Gå til innhold

Ny South Beach-tråd

Nurken

Anbefalte innlegg

Er det noken her som har gode oppskrifter på rugbrød som er lov i følge SB, eg har ei oppskrift men eg veit ikkje heilt om den er bra nok...  :klø:

Hmmm, aldri tenkt over at rugbrødet mitt ikke skal være lovlig :sjenert: Men i allefall så bruker jeg denne oppskriften til mitt brød.

Lykkelig mage 3-4 brød

5 dl skummet kulturmelk

5 dl vann

1 pose gjær

1 ts salt

ca. 12 dl hvetemel sammalt, grov

ca. 15 dl rugmel sammalt

hakkede gresskarkjerner

solsikkefrø

linfrø

Jeg elter bare alt sammen og slenger i former ;)

Heves 60 minutter. Etterheves i 30 minutter. Stekes ved 200 grader i 45-50 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny uke og nye muligheter. Vekten har stått stille her denne uka. Men har funnet ut at de fleste av medisinene jeg har tatt inneholder sukker så det er nok ikke så rart. Endelig ferdig, og da kan jeg kanskje se litt på vekta igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fornøyd Naixin kan meddele at vekten i dag stopppet på 68,7.

Det betyr at jeg etter en uke på SB har gått ned 2,3 kg!!!

Dette er superdeilig.

Hadde overhodet ikke forventet en slik effekt...

Nå begynner buksene å sitte litt løsere, og magen er blitt mye mindre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare forplikte meg litt ved å si at jeg er igang med fase 1 igjen.

Stress, kaos på jobb og influensa har ødelagt min gode trend, så status idag er 61 kilo blank, midje: 77 på det smaleste, 80 på navle-høyde. Jeg synes det er så greit å måle på navlen, for da vet jeg at jeg sammenligner mot samme sted hver gang.

Influensaen begynner å slippe taket, så jeg håper jeg skal kunne trene igjen ganske snart også.

Idag har jeg fri, så jeg skal gjøre en skikkelig jobb med å planlegge mat.

Grunnen til at det meste rakner i stress-perioder, er at jeg ikke planlegger noen ting, så når jeg blir sulten så er det litt sånn: Oj, sulten, hva gjør jeg nå? Hvis jeg ikke har noen ide, så venter jeg litt for å se om det går over, og når det ikke gjør det - da spiser jeg litt snop for å døyve det verste, mens jeg venter på at det jeg plukket ut av fryseren skal tine....... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra Naixin!!!!!så flott å ha gått ned 2,3 kg..... :klappe:

Lykke til videre i fasene fremmover...

Je holder meg i fase 2,spiser litt knekkebrød og litt frukt og litt youghert!!!

Middager fra fase 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, miss, det føles godt!

Det beste med det er at magen ikke er så hoven og oppblåst lenger. Buksene sitter løsere og formen føles bedre :sjarmor:

Er flink til å trene også, og det hjelper nok på.

Jeg har planer om å holde meg i to uker til på fase 1, mest fordi jeg ikke tåler hverken mel eller ris.. Kuren passer meg rett og slett helt ypperlig.

Det eneste som er borte fra kosten min nå, i forhold til tidligere er ananas, mais og sukker.

Litt frukt skal bli godt i fase 2, da.....

Hvor lange har du holdt på miss, og med hvilke resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at det meste rakner i stress-perioder, er at jeg ikke planlegger noen ting, så når jeg blir sulten så er det litt sånn: Oj, sulten, hva gjør jeg nå? Hvis jeg ikke har noen ide, så venter jeg litt for å se om det går over, og når det ikke gjør det - da spiser jeg litt snop for å døyve det verste, mens jeg venter på at det jeg plukket ut av fryseren skal tine.......  :sjenert:

Skriver under på denne.

Men nå er vi flinke med fullt fokus, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkelig eks-frue eg har ei ganske lignande oppskrift på brød her, så da bruke eg bare den. Men tusen takk.

Så flinke folk er, eg blir imponert! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på denne.

Men nå er vi flinke med fullt fokus, ikke sant?

Godt å se - trodde lenge jeg var alene om å være så håpløs :sjenert:

Fullt fokus nå, ja. Jeg startet fase 1 idag, og skal holde på i to uker - så da kan vi jo følge hverandre de to siste ukene dine på fase 1!

Jeg har vært flink til å planlegge mat idag - har kjøpt laksefilet på Rema. Ungene skal få kokte poteter og saus til, selv skal jeg bare spise masse fisk og grønnsaker.

Hittil har jeg vært flink med omelett, litt nøtter som mellommåltid, og skinke/lettost som nytt mellommåltid før middagen. Ikke verdens beste fantasi, men det funker mot sukkerhungeren, ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Naixin :)

Jeg gikk ned 2,9 i fase1 på 2 uker!!!

og var ikke super flink hele tiden!!

Nå har je skeiet ut litt i helgene og gått over til fase 2,og vekta står stille,

enten fordi jeg skeier ut litt,eller at j har nådd et platå,som noen snakker om.

&2 er en trivsels vekt jeg kan klare å holde meg på,vet jeg må jobbe litt mere for å holde meg på 60 kg!!!

Helst noen kilo under,da kommer velvære trivselen min egen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twigi: jeg har havnet inn i et mønster med eggerøre med skinke til frokost, cashewnøtter til mellom, kyllingsalat til lunsj, skinke og litt ost til mellom og fisk og grønt til middag. Har faktisk nå fått smaken på sjokolade-ricottaen...

Orker ikke være superoppfinnsom med nye retter og slikt hver dag, selv om jeg gjerne skulle vært det. Det krever så innmari mye planlegging...

Miss: 2,9 er jo kjempebra. Vi jhar tydeligvis samme målet med 62/60. Hvor langt har du igjen?

Jeg føler også det at trivselen blir større, selvom jeg stadig får høre at det er fint som jeg er. Selvfølelse er viktig.

I går spiste jeg karbonadedeig med tacomix(uten sukker), salat, cottagecheese, avokado/guacamole og løk. Men litt salsa på(den hadde sukker helt nederst nesten på lista) skulle jeg droppet.

Og i dag hadde jeg gått opp 300g.

Så nå skal jeg være flinkere å sjekke sukker og holde meg fullstendig unna.

Sikkert andre grunner også til at jeg har "gått opp", som vann i kroppen eller syklus.

Vet at det ikke er lurt å veie seg hver dag, men jeg har det som vane og vet at den svinger og lar det ikke sette meg ut.

Dessuten er det supermotiverende når det går riktig vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er jenter :)

Jeg skal ta en runde til med fase èn - men ikke før neste uke. Det er høstferie og masse å gjøre på jobben, jeg får rett og slett ikke spist nok i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Twigi: jeg har havnet inn i et mønster med eggerøre med skinke til frokost, cashewnøtter til mellom, kyllingsalat til lunsj, skinke og litt ost til mellom og fisk og grønt til middag. Har faktisk nå fått smaken på sjokolade-ricottaen...

Orker ikke være superoppfinnsom med nye retter og slikt hver dag, selv om jeg gjerne skulle vært det. Det krever så innmari mye planlegging...

.....

Vet at det ikke er lurt å veie seg hver dag, men jeg har det som vane og vet at den svinger og lar det ikke sette meg ut.

Dessuten er det supermotiverende når det går riktig vei ;)

Høres kjent ut. Jeg er nå på dag 3 av fase 1, og igår var det skikkelig tøft! Knaska alt for mye sukkerfrie pastiller - tilslutt måtte jeg dra frem strykebrettet for å ha noe annet å holde på med når jeg så på TV. Så nå blir jeg ikke bare slank, men klærne blir fine også!

Oppløftende på vekta i dagmorres, selv om jeg er klar over at det sikkert er mye vann, så var jeg ihvertfall under 60 igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Sitter på jobb og knasker Läkerol. Blir ikke noe særlig oppblåst av det...

Så deilig da, twigi. Føles sikkert godt!

Jeg var på vekta i dag morges og etter 10 dager har jeg gått ned 2,9!!

Det gjør meg glad :sjarmor:

Trente i to timer i går og skal trene i to timer i dag også. Kroppen kjennes mye lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg i gjen ved å spise sukkerfrie pastiller!!!!!!

Og magen merker det godt også :ler:

Jeg har spist mentos,sukkerfri IFA,og tygger masse tyggis!!!

Stopper ikke før pakken er tom!!!

Skal vel egentlig ikke ha spå mye av det? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle -

nå har jeg vært borte fra forum en stund, hatt hendene fulle med ny jobb og sånn...

Men jeg har et mål om å nå min trivselsvekt på 68 kg innen onsdag neste uke....og det tror jeg skal gå, for i dag veier jeg 68,5 :)

Nå har jeg gått ned hele 9,3 kilo siden 20 august! Det er vel nokså bra? Så målet er altså rundt ti kilo, da....

Har gått fase en slavisk, og gikk ned 5 kilo. Deretter gått fase to nokså slavisk, men vips, så kom en uke der jeg bare skeiet max ut - og vips var jeg i fase tre. Nå har jeg den siste uken holdt meg til fase to igjen, og det går kjempe bra. Gleder meg til fase tre - og det å komme i mål....men er spent på om jeg klarer holde vekten. Tror det. Andre med god erfaring i fht å holde vekta?

Og Lykkelig eks-frue, hvordan går det med deg? :) Vi har jo en avtale om neste onsdag å være i mål....! Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: GRATULERER Nurken :klappe:

Du har jo vær kjempe flink!!!

10 kg mindre snart............På hvor lang tid??? ;)

Tror en må skeie ut litt i blant for å klare å holde seg.

Jeg er i fase 2!!!

men synes det er litt vanskelig,men jeg introduserer litt forskjellig mat...

blant annet youghert lett,knekke brød (ryvita) og litt elpe/frukt....

Middag holder jeg til fase 1,synes det er greit ;)

Hva spiser du i fase 2 en dag,fint med et eksempel ;)

Takk....

Og LYKKE til med målet :klem: Det når du snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

South beach erarende damer se her... kan vi spise dette?

nøtte oste muffins om du vil.........

12 muffins (store amerikanske muffinsformer)

113 gram malte mandler

113 gram malte valnøtter

80 gram smør

113 gram revet ost

4 egg (medium eller store)

1 ts bakepulver

Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje.

Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min.

Gode med ost & smør.

Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde.

Man kan blande forskjellig smakstilsetninger i. Søtstoff, blåbær.......

Hørtes veldig godt ut da.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

hei hei! Ikke skrevet på en stund.

Og mat og trening har gått i dvale, men har faktisk god grunn, nemlig sykehus med unge frøkna... Så satser friskt på igjen når vi er helt ute og jeg har overskudd til å planlegge litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...