Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #61 Skrevet 5. august 2006 Jeg syns all fokus på at det går an å amme barn som kan gå og finne puppen selv, er positiv. ← Greit, da er fokuset følgende: 19 år gammel MANN (med tynn bart) sitter på mors fang og finner selv fram puppen hennes. Han suger begjærlig på puppen, mens bulen i buksa blir stadig større. Vet du? Dette er syyyyykt å tenke på, kkristin. Men du syns kanskje det er hyggelig?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #62 Skrevet 5. august 2006 Greit, da er fokuset følgende: 19 år gammel MANN (med tynn bart) sitter på mors fang og finner selv fram puppen hennes. Han suger begjærlig på puppen, mens bulen i buksa blir stadig større. Vet du? Dette er syyyyykt å tenke på, kkristin. Men du syns kanskje det er hyggelig? ← Nå sa hun da vitterlig BARN - 19-åringer med bart og ståpikk er ikke barn
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #63 Skrevet 5. august 2006 Og på den tiden tippoldemoren min levde var det sikkert gode grunner for å amme lenge, DET ER DET IKKE I DAG. Og i den tredje verden er det gode grunenr for å amme lenge, DET ER DET IKKE I ET I-LAND ← Klart det er gode grunner til å amme lenge i i-land også. Det styrker immunforsvaret på en måte man ikke får til på annet vis, og det gir barnet det ypperste av fettstoffer, noe som er kjempepositivt i utviklingen av hjernen. Det høres ut som endel tror at amming er til kun for å gi barnet næring, og det er jo riv ruskende galt.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #64 Skrevet 5. august 2006 Nå sa hun da vitterlig BARN - 19-åringer med bart og ståpikk er ikke barn ← Joda, han er HENNES barn. Hyggelig? Sykelig hyggelig...
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #65 Skrevet 5. august 2006 Det høres ut som endel tror at amming er til kun for å gi barnet næring, og det er jo riv ruskende galt. ← Neida, amming er også egnet til å gi barnet store traumer og seksuell forvirring, om det ammes utover de to første leveårene
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #66 Skrevet 5. august 2006 Herregud, er det virkelig noen som amer et barn på 3 år?? Sykt!!!!!!!!!!!! Gi slipp på babytiden i tide!!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #67 Skrevet 8. august 2006 Hun ammer. Det dere tror er brystvorten er skyggen av nesen til barnet. Han ligger med hele brystvorten i munnen
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #68 Skrevet 8. august 2006 De fleste av oss som ammer store barn er fokusert på å la barne styre selv. Dvs at vi hverken tilbyr eller nekter. Barnet ber om pupp ved behov. Vi ville aldri funnet på å tvinge puppen i barnet... Dette handler mao ikke om å ikke gi slipp på babyen. Det handler om å dekke et barns behov. Såvisst kan dette behovet dekkes til en viss grad på andre måter, med så lenge både mor og barn trives med ammingen ser jeg ikke problemet... Behovet for pupp forsvinner vanligvis ett sted mellom to og fem år. Dere som synes dette er så syyyykt; synes dere de da at 60% av verdens befolkning er syke? Var hele verden syyk til for inntil 200 år siden? Synes det er litt snevert å sitte her som en bittelitten andel av verden og hevde at det som faktisk er det normale i det store og hele er syyykt....
Gjest Anki Skrevet 8. august 2006 #69 Skrevet 8. august 2006 Jeg synes at et barn på 14 mnd er for stort til å ammes. Greit nok hvis man bor i et land hvor barna ikke får annen skikkelig god næring, da kan langvarig amming selvsagt forsvares. Men her i Norge? Nei. Jeg føler avsky når jeg ser et barn springe over gulvet, krype opp i fanget til mor og HENTE frem brystet hennes! De fleste barn jeg har sett har på et eller annet tidspunkt før de når året begynt å snu seg bort fra brystet til mor og se på alt annet som foregår rundt omkring. Da er det ofte mor som TVINGER barnet til å suge videre, dytter puppen inn i munnen på de og styrer på. De jeg kjenner som har ammet når barna er over ett år har samtlige vært av typen "jeg vil at barnet mitt skal være avhengig av meg, og bare meg". Ingenting sunt med det spør du meg.
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #70 Skrevet 8. august 2006 Hun ammer. Det dere tror er brystvorten er skyggen av nesen til barnet. Han ligger med hele brystvorten i munnen ← Enda ganske rart at hun ammer, når du så lett ser at munnen til babyen befinner seg under areola
Tusenfryd Skrevet 11. august 2006 #71 Skrevet 11. august 2006 HVis alle disse ufattelig usaklige innleggene som ikke har noe som helst med startinnlegget å gjøre, skal borge for god barneoppdragelse - ja, da får jeg heller være en dårlig mor. At det å kommentere et bilde fra Vogue skal avstedkomme ting som etterhvert blir til 19 åringer med ståpikk etc er så på viddene at jeg egentlig bare ville klikke meg ut. Å begynne å trekke inn tidligere argumenter om samsoving fra andre tråder som var om noe helt annet, er vel ikke akkurat saklig diskusjonsteknikk. Ta nå denne tråden som den er og la andre ting diskuteres i andre tråder som er ment til akkurat det. Vel, når det er sagt; Ok, babyen ammer ikke, det kan alle se. Men at dette skal illudere at ungen pupper, ja, det er vel ikke mye å diskutere. Og jeg er helt enig med kkristin, dette er et motiv vi ikke ofte ser på den slags arenaer. Det er spennende og nytt, så får man heller diskutere om det er et vellykket bilde med tanke på ernæring og familielykke.
Gjest Pet Skrevet 11. august 2006 #72 Skrevet 11. august 2006 HVis alle disse ufattelig usaklige innleggene som ikke har noe som helst med startinnlegget å gjøre, skal borge for god barneoppdragelse - ja, da får jeg heller være en dårlig mor. At det å kommentere et bilde fra Vogue skal avstedkomme ting som etterhvert blir til 19 åringer med ståpikk etc er så på viddene at jeg egentlig bare ville klikke meg ut. Å begynne å trekke inn tidligere argumenter om samsoving fra andre tråder som var om noe helt annet, er vel ikke akkurat saklig diskusjonsteknikk. Ta nå denne tråden som den er og la andre ting diskuteres i andre tråder som er ment til akkurat det. Vel, når det er sagt; Ok, babyen ammer ikke, det kan alle se. Men at dette skal illudere at ungen pupper, ja, det er vel ikke mye å diskutere. Og jeg er helt enig med kkristin, dette er et motiv vi ikke ofte ser på den slags arenaer. Det er spennende og nytt, så får man heller diskutere om det er et vellykket bilde med tanke på ernæring og familielykke. ←
melina Skrevet 11. august 2006 #73 Skrevet 11. august 2006 HVis alle disse ufattelig usaklige innleggene som ikke har noe som helst med startinnlegget å gjøre, skal borge for god barneoppdragelse - ja, da får jeg heller være en dårlig mor. At det å kommentere et bilde fra Vogue skal avstedkomme ting som etterhvert blir til 19 åringer med ståpikk etc er så på viddene at jeg egentlig bare ville klikke meg ut. Å begynne å trekke inn tidligere argumenter om samsoving fra andre tråder som var om noe helt annet, er vel ikke akkurat saklig diskusjonsteknikk. Ta nå denne tråden som den er og la andre ting diskuteres i andre tråder som er ment til akkurat det. Vel, når det er sagt; Ok, babyen ammer ikke, det kan alle se. Men at dette skal illudere at ungen pupper, ja, det er vel ikke mye å diskutere. Og jeg er helt enig med kkristin, dette er et motiv vi ikke ofte ser på den slags arenaer. Det er spennende og nytt, så får man heller diskutere om det er et vellykket bilde med tanke på ernæring og familielykke. ← Helt enig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå