Susan Sto Helit Skrevet 6. desember 2006 #441 Del Skrevet 6. desember 2006 Koselig å få vogn i hus! Det syntes jeg også! Har nok betydelig mindre bag på Mistralen vår enn det er på vogna deres, men det går faktisk veldig fint med skinnposen. Den passet akkurat. Men nå var det en litt nyere skinnpose, med stoff utenpå, mulig de er laget litt mer med tanke på dagens vogner. Voksien tror jeg er altfor stor å ha i bagen, men den blir sikkert kjempefin når vi bruker sportsvogna til neste vinter. Høres ut som ting går mye bedre for deg nå! Det er godt å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 9. desember 2006 #442 Del Skrevet 9. desember 2006 Var kjempegodt å få sambo hjem fra jobbuka.... Så vi kooser oss nå i helgen! Godt med ungefri også... Ungene kommer på mandag da, så jeg blir alene med de til fredag. Vi skal få bakt en del!! På fredag var jeg hos frisøren. Frisør er et fremmed ord for meg. har alt håret like langt og det er laaaangt. Så jeg har brukt å stusse meg selv.... Men nå har jeg fått klippt kport pannelugg og gradert hele veien rundt ansiktet og ned, men beholdt lengden bak. Eller hun skule stusse de slitte tuppene bak osv, og det bøe ca 15-17 cm, hun klippet men har ennda hår til midt nedpå ryggen nesten da. Vet ikke om jeg ble fornøyd eller ikke. Mest uvandt. Sambo synes jeg ble fin da. Så da er det greit Nå i kveld har jeg kjørt sambo på julebord. De har bare julebord for jobben uten følge.... Så jeg koser meg hjemme med pcn, tvn, og litt godterier!! Blir sikkert å hente ham også visst jeg er våken. Har ikke fått til å sovne før lang på natt de siste netterne.... Vondt i bekkenet og ryggen og må opp å tisse HELE tiden.... Og man blir ikke blid når resultatet etter å ha krøket seg opp og vugget seg til badet er bare 1-2 dråper.... jaja, that's pregnant life. Snart har jeg jo tulla her!! Så det er jo definitivt verdt det!! Fikk hentet pakken fra hm salget også. med noen ammetopper og litt småtterier!! Ble så lettet over at sambo ikke skal reise siste uka før jul.... for det trodde jo jeg at han måtte. Men neste uke blir siste uka borte. Så da slipper jeg å bekymre meg over alt vi burde fått ordnet klart som jeg ikke klarer å styre med alene. Så får vi satt opp barneseng, ommøbert og at alt blir klart til før jul. I morgen skal vi til svigers å spise middag. Hehe..... var sambo som "bestillte" oss dit, og han er jo sikkert i sååååå god form i morgen kjenner jeg han rett. Men men... Den arbeidsgjengen der bruker å ta litt av. Jeg er ikke noen stor fest eller drikke jente. men jeg kjenner at jeg savner en fest med litt rødvin ja.... Ellers er det kjekt å se på håndball og skiskyting om dagene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 11. desember 2006 #443 Del Skrevet 11. desember 2006 37 uker i dag!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 11. desember 2006 #444 Del Skrevet 11. desember 2006 Er kjempesliten nå.... Bakt kakemenn med ungene. Så jeg har styret på kjøkkenet i over 2 timer. Kjenner det skal bli godt å legge seg tidlig ikveld. Gleder meg bare til det blir fredag og min kjære kommer hjem.... Bare 4dager til!!! Og bare 3 uker til termin!!! som tiden går nå. snart er tulla her!!! rart å tenke på..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. desember 2006 #445 Del Skrevet 11. desember 2006 Gratulerer med 37 uker!! Du er jo førstemann ut i terminklubben vår og du kan jo i teorien føde når som helst nå! Altså, det kan vi jo alle, men man regner jo 2 uker før og 2 uker etter termin som "innenfor terminen". Blir jammen spennende fremover nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 11. desember 2006 #446 Del Skrevet 11. desember 2006 Gratulerer med 37 uker Hvordan er formen din ellers? Så flink du er med "stebarna" dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 11. desember 2006 #447 Del Skrevet 11. desember 2006 Gratulerer med 37 uker!! Du er jo førstemann ut i terminklubben vår og du kan jo i teorien føde når som helst nå! Altså, det kan vi jo alle, men man regner jo 2 uker før og 2 uker etter termin som "innenfor terminen". Blir jammen spennende fremover nå!! ← Ja det kan jo skje når som helst. er så letett over at sambo ikke skal mere ut å reise nå etter fradag. Sånn just in case.... så det blir spennende Gratulerer med 37 uker Hvordan er formen din ellers? Så flink du er med "stebarna" dine ← takk takk!! formen er vel egentlig bra!! Har veeeldig vondt i ryggen da sånn nå og da i litt rykk og napp... også blir jeg eldig fort trett og sliten, og har jo bekkenplager, så jeg kan ikke gå for mye. Men er glad for svangerskapet jeg har hatt, for sånn i det store og det hele synes jeg ikke at jeg har hatt noen pager eller så mye å klage over!! Nå var det godt å få barna i seng. Skal legge meg selv snart også, men godt å ha litt roe seg ned tid alene først!! Blir mere baking de neste dagene også. Ungene synes det er gøy, det er bare her hos oss og hos farmor de får holde på med baking og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. desember 2006 #448 Del Skrevet 12. desember 2006 Vi fant også fram vognen her om dagen. Vi kjøpte i sommer, men den har ligget pakket ned siden den gangen, så jeg hadde nesten glemt hvordan den var. OTH har nok også mye mindre bag enn Emmajunga, men det tror jeg skal gå veldig bra. Posen går fint nedi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 14. desember 2006 #449 Del Skrevet 14. desember 2006 Nå skal jeg snart på fødselforberedende kurs hos JM. Er såååå trett for tiden. Står opp kl 7 med barna, spiser frokost. KLokken 8 når de går legger jeg meg igjkenn, og kommer meg opp en gang i 11-12tiden... Men trenger vel ekstra søvn.... men får ikke sove før langt på natt da.... I kveld kommer sambo hjem!!!! De har jobbet og stått på så hardt at de kunne få reise ikveld istedet for i morgen. Nå kan snuppa bare komme ut, for nå skal han ikke ut å reise mere...... (før laaangt utpå nyåret når han får lov en gang...) I går måtte vi bake en omgang til med kakemenn, også lagde jeg ca 80boller. Nå er kattungene 4uker gammle og vil bare ut av esken, så nå er de på kjøkkenet, også har vi stengt igjenn for døra, sånn at vi har litt kontroll på hvor de er.... Må passe på å ikke tråkke på dem når man holder på på kjøkkenet. de er så nysjerrige og kommer til fotene hele tiden... De er bare sååååå skjønne da.... Huff synes jo alt som er smått for tiden er så vakkert da!! I morgentidlig når butikkene åpner kommer søstra mi hit med de to jentene hennes. De skal handle til jul og jentene skal være her hos meg på dagen. Min plan er å vaske litt. Og få ut fingeren til sambo at NÅ må vi omøblere og ordne sånnn at vi får bedre plass til babyen og ting blir litt mere praktisk. Jenta til Epica var jo bare så utrolig vakker..... håper jeg også får en skjønn baby. har mareritt om at jeg får en stor stygg klump på 5 kilo... (unskyld ordene mine... men men, sannheten er at jeg er redd for det) Men ingen foreldre synes vel sitt eget barn er stygt akkurat da. Lurer på om dette med amming og melk går i arv?? det må jeg spørre JM om i dag.... Fikk vite av mamma i går at hun slet veldig med ammingen til alle oss 4 barn, og hun hadde nesten ingenting melk.... så vi har vært flaskebarn fra et veldig tidlig stadie... Og vi er alle 4 blitt store, flinke og ikke vært syke. Vi har heller aldri fått så mye som en dråpe tran heller.... og vi har aldri vært syke.MEn men.... håper virkelig at jeg får ammingen til, for jeg vil amme. Håper jeg har nok melk. Tror jeg kommer til å slite og føle det som et nederlag visst jeg ikke får ammet lenge nok liksom.... men men, nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. desember 2006 #450 Del Skrevet 14. desember 2006 Man lærer jo mye om amming på sykehuset nå og både JM som hadde det fødselsforberedende kurset og JM som hadde omvisningen på Føden, anbefalte alle oss førstegangsfødende å ikke dra hjem fra sykehuset før vi hadde kommet igang med ammingen. Vi fikk beskjed om å spørre og grave, om vi hadde riktig stilling, om babyen sugde riktig osv. Så det er masse hjelp å få! I tillegg har i alle fall sykehuset her egen ammeklinikk som det oppfordres til å ta kontakt med hvis det oppstår problemer. Og så finnes jo Ammehjelpen, som gjerne hjelper til. Jeg har også kjøpt meg boken "Mamma for første gang" av Gro Nylander. Jeg har ikke lest i den ennå, men der står det også masse om amming. Jeg er i alle fall veldig gira på at jeg skal få til amminga, så jeg kommer til å søke hjelp hvis jeg får problemer. Så bare utnytt mulighetene på sykehuset rett etter fødselen, Just Me, så er jeg ganske sikker på at dette skal gå bra! Og selvsagt får du en nyyyydelig baby!! Selv om jeg synes det er et under hver eneste gang jeg ser et sånt nurk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 14. desember 2006 #451 Del Skrevet 14. desember 2006 Vet ikke hva jeg skal tro hvis dette er arvelig jeg... Mamma fikk nemlig nesten ikke til å amme meg i det hele tatt, mens broren min aldri hadde problemer... Men det kan jo ha noe å gjøre med at hjelpen ikke var der til å lære meg hvordan jeg skulle ta puppen, kanskje... Jeg tror også man får mye mer hjelp idag enn for 20-30 år siden. De vet så mye mer om amming idag. Men det er fortsatt endel som ikke klarer å amme så mye, til tross for iherdige forsøk og masse vilje. Og det kan jo være greit å forberede seg på at det KAN bli sånn. Jeg har tenkt på det, og enn så lenge er jeg fornøyd så lenge jeg virkelig prøver, og helst klarer å amme delvis! Så får det heller bli en kombinasjon av morsmelk og MME... Vet at det er mange som sliter med å akseptere at de ikke får det til, for de vil så gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 15. desember 2006 #452 Del Skrevet 15. desember 2006 Til det første: Mine barn har sett ut som flådde rotteunger ved fødselen. Ikke pene i det hele tatt! Røde, rynkete og fæle. Men veeeldig søte allikevel- der har du morsinstinktet Og heldigvis har de vokst seg betraktelig bedre etterhvert, nå er de riktig så pene. Når det gjelder melken, er det vel mange som slet med ammingen for 20-30 år siden. De fikk ikke riktig opplæring, eller rettere sagt INGEN opplæring, eventuelt feilinformasjon. Og da går det sjelden bra. Mange mødre på den tiden fikk rådet "Bare hver fjerde time, ellers bruker du opp melken!"- og da er det klart de ikke fikk det til. Min mor fikk ikke ammingen til i det hele tatt, men for meg var det enkelt, kjapt og umåtelig praktisk. Så det går nok i arv, men ikke bare i arv! ← Alle mødre syns nok barna sine er søte selv om de er røde og rynkete når de nblir født!! Håper bare ikke jeg får en kjempeunge... dårlig timing nå som det er så mye julekos og ungen legger på seg mest nå de siste ukene før termin.... Ja mine søsken er eldre enn meg og mamma fikk ikke babyen opp på brystet med en gang, og hun fikk ikke ha dem inne hos seg hele tiden heller. Så der ligger nok mye av grunnen til at ammingen ikke funket, og at hun hadde så lite melk. Så selv om det kansje går i arv, har jeg vel ikke noe å bekymre meg for, for ting er jo anderledes i dag. Jeg har jo lekt en del melk, så det er vel kanskje et godt tegn? Man lærer jo mye om amming på sykehuset nå og både JM som hadde det fødselsforberedende kurset og JM som hadde omvisningen på Føden, anbefalte alle oss førstegangsfødende å ikke dra hjem fra sykehuset før vi hadde kommet igang med ammingen. Vi fikk beskjed om å spørre og grave, om vi hadde riktig stilling, om babyen sugde riktig osv. Så det er masse hjelp å få! I tillegg har i alle fall sykehuset her egen ammeklinikk som det oppfordres til å ta kontakt med hvis det oppstår problemer. Og så finnes jo Ammehjelpen, som gjerne hjelper til. Jeg har også kjøpt meg boken "Mamma for første gang" av Gro Nylander. Jeg har ikke lest i den ennå, men der står det også masse om amming. Jeg er i alle fall veldig gira på at jeg skal få til amminga, så jeg kommer til å søke hjelp hvis jeg får problemer. Så bare utnytt mulighetene på sykehuset rett etter fødselen, Just Me, så er jeg ganske sikker på at dette skal gå bra! Og selvsagt får du en nyyyydelig baby!! Selv om jeg synes det er et under hver eneste gang jeg ser et sånt nurk! ← Ja, jeg er også gira på at jeg skal få til amminga. Så jeg kommer også til å søke hjelp om jeg trenger det. Og ikke folate sykehuset uten å ha besvart alle mine spørsmål og vite at jeg har rett teknikk osv. Vet ikke hva jeg skal tro hvis dette er arvelig jeg... Mamma fikk nemlig nesten ikke til å amme meg i det hele tatt, mens broren min aldri hadde problemer... Men det kan jo ha noe å gjøre med at hjelpen ikke var der til å lære meg hvordan jeg skulle ta puppen, kanskje... Jeg tror også man får mye mer hjelp idag enn for 20-30 år siden. De vet så mye mer om amming idag. Men det er fortsatt endel som ikke klarer å amme så mye, til tross for iherdige forsøk og masse vilje. Og det kan jo være greit å forberede seg på at det KAN bli sånn. Jeg har tenkt på det, og enn så lenge er jeg fornøyd så lenge jeg virkelig prøver, og helst klarer å amme delvis! Så får det heller bli en kombinasjon av morsmelk og MME... Vet at det er mange som sliter med å akseptere at de ikke får det til, for de vil så gjerne. ← Jeg er så instillt på at jeg skal amme, så ja jeg tror jeg kommer til å slite og ta det som et nederlag om det ikke går så bra. Så det er nok lurt å prøve å instille seg litt på at det kan bli vanskelig, eller at jeg er en av dem som ikke får det til osv. Men så skal man jo ikke ta sorgene på forskudd heller. Kommer sikkert til å gå bra. Jeg har gått igjennom så mye at nå tenker jeg at nå må da noe gå bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 15. desember 2006 #453 Del Skrevet 15. desember 2006 I dag har stedattra mi hatt skolefri. Jentene til søstra mi har også vært her mens de gjorde julehandelen. De har nå kost seg med fil om tvspill og lekt med kattungene. Det blir nok en del overtaling der, så får tantebarna mine seg katt når de er leveringsklare!! Nå har vi3som vi får gitt bort. mangler bare to.... Ellers blir det vel bare en rolig kveld med avslapping. Sambo er så sliten etter jobbinga denne uka. Han sloknet helt i går. Var på det fødselforberedende kurset i går. Jordmora mi ringte meg om jeg var interessert, hun sa at det ble bare meg fordi de andre som hadde termin sånn ca som meg at noen skulle flytte og noen ville ikke ha det sammens med andre par osv. Men da jeg kom dit var det jo hos en annen jordmor og sammen med 5andre gravide. Men det gjorde da ingenting. Satt å pratet i et par timer. Har lest så mye, at det var ikke noe nyttig i den forstand, men greit nok å få med seg da. Har så vondt i bekkenet for tiden. Må vel bare være flink å ta det mer med ro... og ryggsmertene kommer hele tiden.... *sukk* jaja, får bare tåle smerte nå. Blir ingenting i mot smertene jeg kommer til å få under fødsel. Føler at jeg er ganske godt psykisk forberedt på fødselen og smertene osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 17. desember 2006 #454 Del Skrevet 17. desember 2006 Jeg er sååå klar for at jenta mi skal komme til verden nå!!!!!!!!! Nå er det bare max 4 uker igjenn!!! Og bare 2 uker til termin. Denne uka før jul nå kommer til å gå fort. Masse forberedelser og ting som skal bli ferdig. Juleuka kommer også til å gå fort tror jeg. Masse familiesammenkomster, og middager her og der. Også blir det vel laaaange uker etter det visst jeg havner på overtid. Men er skikkelig babysyk nå. vil ha henne i armene mine!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 17. desember 2006 #455 Del Skrevet 17. desember 2006 Åh, jeg skjønner deg så godt!! Jeg har det egentlig sånn, jeg også, selv om jeg er litt redd for at hun skal komme til verden allerede nå. Da ser jeg for meg kuvøse og alt mulig... Nei, jenta vår må vente litt - jeg har jo tross alt over 7 uker igjen! Men babyen din kan jo bli født når som helst nå! Jeg venter bare på at det skal bli februar og selv om jeg har gledet meg veldig til jula i år, så kan den egentlig bare skynde seg å bli ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 18. desember 2006 #456 Del Skrevet 18. desember 2006 hehe, ja, jeg venter også bare på at jula skal bli over sånn at knøttet kan komme!!!! Blir rart å ha en 1åring til neste jul da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Just-Me* Skrevet 18. desember 2006 #457 Del Skrevet 18. desember 2006 38 uker i dag!! Mine planer i dag: *Pakke den berømmelige sykehusbagen.... (det har vært planen i maaange uker det nå ja... MÅ få gjort det nå, hvertfallde viktigste tingene som sambo ikke blir å finne eller skjønne at jeg vil/MÅ ha med meg... ) *lage pikekyss, konfekt og karameller til jul *lage middag til min kjære kommer hjem *rydde i stua *ta ned julepynten fra loftet Nå snør det ennda mere ute!!!! Jeg blir jo overlykkelig!!!! Det er helt hvitt ute og håper håper at kuldegradene holder seg og at det blir hvit jul..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. desember 2006 #458 Del Skrevet 18. desember 2006 Gratulerer med 38 uker!! Her er det også helt hvitt ute - det er sikkert 20 cm. snø over alt! Det kan liksom ikke bli mere koselig! Men etter to dager med snø, skal det bli 6 varmegrader og regn igjen fra imorgen... Håper snøen og julestemingen holder seg oppe hos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 18. desember 2006 #459 Del Skrevet 18. desember 2006 Gratulerer med 38 uker Er er det også hvitt ute, og jeg håper inderlig det holder seg slik til over nyttår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 18. desember 2006 #460 Del Skrevet 18. desember 2006 Så herlig at dere melder om snø i nord! Jeg skal hjem til Sunnmøre på torsdag, og lever fortsatt i håpet og troen på en noenlunde hvit jul. Her i sør er alt håp ute. Du bør jo satse på å få årets nyttårsbarn du JM. Tenk på alle gavene du får da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå