Gå til innhold

nettopp fått silikon:)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei. Er 171 høy, 54 kilo, liten B-cup fra før, nå stor C- liten D (355 ml) en uke siden operasjonen. Tok det under brystmuskelen.. Fy søren for noen ubeskrivelige smerter, gråt 2 dager i strekk og kom meg ikke ut av sengen. Nå er de kjempenydelige og har ingen smerter lenger! Lykkelig! Det eneste merkelige er bandasjen rundt, tror den er altfor stram :S er sterke røde merker etter den ... Det er vell ikke sånn det skal være? Anyone som tror eller vet noe om dette? Skal gå med den i en mnd.. Har litt pusteproblemer

hilsen meg =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sprallig
Skrevet

Hei - fine og nyttige innlagg, jeg fikk for mange år siden lagt inn 500m dråpeformede innlegg i brystene, såpass mye pga at jeg hadde store bryster under graviditet og amming, men de ble som to tomme grytevotter etterpå. Nå ønsker jeg mer, og er det noen som vet hvilken klinikk i Norge, eller skandinavia som legger i opp til 100ml? Og kjære folk, spar dere komemntarer om: HVorfor så mye osv.. Det er mitt valg og mine bryster..

Gjest Gjest_loppa_*
Skrevet

Hei

Jeg har faktisk ikke tenkt å slenge inn en kommentar med "hvorfor SÅÅ mye" "tuller du" "silikonbærte" osv osv..

Jeg tok selv silikon for 2 år siden. Jeg er 173 cm høy og veide da 75 kg.. og fikk 450 g i hver pupp. Over muskel.

De første 14 dagene angret jeg.. de virket ALTfor store og tunge.. og jeg klarte ikke å venne meg til synet av de.

Men i uke 3 og videre så var jeg stooor fornøyd.. og "tunghetsfølelsen" var borte.. :) det var fantastisk! :D Og jeg er enda veldig gla for den operasjonen. Selvtilliten min er myemye bedre.

Jeg fikk også dekket operasjonen.

Mine pupper er ca full B eller en C..

Jeg vil ha litt større.. og tenker meg en D cup.. jeg er ganske høy og kraftig benbygning, brede hofter og brystkasse..

Gleder meg til jeg skal til konsultasjon.. men blir nok ingen operasjon før til neste sommer, da denne operasjonen går fra egen konto:)

Men blir nok ikke så drastisk som 1000 g.. tenker mer 600-650-700-750 max 800 :O

Gjest Gjest_loppa_*
Skrevet

-- meg som har skrevet over her..

Vil bare legge til at jeg IKKE er noe pamela eller bimbo med mine 450 g.. laaangt ifra.. de er egentlig ganske små eller normal til min kropp..

Og med 600 g + så blir jeg heller ingen glamourmodell av den grunn. Jeg bruker helt vanlige klær og har min egen uskyldige anstendige stil:) og flasher ikke med heftige utringinger eller no sånt..

Gjest Gjest
Skrevet

Kunne du slengt ut noen bilder sånn at vi kunne vurdert bedre?

Gjest Sprallig
Skrevet
Hei

Jeg har faktisk ikke tenkt å slenge inn en kommentar med "hvorfor SÅÅ mye" "tuller du" "silikonbærte" osv osv..

Takk, jeg gjør en slik operasjon av eget ønske, og kan ikke se at andre har så mye med det. Folk får mene hva de vil, noe de ofte gjør ( Janteloven er sterk i Norge ) og fordømmer i øst og vest. Godt derfor at du ikke deltar i det hylekoret. :-)

Blir litt overrasket når jeg leser hvordan enkelte kan få seg til å fordømme andres valg her, mange gjør disse inngrepene for å blir mer fornøyd med seg slev, og slike nedsettende kommentarer om prsonlige valg kan jo fort skade ytterlige en sårbar person.

Jeg har 500ml pr i dag, men allerede etter innlegget ( og kirurgen kommenterte det ) var det løst "skinn" til overs, som om protesen ikke klarte å fylle ut nok. De foreslo å redusere brystet og flytte vorten, men det vil jeg ikke - tør helt enkelt ikke, desuten syns jeg at store pupper er fantastisk - så hvorfor da ikke legge i mer?

Men hvor kan jeg henvende meg for å få større proteser?

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet
Takk, jeg gjør en slik operasjon av eget ønske, og kan ikke se at andre har så mye med det. Folk får mene hva de vil, noe de ofte gjør ( Janteloven er sterk i Norge ) og fordømmer i øst og vest. Godt derfor at du ikke deltar i det hylekoret. :-)

Blir litt overrasket når jeg leser hvordan enkelte kan få seg til å fordømme andres valg her, mange gjør disse inngrepene for å blir mer fornøyd med seg slev, og slike nedsettende kommentarer om prsonlige valg kan jo fort skade ytterlige en sårbar person.

Jeg har 500ml pr i dag, men allerede etter innlegget ( og kirurgen kommenterte det ) var det løst "skinn" til overs, som om protesen ikke klarte å fylle ut nok. De foreslo å redusere brystet og flytte vorten, men det vil jeg ikke - tør helt enkelt ikke, desuten syns jeg at store pupper er fantastisk - så hvorfor da ikke legge i mer?

Men hvor kan jeg henvende meg for å få større proteser?

Har du tenkte på noen gang at det ikke trenger å være pga janteloven, men pga andre ting?

Jeg personlig synes det er trist og skremmende når samfunnet utvikler seg slik at man bare kan operere her og der om man ikke er fornøyd. DERFOR er jeg imot det.

Skrevet

gratulerer så masse med nye pupper :)

det er i dag en uke siden mine ble oppgradert, og jeg er kjempe fornøyd. jeg fikk lagt inn 290, men hadde før opr forestilt meg alt mellom 300 og 400,men legen mente på det ikke var plass til mer. men nå ser de ut som normalt store naturlige bryst (hevelsen er borte,men de kan fortsatt synke litt) jeg gjekk fra en a til full c-cup. og er super fornøyd med både form og størrelse.og det er det som betyr noe!hva alle andre synst om hvor mye man legger i er helt ubetydelig!

Gjest Sprallig
Skrevet
Har du tenkte på noen gang at det ikke trenger å være pga janteloven, men pga andre ting?

Jeg personlig synes det er trist og skremmende når samfunnet utvikler seg slik at man bare kan operere her og der om man ikke er fornøyd. DERFOR er jeg imot det.

Hvorfor skal jeg ikke kunne gjøre dette om jeg ønsker? Jeg er IKKE misfornøyd eller sliter med dårlig selvtillit, jeg ønsker større bryster fordi jeg har lyst på det og syns det er lekkert. Jeg er lykkelig gift, har flotte barn, god jobb og trives på alle måter.

Om enkeltpersoner, janteloven eller andre har andre meninger så er det helt i orden, jeg dømmer ingen for deres valg i livet, mener alle fortjener respekt for sin integritet og sine valg ( det være seg religion, seksuell legning eller valg av livsstil )

Hvorfor er det trist at "man bare kan operer seg her og der"? Det som er trist er at blir satt i bås for sine valg - ikke at man har et samfunn hvor man har muligheten til å velge. Noe annet som er trist, er at det finnes mennesker som lar seg blende og påvirke av hva "andre mener" det være seg i positiv eller negativ mening. som når noen mener: "det må du ikke gjøre - det er stygt, det vet da alle" eller at "slik må du ha for det er pent"

Hvem har fasit på hva som er pent eller stygt?

Ikke jeg..men store pupper har jeg lyst på. :-)

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet
Hvorfor skal jeg ikke kunne gjøre dette om jeg ønsker? Jeg er IKKE misfornøyd eller sliter med dårlig selvtillit, jeg ønsker større bryster fordi jeg har lyst på det og syns det er lekkert. Jeg er lykkelig gift, har flotte barn, god jobb og trives på alle måter.

Om enkeltpersoner, janteloven eller andre har andre meninger så er det helt i orden, jeg dømmer ingen for deres valg i livet, mener alle fortjener respekt for sin integritet og sine valg ( det være seg religion, seksuell legning eller valg av livsstil )

Hvorfor er det trist at "man bare kan operer seg her og der"? Det som er trist er at blir satt i bås for sine valg - ikke at man har et samfunn hvor man har muligheten til å velge. Noe annet som er trist, er at det finnes mennesker som lar seg blende og påvirke av hva "andre mener" det være seg i positiv eller negativ mening. som når noen mener: "det må du ikke gjøre - det er stygt, det vet da alle" eller at "slik må du ha for det er pent"

Hvem har fasit på hva som er pent eller stygt?

Ikke jeg..men store pupper har jeg lyst på. :-)

Argumentasjonsrekken din bare understreker poenget mitt. Så du mener at uansett hvilke valg man tar så fortjener man respekt? Har du tenkte igjennom den uttalelsen? Folk som velger å sprenge seg selv og andre i lufte fortjener respekt? Vet det er å trekke den litt langt, men er for å vise poenget.

Du forstår ikke hvorfor det er trist at det bare er å operer og fikse det man ikke er fornøyd med? Du forstår ikke hva som er trist med en verden der hvor man ikke er bra nok dersom man ikke fikser her og der? Du tenker overhodet ikke over hvilket signal dette sender til de rundt og dine barn? Seriøst?

Du forstår ikke, eller vil ikke forstå, at det ikke handler om pent eller stygt? Det var jo det jeg startet med å si. At det ikke har noe med å gjøre med janteloven eller hva som er pent og ikke. Det har noe med hvilke signaler man sender, hvilke verdier man har, hvordan samfunnet utvikler seg.

Skrevet

Gratulerer med en vellykket operasjon:)

Om 260 gram er mye eller ikke, avhenger av hvor store bryster du hadde fra før av, hvor høy du er og hvor mye du veier. Selvsagt avhenger det også av hvor store du ønsker at brystene dine skal være, hvorvidt du vil anse det som en passelig størrelse.

Selv er jeg 178 cm høy, 55 kg og hadde A-cup i utgangspunktet. Jeg la inn 240 gram i hvert bryst, og er nå C-cup. Synes det er en helt flott størrelse. Og som hovedregel vil jeg si at 260 gram ikke er spesielt stort, men som tidlgere nevnt, kommer det selvsagt ann på ditt tilfelle.

Gjest Sprallig
Skrevet
Argumentasjonsrekken din bare understreker poenget mitt. Så du mener at uansett hvilke valg man tar så fortjener man respekt? Har du tenkte igjennom den uttalelsen? Folk som velger å sprenge seg selv og andre i lufte fortjener respekt? Vet det er å trekke den litt langt, men er for å vise poenget.

Du forstår ikke hvorfor det er trist at det bare er å operer og fikse det man ikke er fornøyd med? Du forstår ikke hva som er trist med en verden der hvor man ikke er bra nok dersom man ikke fikser her og der? Du tenker overhodet ikke over hvilket signal dette sender til de rundt og dine barn? Seriøst?

Du forstår ikke, eller vil ikke forstå, at det ikke handler om pent eller stygt? Det var jo det jeg startet med å si. At det ikke har noe med å gjøre med janteloven eller hva som er pent og ikke. Det har noe med hvilke signaler man sender, hvilke verdier man har, hvordan samfunnet utvikler seg.

Jeg tror du misforstår meg her - jeg har på ingen måte respekt for mennesker som tar valg som påfører medmennesker skade elelr lidelse, som f.eks selvmordsbombere eller fanatisk religiøse mennesker. Skal vi frata alle mennesker egne valg, og la en standard gjelde for alle? Tror ikke det, da blir vi som Nordkoreanere, som alle mener det samme, ser like ut og individualisme er forbudt.

Jeg er ikke for å "bare operere" for å fikse det man ikke er fornøyd med, det er for lettvint utveg for en kort periode, og det skader mer enn det gavner på sikt. Skjønnhet og personlighet er ikke HVA man er, men HVEM man er, og de signaler man sender, som du helt korrekt påpeker. Man kan ikke kjøpe seg lykke eller venner, det oppnår man ved å jobbe mot mål og delmål.

Vi har lover og regler for å ta vare på de som ikke er i stand til å se forskjell på ditt og mitt, rett og galt - men jeg syns vi må passe oss for å lage lover for stygt elle rikke. Jeg er ikke for Svensktoppar, Campingliv, grilldresser eller Sydenturer med grisefester, men jeg kan ikke få meg til å si at det er harry eller teit av den grunn. Skal jeg si at det er feil bare fordi jeg ikke liker det? Så lenge folk ikke skader andre, så må de vel få lov å gjøre det som gjør de lykkelige?

Gjest Gjest_loppa_*
Skrevet

Det er bare å ringe forskjellige klinikker å høre. Colosseums klinikken er veldig veldig bra:)

Men vet ikke om de har såpass store proteser, men det er bare å spørre de:)

Husker ikke helt om de største de hadde var 500 eller 550 g.. men mulig jeg husker helt feil, var litt smånervøs når jeg var på konsultajon der så..hehe:)

Men vil fraråde deg på det sterkeste å søke råd og tips her.. og forum generelt. Her blir man angripet, mistolket, sett ned på, mobbet osv osv.. spesielt silikon tema.. Jeg veeet..

Før jeg opererte meg så stilte jeg en del spørsmål og ønsket råd og slikt her inne. Var frustrert og deprimert og greier.. men det ble bare verre når jeg så hvilke svar og reaksjon jeg fikk..

Så jeg søkte heller fakta, svar og råd fra fagfolk som virkelig kan svare på det man lurer på.

:):)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er bare å ringe forskjellige klinikker å høre. Colosseums klinikken er veldig veldig bra:)

Men vet ikke om de har såpass store proteser, men det er bare å spørre de:)

Husker ikke helt om de største de hadde var 500 eller 550 g.. men mulig jeg husker helt feil, var litt smånervøs når jeg var på konsultajon der så..hehe:)

Men vil fraråde deg på det sterkeste å søke råd og tips her.. og forum generelt. Her blir man angripet, mistolket, sett ned på, mobbet osv osv.. spesielt silikon tema.. Jeg veeet..

Før jeg opererte meg så stilte jeg en del spørsmål og ønsket råd og slikt her inne. Var frustrert og deprimert og greier.. men det ble bare verre når jeg så hvilke svar og reaksjon jeg fikk..

Så jeg søkte heller fakta, svar og råd fra fagfolk som virkelig kan svare på det man lurer på.

:):)

Ja - jeg trodde også det var litt mer takhøyde her. Håper du fikk de svarene du søkte for å få hjelp ut av frustrasjonen og depresjonen. :-)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Trenger man å la denne tråden bli en debatt om silikon og selvbilde?

Trådstarter er fornøyd, og det har hjulpet henne, og hun spør om råd av andre med silikon...

Gjest Gjest
Skrevet

Til alle dere som har tatt silikon, pics or it didn't happen.

Skrevet
Til alle dere som har tatt silikon, pics or it didn't happen.

Jaha? Men da "didn't it happend" då ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...