Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har det ikke vært interesse for merkelapper. Men å sitte på fanget å plukke på mammas genser er kjempekos. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller annet sted så jeg reklame for en koseklut full av merkelapper, nettopp fordi barn gjerne er mer opptatt av det enn av selve leken :ler: Tror det var i en nettbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? :ler:

Kanskje jeg skal kjøpe en sånn? ;)

Jeg har et dilemma... Enten kan jeg la Tiny sove fra 19:30 til 23:30, vekke han da og han sover vanligvis videre til 7:00. ELLER jeg kan la han sove fra 19:30 til han våkner av seg selv rundt klokka 03, så videre til 7:30.

Hmmm... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du det et dilemma? Jeg hadde vekket han.

Her soves det som regel ikke mer tre timer mellom måltidene lengre... ofte ikke det en gang... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må gi han mer mat om dagen da Frida. Må prøve å få 90% av kaloriene sine om dagen, og bare 10% eller så om natta.

Problemet med å vekke han er jo at hvis han en dag skulle finne på å sove hele natta så blir det dumt hvis jeg vekker han.

Det var det problemet jeg så i alle fall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser at det er litt dumt. Men om du vekker han da, også går du gradvis over til å vekke han tidligere og tidligere?

Har forstått at Knerten behøver mer mat på dagen, men tør ikke ta innføringen av fast føde raskere enn vi gjør. Han har jo aldri smakt annet enn mm og da tåler ikke magen like mye som en mage som har fått mme. Men skal øke litt igjen nå. Prøvde med litt kokt potet til middag forresten, men det var ikke godt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vekte våre en periode, sånn at vi fikk sove hele natta. De ble trøttere og trøttere, og spiste igrunn dårligere etterhvert, og tilslutt prøvde vi en natt uten vekking, og det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte ikke noe bra med vekking. Vekte han 23:30 og han våknet klokka 3 og klokka 7. Ser ut som om at han selv må våkne for at det der skal fungere :Gjesp:

Frida: Hvordan lagde du poteten da? Du kan jo blande den ut med MM eller MME, gjerne litt grøtpulver også. Det aller viktigste er at du selv smiler og oppmuntrer han :)

:klem: angelou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt i dag... Tiny er så kilen under føttene at han er nesten umulig å kle på klær. Jeg sitter på kne ved enden av stellematta og når jeg tar av soveposen så begynner han jo å sparke med beina mot knærne mine. Dette kiler visst veldig for han holder på å le se ihjel.

Samme når jeg skal løfte han opp etterpå. Det kiler visst med all kontakt under armene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bør du gjøre ja. Vet ikke om dere har samme rangeringene i Norge som her, men vi bruker en 2,5 tog sovepose nå, med en langermed body under. Det holder helt ned til rundt 18 grader.

Vi bruker en 0-6 måneder størrelse nå, og det holder med én for oss i alle fall. Hvis man har gode bleier ;)

Må vel snart ut og kjøpe en 6-12 / 6-18 måneders sovepose snart. Tror han bare har 3-4 cm igjen i denne. Mener å huske at de er rundt 70 cm lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å kjøpe en 6-18 mnd jeg, hun er jo allerede 5 mnd. I den nettbutikken jeg tittet så brukt de tog-betegnelsen, og den jeg så på hadde 2,5 tog :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint. 2,5 er veldig bra nå om vinteren :)

Nå har mini fått ny lekematte. Han driver å smaker på den i skrivende stund. Må godkjennes selvfølgelig ;)

Morsomt med nye leker, både for mor og barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når babyer plutselig gråter i søvne (virker som om de har mareritt), hva drømmer de da tro? Noen som tok vekk puppen/flaska? :klø:

Lurer på om det har vært noe forskning på det jeg.

Sitter og vurderer om vi skal reise hjem i desember. Vi kan reise tilbake sammen med foreldrene mine, spesielt hvis vi får plass på samme fly.

Men jeg må bestemme meg for datoer, finne fly som gjør at jeg kan komme meg nesten helt frem på kortest mulig tid, og jeg må bestille pass for mini. Hvordan tar man passbilde av en baby? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...