Gå til innhold

fødselsforberedelsesolje


Gjest Gjest_Dona_*

Anbefalte innlegg

  • 7 år senere...

Fortsetter under...

Gammel tråd, men lurer på dette.. Noen som har prøvd? Hvor masserte du i så fall? Utvendig og innvendig?



Anonymous poster hash: 5ca34...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men lurer på dette.. Noen som har prøvd? Hvor masserte du i så fall? Utvendig og innvendig?

Anonymous poster hash: 5ca34...23f

Hvorfor ikke starte en ny, istedenfor å hente opp en 8 år gammel tråd?

Ja, jeg brukte det de siste ukene før jeg ventet min første. Var fullstendig fånyttes. Ble klippet og sydd nokså mange sting.

Ved fødsel nr 2 revnet jeg opp igjen der jeg ble klippet første gang.

Å bli sydd kan være ubehagelig et par uker. Men for min del har det vært helt uproblematisk i ettertid(etter de to første ukene).

Venter nr 3 og er helt avslappet med tanke på å skulle bli klippet/revne en gang til. Jeg har kommet meg gjennom det to ganger før og da gjør jeg det denne gangen også.

Anonymous poster hash: 28a1f...c9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke starte en ny, istedenfor å hente opp en 8 år gammel tråd?

Ja, jeg brukte det de siste ukene før jeg ventet min første. Var fullstendig fånyttes. Ble klippet og sydd nokså mange sting.

Ved fødsel nr 2 revnet jeg opp igjen der jeg ble klippet første gang.

Å bli sydd kan være ubehagelig et par uker. Men for min del har det vært helt uproblematisk i ettertid(etter de to første ukene).

Venter nr 3 og er helt avslappet med tanke på å skulle bli klippet/revne en gang til. Jeg har kommet meg gjennom det to ganger før og da gjør jeg det denne gangen også.

Anonymous poster hash: 28a1f...c9d

Hvorfor lage en ny når det allerede eksisterte en? :balltre:

Anonymous poster hash: 5ca34...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lage en ny når det allerede eksisterte en? :balltre:

Anonymous poster hash: 5ca34...23f

Hadde det vært en tråd med allerede relevante svar, så hadde det vært en ting, men tråden hadde jo ingen svar!

Men men, alltid noe man ikke blir klok på, både for den ene og den andre.....

Anonymous poster hash: 28a1f...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke starte en ny, istedenfor å hente opp en 8 år gammel tråd?

Anonymous poster hash: 28a1f...c9d

Hørt om gjenbruk?

Brukte oljen, men måtte få et lite klipp allikevel

Anonymous poster hash: c5731...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor tidlig begynner man med en slik olje? bruker man den kun mot slutten, eller hele svangerskapet? :)



Anonymous poster hash: ddc16...243
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en plass at man skal bruke den fra uke 34 :)



Anonymous poster hash: 5ca34...23f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg glemte helt sånn olje og gjorde det kanskje 3-4 ganger uken før siden han kom noen uker for tidlig. Ikke en rift og ikke et sting. Tror det er mer genetisk. Hør hvordan moren din sine fødsler var, min første var lik hennes første.

Anonymous poster hash: 64056...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor rivnet ikke, men søsteren min rivnet fra a-å... Så jeg vil prøve alt for å unngå det :fnise:



Anonymous poster hash: 5ca34...23f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte oljen annenhver dag fra uke 34. Måtte kun ha noen pyntesting, så sånn sett er jeh fornøyd med å ha brukt den. Aner jo ikke hvordan resultatet hadde vært uten, men det skader jo uansett ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte oljen men måtte klippes og sys uansett. Denne gangen har jeg helt glemt ut det der, hehe. Men som jeg husker så skal den maseres på i mellomkjøttet (heter det virkelig det? så stykt ord..) altså den delen mellom kjeden og endetarmen.



Anonymous poster hash: b065b...caa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den i noen uker før termin med begge barna.Masserte mellomkjøttet hver kveld. Måtte sy 5 pyntesting med førstemann og ingen denne gangen :) Om det var oljens fortjeneste vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ingen "bevis" på at dette funker.

Isåfall hadde det blitt anbefalte alle gravide.

Men km du ønsker å bruke penger på det, er det bare å teste. Men du får nok ikke svar på om det hadde noen effekt..

Anonymous poster hash: d60d1...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...