Gå til innhold

Kath's bryllupsdagbok 21.07.07

Kath

Anbefalte innlegg

Lekker kake! Synst det er så stilig når en har satengband rundt nederst, viss det var det da..!?! Du kan iallefall være fornøgd med denne.

Hvor mye må dere betale for den??

Er det vanlig å ha møte med organist??Hvem tar i såfall initiativet til dette??

Vi er VELDIG fornøyde med kaka!!! :) Vi betaler 3000 kroner for den! Dyrt, men verdt det når jeg så absolutt ville ha akkurat den kaka.. med så mange spesifikasjoner...he he sjokolade her og bløtekake der med monogram etc... :ler: *kravstor* ??? jeg.... neei... he he

Vi fikk beskjed når vi var på bryllupssamlingen i kirken at vi måtte selv ta kontakt med organisten vår og avtale musikk.

Jeg ringte ham og vi har avtalt alt via mail senere. Vi måtte jo ha tatt kontakt med ham uansett da vi trengt noen til å spille piano for oss under soloinnslagene. Han har hjulpet oss med tekster og alt til kirkeprogramment vårt :)

Eneste jeg synes er rart er at møte med presten er på tirsdagen før vi gifter oss?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pesto

Hei igjen, jeg synes ikke det var så dyrt, hvis man har litt krav så blir det dyrt, det har jeg funnet ut i det siste... Den var kjempe fin, bare å betale her altså.

Har tenkt på å kontakte organist snart selv, vi må få avtalt med de musikerne vi skal ha leeenge i forveien. Mange skal ha tak i de til bryllup og de har masse annet om sommeren også (konkurranser osv). Må finne eposten til denne personen og høre litt om hva som er mulig.

Vi var på et samlingsmøte for alle som skulle gifte seg i sommer og neste sommer i april. Da sa presten at møtet med brudeparet ble satt opp rett før så man lettere skulle huske det som ble tatt opp. Han sa også at de hadde så mange vielser om sommeren at det var håpløst for de å snakke med folk tre uker i forveien, da glemte de også en hel del mente han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka
Eneste jeg synes er rart er at møte med presten er på tirsdagen før vi gifter oss?!

Vi hadde møte med presten 1,5 uke før bryllupet. Kunne gjerne ha vært nærmere bryllupet egentlig, men det er jo greit for min del å ha ting på plass. Da er det en mindre ting å beskymre seg for. tihi. Hvis de skal ha 3 vielser er det greit å ha brudeparene frist i minne slik at talen til dere blir bra. Det går nok så bra skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kaaaake ... :sikle: Ikke bra det her, prøver jo å kutte ned på søtsakene nå når bryllupet er nært forestående!! :sur: Hm, de burde finne opp sukkerfri/kalorifri

marsipankake, me wants!!

Vi møter presten 14 dager før vi gifter oss vi, og jeg syntes det var litt sent. Men jeg ser jo nå at det ikke har så mye betydning, så det går nok helt sikkert bra :)

Ha en fortsatt fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at alle organister kan spille piano til solistinnslagene? Da har de jammen mye å gjøre i sommerhalvåret!! Nå skal jammen jeg også kontakte organisten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at alle organister kan spille piano til solistinnslagene? Da har de jammen mye å gjøre i sommerhalvåret!! Nå skal jammen jeg også kontakte organisten. :)

Vet ikke om det er vanlig, men siden han skal spille piano istedenfor orgel på den ene salmen vår (den gjør seg nemlig ikke så bra på orgel) måtte vi jo spørre om ham kunne spille for soloisten vår også... he he da slapp vi jo å finne en pianist! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi fått godkjent kirkeprogrammet vårt :) Det blir som følger:

Preludium/Inngangsmarsj

Mendelssohn-Bartholdys bryllupsmarsj fra "En midtsommernatts drøm"

Solosang

"Fields of Gold"

av Sting

Inngangsord

Salme

"Kjærlighet fra Gud"

Tekst: J. N. L. Schjørring

Melodi: H. S. Thompson

Tale

Ekteskapsinngåelse

Overrekkelse av ringer

Forbønn

Solosang

"It is You" (I haved loved)

av Dana Glover

Salme

"Midt i et koldt og mørkt univers"

Tekst: Hans Anker Jørgensen

Melodi: Kim Larsen "Papirsklip"

Velsignelsen

Utgangsmusikk

Jeremiah Clarkes

"Trumpet Voluntary"

Prest/Vigsler: Leif Levinsen

Organist: Ulf Krupka

Solist:

Vi har også bestilt en sjokoladefontene i dag!!! Skal ha den på bordet med all frukt og snacks til gjestene når vi er hos fotografen! :)

:sol: Kath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde presten godkjendte kirkeprogrammet på samtalen???Hvordan fikk dere det godkjendt??

Jeg sendte kirkeprogrammet på mail til kirkekontoret og organisten, siden vi ikke har møte før tirsdagen før vi gifter oss. Og fikk svar tilbake at alt var ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt kirkeprogram!!! De er av samme type som innbydelsene! Skal legge ut bilde når jeg har fått korrekturen på mail :)

Enda en ting å stryke fra lista!! Yeeejj!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Det blir nok en kjempevakker vielse. Vi hadde forresten samme inn og ut masj som dere, bare i motsatt rekkefølge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pesto
Da har jeg bestilt kirkeprogram!!! De er av samme type som innbydelsene! Skal legge ut bilde når jeg har fått korrekturen på mail :)

Enda en ting å stryke fra lista!! Yeeejj!! :danser:

Hei, skal dere få trykket det på et trykkeri eller bruker dere et firma på nett. Jeg fant ikke noe om det i farta når jeg lette gjennom dagboken din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så fint program til vielsen.. kommer ikke til å være mange tørre øyne. digg å ha bestilt programmene, jeg er glad vi ikke har gjort det (nå skal jo vi lage selv da men.. ) for min venninne som skulle synge måtte plutselig avlyse pga problemer i familien.. Ble litt for mye å tenke på for henne, og tilfelle hun plutselig ikke kunne komme likevel, er det tryggest og ikke regne med henne.. Men vi får bare trompetisten til å spille et ekstra solostykke, så det er ikke noe krise egentlig.. Men det hadde vært fint og hatt solosang i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig hatt samtale uken før bryllupet vi også, men siden jeg har så mye å gjøre på jobb den uken så måtte vi ta det før. Hun har ferie uken før det igjen, så derfor skal vi på samtale neste uke. Synes egentlig det er litt lenge før vielsen, men talen fra presten pleier uansett å være relativt upersonlig så jeg bryr meg ikke. :) Greit å bli ferdig med det!

Hvordan er det med planene deres? Regner med at du ligger godt i rute?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...