Gå til innhold

Ett litt ekkelt spørsmål om mat


Gjest Leter etter løsninger

Anbefalte innlegg

Gjest Leter etter løsninger

Jeg trenger tips om mat som er minst mulig ubehagelig å kasteopp.

Vanlije is fikk jeg da jeg hadde omgangsykdom som barn, men jeg kan ikke leve i tre nåneder på vanlije is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ihjelkokt makaroni eller spaghetti med lys saus, uten biter i. Macaroni and cheese, f.eks. Supper, evt. kjørt med stavmikser for jevn og fin konsistens. Styr unna knekkebrød - au!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sativa

Kan se for meg at det gjør mye bare å drikke masse. Finnes jo ikke noe verre enn å spy opp en kompakt klump med middag for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihjelkokt makaroni eller spaghetti med lys saus, uten biter i. Macaroni and cheese, f.eks. Supper, evt. kjørt med stavmikser for jevn og fin konsistens. Styr unna knekkebrød - au!

Spagetti på vei opp er ekkelt... Etter 4 måneders morrakvalme klarte jeg ikke spise spagetti før det var gått noen måneder.

Ritzkjeks funker bra mot kvalmen, ting som er sterkt krydret/smaker sterkt er vondt å spy opp igjen. Appelsinjuice svir når den kommer opp igjen.

Håper det går bedre snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har du prøvd å spise ingefær, har ikke prøvd det selv, men det sies at det kan hjelpe på kvalme.

Du kan bruke den fersk, eller kjøpe ingfærtabeletter på helsekosten.

Du kan lage deg en wokrett med ingefær i sausen til middag og se om det blir bedre.

Håper du blir bedre, er ikke noe særlig å være kvalm hele tiden.

Endret av pulverheksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode råd. Jeg er litt bedre i dag, men huff å huff hvis jeg skal fortsette sånn som dette i flere måneder. Dette bør bli en fin baby;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG stilte noen det spørsmålet. Jeg er ekspert på hvilken mat som passer best ved angre gangs tur gjennom munnen. (Hadde ekstrem svangerskapskvalme)

Det uovertruftne vinneren er faktisk sjokolade. Helt uproblematisk å kaste opp.

Generelt sett vil jeg si at søte og ganske "smakløse ting" (som makaroni f.eks) er grei "oppkastmat" Loff med sjokoladepålegg er sikkert en vinner.

Det verste er man med mye syre, og salt mat, og mat med veldig sterk utpreget smak. (f.eks røkt bacon)

Sure kalde epler f.eks var det eneste jeg hadde lyst å spise, men det var fælt å kaste opp. Det verste er likevel potetgull. Helt grusomt.

Cola er ganske greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk masse cola da jeg var som kvalmest, og det hjalp godt faktisk. Sikkert ikke sunt i lengden, men er du heldig varer ikke kvalmen så veldig mange uker! Lykke til og masse medfølelse fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...