Gå til innhold

Snorkfrøken og hennes kjære - 27. juli 2002


Gjest Snorkfrøken

Anbefalte innlegg

Gjest Snorkfrøken

Det ser så koselig ut å skrive dagbok her på bryllupsguiden, så jeg prøver meg på det jeg også!

Vi er ferdige med ganske mye av planleggingen:

- kirke

- min kjole

- lokale

- fotograf

- frisør

- meny

Vi sendte ut invitasjonene nå denne uken, og det er deilig. Vi har laget dem selv og ble ganske fornøyde selv! Vi hadde svart som bakgrunnsfarge og la inn et sort/hvitt bilde av oss selv på forsiden. Fargene gikk i sort/kremhvit/sølv. Moro å lage selv icon_smile.gif

Vi bor i Oslo, men skal ha bryllupet på Sunnmøre, så nå har vi bestemt å dra oppover i begynnelsen av mai. Så da blir det å se på lokalet en gang til, prøvetime hos frisør, og besøk hos både bakeri (for kakebestemming) og blomsterbutikk. Det blir gøy! Det er litt rart å sitte her nede i Oslo og planlegge et bryllup langt avgårde icon_smile.gif

Så det vi har igjen er

- å bestemme hva slags brudebukett jeg skal bruke

- klær til min kjære

- klær til brudepike

- bordkort

- meny

- kirkeprogram

- sanghefte

- pynting av bord

Men jeg føler vi har kommet langt - det er jo fremdeles 4 måneder igjen!

Jeg har tenkt litt på en bukett som er en mellomting mellom denne: http://www.ivattochtorrt.se/images/rundaa.jpg bare med mørkerøde roser, og kanskje noe liknende denne: http://www.jimmis.com/brollop/buketter/28.gif De er jo veldig forskjellige, men jeg liker godt fasongen på den første og fargene på den andre icon_smile.gif

Kjolen min ligger her: http://www.olivebridal.com/brides.html og heter "Emerald". Helt enkel med to spaghettistropper på hver side, en rett over skulderen og en på kryss over ryggen.

Jeg får skrive litt mer senere - men dette var vel en bra start icon_biggrin.gif

*Snorkfrøken*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Snorkfrøken

Hei diddi og takk for hilsen.

Ja, vi har en liten jente som blir litt over 1 år når bryllupet skal stå icon_smile.gif

Nå har vi begynt å få tilbakemeldinger på invitasjonene - det er moro! Bare to som hittill har gitt avslag, så det ser ut som at de fleste har mulighet til å komme. Og så er det så mange som sier at de synes invitasjonene var så fine, og det er jo moro å høre når man har lagt mye arbeid i dem icon_smile.gif

Ellers er det ikke så mye vi har gjort videre i planleggingen. Har bestilt time til prøvetime hos frisøren i begynnelsen av mai, og har så vidt begynt å tenke på bordkort. Jeg var inne på "shopping-sidene" her på kvinneguiden, og bestilte noen sølv-klyper fra Johannas Wedding. De fikk jeg i posten for et par dager siden og de ser kjempe fine ut - snøttsmå - akkurat sånn jeg ville ha dem icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en råtipp, og gjetter på at du er min gamle nabo!!!!

Hilsen mamma'n til Eirik!

(Stemmer det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken

Hei du! Jommen god på å gjette du! icon_biggrin.gif

Hadde faktisk planer om å ringe deg en dag ang dagmammaen til Eirik. Er hun snill og grei....... icon_wink.gif

Kan du ikke sende meg en email så jeg får epost-adressen din?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom dagboken din for å hilse på. icon_smile.gifDet er mye planlegging som skal til når en skal ha bryllupsfest...men det er jo gøy også da! Lykke til videre i planleggingen. Jeg har ikke mange ukene igjen før jeg skal til pers..og begynner å kile litt i magen!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Snorkfrøken

Idag har vi vært og sett på klær til min kjære. Vi var en tur på UNIK Brudestudio, men der hadde de sluttet å leie ut, så vi ble ikke så lenge der. Hos Brudekjolen endte han opp med sjakket! Nydelig mann jeg skal få meg icon_biggrin.gif Han var så fin og staselig - gleder meg til å se han på den store dagen!

Ellers er det ikke så mye som skjer. Vi har bestemt oss for å bruke salmene "Å leva det er at elska" og "Deilig er jorden". Så jeg har funnet tekstene og tenkte å skrive dem inn på maskinen så vi kan legge dem inn i kirkeprogrammet.

Men det er jo ikke så mye å gjøre nå. Må nok vente til vi kommer opp til Sunnmøre i mai - da blir det nok å henge fingrene i!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Snorkfrøken

Nå skal vi endelig oppover til Sunnmøre! Jeg skal på prøvetime hos frisøren, vi skal bestille blomster/snakke med blomsterdamen, vi skal bestille bryllupskake, snakke med fotografen, dra innom lokalet og sjekket ut alt mulig - ta mål av bordene - ta masse bilder osv.

Det blir nok en spennende uke - gleder meg icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Snorkfrøken

Nå har vi vært en uke på Sunnmøre med bryllups-organisering icon_biggrin.gif

Jeg var hos frisøren og hadde prøvetime. Hun var kjempe koselig, og forstod godt hva jeg mente og hva jeg ønsket. Men hun ville ikke ordne håret mitt, i tilfelle det ble annerledes på selve dagen - hun var litt skeptisk til hysteriske bruder icon_wink.gif Men hun sminket meg ihvertfall, og jeg ble ganske fornøyd - det blir nok veldig bra. Skal tilbake dit mandagen før bryllupet for å fikse øyenbryn og å ta striper i håret.

Vi var også hos fotografen en tur. Hun var kjempe koselig og virker utrolig flink! Så vi fikk bestilt det vi vil ha og sett litt av hva som finnes.

Så ordnet vi blomstene. Hun forstod med en gang hva jeg var ute etter (mørke røde roser med litt grønt i, i en rund bukett), og hun foreslo roser helt fra knopp til utsprunget - høres flott ut. Og så foreslo hun noen andre blomster også i mørke rød farge - de så veldig flotte ut, og så ville hun ha litt sølvtråder over buketten - supert! Og så bestilte vi roser til å legge utover bordene, og noen roser til å legge på noen graver vi skal innom etter kirken, og selvfølgelig knappenålsblomster til de tre mennene og en liten kurv til jenta mi icon_smile.gif

Det siste vi ordnet var å dra innom lokalet vi skal leie, og titte oss godt om en gang til. Vi tok masse bilder og vi målte bordene. Så nå føler jeg at vi har oversikt over hvordan vi kan pynte bordene og hvordan vi kan sette dem sammen.

Vi kjøpte forresten en nydelig brudepike-kjole på Grønland litt før vi dro oppover. Den er kjempe søt, og jenta mi blir nok nydelig i den på den store dagen!

Ellers er overnatting nå bestilt til gjestene, og vi har kun fått 10 avbud - kjempegøy!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Snorkfrøken

Ja, nå er det lenge siden jeg har skrevet her! Får vel skrive en liten oppdatering :)

Nå er det 9 dager igjen, og det nærmer seg med stormskritt! Imorgen drar vi oppover til Volda for å planlegge resten. Skal være der siste uka før bryllupet, og så blir vi der noen dager etter også - så drar vi forhåpentligvis på en liten bryllupsreise!

Nå er alt innkjøpt, vin er bestilt, kjolen er klar til henting på brudesalongen der oppe - har ikke ordnet bryllupskake enda.

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...