Gå til innhold

My Diary av *Just-Me*


Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Ang bursdag: Jeg har bursdag 20. desember, altså rett opp i værste juleforberedelses-stresset. Det har i grunnen aldri plaget meg i det hele tatt. Da jeg var liten var foreldrene mine flinke til å legge opp til en egen feiring for meg utenom juleselskapene, og siden har det vært en fin unnskyldning for et vennetreff rett før jul. Det var jo genialt da jeg studerte, for akkurat i tide til min bursdag var de aller fleste hjemme fra studier. Dermed ble det en bursdagsfest med alle jeg ikke hadde sett på lenge. Jeg har også valgt å feire bursdagen min med en skikkelig nyttårsfest en del år. Det pleier å bli satt stor pris på! Oppsummert: Det løser seg uansett! Men jeg håper at jeg slipper unna 1. nyttårsdag, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Just-Me*
Ang bursdag: Jeg har bursdag 20. desember, altså rett opp i værste juleforberedelses-stresset. Det har i grunnen aldri plaget meg i det hele tatt. Da jeg var liten var foreldrene mine flinke til å legge opp til en egen feiring for meg utenom juleselskapene, og siden har det vært en fin unnskyldning for et vennetreff rett før jul. Det var jo genialt da jeg studerte, for akkurat i tide til min bursdag var de aller fleste hjemme fra studier. Dermed ble det en bursdagsfest med alle jeg ikke hadde sett på lenge. Jeg har også valgt å feire bursdagen min med en skikkelig nyttårsfest en del år. Det pleier å bli satt stor pris på! Oppsummert: Det løser seg uansett! Men jeg håper at jeg slipper unna 1. nyttårsdag, da...

:) babyen er jo hjertelig velkommen ut når det måtte være!!! (så lenge det blir ETTER kl tolv på nyttårsaften... hehe...) Det med at bursdag og jul kan komme så tett er vel kansje dumt, men blir det sånn så blir det sånn. Da må man bare være flink å skile mellom det å være flikn til å marlere bursdagen osv. Jeg var på jordmorsamtale ved sykehuset i dag, og jordmora der har født en gutt på julaften..... han synes ikke det er så stas å ha bursdag på julaften... men de prøver å gjøre det beste ut av det!!

Som sagt var på jordmorsamtale og omvisning på sykehuset i dag. Det var kjempekjekt. Jeg har ennå ikke begynnt å grue meg til fødselen, og gjør det hvertfall ikke nå heller. Fikk se fødestuene (alle var faktisk ledig!!) De var koselige og en av dem har badekar, de andre dusj. Alle Jm på sykehuset setter akkupunktur. Så jeg vil helst ikke ha medikamell smertelindring i det hele tatt bortsett fra lystgassen da. Satser på å få den fødestua med badekaret *håper-håper* (jeg kan jo liksom ikke akkurat reservere den nå heller da... :ler: )Jeg hadde ikke så mange spørsmål, så det ble mye informasjon. Godt og betryggende å høre at de ikke klipper visst de absolutt ikke MÅ og det med å revne osv skjer faktisk ganske sjeldent, fordi man sammarbeider med JM og presser bare når man skal presse osv. De er et mor-barn vennlig sykehus og man får babyen opp på magen med en gang og at barnet skal ta puppen så fort som mulig. Dette er jo vanlig overalt nå skulle man tro.... men tenk hvordan det var før i tiden, da man fødte ungen også fikk man knapt ha kontakt med ungen på... helt forferdelig.

Vanlig å få reise hjem den 4 dagen :overrasket: noe jeg syntes var lenge. har babyen blitt tatt med sugekopp må får man reise hjem 5 dagen, med keisersnitt den 6 dagen.... Håper på en grei fødsel og at alt er bra etterpå. Kan få reise hjem 2 timer etter fødsel også da visst alt er i orden (vi bor så nært også) Men kansje jeg kommer til å sette pris på å få lov til å være der i alle 4 dagene... hvem vet... :sjenert: Jordmora anbefalte meg til å mikse meg en cd med musikk for å ha under fødselen. Det er forsket på det og at musikk under fødsel er smertelindrende!!! Jeg er veldig glad i musikk (sitter for øyeblikket og spiller kjempehøymusikk her for hele nabolaget og synger :ler: ) Blir i så godt humør av det!!! Må bare finne ut hvilke sanger jeg tror jeg vil ha godt av å høre på under en fødsel da. bare rolige eller noe med fart i.....??? hm....

Jordmor kommenterte hvor flink jeg hadde vært med vekta!!! For jeg kunne lett ha gått opp 20kg til nå selv om jeg er litt kraftig fra før! SÅ det var bra!!

Hun vet hvem som tok ul på meg og konstanterte at hun hadde aldri tippet feil kjønn før, så hadde hun sagt at det ble jente, kunne jeg rygt stole på det. Det var godt å høre, for har hatt litt mareritt i det siste at alt er rosa også kommer det en gutt.....

Da jeg kom hjem fra sykehuset i halv ti tiden gikk jeg å la meg, var så trett. sto opp nå halv ett. Fikk sendt ungene avgårde til skolen i morgest. 1 desember og de var raske ned trappen og inn på kjøkkenet for å åpne kalenderen!! De skal til mor etter skolen. Gleder meg til at jeg og sambo får koselig alenekveld og helg nå!!!

Men i morgen skal jeg ha tanteungen min her til søndag, men det blir bare koselig. Hun er 7år. Og på søndag skulle vi kansje dra sammens med hans foreldre til mine foreldre på middag. men det er ikke helt bestemmt ennda...

Nå skal jeg finne ut av hvilke kalendere jeg skal være med på på nettet!!! I fjord vant jeg ingenting :frustrert: og jkeg var med i alle som man kunne være med i tror jeg.... :ler:

Er nok misunnelig på pakkekalenderen til ungene.... må passe meg så jeg ikke spiser opp sjiokoladekalenderene deres også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ble beroliget av omvisning på sykehuset :)

Vi var på fødselsforberedende kurs hos jordmor for to uker siden, og da ble jeg plutselig litt :overrasket: med tanke på fødsel. Jeg har hele tiden tenkt at det er så leeeenge til og at jeg bare må ta det som det kommer, men man bør helst forberede seg litt også og tenke på fødestilling og smertelindring osv. Jeg har funnet frem "Fødselsboken" fra Sandvik og skal i alle fall lese den. Også skal jeg og sambo på omvisning på fødeavdelingen 11. desember. Her i byen er det pasienthotell som vi blir overført til etter fødselen dersom alt er bra med mor og barn. Håper virkelig vi får komme dit. Der kan sambo også bo sammen med oss, alle måltider foregår i restaurant (og folk sier det er restaurantstandard på maten :sikle:). Her får vi være på sykehuset eller pasienthotellet i 3 dager etter fødseln. Jordmor fortalte at det er trangt om plassen, så hun tippet de ville redusere det til 2 dager etter hvert :overrasket:

Ellers har jeg også tilbringt litt tid med julekalendere på nettet idag! Og jeg vant heller ingen ting i fjor, så i år skal jeg vinne :ler:

Ønsker deg en god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

36uker i dag!! :hoppe:

Vært hos legen på kontroll i dag. Hodet lå nede nå :overrasket: Jeg som synes så tydelig at jeg kjenner hodet ganske langt opp på høyre side.... men men, tror nok legen kjenner bedre enn meg..... Hun snur da og rører på seg ennda, så det varierer. Det er vel beina jeg kjenner der oppe da. Alt var i orden med blodtrykk, hjertelyd osv!!

Så håpet legen på å få se meg igjenn over nyttår til ny kontroll!!! Vil jo ikke gå så mye over termin, men vil det likevel... Legen sin førstefødte hadde termin 7 januar, og den kom den 7desember... :klappe: jaja, alt KAN jo skje.... og jeg som "lar" sambo reise.... Kjørte ham i morgest til flyplassen slik at jeg får ha bilen her hjemme. Han kommer jo hjem til helgen, men må reise uka etter der også, og mest sansynligvis uka før jul også.... Så vi satser på IKKE for tidlig fødsel....

Sambo trodde vannet gikk i går.... :ler: Dusjet, også hadde jeg ikke vridd håret eller fått av litt vann fra kroppen i dusjen, gikk rett ut på badegulvet og det var en stor damm der under meg.... så når sambo kom ut av dusjen, lurte han på om jeg ikke klarte å knipe igjenn når jeg hostet og hadde tisset på meg... :ler: jeg sa at jeg klarte da knipe igjenn, trodde jeg.... Er det vannet som har gått da sier han?? Jeg fikk nå litt sjokk å måtte se ned på den store dammen.... men det var da bare det at jeg var så våt fra dusjen.

Ellers måtte jeg ta blodprlve hos legen. rh- sjekk. Symfysemålet mitt var på 33cm, så nå er jeg på den røde normalstreken!! Legen garanterte (skjønner ikke hvorfor han turte det da, han skal få med meg å gjøre om det ikke stemmer... :frustrert: ) men han garanterte at jeg kom til å ta av meg maaaaaasssse rett etter fødselen og de første ukene. Siden jeg har gått opp så lite i vekt til nå. og om jeg er flink til å gå tur og ammingen går bra så ville kiloene renne av meg. Synes det var litt skummelt av ham å garantere meg det da... kan vel ikke dra til legen å få resept på å bli slank :ler: vekta er på +2,5kg fra startvekta.

Men har jo ennda noen uker igjenn DESEMBERUKER, så vekta kan jo hoppe i været, håper jeg slipper mye vann i kroppen osv nå på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så koselig å lese at alt går så fint her hos deg. :klem:

Og jeg må si jeg synes du er utrolig flink med sambo´s barn! :Nikke: Synes ikke den stemorsrollen er helt lett bestandig jeg... :icon_neutral:

Så moro at det går an å ha musikk under fødselen! Det er jo genialt...Ville jeg hatt også. ;)

Da har man iallfall et minne for livet når man hører den samme musikken i ettertid... :grine:

Det nærmer seg! :hoppe: Har dere tenkt på navn?

*nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
Hei på deg!

Så koselig å lese at alt går så fint her hos deg.  :klem:

Og jeg må si jeg synes du er utrolig flink med sambo´s barn! :Nikke: Synes ikke den stemorsrollen er helt lett bestandig jeg... :icon_neutral:

Så moro at det går an å ha musikk under fødselen! Det er jo genialt...Ville jeg hatt også. ;)

Da har man iallfall et minne for livet når man hører den samme musikken i ettertid... :grine:

Det nærmer seg!  :hoppe: Har dere tenkt på navn?

                *nysgjerrig*

nei, stemorsrollen er ikke like lett alltid.... Ikke bare bare og være 23år og plutselig "mamma"til en 10 og 13åring.... men det har jo faktisk gått over all forventning. Men jeg er sliten også. Nå som sambo må ut å reise med jobben helt fram til jul og jeg blir alene med ungene pluss graviditeten og juleforberedelser... men men, ALT går!! :) så lenge man tar ting med et smiiiil!!! Det går så mye bedre nå som sambo sier jeg er så flink og roser meg osv!!

Ja jordmora på sykehuset anbefalte meg å ta med musikk selv, eller lage meg en cd til fødselen. Får finne ut hvilke sanger jeg bare MÅ ha med også skal jeg brenne en plate!! Heldigvis liker jeg og sambo den samme musikken, så det blir jo bra for oss begge. Skal også legge inn de sangene jeg vil ha på mp3spilleren, slik at den er klar til et sykehusopphold!! Denne uka MÅ jeg bare få pakket den der bagen... :ler:

Jeg hadde vel egentlig bestemmt meg for navn, og det var Ingrid :hjerte: Men når det ble i orden med sambo osv, var det jo andre å ta hensyn til. Da må vi jo begge to like og violle ha det navnet. Men sambo spurte meg navn og han liker Ingrid kjemopegodt han også. Bestemoren hans het det!! Så han ble jo kjempeglad!! :) Men vi har ikke snakket mere om det eller diskutert andre navn. Så det er ikke HELT bestemmt ennda da..... Men tror det blir det. Det passer også veldig fint til etternavnene våre. og de passer også til navnene våre og de andre barnas navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var også innom lekebutikken som skulle sjekke om de kunne bestille den vippestolen fra fisher price som kan gjøres om til gyngestol når barnet blir større.

Det hørtes smart ut, det har jeg ikke hørt om før. Du har ikke link vel?

Tenk, under en måned igjen til termin! Synes det høres ut som om du har god kontroll, jeg. Har magen sunket? (I følge mora mi er det et sikkert tegn på at det er 6 uker igjen den dagen den synker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Her er linken til vippestolen/gyngestolen abelille. Mener det var Liv som hadde den, de var visst veldig fornøyde.

http://rudo.no.ww05.online4u.no/ehandel/De...14-0&GrpNo=1210

Hm.. vet ikke om jeg er nedsunket ennda.... :overrasket: Har ikke merket noe drastisk forskjell på magen liksom, om den er høy eller lav nå. men litt lav er den da, så mulig jeg er nedsunket.... Og hun lå med hodet ned på kontrollen i dag....

Endret av *Just-Me*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid er et flott navn!!! Søtt, pent, tradisjonelt og ikke noe moderne fjollete navn!

Så fint at det går bra med deg JM.

Jeg må forresten også rose deg for en god jobb som stemor. En stemor som deg er det nok mange barn som skulle ønske seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Tusen takk Lourdes!! :klem:

Ja, det er slike stødige navn vi liker, så det blir nok noe i den duren. Også er det jo litt gøy å oppkalle etter familie da, og ha en historie rundt navnet også!!

Jeg er så trett......... :cry: Sov en times tid på sofaen nå, våknet av tlf som ringte. Håper jeg får sove i natt da (tror ikke det skal være noe problem) trenger mere søvn nå enn ellers. Men jeg gidder jo ingenting i huset. det er så stort et ork... lurer på om det skal fortsette sånn helt til babyen kommer.... Håper virkelig jeg klarer å få litt energi og iver over meg. Nå gleder jeg meg bare til klokka skal bli litt mere, slik at jeg kan legge meg for natten.... :)

Skal kjøre til mamma i morgen, så skal vi bake litt sammen til jul.

Nå har endelig stellekommoden ankommet butikken, så nå kan alt utstyr hentes der!!! :hoppe: Men jeg får jo ikke hentet alt alene, og har ikke plass i bilen... så må nok ha tolmodighet til helgen^når sambo kommer hjem. Men har veldig lysst til å hente vogna nå da.... Vet ikke om jeg klarer å vente til helga.... Får snakke med sambo å få han til å LOVE at vi bare MÅ hente alt på lørdag, så kan jeg nok slå meg til ro med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

I dag har jeg vært på besøk hos mamma og pappa hele dagen. Vi har bakt masse masse kromkaker. Så nå har vi begge to et rimelig godt lager til jul!! Fikk også tatt med meg sprinkelsenga som var blitt så fin etter noen strøk med maling. Så den får vi sette opp til helgen, Må omøblere litt på soverommet først.

Tror jeg må lage en plan i morgen over alt som må gjøres til jul, så kan jeg ta litt hver dag siden jeg blir så fort sliten. Blir jo alene og aøene med barna helt frem til jul, bortsett fra helgene da.... så har jo nok å stri med.

Nå skal jeg komme meg i seng!! Blir deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Sov til kl 11 i dag!! Må bare benytte meg av det, mens jeg kan. Nå skal jeg i banken en tur. nettbanken funker ikke :frustrert: og det har skjedd før at de ikke klarer å ordne opp, vil egentlig bytte bank nå. Skal innom en siste gang å snakke med dem. Så skal jeg hente vogna!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Just-Me*

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Vogna er i hus!!! :)

:hjerte: Den er jo bare så nydelig og ennda finere nå enn i butikken :hjerte:

Når jeg la skinnposen oppi synes jeg bagen var kjempeliten :overrasket: ennda det er ei stoor vogn med stooor bag. Fikk utrolig nok plass til vogna i bagasjerommet uten å ta av bagen!! Og var ingen problem og løfte den opp dit selv med min stooore mage.

Endret av *Just-Me*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe:

Fiiiiiiin vogn, ja? :sjarmor: For den er jo likedan som min :) Er den ikke stor og god og solid? Må bare bli en drøm å trille med den!!

Men jeg er enig i at posen (vi har voksi-pose) tar stor plass i bagen. Jeg skjønner ikke hvordan de som har vogner med liiiiten bag får plass? For bagen er egentlig stor på Emmaljunga-vogna.

Men jeg kommer aldri til å få plass til vogna i den lille Yaris'en min :ler: (Men jeg skal får det til!).

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*
:hoppe: :hoppe:

Fiiiiiiin vogn, ja?  :sjarmor:  For den er jo likedan som min :) Er den ikke stor og god og solid? Må bare bli en drøm å trille med den!!

Men jeg er enig i at posen (vi har voksi-pose) tar stor plass i bagen. Jeg skjønner ikke hvordan de som har vogner med liiiiten bag får plass? For bagen er egentlig stor på Emmaljunga-vogna.

Men jeg kommer aldri til å få plass til vogna i den lille Yaris'en min  :ler:  (Men jeg skal får det til!).

:klem:

Ja, den er så nyyyydelig. har voksipose også, men blir å bruke saueskinnsposen litt først. Skjønner heller ikke hvordan folk får plass til poser i småe bagvogner....

Hehe du får sikkert presset vogna inn i Yarisen din på et eller annet vis. Jeg tviler ikke.... :ler: . Vi har jo stasjonsvogn. STOOOr stasjonsvogn Audi allroad. Så vogna skled rett inn i bagasjerommet med bagen på og det hele. det var kjekt det!! og sååå tung var den jo ikke. men nå spiser jeg jo tran under svangerskapet, så jeg har vel fått mere muskler, thihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei

Kan jeg spørre deg hvilken vogn du har kjøpt? Er så forvirret i vognjungelen og søker alle tips og råd jeg kan få...

Vil ellers bare si at jeg har sniklest her inne i dagboken din lenge og du må jo være ei super jente!!! Masse ståpåvilje og mot, og jeg er så glad det ser ut til at ting har ordnet seg. Håper du koser deg med graviditeten!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

:klem:

Tusen takk for gode ord S_gull!!

Skal ha emmaljunga Egde Duo Kombi i sort.

www.emmaljunga.no

(fikk ikke til å lage direktelink...)

Den er stor og kjempesolid!! Minuset for mange er nettopp det at den er stor og tung. Men det kommer jo ann på hvilket vogn behov du har. Jeg fikk god plass til å ha den i bilen uten å ta av bagen, og det var ikke noe problem for meg med vond rygg og vondt i bekkenet og kjempemage og løfte den alene inn og ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er så nyyyydelig. har voksipose også, men blir å bruke saueskinnsposen litt først. Skjønner heller ikke hvordan folk får plass til poser i småe bagvogner....

Hehe du får sikkert presset vogna inn i Yarisen din på et eller annet vis. Jeg tviler ikke....  :ler: . Vi har jo stasjonsvogn. STOOOr stasjonsvogn Audi allroad. Så vogna skled rett inn i bagasjerommet med bagen på og det hele. det var kjekt det!! og sååå tung var den jo ikke. men nå spiser jeg jo tran under svangerskapet, så jeg har vel fått mere muskler, thihi

Hehe...! Du kan nok takke tranen, ja! :Nikke:

Sambo har stasjonsvogn med god plass til vogna, men jeg skal jo farte litt rundt på egen hånd også. Men jeg kan ikke dra ut vogna og prøve nå heller... Jeg må liksom vente til babyen har kommet, ellers kommer vel naboene løpende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Det var ikke ledig parkering utenfor babybutikken da jeg skulle hente vogna, så måtte parkere litt unna. Da jeg trillet vogna ut av butikken og bortover til bilen fikk jeg en veldig spesiell følelse..... :) tenkt når tulla mi ligger oppi der også da!!!! :)

Det er jo en svindyr vogn da.... det er jo 2007modell og den skulle koste 7500 nå. men den skal/har gått opp i pris på nytt nå fra 1 desember til 7999,- :overrasket:

men jeg fikk den for 6999!!!!! Og babycallen som kosta 1300 fikk jeg for 1000. Så jeg er nå fornøyd!!

Også har vi jo fått 5000 i gave for vogn kjøp hos mine foreldre. Og hans foreldre har også gitt oss 5000 i gave for vogn/utstyrskjøp. Så er jo evig takknemmelig for det!!!

NÅ i ettermiddag/kveld har jeg vært flink. Hatt stor rydding og rengjøring på kjøkkenet. Er dødssliten nå.... Ryddet og vakset inni og uten på innredningen, som by the way var kjempeskitten.... Hadde helsemyndighetene kommet innom, hadde nok kjøkkenet vårt blitt stengt... :sjenert: Men nå er det så rent og pent og ryddig!!!

Skal få tatt en ordentlig oppryddning i skuffer ig kommoder i stua osv i morgen. VI har jo så lite hus og er litt sånn umulig å skjnne hvordan vi skal få plass til en baby og alle ting som hører med.... Så det må en del rydding og organisering til. Men det skal da gå bra som sambo sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...