Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg?


Ephemera

Anbefalte innlegg

Vi må ha litt flere tema på terminklubben vår - og da begynner jeg med dette :)

Jeg er 14 + 2 og har til nå lagt på meg et sted mellom 1 og 2 kilo. Men så har jeg også vært kvalm helt til for en uke siden. Jeg spiste riktignok likevel og har ikke kastet opp. I den tiden kvalmen begynte å gi seg, fikk jeg dilla på litt usunne ting som cheeseburgere og fine, påsmurte baguetter. Nå har jeg imidlertid mere dilla på grovbrød med salami. Salami er ikke verdens magreste pålegg, men dog.

Jeg er veldig stillesittende for tiden - og har vært det siden jeg ble gravid - men har store planer om å begynne på vannaerobic snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Just-Me*

:ler: kjenner meg litt igjenn i det du skriver... Jeg har vært så lat som gravid. Var ganske aktiv før og trente sånn passelig. Men de første ukene var jeg så trett og kvalm at jeg ikke klarte å trene... Nå prøver jeg hvertfall å gå litt turer osv. Skal ogsp bli flink å svømme en del til høsten og gå på vannaerobic!! (treningssenteret jeg går på har vannaerobic en gang i uka)

Ellers er har jeg gått NED 4 kg siden jeg ble gravid og til nå. Er litt kraftig fra før så jeg har en del å gå på. Men synes jeg er blitt Stoooor likevel.. Innbiller meg en gravid mage som ser 9 mnd på vei ut.... kommer litt ann på hvordan man kler seg også da... Kroppen har nok omformet seg en del siden magen er vokst og jeg ikke har gått opp i vekt ennda. Har vært lite flinkt i det siste å spise så sundt, men prøver så godt jeg kan. Min største skrekk er å få en kjempediger unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 uker i dag. Hadde en del kvalme i starten, og sliter fremdeles med dårlig matlyst.. har vel lagt på meg 1 kg tror jeg...

Men magen har vokst!! (da jeg gikk gravid hadde jeg slik mage som jeg har nå da jeg var 5-6 måneder... :sjenert: ) I tillegg har jeg måtte finne frem de gamle amme bhene, puppene har vokst masse og ingen av de vanlige bhene passer..

Så det er jo litt rart at vekta ikke har gått opp mer, men det har den altså ikke...

Men det kommer vel etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+4 idag, og har lagt på meg omtrent 1 kilo. Synes magen (og puppene) har vokst veldig de siste to ukene - nå kan man lett se at jeg er gravid.

Jeg har heldigvis ikke vært plaget med kvalme, har hatt en voldsom apetitt hele veien! Prøver å spise sunt, men jeg må vel innrømme at det har blitt endel sjokolade og is i sommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom første og andre svangerskapskontroll hadde jeg lagt på meg et kilo. skal snart på tredje, og det er sikkert mer nå. ;) Har ikke vekt hjemme, så jeg følger ikke med på det selv. Er snart 16 uker på vei, og har begynt med mammabukser i små str, som ser helt ut som vanlige bukser, bare mer plass til magen.

Mine egne har blitt så ubehagelige å gå med, at de bruker jeg bare innimellom. (Gikk ned 16 kilo før jeg ble gravid, så alle buksene mine ble ny-innkjøpt til min tynnere kropp, som nå er på tur opp igjen og dermed passer de nesten ikke lengere...)

Har planer om å begynde å svømme igjen, når spyingen har gitt seg. Tror ikke jeg klarer lukta av klorvann ennå desverre...

Endret av BitteLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 20+3 og er +3,5 kg. For en uke siden var jeg +5kg, så jeg vet ikke helt hva som har skjedd denne uka. Minus 1,5 er jo litt rart....

Magen har vokst, og de siste par ukene har folk som ikke vet at jeg er gravid kommet bort og gratulert, så den er temmelig synlig nå. Puppene er også store, jeg har gått fra 75B til 80C og må nok snart opp enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 17+3 i dag, og har gått opp 2-3 kilo (varierer fra dag til dag). Syns det er rart at jeg ikke har gått opp mer, for matlysten har vært veldig bra og jeg har ikke kastet opp noe. Var ikke kjempeaktiv tidligere, og har vel bare fortsatt å leve som før. Går turer og sånt, men ikke noe som er hard trening.

Mamma sier hun ikke la på seg så mye da hun gikk gravid, så det kan jo hende at ikke jeg heller blir så stor. Håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt over 20 uker på vei og har lagt på meg 3-4 kg. Varierer litt fra dag til dag. Det er først nå de siste ukene at jeg ser vekten krype litt oppover, jeg gikk ned litt i starten. Nå begyner magen å vokse også, plutselig er de vanlige buksene ubehagelige. Skal på H&M etter jobb i dag, trenger nye klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks 14 uker, og har ligget på minus 7-8 kg de siste ukene, så her er det kun vektnedgang så langt. Men det går vel oppover igjen snart. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå begynner kiloene å komme for meg!

La nesten ikke på meg i begynnelsen, til tross for en voldsom apetitt hele veien. Nå er jeg 22+1 og vekta viser 4 kg opp. To av kiloene har jeg gått opp de siste tre ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lite dere har gått opp alle sammen!

Jeg er 19+1 i dag og har nok gått opp ihvertfall 6 kg!

Det syns nå veldig godt at jeg er gravid ja... :roll:

Det merklige er at jeg synes jeg begynnte å gå opp allerede för jeg visste at jeg var gravid.. På förste kontroll veide jeg 57 kg, mot vanligvis 53-54. Jeg fölte det godt på kroppen og klärne og det var faktisk en av grunnene til at jeg var overbevist om at jeg faktisk var gravid denne gangen...merkelig.

Enda mer merkelig ble det da mamma fortalte at det var sånn hun oppdaget sine to förste graviditeter, hun fikk ikke igjen knappen i buksa allerede to uker FÖR mens... Kroppen er virkelig rare greier, noen andre som har hört om dette "fenomenet"?

Ellers tröster jeg meg med at de fleste kiloene har lagt seg på rumpe, hofter og lår og disse skal visstnok väre de letteste å bli kvitt etterpå...

Nå for tiden tror jeg på allt som er til min fordel :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få veid meg igjen, jeg også, men tror jeg venter til neste helg. Må nemlig stå opp kl. 05.30 i uka som kommer og da sier erfaring meg at man veier ekstra mye. Ikke for det - jeg kan prøve imorgen og se :)

Sist jeg veide meg, hadde jeg vel gått opp et sted mellom 3 og 4 kilo, om jeg ikke husker helt feil. Jeg mener at kiloene foreløpig har lagt seg på mage og bryster, jeg merker ikke noe til at jeg har lagt på meg andre steder, heldigvis.

Når jeg veier meg hos legen, veier jeg ekstra mye, fordi det er utpå dagen, med klær og med mat og drikke inntatt. Men det er jo bare å gå ut fra første veiing der også. Gikk litt ned i starten pga kvalme.

Man skal jo vanligvis legge på seg minst 12 kilo, men jeg ser vel for meg at det meste kommer mot slutten? Er nå 19 + 3. Babyen skal ha det godt og jeg skal trives, men jeg vil helst slippe å sitte igjen med ekstra kilo etterpå ;)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg regner nok med å gå opp en god del mer etterhvert jeg også :ler: Men det er vel individuelt når kiloene kommer. Jeg har venninner som har lagt på seg fra første dag, mens andre har fått hele vektoppgangen mot slutten. Så lenge jeg spiser når jeg er sulten og prøver å tenke (litt ihvertfall!) på å spise sunt, regulerer nok kroppen dette fint selv :)

Men blir dere veid når dere er på kontroll hos lege/ jordmor? Jeg ble spurt om vekta mi på første kontroll, men siden har de ikke vært interessert i hvor mye jeg veier. Jeg spurte sist jeg var der om vi ikke skulle føre opp vekt på helsekortet, men da fikk jeg til svar at de hadde sluttet med det...

Siona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 25+3 og har gått opp 7,5 kg. Det som overrasker meg mest er at vekta hopper litt opp og ned, jeg går plutselig opp 2kg en uke og så ned 1,5 uka etter. Forvirrende greier. Men det går oppover, i alle fall. Tror det aller meste sitter på magen og litt på puppene, føler meg helt normal ellers.

Nå har jeg byttet lege og JM på grunn av flytting, så jeg har fått litt forskjellige beskjeder. JM ba meg sist om å veie meg selv de dagene jeg skal på kontroll og føre det på helsekortet. Dermed er det samme vekt hver gang, og vi slipper å bruke tid på det på kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merklige er at jeg synes jeg begynnte å gå opp allerede för jeg visste at jeg var gravid.. På förste kontroll veide jeg 57 kg, mot vanligvis 53-54. Jeg fölte det godt på kroppen og klärne og det var faktisk en av grunnene til at jeg var overbevist om at jeg faktisk var gravid denne gangen...merkelig.

Enda mer merkelig ble det da mamma fortalte at det var sånn hun oppdaget sine to förste graviditeter, hun fikk ikke igjen knappen i buksa allerede to uker FÖR mens... Kroppen er virkelig rare greier, noen andre som har hört om dette "fenomenet"?

Første gang jeg var gravid gikk jeg opp 10kg nesten over natten.. Men jeg veide kun 49 kg i utgangspunktet, så det var vel kroppens måte å forberede seg til graviditeten...

Dette svangerskapet oppdaget jeg ved at magen plutselig kom, allerede før jeg forventet mens! Tok mange negative tester (tok de nok for tidlig), før den endelig ble positiv og jeg slapp å bekymre meg for hvor den magen kom fra! :ler:

Men nå kom magen uten at jeg la på meg noe, egentlig litt rart det der... Har kun lagt på meg 4 kilo, og er 19 uker+ 3 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19 uker i dag, og er nå akkuratt like tung som før graviditeten. Har fått bra mage og store pupper, så det er vel reservelageret som har minket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...