Gå til innhold

Vi gifter oss

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glemte å si at i morgen skal vi kjøpe dress, vest, kalvekryss, skjorte og sko til mannen :D Og sko til meg hvis jeg finner!

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi fått gjort unna mye shopping! Vi har kjøpt dress, skjorte, sko og belte til mannen. Har også bestilt vest og kalvekryss. Vi fikk 40% avslag på dressen. Genialt :D Fikk også kjempegod service i butikken. Er veldig fornøyd med handelen. Kjøpte nye dressko av merket Ecco. De var desverre ikke på salg :P Kostet 1100kr. Litt dyrt, men det var jeg som presset på. Ville at mannen skulle ha skikkelige sko, og ikke noe syntetiske plastsko som er vonde å gå med.

Var og kikket på sko til meg også, men fant ingen som passet :( Vet ikke hvor jeg skal finne sko som er smale nok for meg. Jeg har så smale føtter og lav vrist, så det er så og si umulig å finne sko som passer

Edit: Jeg glemte å nevne at mannen var superkjekk i dressen :sjarmor:

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha dressen i boks. Må vel ut å shoppe til mannen om ikke så lenge vi og. hvor kujøpte dere dressen? Mannen har akkurat fått nye dresssko av faren av merket Bally, så det skulle være i boks. Må bare finne sjakett som passer til sorte sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte dressen på en butikk som heter Torvet Herreklær. Tror ikke det er en kjede, den finne ssikkert bare i Hønefoss :P

De hadde kjempegod service, så vi kommer nok til å gå dit ved fremtidige kjøp også.

Har forresten fått brudepikekjole på plass også. Svigerinnen min skal plutselig gifte seg to måneder etter oss, så hun var på salg og kjøpte brudekjole. Svigermor kjøpte da brudepikekjole til kun 250kr :) Kjolen var kjempefin!

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du har ordnet med brudepikejolene, alltid greit å få mer og mer på plass :)

Jeg har selv vært og lagt inn bud på en brudepikekjole på e-bay i dag. Så nå er kjolene til alle 3 i boks :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Hønefoss blir jo litt langt unna for oss :ler: Men er egentlig ikke så bekymret for mannens antrekk. De har sikkert fine sjaketter i de fleste brudesalonger, det er bare vi som må ta litt initiativ..

Ellers innom med et lite :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stilige innbydelser/bordkort o.l. du har laget. Kan tenke meg det var godt å bli ferdig med de. Og god ide med konvoluttene. Føler jeg henger litt etter, har ikke tenkt bryllup siden jul... :sjenert: Kjekt at svigermor har kjøpt brudepikekjole, godt alt som er i boks. Vil tro mannen var staslig i dress, tenk hvor vakre dere blir på den store dagen..Det blir stas. Jeg kjøpte mine brudesko i en vanlig skobutikk, men oppdaget at de ikke var så veldig gode å gå i da jeg prøvde kjoler, men tror det skal gå greitt..komer jeg over et par, kjøper jeg gjerne et nytt et. Men har mange andre ting som må ordnest før det.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har ordnet med brudepikejolene, alltid greit å få mer og mer på plass :)

Jeg har selv vært og lagt inn bud på en brudepikekjole på e-bay i dag. Så nå er kjolene til alle 3 i boks :sjenert:

Ja. Det er egentlig ikke en ting jeg har tenkt så mye på, men det er jo enda en ting jeg kan krysse av listen! :) Så bra at du har fått kjøpt brudepikekjoler til en ok pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Hønefoss blir jo litt langt unna for oss :ler: Men er egentlig ikke så bekymret for mannens antrekk. De har sikkert fine sjaketter i de fleste brudesalonger, det er bare vi som må ta litt initiativ..

Ellers innom med et lite :vinke:

Hehe. Tro det eller ei så reiser jeg til Oslo på jobb hver dag! :P Men dere bor vel i Trondheim, så det hadde nok blitt litt langt å reise derfra. Bærum derimot er ikke SÅ langt unna. Dog ikke verdt å reise til Hønfoss for å kjøpe dress :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stilige innbydelser/bordkort o.l. du har laget. Kan tenke meg det var godt å bli ferdig med de. Og god ide med konvoluttene. Føler jeg henger litt etter, har ikke tenkt bryllup siden jul... :sjenert: Kjekt at svigermor har kjøpt brudepikekjole, godt alt som er i boks. Vil tro mannen var staslig i dress, tenk hvor vakre dere blir på den store dagen..Det blir stas. Jeg kjøpte mine brudesko i en vanlig skobutikk, men oppdaget at de ikke var så veldig gode å gå i da jeg prøvde kjoler, men tror det skal gå greitt..komer jeg over et par, kjøper jeg gjerne et nytt et. Men har mange andre ting som må ordnest før det.

Ha en fin dag!

Hei! Der var du jo! Ikke sett deg på en stund nå. Du driver vel ikke på og lager bebis? :fy_fy:

Ja, det var godt å få sendt ut invitasjonene. De fleste har allerede meldt seg på, så nå driver vi og fører opp liste over hvem som skal ha hotellrom.

Har fremdeles ikke funnet sko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Så mye du har fått i boks!!! Må være deilig :) Jeg prøver for harde livet å få med meg forloveden ut å kjøpe antrekk.... men han har jo aldri tid!!! Bare x-box og golf i hode på'n! (Skulle aldri ha kjøpt x-box til ham i julegave :frustrert: ) :ler:

Synes det var fornuftig å presse på med gode sko til forloveden jeg!!! Da vil han jo ha sko i maaaange år fremover !!! (i motsetning til oss kvinnfolk :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Jeg kjenner meg godt igjen i det med x-boxen. Jeg kjøpte x-box 360 til han til bursdagen i fjor, og det har gått med MYE tid foran den. Men jeg sitter nå mye foran PC'en, så jeg skal vel ikke si noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Restbudsjett:

Mat og drikke (Hvis alle kommer blir vi 49stk + 2 barn inkludert oss. Da regner jeg med det blir ca 54000kr til sammen)

Sko til meg (et sted mellom 900 og 1200kr)

Blomster (bukett, knappehullsblomster + pynt i kirken) (Minimum 2000, maks 4000kr håper jeg)

Transport (Maks 2000kr, fohåpentligvis ikke mer enn 1000kr)

Fotograf (ca 6000kr tror jeg)

Skredder til kjolen (et sted mellom 400 og 1000kr)

Gave til toastmaster (500)

Hotellrom til Stian (500)

Frisør for Kathrine og meg (1500-2000kr)

Eventuelle forfriskninger mellom kirke og middag (2000kr)

Kake (3000kr)

Har kjøpt:

Brudekjole

Korsett

Tiara

Smykke

Øredobber

Slør

Klær til mann (Dress med vest og kalvekryss)

Sko til mann

Invitasjoner

Menypapir

Bordkort-materiale

Ringer (bruker forlovelsesringene)

Kjole til brudepike

Forskudd på fotograf

Menyønske:

Forrett:

Parmaskinke med honningmelon

Hovedrett:

Helstekt indrefilet med potetbåter, grønnsaker (brokkoli, blomkål, løk, gulerot?) og peppersaus

Dessert:

Jordbær med vaniljeis

Velkomstdrink: Musserende vin og mozell til de som ikke ønsker alkohol

Apertif: Cognac og baileys (om det er mulig å ha to forskjellige..)

Vin eller øl til maten: Usikkert, tar hotellets anbefalinger

I tillegg blir det to drinkbonger til hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heisann, ser at mannen din skal ha dress med kalvekryss. Har du noen linker til bilder med sånt? Er så dårlig på antrekk til menn. Gubben skal ha dress, men har hele tida trodd at det blir skjorte og slips til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kikk på siden til Frislid. Der har de en del bilder. Her f.eks. Man kan velge selv om man vil ha snippskjort eller en vanlig skjorte. Men pass på at kragen passer.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk på siden til Frislid. Der har de en del bilder. Her f.eks. Man kan velge selv om man vil ha snippskjort eller en vanlig skjorte. Men pass på at kragen passer.

Takker! Nå skal mannen kles opp! Det var skikkelig fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) Er kjekt å kle opp mannen litt også. Er jo ikke bare vi som skal være fine på den store dagen!

Jeg er fremdeles på den evige skojakt. Jeg tror jeg har funnet et sko som passer, men de hadde de ikke inne i min str. da jeg var der. De sa de skulle bestille dem på mandag, og at de da kom inn til butikken om ca 14 dager, så da skal jeg dit og prøve dem igjen. Butikken het brudekjolen og ligger rett ved Karl Johansgate. Skoene het Madison (Rainbow) og kostet 1050,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

Har hatt en liten pause fra forumet, så nå leser jeg og oppdaterer meg litt. Må jo se hva dere har gjort siden sist :)

Jeg må tvinge gubben til en shopping tur snart, men han får ikke bestemt seg for hva han vil ha på seg (akkurat som om han har noe å si der... :ler: ) Skal nok lure ham inn i noe jeg synes er pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...