikke bort, men sier når man har tid.

Hehe, hadde du prøvd deg på noe sånt når jeg hadde kommet for å hente ungene hadde du fått så ørene flagret.

Når jeg henter forventer jeg å få beskjed fra barnehagen dersom noe spesielt har skjedd og jeg forventer også å få snakke med en ansatt dersom det er noe jeg vil ta opp med dem i forhold til mitt barn. Den barnehageansatte som er så dedikert at han eller hun bruker all sin tid på ungene eksisterer ikke.

Skrevet
Eh, ja.... Barnehagen har et stort uteområde med skog, så det er klart det kan skje. Spesielt når barna blir sendt ut for å leke alene.

:overrasket: Er barna ute uten oppsyn?

Skrevet
Altså, er det noe man må ta opp med foreldrene(eller omvendt), så gjør det meg ingenting å bruke ekstra tid på det. Normalt synes jeg også det er veldig hyggelig å "skravle" litt med foreldre og besteforeldre. Det er de foreldrene som henter på slaget stengetid, og fremdeles tror at de kan bruke en halvtime til å skravle om vær og vind, jeg har en relativt liten tåleransegrense for.

Du høres ut som om du ikke passer inn i en barnehage. Barnehagen har en stengetid og om jeg så henter ett minutt før den stengetiden, så forventer jeg å bli godt mottatt og ikke jaget ut døra fordi den ansatte skal hjem.

Skrevet
Du høres ut som om du ikke passer inn i en barnehage. Barnehagen har en stengetid og om jeg så henter ett minutt før den stengetiden, så forventer jeg å bli godt mottatt og ikke jaget ut døra fordi den ansatte skal hjem.

Som om ikke jeg har hjem og familie å ta meg av da? De ansatte har faktisk et liv utenom det å ta seg av andres barn. Og nei, når foreldrer henter på slaget 5(som er da vi stenger), så gidder ikke jeg å stå å høre på en halvtimes monolog om hvor glatt det var på veiene, hva dere spiste til middag i går, hvor stolt du er over at gutten din hoppa i sofaen osv.

Skrevet
Som om ikke jeg har hjem og familie å ta meg av da? De ansatte har faktisk et liv utenom det å ta seg av andres barn. Og nei, når foreldrer henter på slaget 5(som er da vi stenger), så gidder ikke jeg å stå å høre på en halvtimes monolog om hvor glatt det var på veiene, hva dere spiste til middag i går, hvor stolt du er over at gutten din hoppa i sofaen osv.

Åååå....for et ansvar.... Stakkar, hvordan greier du det ENORME PRESSET!

Geeez, og barnehageansatte klager over dårlig lønn. Vel, kanskje dere hadde fått mer om dere hadde gjort dere FORTJENT til den lønna dere allerede har.

Skrevet

herligheten!!!! :frustrert::frustrert:

for noen usaklige innlegg det er her!!!!! blir helt vannvittig sint og overrasket at noen har såååååååååå liten peiling over hvordan det er å jobbe i barnehage.

" betalt for å leke med dukker å lego hele dagen..." :klappe::klappe:

veldig bra , det er noa av det vi får gjøre minst av i barnehagen fordi vi hele tiden får økt barnegruppe i forhold til ansatte...... vi har rammplan,barn med spesielle behov, ulike foreldre, assistenter, kurs , møter osv osv som vi også skal ta oss av!!! vi yter det vi kan og tar imot alle foreldre så godt vi bare kan hele tiden!!!! men det er en felles oppfatning av barnehage ansatte og foreldre at alle barna skal selvfølgelig være i fokus!!! er ikke redd for å noen ganger ha litt dårlig tid til foreldrene så lenge det ikke er det som alltid skjer!!! foreldre som kommer ett minutt før stengetid kan overhode ikke forvente like god tid til samtale som de som kommer noe før- dette forstår 99,99 prosent av alle foreldre. De foreldrene det gjelder bruker jeg ofte god tid på morgenen når de leverer eller kanskje tilogmed de ettermiddagene jeg ikke må fort hjem til min familie!

du som mener at barnehageansatte er de uten noe i huet - håper du aldri vil benytte deg av et barnehage tilbud slik at du utsetter dine barn for disse fæle voksne!!!

er veldig overasket over så mangen som liksom er bedre enn de som jobber i barnehagen........ hvordan skulle verden vært uten!!!! Barnehagen er et fantastiskt tilbud som alle barn over 2 år burde benyttet seg av uten fordomsfulle foreldre!!!!

mvh en pedagog med 3 års høyskoleutdannelse ( Ja det er helt sant)!!!!!!!!

Skrevet
Hehe, hadde du prøvd deg på noe sånt når jeg hadde kommet for å hente ungene hadde du fått så ørene flagret.

Når jeg henter forventer jeg å få beskjed fra barnehagen dersom noe spesielt har skjedd og jeg forventer også å få snakke med en ansatt dersom det er noe jeg vil ta opp med dem i forhold til mitt barn. Den barnehageansatte som er så dedikert at han eller hun bruker all sin tid på ungene eksisterer ikke.

hehe... Man får beskjed når noe spes har skjedd. Men de lange samtalene skjer når det er tid. Det hadde du fått høflig beskjed om og forslag om tid. Det er til beste for ungene det ser du. Men du tror kanskje du er viktigst? ;)

Om du hadde krevd noe annet hadde du fått så ørene hadde flagret.

Skrevet

Arbeidstid er arbeidstid. Respekt er en fin ting. Og skal ikke bare kreves men også gis.

Men nå tror jeg du bare er ute for å provosere da.

Skrevet

Guri for en tråd. Hadde jeg ikke fordommer om barnehageansatte før, så har jeg det iallefall etter å ha lest denne tråden. Jeg tror enkelte av dere har hatt godt av å tenke på at dere ikke hadde hatt noen jobb dersom det ikke hadde eksistert "ekle foreldre" som hadde levert unger i barnehagne hos dere. Kanskje en ide å tenke mer på jobben man er satt til å gjøre i stedet for å bare konsentrere seg om seg selv. ;)

Far til knøttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...