Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Når det gjelder beregning av drikke så fikk jeg et tips når jeg så en en bok om bryllup. Der stod det at man kunne lage et exel ark med alle gjestene i og plotte inn der hvor mye man trodde folk drakk.

En del av det blir jo gjetting, men det ble mye mer nøyaktig enn det jeg trodde. Vet jo hvor mye nærmeste familie og venner drikker. Jeg hadde satt opp for mye drikke jeg fant jeg ut da. Har liksom tenkt at alle skal ha alt, men når jeg så i det skjema så skjønte jeg fort at de gamle tantene ikke fikk i seg 7 alkoholenheter i baren på kvelden osv. :ler: Puttet inn brusen der også og det ble faktisk mer enn det jeg hadde regnet med. Bare et tips hvis noen har tiden til det mener jeg, det har jo jeg..

Kanskje jeg skal prøve noe slikt :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bra med meg og vesle gullet, bortsett fra at han fortsatt gjør mammaen sin veldig kvalm og uvel..Vet ikke helt om jeg egentlig har ork til å jobbe i det hele tatt, men kan jo prøve. Når jeg har gradert sykemelding så kan jeg komme og gå når jeg vil, ingen forpliktelser om hvor lenge og jobben jeg skal gjøre,er egentlig bare for å komme seg ut litt, og gjøre noe lite.

Du kan være glad du slipper beregning ja, ingen problem at du sier det, skrik det ut og vær glad for det.

Nå nærmer det seg virkelig for deg, er du stresset?

Godt å høre at alt er bra :) Dårlig gjort å gjøre mammaen sin dårlig da!! Men går seg nok forhåpentligvis til :)

Håper det funker med gradert sykemelding! Må være kjedelig å gjøre så lite om dagene ... jeg hadde blitt gal :sjenert:

Nærmer seg skremmende nå, ja! :-D Ingen kalde føtter enda, og er ikke spesielt stresset heller, faktisk. Men det kommer vel! ;)

Skrevet
Godt å høre at alt er bra :) Dårlig gjort å gjøre mammaen sin dårlig da!! Men går seg nok forhåpentligvis til :)

Håper det funker med gradert sykemelding! Må være kjedelig å gjøre så lite om dagene ... jeg hadde blitt gal :sjenert:

Nærmer seg skremmende nå, ja! :-D Ingen kalde føtter enda, og er ikke spesielt stresset heller, faktisk. Men det kommer vel! ;)

Går nok over :) Nå skal jeg jobbe seks timer i uken...Ikke veldig mye, jeg som er vant med å jobbe 100% og vel så det. Men da har jeg ikke vært uvel og kvalm dagen lang. Klarer liksom ikke bli gal, for orker ikke gjøre noe, så er egentlig bare godt å ha lite på gjøre.

Du har nok kontroll, jeg er faktisk nesten lei av alt som skal gjørest til bryllupet. Jeg må hele tiden mase på folk for å få de til å gjøre/ordne det de skal, og det er nesten like slitsomt som å gjøre det selv..blir litt irritert av det, derfor gjør jeg det meste selv. Gidder ikke spørre folk når jeg vet at jeg må mase 3-4 ganger til før noe skjer. Da gjør jeg heller jobben selv.

Skrevet

I morgen skal vi på samtale med presten, gleder meg til å være ferdig med det, kan ikke si jeg gleder meg veldig til møtet, er livredd for at han skal be for oss, for da kommer ikke jeg til å klare å holde meg. Han er en skikkelig gamling han her, så sikkert best å ikke fortelle at vi har syndet og hatt sex før bryllupet.. :sjenert:

Toastmaster sa jeg måtte skrive en detaljert plan over middagen, der det sto hva servitørene skulle gjøre til en hver tid..skulle få et døme av han, må vel mase på han et par ganger før jeg får det også..

Litt lei i dag :tristbla: kvalm :spy:

Skrevet
Går nok over :) Nå skal jeg jobbe seks timer i uken...Ikke veldig mye, jeg som er vant med å jobbe 100% og vel så det. Men da har jeg ikke vært uvel og kvalm dagen lang. Klarer liksom ikke bli gal, for orker ikke gjøre noe, så er egentlig bare godt å ha lite på gjøre.

Du har nok kontroll, jeg er faktisk nesten lei av alt som skal gjørest til bryllupet. Jeg må hele tiden mase på folk for å få de til å gjøre/ordne det de skal, og det er nesten like slitsomt som å gjøre det selv..blir litt irritert av det, derfor gjør jeg det meste selv. Gidder ikke spørre folk når jeg vet at jeg må mase 3-4 ganger til før noe skjer. Da gjør jeg heller jobben selv.

Sikkert ganske ok å jobbe seks timer nå når formen ikke er helt 100% :)

Utrolig kjedelig å mase på folk som ikke gjør ting! :frustrert: Ofte må man gjøre ting selv, om de skal bli gjort ... :sur:

Tja ... får litt småpanikk av og til, for alle andre planlegger så forferdelig mye, og jeg er liksom ikke en slik som planlegger alt, men tror vi har det meste i boks :)

Samtalen med presten går nok helt fint, uten at han ber for dere :) Hadde samtale med vår prest i helga vi, han var veldig koselig, og han ba (heldigvis) ikke for oss ... da hadde jeg følt meg litt utilpass ja ... :sjenert:

Gjest Pesto
Skrevet
I morgen skal vi på samtale med presten, gleder meg til å være ferdig med det, kan ikke si jeg gleder meg veldig til møtet, er livredd for at han skal be for oss, for da kommer ikke jeg til å klare å holde meg. Han er en skikkelig gamling han her, så sikkert best å ikke fortelle at vi har syndet og hatt sex før bryllupet.. :sjenert:

Toastmaster sa jeg måtte skrive en detaljert plan over middagen, der det sto hva servitørene skulle gjøre til en hver tid..skulle få et døme av han, må vel mase på han et par ganger før jeg får det også..

Litt lei i dag :tristbla: kvalm :spy:

Uff da, dumt å grue seg til sånne ting. Vet ikke hva en sånn samtale handler om en gang, men å be for dere, er det noe som er vanlig..?

Detaljert plan over middagen til toastmaster, det er ikke så lett for oss som ikke har gjort dette før :ler: Men hvis han har et eksempel så skal det vel la seg gjøre. Gjort det før han da med andre ord..

Håper formen er bedre nå :troest:

Skrevet
Sikkert ganske ok å jobbe seks timer nå når formen ikke er helt 100% :)

Utrolig kjedelig å mase på folk som ikke gjør ting! :frustrert: Ofte må man gjøre ting selv, om de skal bli gjort ... :sur:

Tja ... får litt småpanikk av og til, for alle andre planlegger så forferdelig mye, og jeg er liksom ikke en slik som planlegger alt, men tror vi har det meste i boks :)

Samtalen med presten går nok helt fint, uten at han ber for dere :) Hadde samtale med vår prest i helga vi, han var veldig koselig, og han ba (heldigvis) ikke for oss ... da hadde jeg følt meg litt utilpass ja ... :sjenert:

Ok med 6 timer ja, men blir så fort ivrig, og det er så mye som skal gjørest at det blir nok fort mer timer. Jeg kommer til å være superstressa den siste uken, akuratt nå så tar jeg ting med ro egentlig, selv om jeg kjenner på meg at det er noe som skal skje. Du har nok det meste i boks, og det kommer til å gå veldig bra.

Presten var veldig hyddelig,og han ba ikke for osss, men stilte oss et par bibelspm. som vi ikke turte svare på..Litt flaut, vi satt bare og så på hverandre. Men alt i alt en veldig hyggelig samtale :)

Skrevet
Uff da, dumt å grue seg til sånne ting. Vet ikke hva en sånn samtale handler om en gang, men å be for dere, er det noe som er vanlig..?

Detaljert plan over middagen til toastmaster, det er ikke så lett for oss som ikke har gjort dette før :ler: Men hvis han har et eksempel så skal det vel la seg gjøre. Gjort det før han da med andre ord..

Håper formen er bedre nå :troest:

Har funnet ut at det er ingenting å grue seg til,vi gikk igjennom kirkeprogrammet og tok noen valg på hva presten skulle si, litt bibelprat og så litt tørrprat. Han var veldig hyggelig og kjekk.

Har avtalt generalprøve dagen før bryllupet. Da skal vi gå igjenneom det som skal skje.

Nei, det er ikke så lett å vite hva som er best under middagen, så veldig glad for å kunne få et utdrag fra noen som har gjort det før.

Formen er 1% bedre :):ler:

Skrevet

Hehe. 1% bedre, er et steg i riktig retning i hvert fall! ;)

Vi skal også ha generalprøve dagen før. Så skal presten ta kontakt og avtale når vi skal sånn samtale som dere hadde i går.

Skrevet

Nå skjønner jeg ingenting :sur: Presten sa i går at dersom jeg virkelig ønsket å ha you raise me up som inngang, så skulle jeg få det. Når jeg nå prater med organisten, så nekter han meg den... :sur::sur: Hva skjer'a?? Helvete heller!!!! (unskyld, men blir litt forvirret her, kan ikke gjøre slik med en som er full av hormoner.. :slåss: )

Tror ikke organisten er veldig glad i meg, men jeg er ikke glad i han heller, så spiller ingen rolle.

Ja, så nå vet jeg ikke hva som skjer :klø:

Elles har jeg fått tatt en del telefoner i dag, til kokken, brudebutikken, organisten som sagt.. :frustrert: og nå skal jeg sende noen mailer. Brudebutikken skulle ringe meg oppigjen ang tidspunkt for henting av dressen til mannen og underskjørtet mitt.

Litt lunsj nå :kokk:

Skrevet

Jeg tror i grunn at presten har tatt en avgjørelse som han egentlig ikke kan ta. Tror det er organisten som bestemmer hvilken musikk man kan ha. Så utrolig tåpelig! Sa du til organisten at presten hadde sagt at det var greit?

Skrevet
Jeg tror i grunn at presten har tatt en avgjørelse som han egentlig ikke kan ta. Tror det er organisten som bestemmer hvilken musikk man kan ha. Så utrolig tåpelig! Sa du til organisten at presten hadde sagt at det var greit?

Tror du har rett der ja, for når jeg sa hva presten hadde sagt, så vart organisten litt irritert på presten som hadde blandet seg i noe han ikke hadde noe med..Så nå har jeg mulig laget en krangel mellom de to også :ler: Alt jeg driver med.. :sprettoy:

Jaja, ikke verdens undergang.

Jeg soler meg jeg nå, hadde tenkt i solarium, men er ikke vits det når det er så fint vær ute :sol:

Skrevet

Nå har jeg snakket med bakeren, og har bestilt en blanding av vaniljekrem og vanlig krem til å ha inni kaken. Rosa roser på toppen og et rosa band av marsipan rundt kaken helt nede. Han skulle ringe meg igjen med pris og ang levering.

Nå er alle dagens oppgaver utført :klappe: , så 'nå skal jeg ta meg en dusj ;)

Skrevet

:klappe: for flinke jento :) Kaken hørtes kjempefin ut! Vi vet ikke engang hvordan kaken kommer til å se ut, vi :ler: Menmen, satser på at den blir bra. Hotellet som bestiller den, og de er egentlig litt fin på ting, så jeg tror det skal bli bra.

Greit å få solt seg litt ute, ja. Jeg rakk ikke det i dag, men på fredag kanskje! Håper på fint vær og :sol: Mannen skal på utdrikningslag på lørdag, men det vet han ingenting om :skaal:

Skrevet (endret)
Greit å få solt seg litt ute, ja. Jeg rakk ikke det i dag, men på fredag kanskje! Håper på fint vær og :sol: Mannen skal på utdrikningslag på lørdag, men det vet han ingenting om :skaal:

He-he, såg du værmeldinga i dag el? :ler:

Nå er det min tur til å sole meg ;)

:danser::tommel: :juhu: :sol:

Endret av Susiepia
Gjest Ballerina
Skrevet
He-he, såg du værmeldinga i dag el? :ler:

Nå er det min tur til å sole meg ;)

:danser::tommel: :juhu: :sol:

Selv om de sier det blir stygt i sør så betyr ikke det at det blir det :ler:

Skrevet
Selv om de sier det blir stygt i sør så betyr ikke det at det blir det :ler:

Vi får nå se ;)

Har jo mange her inne som kan bekrefte eller avkrefte det :sjenert:

Gjest Pesto
Skrevet (endret)
Nå skjønner jeg ingenting :sur: Presten sa i går at dersom jeg virkelig ønsket å ha you raise me up som inngang, så skulle jeg få det. Når jeg nå prater med organisten, så nekter han meg den... :sur::sur: Hva skjer'a?? Helvete heller!!!! (unskyld, men blir litt forvirret her, kan ikke gjøre slik med en som er full av hormoner.. :slåss: )

Tror ikke organisten er veldig glad i meg, men jeg er ikke glad i han heller, så spiller ingen rolle.

Ja, så nå vet jeg ikke hva som skjer :klø:

Elles har jeg fått tatt en del telefoner i dag, til kokken, brudebutikken, organisten som sagt.. :frustrert: og nå skal jeg sende noen mailer. Brudebutikken skulle ringe meg oppigjen ang tidspunkt for henting av dressen til mannen og underskjørtet mitt.

Litt lunsj nå :kokk:

Du har det moro om dagen skjønner jeg.. Jeg tror vel også at det er organisten som "bestemmer" dette, men det er vel liten sjanse for at presten kan endre dette nå. Men hva slags marsj var det dere tenkte å ha i stedet?

Du har vært kjempe flink i dag :tommel:

Endret av Pesto
Skrevet
Vi får nå se ;)

Har jo mange her inne som kan bekrefte eller avkrefte det :sjenert:

Hehe. Hvor var det jeg så en eller annen dame som mente hun kunne forutse regn med puppene sine, igjen? Tror det var en komedie eller noe.

Håper på fint vær, men hvis ikke får jeg reise og ta sol :) Hagen har godt av litt regn, så det går greit med regn også ;) Men IKKE 7. juli :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...