Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. august 2006 #1 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Børstet litt støv fra Band of Brothers-samlingen min igjen og så på første og andre episode i dag. Der var bl. a. kaptein Sobel, som var en elendig offiser når det kom til taktiske egenskaper og evne til å lese kart. Han ble til slutt fjernet fra kompaniet før de invaderte Normandie, så den saken løste seg. Til poenget. Om dere skulle ut i krig og var underlagt en elendig offiser som antakeligvis ville ha kostet så godt som alle livet, kunne du tatt på deg oppgaven med å drepe han/hun? Endret 6. august 2006 av Slangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #2 Del Skrevet 6. august 2006 Det er lett å sitte her og si at jeg hadde fint klart det, men jeg vet jo ikke hvor barsk jeg er til å ta livet av noen hvis det virkelig gjaldt. Og tenk om han var en hyggelig fyr med dårlige lederegenskaper? Men om valget stod mellom ham og resten av gjengen? Hmm... må man så må man. Gjør man det ikke så tar man jo livet av alle de andre i stedet... Minn meg på at jeg aldri skal i krigen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. august 2006 #3 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg ser for meg at en snill og leder med dårlige egenskaper hadde innsett sine svakheter og trukket seg. Men hvis så, hadde det vært et dilemma. Likevel hadde det vært bedre at en god mann/kvinne hadde mistet livet enn så godt som alle. Jeg tror jeg hadde klart å gjøre det. Jeg var så klønete med granater, husker jeg fra øvelser. *kremt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 6. august 2006 #4 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Ja, det kunne jeg sikkert fått til. Jeg hadde nok ikke frivillig meldt meg til oppdraget hvis det ble tinglyst at de ønsket noen til å ta livet av offiseren. Men hvis jeg ble beordret til å gjøre det, så hadde jeg ofret han til fordel for gruppen. Også hadde jeg drept alle barn jeg kommer over i krigen, så det spørs hvor lenge jeg ville fått leve til å utfolde meg fritt... Endret 6. august 2006 av Bobeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 6. august 2006 #5 Del Skrevet 6. august 2006 Hadde det vert nøvendig så ville jeg gjort det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. august 2006 #6 Del Skrevet 6. august 2006 Men hvis jeg ble beordret til å gjøre det, ← Det blir vel neppe en problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 6. august 2006 #7 Del Skrevet 6. august 2006 Det blir vel neppe en problemstilling. ← Med "beordret" mente jeg med hvis resten av gruppen delte samme syn på saken. Jeg ville ikke tatt saken i egne hender og handlet på vegne av en gruppe hvis de ikke var enige i løsningen. Jeg ville ikke tatt initiativ til likvideringen, men heller passet ekstra godt på meg selv hvis jeg skulle gått i kamp under offiserens ledelse. Men, hadde jeg blitt desperat nok skal jeg ikke se bort i fra at jeg "hadde mistet hodet" og skutt han hvis jeg følte meg truet under kamp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 6. august 2006 #8 Del Skrevet 6. august 2006 ville prøvd å snakke han til fornuft først, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 6. august 2006 #9 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Jeg ville efter all sannsynlighet ikke engang taklet å bli sendt i krig (grøss), så chansen er heller lav for at jeg hadde greid å drepe et menneske, og ihvertfall ikke en offiser på "mitt lag". Endret 6. august 2006 av Christiane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #10 Del Skrevet 6. august 2006 Nei, jeg ville ikke kunnet drept ham/henne, men jeg kunne vært med på og fratatt vedkommende kommandoen ved hjelp av makt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 7. august 2006 #11 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) ville prøvd å snakke han til fornuft først, i alle fall. ← Det tror jeg vanskelig hadde latt seg gjøre. Men scenario er allerede når dere har blitt sendt ut. Nei, jeg ville ikke kunnet drept ham/henne, men jeg kunne vært med på og fratatt vedkommende kommandoen ved hjelp av makt. ← Hjelp av makt? Endret 7. august 2006 av Slangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2006 #12 Del Skrevet 7. august 2006 Det hadde kostet meg tre sekunder og 12 kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #13 Del Skrevet 7. august 2006 Hjelp av makt? ← Beklager, jeg så det ble litt feil etter at jeg postet, men hadde ingen mulighet til, å gå inn og endre det. Jeg trodde kanskje det var forståelig likevel. Rettes til: fysisk makt - eventuelt vold om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #14 Del Skrevet 7. august 2006 Beklager, jeg så det ble litt feil etter at jeg postet, men hadde ingen mulighet til, å gå inn og endre det. Jeg trodde kanskje det var forståelig likevel. Rettes til: fysisk makt - eventuelt vold om du vil. ← Og her ble det et komma for mye - beklager det også, håper det ble forståelig likevel. For å presisere, så er det kommaet etter 'til' og foran 'å' som ikke skulle vært der. Håper ikke dette har skapt for mye forvirring i dagen din Slangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 7. august 2006 #15 Del Skrevet 7. august 2006 Det jeg lurte på var hvordan (fysisk) makt skulle hjelpe på noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #16 Del Skrevet 7. august 2006 Det jeg lurte på var hvordan (fysisk) makt skulle hjelpe på noe som helst. ← Er ikke cluet her at en udugelig offiser skal fratas kommandoen? Jeg mener at man ikke trenger å drepe for å få fjernet vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 7. august 2006 #17 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg ser for meg at det hadde blitt lett oppdaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #18 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg ser for meg at det hadde blitt lett oppdaget. ← Hva er problemet med det da? Klart det blir oppdaget hvis man avsetter sitt eget befal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #19 Del Skrevet 7. august 2006 Beklager, jeg trodde dette var en seriøs debatt, men ser nå at den ligger under skråblikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 7. august 2006 #20 Del Skrevet 7. august 2006 Hva er problemet med det da? Klart det blir oppdaget hvis man avsetter sitt eget befal. ← Siden du ikke har grunnleggende kunnskaper om hvordan det fungerer i miliæret og tydligivis tror at en avsettelse skjer i kombinasjon med vold, foreslår jeg at du beveger deg videre til en annen tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå