Kipa Skrevet 26. oktober 2006 #21 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg griper inn om ikke foreldrene gjør det selv, ser an en kort stund..Dette være seg nissefest eller ved feks henting. På sammenkoster har mange foreldre en viss evne til å bare skravle seg bort å ikke følge med på barnet sitt..og da må vi gripe inn ved konflikter ol. ved henting når jeg ser det blir krøll med forelder spør jeg om de trenger hjelp på en diskre måte. Dette er også et spm jeg alltid stiller ved foreldresamtaler- om de vil klare det selv eller trenger hjelp, evt kan gi meg og de andre et hint. Enig med Evelina at en time er lenge ved henting, i hvertfall kan det bli problematisk ifht nettopp dette med konflikthåndtering..Er vi inne kan det også være forstyrrende til en viss grad, da veldig mange barn oppfører seg annerledes med foreldre tilstede...Men heller ved henting enn levering- helt klart!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #22 Skrevet 26. oktober 2006 Men heller ved henting enn levering- helt klart! ← Det er jeg enig i, men når foreldre henter kl. 16.25 og barnehagen stenger kl 16.30, så er jeg ikke interessert i å sitte og skravle en halv time. Ang. problemstillingen til TS, så overlater jeg oppdragelsen til foreldrene når de befinner seg på området med mindre det er en potensielt farlig situasjon på gang hvor foreldrene ikke ser eller ikke reagerer.
T.S Skrevet 26. oktober 2006 #23 Skrevet 26. oktober 2006 Ansatte er ikke der for å skravle med foreldre, de er der for å væe med barna...
Kipa Skrevet 26. oktober 2006 #24 Skrevet 26. oktober 2006 Det er jeg enig i, men når foreldre henter kl. 16.25 og barnehagen stenger kl 16.30, så er jeg ikke interessert i å sitte og skravle en halv time. Ang. problemstillingen til TS, så overlater jeg oppdragelsen til foreldrene når de befinner seg på området med mindre det er en potensielt farlig situasjon på gang hvor foreldrene ikke ser eller ikke reagerer. ← Det er selvfølgelig ikke jeg heller..men hos oss er ikke dette et problemh, jovisst henter de nære stengetid, men da er det bare å hente og dra. Jeg tenker på de som kommer ved tre- tiden feks..Selv føler jeg meg litt i veien om jeg bruker altfor lang tid i barnehagen ved henting.
Kipa Skrevet 26. oktober 2006 #25 Skrevet 26. oktober 2006 Ansatte er ikke der for å skravle med foreldre, de er der for å væe med barna... ← Det er vel ikke bare skravling, er endel ting som må snakkes om etter en bhg dag også.
T.S Skrevet 26. oktober 2006 #26 Skrevet 26. oktober 2006 Det er vel ikke bare skravling, er endel ting som må snakkes om etter en bhg dag også. ← En time hver dag? Vel, hva med å ikke stjele så mye tid fra andres barn?... Alle barna får mindre voksenkontakt når alle foreldre skal skravle så mye. Hvordan i alle dager skal de ansatte få oppfyllt årsplan og rammeplan når de bruker så mye tid til voksenkontakt?
tuji Skrevet 26. oktober 2006 #27 Skrevet 26. oktober 2006 Det er vel ikke så utrolig mye å snakke om. Har alt gått greit? Har h*n spist ok? Sovet? Er det andre ting man vil ta opp, kan man ta det på en foreldresamtale.
Kipa Skrevet 26. oktober 2006 #28 Skrevet 26. oktober 2006 Bare for å ha mitt på det tørre..jeg skravler eller prater ikke 1 time verken som ped. leder eller forelder. Jeg ville egentlig bare forsvare oss ansatte jeg etter at det stod de "Ansatte er ikke der for å skravle med foreldre, de er der for å være med barna..."
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #29 Skrevet 26. oktober 2006 Altså, er det noe man må ta opp med foreldrene(eller omvendt), så gjør det meg ingenting å bruke ekstra tid på det. Normalt synes jeg også det er veldig hyggelig å "skravle" litt med foreldre og besteforeldre. Det er de foreldrene som henter på slaget stengetid, og fremdeles tror at de kan bruke en halvtime til å skravle om vær og vind, jeg har en relativt liten tåleransegrense for.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #30 Skrevet 26. oktober 2006 Altså, er det noe man må ta opp med foreldrene(eller omvendt), så gjør det meg ingenting å bruke ekstra tid på det. Normalt synes jeg også det er veldig hyggelig å "skravle" litt med foreldre og besteforeldre. Det er de foreldrene som henter på slaget stengetid, og fremdeles tror at de kan bruke en halvtime til å skravle om vær og vind, jeg har en relativt liten toleransegrense for. ← Edit: skriveleif.
T.S Skrevet 26. oktober 2006 #31 Skrevet 26. oktober 2006 Altså, er det noe man må ta opp med foreldrene(eller omvendt), så gjør det meg ingenting å bruke ekstra tid på det. Normalt synes jeg også det er veldig hyggelig å "skravle" litt med foreldre og besteforeldre. Det er de foreldrene som henter på slaget stengetid, og fremdeles tror at de kan bruke en halvtime til å skravle om vær og vind, jeg har en relativt liten tåleransegrense for. ← det er noen ansatte som prioriterer voksenkontakt før barn ja.
T.S Skrevet 26. oktober 2006 #32 Skrevet 26. oktober 2006 Bare for å ha mitt på det tørre..jeg skravler eller prater ikke 1 time verken som ped. leder eller forelder. Jeg ville egentlig bare forsvare oss ansatte jeg etter at det stod de "Ansatte er ikke der for å skravle med foreldre, de er der for å være med barna..." ← er du uenig i det da? Jepp; er pedagog jeg...
Kipa Skrevet 26. oktober 2006 #33 Skrevet 26. oktober 2006 det er noen ansatte som prioriterer voksenkontakt før barn ja. ← - men det er vel en annen diskusjon...
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #34 Skrevet 26. oktober 2006 det er noen ansatte som prioriterer voksenkontakt før barn ja. ← Så om noen foreldre har noe de ønsker å ta opp med deg, så føyser du dem vekk fordi du skal bruke tiden på barna? Du bekrefter nettopp fordommene jeg har mot barnehager. Og til dere andre, det går faktisk an å føre en samtale samtidig som man har øynene på barna. Jeg vet at de som jobber i barnehager ikke er de skarpeste sjelene, men jeg trodde at selv dere kunne klare det.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #35 Skrevet 26. oktober 2006 Jepp; er pedagog jeg... ← DET tviler jeg sterkt på.
tuji Skrevet 26. oktober 2006 #36 Skrevet 26. oktober 2006 Så om noen foreldre har noe de ønsker å ta opp med deg, så føyser du dem vekk fordi du skal bruke tiden på barna? Du bekrefter nettopp fordommene jeg har mot barnehager. Og til dere andre, det går faktisk an å føre en samtale samtidig som man har øynene på barna. Jeg vet at de som jobber i barnehager ikke er de skarpeste sjelene, men jeg trodde at selv dere kunne klare det. ← Med den siste setningen der viser du at det er du som ikke er den skarpeste sjelen her.
Gjest forelder Skrevet 26. oktober 2006 #37 Skrevet 26. oktober 2006 det er noen ansatte som prioriterer voksenkontakt før barn ja. ← MHM, et stort problem i barnehagen til dattera mi. Når jeg kommer for å hente står de voksne i klynger og snakker seg i mellom eller med andre foreldre. Når jeg så (endelig) får brutt inn for å spørre hvor jenta mi er blir de helt fanatiske i blikket og løper rundt som kaklende høner når de oppdager at hun er borte. Jeg betaler flere tusen i måneden for at såkalt kvalifisert personale skal ta seg av barnet mitt mens jeg jobber og da forlanger jeg at de har såpass omløp i hodet at de passer på at jenta mi ikke henger etter halsen i et tre eller lignende.
brumma* Skrevet 26. oktober 2006 #38 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vet at de som jobber i barnehager ikke er de skarpeste sjelene, men jeg trodde at selv dere kunne klare det. ← Det var da en hyggelig (og veldig fordomsfull) kommentar... Jeg tror de fleste barnehageansatte klarer å snakke med foreldrene når de henter (om ting de lurer på, problemer og noen ganger bare småprat) samtidig som de passer på barna. Jeg har jobbet i barnehage selv, og det var ikke noe problem å "skravle" litt mens barna lekte. Hvis det var en konflikt under oppseiling, noen slo seg el., så lukket jeg da ikke øynene og fortsatte praten. Jeg mener det er viktig at foreldrene kan ta opp ting med de ansatte også utenom foreldresamtaler. Og det behøver ikke å gå utover barna.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #39 Skrevet 26. oktober 2006 Med den siste setningen der viser du at det er du som ikke er den skarpeste sjelen her. ← Vel, jeg har iallefall en jobb som krever litt mer enn bare videregående skole.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #40 Skrevet 26. oktober 2006 MHM, et stort problem i barnehagen til dattera mi. Når jeg kommer for å hente står de voksne i klynger og snakker seg i mellom eller med andre foreldre. Når jeg så (endelig) får brutt inn for å spørre hvor jenta mi er blir de helt fanatiske i blikket og løper rundt som kaklende høner når de oppdager at hun er borte. Jeg betaler flere tusen i måneden for at såkalt kvalifisert personale skal ta seg av barnet mitt mens jeg jobber og da forlanger jeg at de har såpass omløp i hodet at de passer på at jenta mi ikke henger etter halsen i et tre eller lignende. ← Jeg har også opplevd dette. Jeg lurer på om dette kan skyldes at "gud og hvermann" kan få jobb i barnehage. Så vidt jeg vet krever de ikke noen form for utdannelse eller kvalifikasjoner dersom man vil jobbe som assistent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå