Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Om knipeøvelser så er det så mange forskjellige svar på hva som er det beste.. Bare knip slik du vil så lenge du sørger for å gjøre det ofte og at du ikke holder pusten mens du gjør det :)

Mamma kommer som sagt 28. mars så begynnelsen av april skal brukes til å ordne barneværelse, vaske klær, vårrengjøring av huset osv. Gleder meg! :hoppe:

Og jeg har fast vaskerutine her i huset. Støvsuger/vasker gulv nede/tørker støv/skifter sengetøy/vanner blomster på tirsdager og gjør det jeg skrev over på fredager + handler matvarer (også vasker jeg badet annenhver dag da :))

Liker ikke rot i rutinen min i det hele tatt, synes hele uka blir rotete hvis jeg ikke får gjort alt.

I dag er det enda verre fordi mannen fant ut at han plutselig skulle begynne å legge gulv i yttergangen (5 måneder etter at vi kjøpte nye fliser ;)), men etter at han hadde strødd verktøy over hele underetasjen (jeg fant ei tang i vasken! :overrasket:) og hadde flyttet alle sko og jakker inn på stua så bestemte han seg for å se på tv og spille poker på nettet i stedet :roll::frustrert:

Så nå blir hele lørdagen bare rot. Jeg er litt rar sånn egentlig.. Tåler ikke rot. Føler meg i "ubalanse" hvis huset er rotete, så setter ikke pris på at stuen skal se sånn ut :sjenert:

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten så jeg tror vi venter litt med barnerommet, jeg. Oppussingen, dvs vegger og pergogulv er allerede gjort. Har lyst til å kjøpe kommode, men tror kanskje vi venter til etter babyen er kommet, så ser vi an litt farger og sånt. Men ser jeg noen søte OleBrumm-gardiner, så kjøper jeg sikkert på forhånd. Er ikke helt for at alt skal gå i rosa. ;)

Så kjipt med masse rot liggende rundt i huset.. Og særlig når du forventningsfull tror at mannen skal jobbe på huset, men dropper det.. :roll:

Håper du får en fin søndag, og mannen får lagt fliser! :klem:

Ang. kniping! Takk for hjelpen!! Jeg kniper ofte nå, og er spent på om jeg merker litt mer styrke etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det enda verre fordi mannen fant ut at han plutselig skulle begynne å legge gulv i yttergangen (5 måneder etter at vi kjøpte nye fliser ;)), men etter at han hadde strødd verktøy over hele underetasjen (jeg fant ei tang i vasken! :overrasket:) og hadde flyttet alle sko og jakker inn på stua så bestemte han seg for å se på tv og spille poker på nettet i stedet  :roll:  :frustrert:

Så nå blir hele lørdagen bare rot. Jeg er litt rar sånn egentlig.. Tåler ikke rot. Føler meg i "ubalanse" hvis huset er rotete, så setter ikke pris på at stuen skal se sånn ut  :sjenert:

Sånn er min også... :tristbla: Fryktelig frustrerende.

Søndags :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: sånn er min mann også.

han er vanligvis tålmodigheten selv, men når det gjelder oppussing og slikt så blir han fryktelig utålmodig og sinna. -og så ender det opp med at ting aldri blir gjort...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Ja, jeg tror de fleste mannfolk er sånn dessverre ;)

Nå har jeg endelig fått nytt gulv i yttergangen da! Lurer på hvor mange måneder det vil ta å få nye kroker til jakkene? :ler:

Nydelig vårdag i dag! Har vært på butikken (men de hadde selvfølgelig ikke det jeg ville ha, nemlig lyse knekkebrød) og stoppet på McDonalds for en liten burger :sjenert: Første gangen vi har vært på McDonalds/Burger King siden november i fjor så synes jeg har vært flink! :)

Skal lage fiskegrateng i kveld og jeg har endelig fått sendt inn søknaden om permisjon. Blir spent å få svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med en rar vondt i livmoren i dag. Nesten som en slags krampe helt nederst ved skambeinet. Skulle ikke fått snudd meg i sengen før den til slutt slapp taket. Rare greier :klø:

Våknet flere ganger i løpet av natten fordi Tiny drev å romsterte noe veldig nedi magen. Jeg tror faktisk at han har snudd seg med hodet ned nå, men får sikkert bekreftet/avkreftet det når jeg skal til jordmor klokka 14 i dag. Kjempespent på hvordan det står til med symfysemål og hva svaret på blodprøvene ble.

Tenkte jeg skulle gå til legekontoret i dag, men har for mye jobb å gjøre så kan ikke sløse bort så mye tid.

Har forresten hatt litt morgenkvalme i dag :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive mer jeg.. Har altså vært hos jordmor og alt så bra ut! Blodtrykk var bra, urin var bra, symfyse var 30 cm og hjerterytmen til magetrollet var fin. Han ligger med hodet ned i bekkenet og rumpa ut på venstre side :ler:

Det var visst en god posisjon for fødsel, så håper at han ikke snur seg noe mer nå :)

Fikk tatt en prøve så de kan finne ut om det er vanlig sopp jeg har, får svar på den prøven om ca en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt var i orden hos jordmor. :) Morsomt å få vite hvordan knøttet ligger, da! Det gleder jeg meg til. Jeg har ofte noe som stikker ut på høyresiden, kanskje det er rompa? :ler: Kjenner du til noe på venstresiden?

Og gratulerer med nytt gulv, du! :klappe: for mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresiden av magen ser litt større ut enn høyresiden faktisk, men han sparker for det meste på venstre/midten av magen så ligger jo tydeligvis med knærne mot høyre side og tærne mot venstre side igjen. Av og til kan jeg kjenne noe som kjennes ut som et kne komme ganske langt ut mot huden på høyre side, det er litt freaky :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det faktisk ikke lenge igjen... Synes ikke det er lenge siden jul, så snart har vel du Tiny i armene dine ;)

Ha en fortsatt fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeyore og Petra: :vinke:

:hoppe: for 31 uker!

Det går fort nå synes jeg :overrasket: Og jeg må si at Tiny begynner absolutt å bli stor. I går lå jeg på venstre side i sengen (hjelper mot ryggvondt på den siden) og da drev han på å flyttet på seg litt og når han stakk knærne ut "av" magehuden kjentes det absolutt ut som om at huden kom til å sprekke :overrasket: Det var ikke spesielt behagelig, så håper at han finner fort ut at det ikke lenger er plass til sånn fysisk aktivitet ;)

Ellers skal jeg plante blomster i dag! Dvs, jeg har kjøpt 10 stemorsblomster som jeg skal putte ned i blomsterpottene jeg har på trappa. Synes det ser så trist ut uten blomster og siden vi har hatt så fint vær i flere dager nå så stoler jeg på at det i hvert fall ikke blir mer snø :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 31 uker!! Snart er det din tur!!

Saa flink du er til aa gjoere husarbeid. Skulle gjerne hatt din disiplin der. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Holly :klem:

Har ikke gjort mye husarbeid i dag, men har ryddet i hagen i stedet. Plantet stemorsblomstene mine i 6 ulike potter, luket ugress, trimmet en busk, raket løv og litt generell rydding. Stolt av meg selv! :)

Skal dra til butikken nå for å kjøpe litt knekkebrød. Har sånn dilla på runde knekkebrød for tida :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg der Liljen.. Plutselig går ukene forbi som et lyn :overrasket:

Glemte å nevne at jeg var hos legen i går. Fikk resept på noe mot sopp (noe nytt denne gangen, det er visst en slags krem som man sprøyter inn, kan brukes i flere dager om gangen) også fikk jeg noe mot hemoroider :sjenert: Har fått det også nemlig, og nekter å gå med det lengre enn jeg må så skal på apoteket i dag og hente den medisinen. Må bare huske hvilken krem er for hva nå så jeg ikke blander de :legrine:

Fikk også en "legeerklæring" på at jeg vil være gravid i 9. måned i slutten av april. Jeg måtte hente en slik for jobben til mannen for de har nemlig truet med å sende han på 4-5 dagers kurs på andre siden av London (3-4 timer unna her) i slutten av april. Dvs. at hvis fødselen skulle starte da så har jeg ingen (siden nærmeste familie bor 6 timer unna, og vi ikke kjenner så veldig mange andre her) som kan ta meg med til sykehuset, og det kan hende han ikke vil rekke frem i tide hvis ting går fort :forvirret:

Vi likte absolutt ikke tanken på det så han prøver å komme seg ut av det. Sjefen hans synes heller ikke at han skal måtte dra, men det sitter noen over der igjen som visstnok ikke kunne bry seg mindre.

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ordner seg med en legeerklæring da! Jeg hadde nok heller ikke likt at mannen var langt unna.

Får håpe salvene gjør susen da. Noe dritt å gå med det der altså!

Ha en fin torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...