Gå til innhold

Ny South Beach-tråd

Nurken

Anbefalte innlegg

Tok litt av med snop her en dag og raste nesten 2kilo opp, trur eg ikkje prøva det igjen! :sjenert: Men eg e like god form da, og omkrinsen rundt magen forandra seg ikkje, takk og lov :-D Trur eg uansett skal ut av fase 1 no, heller ta det igjen litt seinare ;)

Eg blir skikkelig imponert av enkelte her! Stå på :)

Endret av Bobble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig med oppdatering fra denne kanten men jeg er med for fullt ennå. Har inne i uke 7, har gått ned 7 kilo og midjemålet er redusert med 7 cm. :)

Holder meg fremdeles helt unna ris, pasta, potet, sukker og alt av melvarer foruten hvor det er små tilsatser i ferdigprodukter. Spiser så mye grønnsaker at jeg snart utvikler kaninører :ler:

Skal faktisk begynne å trene slyngetrening for ryggen om 10 dager. Forhåpentligvis blir det vel brent noen ekstra kalorier i tillegg til at muskulaturer bedres.

Endret av Flo*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo enestående Flo*.... :klappe:

Så lenge du har holdt på,men det gir jo resultater også!!!

7 kg er jo kjempeflott GRATULERER!!!

Har du holdt deg helt "på matta" eller har du hatt smaks prøver/utskeielser???

Spennende å høre,gir meg litt motivasjon å lese om deg!

Go`helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei noen store utskeielser har jeg ikke hatt i det hele tatt. Var i bursdag hos svigermor her om dagen. Hun fikk helt ondt av meg som bare drakk kaffe mens alle andre spiste kaker, muffins og is. Til slutt gikk hun og hentet meg en neve mandler :ler: Når hun senere på kvelden serverte rundstykker hadde hun dandert skinke, reker og laks på salatblader til meg :)

Er så uhyre sta at jeg ikke har problemer til å takke nei når andre frister med noe. Er dessuten av den typen som blir kvalm av å se masse sukker og smør osv.

Har en enorm fantasi når det gjelder mat så jeg finner stadig på nye retter som jeg koser meg med.

Dagen frokost besto av

1/2 avokado

1 tomat

1 Mozzarella ost

3 skiver pepperskinke ( kan byttes ut med hva som helst av kjøtt/pålegg/fisk osv. Obs må være ferdig stekt/kokt ikke rått.)

Noen klikker med Barilla ricottasaus

Salt og pepper

Alt dette deles i terninger/biter og blandes. Ha det i en liten ildfast form og sleng det under grillen i stekovnen. Stek det til osten er smeltet. NAM NAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå - sammen med ei venninne - supermotivert til å begynne på Fase 1 igjen på mandag. I tillegg skal jeg bli myyye flinkere med treningen. Jeg vil så gjerne ha bort 10 til 15 kilo til :sjenert:

Edit - skrivefeil

Endret av Misty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker med fase 1 er gjennomført.

jeg har nok vært litt lite flink til å få i meg nok de siste dagene og det merkes med at jeg faktisk har gått opp litt igjen....grrrr.

Men totalt har jeg etter 2 uker gått ned 3,6 kg. og det er BRA!! :sjarmor:

Merker det veldig på klærne. Nå strammer det ikke rundt midjen mer.

Skal fortsette en uke til med fase 1 med håp om å klare de fem kiloene jeg hadde som mål på tre uker.

For neste mandag drar jeg utenlands med jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER NAIXIN :klappe::klem:

Kjempeflott,så bra vær stolt av deg selv!!!!!

Jeg sliter i fase 2,

Vet ikke helt hva og hvor mye jeg skal spise???

Synes det var lettere i fase 1 med JA mat av hva en kunne spise!!!!

Kanskje jeg hopper til fase 1 igjen..... vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk miss :rodme:

Du, er det ikke slik at i fase to kan du spise alt det du spiste i fase en pluss de matvarene som er listet opp?

Da har du jo egentlig masse mer å velge mellom ;)

Jeg er liksom inne i et mønster hvor det stort sett blir det samme hver dag, litt kjedelig men det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nurken_*

I MÅL!!! :) :) :)

Ned hele 9, 7 kilo - som var målet - og har nå stoppet på 68 kg!

Jeg håper nå jeg klarer holde vekta stabil. Gjør ikke noe om jeg svinger litt en kilo opp eller ned, men har lovt meg selv å aldri gå over 70 kilo igjen ;)

Lykke til alle andre. Jeg stikker nok fortsatt innom av og til, men ikke så mye som før! STÅ PÅ! - det er jo faktisk mulig å nå målet selvom det er kjipt og vanskelig til tider!

God klem til alle fra Nurken :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Nurket! :klappe::klappe:

Imponerende!!!

Jeg har stagnert fullstendig og lurer på om jeg rett og slett får i meg for lite mat...at kroppen har gått i sparebluss. Fryktelig frustrerende er det i allefall. Selvom jeg ike skal klage...jeg har gått ned 3,5 kg på 2 1/2 uke.

Er på min tredje uke av fase en, så går jeg over i fase 2 fra mandag. Da er jeg på tur med jobben. Kan vel kanskje hende jeg tar en liten pause, men jeg vil ikke skeie fullstendig ut. Trives så utrolig godt med buksene mine om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiii! Er inne i min fjerde(!) uke jeg da på fase 1 - skulle over på fase 2 men har vært så greit å gå på denne egentlig. Men kan ikke si jeg har gått så enormt mye ned heller da - 3 kilo bare. Men 1 hel str faktisk!! Mine bukser er nå for store! Har heldigvis en bukse i str mindre jeg kan bruke imens, men målet er en str. til. Tenker jeg begynner på fase 2 neste uke - hvertfall til frokost (orker ikke mer egg nå altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Nurken! :klappe:

Mitt endelige mål er dessverre ennå laaangt unna, men jeg håper ting skal gå bedre når jeg begynner å trene neste uke.

Har kommet ned i en vekt som jeg har hatt i mange år. De kiloene jeg har tatt av nå er de som har kommet snikende det siste halvannet året. Har lyst til å gå ned hele 9 kilo til men vet at det kommer til å bli tøft. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Sliter jeg også. Vil ha, bare må ha -det som ikke er så bra...

Har blitt kvitt det jeg har lagt på meg siste halveåret, men skulle gjerne kommet til 69 kg -som jeg veide for to år siden. Veien nedover derfra orker jeg knapt tenke på!!!

Idag veier jeg 72.3 og er kun 160 cm høy. Sukk, trøster meg med at jeg iaf ikke trenger å gå opp i størrelse på klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter for tiden!!!! :tristbla:

Kan ikke kalle ddette south beachdiett,må bare prøve å komme inn i det igjen....

Vekten går ikke ned og må ikke gå opp igjen..

Jeg prioriterer trening høyt fortiden!!!

Håper å komme sterkere tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppfordrer alle til å legge inn gode snacksoppskrifter. Her er en fra meg

Kikertssnacks:

Kikerter fra boks som skylles og får dryppe fra seg.

Legg de i et ildfastfat med bakepapir i bunnen.

Ha fint salt og evt krydder over (cayennepepper, paprika el gurkemeie)

Stek ved 180 grader i 45-60 min. Kikertene må snues flere ganger underveis.

Pass på med steketiden, kort tid gir kikerter som er sprøde utenpå men mykere inni, mens lang steketid gir sprød og god snacks. Litt for lang tid og de blir veldig harde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynt å trene også. (må si det til flest mulig så jeg ikke kan skulke...)

Håper at det hjelper på de siste 10 kiloene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig begynt på fase 2 og håper jeg går ned litt mer snart. Siste uken har jeg gått opp og ned noen 100-gram hele tiden...

Men er sukker helt forbudt i fase 2? Det står ikke spesifikt at det er det, mens enkelte matvarer som er lov vil jeg jo tro det er sukker i? Mtp youghert med bær i f.eks...

Fase 1 var lettere iom at da vet man hva som ikke er greit - vanskelig å vite om jeg kan spise det og det brødet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 6 kg (fra 70 til 64) på 9 måneder...jeg har ikke trent noe som helst.

Det var lite på så lang tid! :tristbla:

Vet ikke helt hva nå...gidder ikke trene for tiden, er ikke motivert.

Får i det minste håpe vekten holder seg der da, eller vil det bli nedtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...