Eliza Doalot Skrevet 21. august 2006 #41 Skrevet 21. august 2006 Jeg hadde vel knapt nok rukket å komme hjem fra sykehuset, før jeg skjønte at å få barn antakelig er et livslangt abbonement på dårlig samvittighet. Er hun for varm? For kald? Fått nok mat? For mye mat? Stimulerer vi henne nok? Eller er hun kanskje overstimmulert? Oppå dr kommer alle spørsmålene av det litt tyngre slaget. Hva slags rutiner skal vi innføre for legging, mating, bading for at hun skal ha det best mulig og ikke pådra seg alvorlige traumer allerede i spebarnsalder. Og skal vi egentlig innføre rutiner, eller bør hun få styre alt selv? Det er et hav av nye ting man plutselig skal vite noe om. Og jeg er smertelig klar over at de fleste som har barn kan det meste bedre enn meg. En ganske paranoid følelse egentlig... Og det er vel derfor det enkelte ganger bare koker over, og det blir helt håpløst vanskelig å ta stilling til når vesla bør begynne med skjerf. Enda så dumt det høres ut!
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #42 Skrevet 21. august 2006 Som førstegangsfødende så suger du til deg råd og spør tusen spørsmål. Spesielt helsesøster er O store orakel. Som andregangsfødene så har du funnet ut endel ting selv, forhåpentligvis. Etter at nr 4 kom til verden så går jeg aldeles ikke etter boken og jeg overhører glatt alle bedreviterne og ikke minst helsesøster. Det er faktisk ikke krise om jeg gjør ting på min måte
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #43 Skrevet 21. august 2006 Et spørsmål i tafatthetens navn. Hvorfor i alle dager skal ikke barn ha rødbeter?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #44 Skrevet 21. august 2006 Et spørsmål i tafatthetens navn. Hvorfor i alle dager skal ikke barn ha rødbeter? ← Nitritt eller nitrat eller noe sånt. Samme med spinat. Giftig for spedbarn. Kålrot hører ikke med i denne kategorien. Most kålrot kan man gi så snart barnet begynner med fast føde. (Så trådstarter er ikke helt informert hun heller. )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå