Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 HEI jeg har en kjempe søøøøøøøøøøøt gutt på 2 år. Å jeg har lyst å ta hål i øret hans,bare det en ...en liten diamant. Mange mener han er for ung å noen sier at de mener han kan ta dette. har snakket med en venninde som er frisør å hun sier at det er mange som gjør dette, også når man er yngere. Hva mener dere? takk for svar..
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 jeg fikk hull i øret da jeg var ca ett år. Mange som gjør det. Det som er negativt er jo at unger er fæle til å plukke... Og det kan lett bli betennelse! Dem er jo i mye aktivitet også..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 takk for svar ja tenker på dette jeg å .. Er generelt litt nervøs når det gjeller barna, såå...man vet jo aldri. man må være flinke til å rense å slikt...
Leo Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 La det være! Så små barn forstår ikke at de skal la øredobben være i de ukene det tar før såret gror med påfølgende risiko for infeksjon. Hull i ørene gir dessuten økt fare for å utvikle nikkelallergi. Gutten er dessuten så liten at han ikke har noen forutsetning for å forstå hva som skal skje og kan komme til å oppleve selve seansen som traumatisk. Det kan også hende at gutten selv ikke synes det er noe stas å ha øredobb. Selv om øredobber på gutter er veldig vanlig, assosieres det først og fremst med jenter og i den alderen er det jo ikke alltid så lett å se forskjell på kjønnene. Tror ikke det er morsomt for en 3 - 4 år gammel gutt å bli klappet på hodet mens noen proklamerer "Nei men, seeee for en søøøøt liten jente!".
Gjest Dingo Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Jeg ville ikke gjort det. Jeg synest det er tidlig nok at de får hull i øret når de er i skolealder.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Det kan også hende at gutten selv ikke synes det er noe stas å ha øredobb. Selv om øredobber på gutter er veldig vanlig, assosieres det først og fremst med jenter og i den alderen er det jo ikke alltid så lett å se forskjell på kjønnene. Tror ikke det er morsomt for en 3 - 4 år gammel gutt å bli klappet på hodet mens noen proklamerer "Nei men, seeee for en søøøøt liten jente!". ← ja det er hvertfall ingen som kan si at min sønn ser ut som en jente...
Leo Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 (endret) ja det er hvertfall ingen som kan si at min sønn ser ut som en jente... ← Hvordan vet du det? Har han bart? Endret 7. august 2006 av Leo
Gjest gjesta Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Herregud, hull i øret på en to-åring? Så utrolig forfengelig av deg! Du må da kunne vente med å lage hull i kroppen til ungen din til han er gammel nok til å bestemme selv. I tillegg må du ta i betraktning risiko for innfeksjon og større sjanse for å utvikle metallallergi. Jeg hadde ihvertfall aldri gjort det.
Gjest Dingo Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Hvordan vet du det? Har han bart? ← :grine2: :grine2: :grine2:
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Jeg ville ha latt det være. Små unger er oppi mye rart, så det er fort gjort at det går infeksjon i.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #12 Skrevet 8. august 2006 Hull i øret bør være forbeholdt dem som selv ytrer ønske om at de vil ha det. Hva om han som 12 bestemmer at det er kult med mødre som har piercing i øyebrynet (forutsatt at du ikke alt har), skal du tasse til sjappa sammen med ham og få det gjort?
Gjest Hedda Gabler Skrevet 8. august 2006 #13 Skrevet 8. august 2006 Hvem gjør du det for? Din egen skyld eller gutten din sin? Jeg synes du skal la det være.
Kittykat Skrevet 8. august 2006 #14 Skrevet 8. august 2006 (endret) Nei, jeg ville ikke gjort det. Jeg har en datter på 6,5 år som har ytret ønske om hull i ørene. Jeg er litt skeptisk. Jeg har selv hull i ørene og jeg fikk infeksjoner og sår og selvfølgelig nikkelallergi. Det skapte bare problemer for meg i begynnelsen. Jeg vil vente noen år til før hun får hull i ørene, fordi hun er altfor ung til å forstå dette enda. Hun er en liten jente og hun tenker ikke på dette med infeksjoner og nikkelallergi. Hun vil bare ha hull i ørene så hun kan ønske seg de øredobbene hun har sett seg ut hos gullsmeden hun. Jeg har lyst til å vente til hun er 10 år, kanskje eldre. Men om jeg gjør det, for tiden vise. Først skal vi snakke skikkelig om det og prøve å forklare henne hva det innebærer. Og grunnen til at hun vil ha det nå, er fordi niesen hennes som er på samme alder har fått hull i ørene..... Hull i ørene på så små barn, enten det er jente eller gutt, er bare tull og fanteri. Vent til de er mye eldre og forstår hvilke problemer hull i ørene kan medføre for dem. Endret 8. august 2006 av Kittykat
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #15 Skrevet 8. august 2006 Nei, nei og atter nei...Kunne aldri falle meg inn å ta hull i øret på min 2 åring! Stakkars liten, det er et aldri så lite overgrep mot et lite menneske som er prisgitt sine forsattes "fornuft". Ta hull i dine egne ører, og la knøttet i fred...syntes jeg!
Gjest Tweetypie Skrevet 8. august 2006 #16 Skrevet 8. august 2006 HEI jeg har en kjempe søøøøøøøøøøøt gutt på 2 år. Å jeg har lyst å ta hål i øret hans,bare det en ...en liten diamant. Mange mener han er for ung å noen sier at de mener han kan ta dette. har snakket med en venninde som er frisør å hun sier at det er mange som gjør dette, også når man er yngere. Hva mener dere? takk for svar.. ← Seriøst eller ???? Nei la vær. Har og synes det er for ungt at unger ned i 2 års alderen og yngre har hull i ørene. Dette er noe de bør være gamle nok til å bestemme selv. Er litt hinsides å ta hull i ørene på en toåring fordi han er så søøøøøt.
Klips Skrevet 8. august 2006 #17 Skrevet 8. august 2006 I Spania får jo omtrent alle jenter hull i ørene som babyer. Vår lille jente ble alltid tatt for å være gutt da vi var der nede, siden hun ikke hadde ørepynt. Jeg ville ikke gjort det selv, men synes det er veldig søtt.
miss Skrevet 8. august 2006 #18 Skrevet 8. august 2006 La det være til gutten selv bestemmer om han vil ha hull iøret!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #19 Skrevet 8. august 2006 HEI jeg har en kjempe søøøøøøøøøøøt gutt på 2 år. Å jeg har lyst å ta hål i øret hans,bare det en ...en liten diamant. ← Nei, nei, nei!!! Dette kan du virkelig ikke mene. Det er ikke normalt at gutter har hull i ørene. Vent til du eventuelt får en jente. Å ta hull i ørene er i prinsippet det samme som piercing. Dvs at det blir der for evig og alltid. Det er ikke sikkert han syns det er like kult å gå med hull i ørene når han er 40. Vent til han er gammel nok til å bestemme selv. Jeg ser at de som er enige med deg ikke har fått med seg at det er en GUTT du snakker om og ikke ei lita tulle på 2 år... Skjerp dere!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #20 Skrevet 8. august 2006 Her var mye nagativt! Min sønn fikk hull i øret før han var året - lenge før...... Det gikk helt greit, han har aldri hatt noen form for betennelse i det hele tatt. Det eneste negative er at jeg hele tiden har vært nødt til å forsvare at han har hull i øret! Kommentarer som at "mine barn skal få velge selv" osv har jeg fått høre til det kjedsommelige! Gutten min er nå blitt stor, og han har aldri sett på det som noe negativt å hatt hull i øret "hele livet", han synest heller at det er litt tøfft. Han ble stadig vekk tatt for å være jente frem til 2-3 års alderen, men det så ikke ut til at han la merke til det en gang, det hadde sikkert skjedd uten ørepynten også... Jeg hadde definitvt gjort det om igjen, dårlig mor eller ei....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå