Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg?


Ephemera

Anbefalte innlegg

Er nå 31+4 var hos legen i dag... har gått opp 14 kilo :overrasket:

Bare 9 uker igjen til termin, håper det ikke kommer alt for mange kilo.. Men nå som jeg er sykmeldt og må holde meg i ro er det ikke mye jeg får gjort for å forhindre det... Skal gå minst mulig om dagen, ikke bære tungt og sove mye for å unngå prematur fødsel.. Og med huset fult av pepperkaker og andre fristelser så tror jeg nok det blir en del ekstra kilo..... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Just-Me*

37uker på vei og opp 4kg. Det er nå kiloene kommer for min del ser det ut som. Men så er jeg så innmari fæl på å spise søtsaker for tiden... smake på julebaksten osv. Prøver å la være da, men er ikke lett.... Også har jeg i de siste dagene blitt så hoven i bena. så en del vann er nok på tur. Til tider er foten så klumpete at det er skumelt nesten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt vann i kroppen, jeg også, i alle fall nok til at ringene sitter stramt og at støvlettene er trange øverst.

Jeg er litt i tvil om hvilken vekt jeg skal gå ut fra, for jeg veier forskjellig hjemme, hos legen og hos jordmor... :klø: Men hvis jeg går ut fra den vekta jeg hadde hjemme uka før jeg testet positivt, så har jeg gått opp omtrent 14 kilo, jeg også! :overrasket:

Er 31 + 4. (Har jo termin samme dag som deg, Leanne ;))

Jeg er sulten og har dilla på boller i tillegg til "vanlig mat" - og nå kommer jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30+5 og har gått opp rundt 12 kilo. Ikke lett å skjerpe seg nå rett før jul! Regner med at jeg går opp minst like mye som sist, 20 kilo. Heidigvis forsvant de igjen i løpet av en 3-4 måneder, men kroppen hadde fått en litt annen fasong.

Jeg skal melde meg på Grete Roedes mor og barn-kurs til våren, for disse kiloene skal av!!! I tillegg til dem jeg la på meg før jeg ble gravid første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 28+3

Startet på 60,6

nå 68,6

+ 8kg

1,4kg på 4 uker ikke veldig glad for det.

Jeg hadde håpet hat jeg skulle klare å holde meg på runt 10 kg men det ser veldig dårlig ut gitt. Ja ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg var hos legen igår (32+6) og hadde gått opp 14,3 kilo! Legen ba meg slutte å veie meg og slutte å bekymre meg for vekta. Det var først når det ble over 20 kilo at han syntes det var mye og han mente alle kiloene ville forsvinne igjen.

Men jeg har fremdeles 7 uker igjen og nå kommer jula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen igår (32+6) og hadde gått opp 14,3 kilo! Legen ba meg slutte å veie meg og slutte å bekymre meg for vekta. Det var først når det ble over 20 kilo at han syntes det var mye og han mente alle kiloene ville forsvinne igjen.

Men jeg har fremdeles 7 uker igjen og nå kommer jula!

Høres ut som meg detta! Jeg har også lagt på meg 14 kilo... Er i grunn ikke så masse det, så jeg regner med det forsvinner ganske raskt etter fødsel :)

Men er ikke like bekymret for jula lenger, magen er blitt så stor at jeg ikke orker mye mat før det er fullt! Så forhåpentligvis blir det ikke så mange kiloene... Selv om smørbukk og risboller er veldig fristende om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut som jeg skal oppleve det der med å bli fort mett... :sur: Eller, jeg begynner å merke det litt når det gjelder middag. Men det smaker meg så godt at jeg likevel ikke stopper før jeg har maten nesten oppi halsen... :rodme: Men jeg klarer fint å spise mye når det gjelder andre måltider, og sjokolade og kaker i mengder går også helt fint. Men jeg satser på at det er grenser for hvor mye jeg skal greie å legge på meg i juleuka likevel. Det er tross alt bare snakk om ei uke. Dessuten, som jeg har sagt før, så virker det som vekta lever sitt eget liv, uavhengig av hva jeg spiser. Den varierer også veldig, noe som må komme av at det varierer hvor mye vann kroppen holder på.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

var på kontroll i dag og har nå lagt på meg 19 kilo..så jula har nok satt sine spor... :sur: men det forsvinner vel igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen på onsdag (34+6) og hadde da lagt på meg 16,3 kilo. Jeg synes jeg raser opp en kilo i uka uansett hva jeg spiser eller ikke spiser. Hører at en del ikke legger særlig på seg den siste måneden og det kunne passet meg helt fint :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lagt på meg drøye 18 kilo. Kan liksom ikke skjønne hvordan dette skal forsvinne! Ungen m/"tilbehør" veier jo bare noen kilo...

Får håpe det raser av under amminga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 37 uker på vei i morgen og har lagt på meg ca 9 kg. Vekten har vært stabil siden før jul og JM er ikke særlig fornøyd :fy_fy:

MEN JEG SPISER VELDIG GODT OG MYE! :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Startet på 60,6

uke 12+2 60,6 +/- 0

uke 17+2 62,0 + 1,4

uke 24+4 67,0 + 6,4

uke 27+0 68,6 + 8,0

uke 28+3 68,6 + 8,0

uke 32+0 69,6 + 9,0

uke 33+2 68,4 + 7,8

uke 36+2 69,6 + 9,0

Endret av Tika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

To uker før fødselen (siste gang jeg veide meg) hadde jeg gått opp 16.5 kilo. Idag er det akkurat en uke siden jeg fødte, og jeg våget meg såvidt opp på vekta imorges. 11.5 kilo ned! Da er det bare 5 kilo igjen. Jeg synes ikke det er ille i det hele tatt. Trodde det skulle være mye verre i og med at jeg gikk opp såpass mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dristet meg også opp på vekat igjen nå. Mangler 2 kg for å være på utgangsvekt før graviditeten. Satser på mange turer med vogn for å få dem vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...