kkristin Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Godt at det blir mer og mer akseptert. http://s2.supload.com/image.php?get=angelal_vogueus08062.jpg
Sun Mei Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 *bla bla bla* Det stykket handlet faktisk om tannreguleringer
lille SB Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 ... og modellen så jo virkelig ut til å trives med ammingen
mallina Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Skal du aldri gi deg med denne ammedebatten?
Gjest Bare innom Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Barnet som hun ammer, sønnen Sebastian, er født i Mai 2005, og er dermed (etter mine beregninger) 14-15 mnd gammel... Jeg har ennå ikke sett noen som har kritisert at en ammer barn på denne alderen.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Barnet som hun ammer, sønnen Sebastian, er født i Mai 2005, og er dermed (etter mine beregninger) 14-15 mnd gammel... Jeg har ennå ikke sett noen som har kritisert at en ammer barn på denne alderen. ← Nettopp... Ikke akkurat det samme..
Gjest Pet Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Kkristin brenner faktisk for dette med langtidsamming, da, og da er det vel ikke rart at hun tar det opp? Jeg blir for min del mer lei av stadig tilbakevendende tråder a la "Kjønnsleppene mine er så store!", "Jeg veier 49 kg, er jeg tykk?", "Typen min så på ei dame på mandag!!!", "Har du skohorn?", enn tråder startet av en engasjert og reflektert bruker som står for noe litt annerledes og som argumenterer saklig selv om hun blir kalt både pervers og syk. Stå på, kkristin!
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #8 Skrevet 2. august 2006 Kkristin brenner faktisk for dette med langtidsamming, da, og da er det vel ikke rart at hun tar det opp? Jeg blir for min del mer lei av stadig tilbakevendende tråder a la "Kjønnsleppene mine er så store!", "Jeg veier 49 kg, er jeg tykk?", "Typen min så på ei dame på mandag!!!", "Har du skohorn?", enn tråder startet av en engasjert og reflektert bruker som står for noe litt annerledes og som argumenterer saklig selv om hun blir kalt både pervers og syk. Stå på, kkristin! ← Jo, greit nok det da, hun skal få brenne så mye hun vil langtidsamming som hun vil for min del. MEN den vougemodellen driver ikke nødvendigvis med langtidsamming fordi hun ammer et barn/baby på 14mnd..
kkristin Skrevet 2. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2006 Dette er ikke en tråd om langtidsamming. Vet om mange som har den holningen, er de store nok til å ta fram puppen selv, er det ekkelt å se på. Og lignende. Syns bare at det er flott at det blir mer og mer normalt jeg.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #10 Skrevet 2. august 2006 Deg igjen ??? Driver du surfer rundt på nettet for å lete etter noen som gjør som du nå da?
Gjest Fasit Skrevet 2. august 2006 #11 Skrevet 2. august 2006 Kan du slutte med disse syke greiene nå, kkristin? Barnet som ammes er 14 måneder, og ikke et stort barn Her er linken som forteller om det aktuelle bildet go at hjennes sønn Sebastian er 14 mnd gammel. NÅ. Hva var han da bildet ble tatt, tro? Nå må du være spå snill og slutte med den fryktelige provokative påtvingingen av et sykt sykt tenkesett.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #12 Skrevet 2. august 2006 http://www.celebrity-babies.com/ glemte linken i frustrasjonen over den evindelige amme-debatten...
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #13 Skrevet 2. august 2006 Dette er ikke en tråd om langtidsamming. Vet om mange som har den holningen, er de store nok til å ta fram puppen selv, er det ekkelt å se på. Og lignende. Syns bare at det er flott at det blir mer og mer normalt jeg. ← Hva er det du babler om? HVA blir mer og mer normalt? Ro deg ned.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #14 Skrevet 2. august 2006 Kkristin brenner faktisk for dette med langtidsamming, da, og da er det vel ikke rart at hun tar det opp? Jeg blir for min del mer lei av stadig tilbakevendende tråder a la "Kjønnsleppene mine er så store!", "Jeg veier 49 kg, er jeg tykk?", "Typen min så på ei dame på mandag!!!", "Har du skohorn?", enn tråder startet av en engasjert og reflektert bruker som står for noe litt annerledes og som argumenterer saklig selv om hun blir kalt både pervers og syk. Stå på, kkristin! ← Jeg har ingenting i mot kkristins engasjement for langtidsamming og samsoving, og har heller aldri kritisert hennes valg. Det jeg reagerer på er at hennes (og en del andre gjesters) kommentarer om at de som ikke har tatt samme valg som hun (dem): * avviser barna, tar ikke deres behov og følelser på alvor * nekter dem næring * ikke dekker barnas behov for nærhet og trygghet osv Men når det er sagt, jeg beundrer kkristins sikkerhet, hun er så overbevist om at hennes valg er riktig at hun av den grunn helt sikkert er en god mor! Sikkerhet er styrke, og er det noe en mor behøver, så er det tro på seg selv og at hun tar de valg som er riktige for barnet og familien!
Gjest Bare innom Skrevet 2. august 2006 #15 Skrevet 2. august 2006 Jeg ble visst logget ut... det var meg som var gjesten over
kkristin Skrevet 2. august 2006 Forfatter #16 Skrevet 2. august 2006 (endret) Kan du slutte med disse syke greiene nå, kkristin? Barnet som ammes er 14 måneder, og ikke et stort barn Her er linken som forteller om det aktuelle bildet go at hjennes sønn Sebastian er 14 mnd gammel. NÅ. Hva var han da bildet ble tatt, tro? Nå må du være spå snill og slutte med den fryktelige provokative påtvingingen av et sykt sykt tenkesett. ← Nå forstår jeg ikke hva du mener. Har ikke jeg lov til å lage tråd om amming? Og hva mener du "ikke et stort barn"? Det finnes seriøse mennesker også her inne. Jeg lager ikke disse trådene for sånne som deg, men for dem som faktisk er interessert. Fordi det er et interessant tema. Det er interessant å følge utviklingen ang amming. Hvor mange slike bilder har du sett i lignende blader? Det er jo tegn på en kulturell utvikling, ingen tvil. Men sånn jeg forstår det er du overhodet ikke interessert i å følge utviklingen rundt oss, men mer interessert i å holde den tilbake kanskje.... Endret 2. august 2006 av kkristin
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #17 Skrevet 2. august 2006 Nå forstår jeg ikke hva du mener. Har ikke jeg lov til å lage tråd om amming? Og hva mener du "ikke et stort barn"? Det finnes seriøse mennesker også her inne. Jeg lager ikke disse trådene for sånne som deg, men for dem som faktisk er interessert. Fordi det er et interessant tema. Det er interessant å følge utviklingen ang amming. Hvor mange slike bilder har du sett i lignende blader? Det er jo tegn på en kulturell utvikling, ingen tvil. Men sånn jeg forstår det er du overhodet ikke interessert i å følge utviklingen rundt oss, men mer interessert i å holde den tilbake kanskje.... ← Neida jeg lever i år 2006, hvor man ikek trenger ås ove i samme seng som barna elelr hvor det er vilt som pokker å bedrive puppe-pådytting når barnet ikke lenger har et NÆRINGSMESSIG behov for det. Hva jeg mener med et ikke stort barn? Det var du selv som skrev i førstre innlegg at dette viste amming av et stort barn??!! 14 mnd er ikke et stort barn, det er ikke sykt å amme et 14 mnd gammelt barn. Du ammer din treåring - DET er sykt. Og at den samme treåringen sover i senga di sammen med et annet barn og to voksne. Nei, huff....
kkristin Skrevet 2. august 2006 Forfatter #18 Skrevet 2. august 2006 14 mnd er ikke et stort barn, det er ikke sykt å amme et 14 mnd gammelt barn. Du ammer din treåring - DET er sykt. Og at den samme treåringen sover i senga di sammen med et annet barn og to voksne. Nei, huff.... ← 14 mnd er stort barn i forhold til en liten baby. Det er jo bare hvordan man bruker begrepet. Hvor i denne tråden har jeg snakket om mitt tre år gamle barn som jeg ammer, og at vi samsover? Ingen plass. Så hva har dette med saken å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #19 Skrevet 2. august 2006 14 mnd er stort barn i forhold til en liten baby. Det er jo bare hvordan man bruker begrepet. Hvor i denne tråden har jeg snakket om mitt tre år gamle barn som jeg ammer, og at vi samsover? Ingen plass. Så hva har dette med saken å gjøre? ← 14b mnd er et lite barn i forhold til en treåring... Og vi vet jo fra utallige andre tråder du har startet om samme emne at du ammer en treåring. Som sover i foreldresenga. Poenget er at du synes det er helt greit å amme tre-åringer. Fint for deg, men prøv ikke å legitimer det ved å linke til et bilde som viser en NORMAL situasjon, altså et atskillig mindre barn som ammes.
Gjest fluesmekker Skrevet 2. august 2006 #20 Skrevet 2. august 2006 Har ikke engasjert meg noe i amme-debatten her, men nå begynner jeg å bli lei. Jeg er vikar i stor barnehage og trives med å ha intelligente samtaler og diskusjoner med tre-fire åringer. Og når vi skal spise, spiser ungene fornøyd sin brødmat og drikker vann eller melk. Hvis en mamma hadde kommet fram å slengt fram puppen så treåringen kunne drikke, hadde jeg blitt forskrekket. Og er ganske sikker på at alle unger jeg kjenner hadde blitt fryktelig flaue og forlegne hvis deres mor gjorde sånt... Når ungene kan snakke, reflektere, gå på do selv, kle på seg selv, ta næring fra vanlig mat, er det gammelt nok til å klare seg fint uten morsmelk. Syntes ikke det er naturlig i det hele tatt. Som mor skal man oppdra ungene, ikke gjøre dem avhengige av mammaen. Og har man yngre barn som faktisk trenger morsmelken er det jo forkastelig at et lite barn må dele denne viktige melken med en annen person som ikke trenger den. Syntes ikke et kunsterisk bilde av en modell som ammer sin 14mnd gamle sønn vitner om noe særlig kulturelle utvikling angående amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå