Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så dumt at det ikke ble godkjent! Jeg er litt engstelig for at det samme skal skje med oss. Må ringe presten snart...*gruer meg litt, for i det siste har alt godt så greit*

Håper du finner en fin marsj, da. Vi skal ha Jämtlandsk brudemarsch. Ja, om det blir godkjent.

Så lenge presten kjenner til marsjen og har noter til den, så går det helt sikkert veldig bra for dere. Organister er vel ulike også, jeg har nå vært i bryllup der en har hatt vokal som inngang, og hun fikk nå ikke noe problem fordiom..jaja, noe måtte gå galt..Var jeg deg ville jeg ha kontaktet presten/organisten bare for å høre hva han sier, slik at du ikke gleder deg og gjør alt ferdig og så går det slik som meg oss..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt merkelig dette her, for på søndag las jeg horoskopet mitt og der sto det at til uken kom jeg til å få en nedtur etter å ha hatt en god periode en lang stund. Stemmer jo ganske bra, alt har gåttt veldig bra i det siste, og så kommer denne organisten i veien..Sto også at jeg kom til å lære av det..jaja, ikke så galt at det ikke er godt for noe.. :sjenert::ler:

Skrevet (endret)

Altså, det som står igjen..: (må bare holde denne på siste side :) )

1. Skrive ut bordoppsettingen

2. Sjokolader til velkomstgavene er bestilt

3. Trykke kirkeprogram

4. Forhøre meg endelig om bryllupskaken

5. Pusse ringer og gravere inn dato

6. Hvem er i baren? Svigers og pappa har ansvar for

7. Cognak-glass

8. Mangler en serveringsdame

9. Skrive kjøreplan for middagen Overlater til toastmaster

10. Skrive kjøreplan for hele dagen

11. Snakke med toastmaster.

12. Mikrofon til festen

13. Skrive navn på bordkortene.

14. Snakke med dem som skal spille på festen

15. Snakke med prest

16. Gå inn sko- holder på

17. Øve på brudevals

18. Ringe saksofonist

19. Trykke opp festprogram

20. Sende mail til presten- godkjenning av kirkeprogram

21. Sette inn anonse i avisen

22. Ordne sløret

23. Isbiter

24. Helletut til spritflasker

25. Tannpirkere

Endret av jento
Skrevet (endret)

De siste ukene før bryllupet:

Torsdag 14. Juni

- Snakke med organist.. :frustrert:

- Ta sol

- Skrive mail til presten

- Mannen ringe til de somskal spille på festen

- Skjekke ut ang mikrofon på festen

Fredag 15. Juni

- Samtale med toastmaster

- Forhøre meg om bestilling av mineralvann og dagligvarer

- Ringe hun som skal synge i kirken

- Skrive ut bordplan

- Levere bordplan til svigers, de kopierer opp-

Lørdag 16. Juni

- Ta sol

Søndag 17. Juni

- Bestemme oss for sang til dansen

Mandag 18. Juni

- Skrive opp bestilling av mineralvann, og dagligvarer

- Ta sol

Tysdag 19. Juni

- Samtale med presten kl 17.00

- Mannen bestemme seg for fyll i kaken.

- Mannen avtale møte med de som skal spille.

Onsdag 20. Juni

- Ringe saksofonist - si fra hvilke sanger, og om han ønsker å spille i lag med piano.

- Ringe Organist... :frustrert:

- Ta sol

- Endeliggjøre kirkeprogram

- Sende mail til hun som skal spille i kirken med kirkeprogram og tidspunkt

- Ringe bakeren og gi beskjed om fyll og pynt til kaken. Spørre om levering.

- Ringe kokken, ang. meny

- Purre på sanger som ikke er levert inn.

- Ringe brudebutikk og spørre når vi kan hente dress + underskjørt

- Skrive ut det brødrene våre skal lese i kirken og lime disse på fine ark.

Torsdag 21. Juni

- Siste frist for å levere inn sanger.Mangler 2

- Bestille mer alkohol

Fredag 22. Juni

- Sende kirkeprogram og festprogram til trykking

- Møte med han som skal trykke festprogram + kirkeprogram

- Bestille mineralvann o.l.

- Bestille 100 sjokolader

- Ta sol

Lørdag 23. Juni

- handle dagligvarer

- Skaffe stoff til å ha på scenen

Søndag 24. Juni

- Forhøre meg med svigers om de har tenkt mer på engangsglass.

- Samtale med han som skal spille på festen

- Levere endelig program til toastmaster

Mandag 25.Juni:

- Ta sol

- Levere inn ringer til inngravering og pussing

- Skrive detaljert hva servitørene skal gjøre

- Ringe brudebutikken igjen om de ikke har ringt meg

Tysdag 26. Juni:

- Prøvetime hos frisør kl. 20.00. Ta med alt jeg skal ha på hodet.

Onsdag 27. Juni:

- Ta sol

- Hente sjokolader

- Pakke inn sjokolader har tatt 50

Torsdag 28. Juni:

- Samtale med fotograf kl .17.00

- Pakke inn resten av sjokoladene - Har igjen 50 stk

- Ordne sløret mitt

- Ringe kokken

- Skrive to nye bordkort

- Endelig bordoppsetting...

- Skrive opp liste over ting vi må låne

- Pynt i kirken?Lys?

- Minnebrikker?

- Skjekke når brudebutikken stenger onsdager

- Skåler til jordbær

Fredag 29. Juni:

- Filming??

- Ta sol

- Bekrefte reservasjon på renseriet- duker.

- Skrive ut skriv til servitører- levere ut.

- Rekne på vin

- Hudpleietime kl 15.30

- kjøpe flere bordkort....(pga den sist anmeldte....)

Lørdag 30. Juni:

- Kjøre rundt å samle inn karafler og kakespader.

- Samle inn 5 duker som skal nyttest til gavebordet og kakebordet.

- Henge kjolen ut av posen

Søndag 1. Juli:

- Skjekke at kjolen passer + at alt tilbehøret er i orden.

- Skjekke at vi har alt til bordet.

- Ta sol

Mandag 2. Juli:

- Bekrefte alle kakene

- Bekrefte brudebukett og blomster

- Bekrefte servitører og si når de skal møte opp.

- Bekrefte bryllupskaken

- Bekrefte frukt- at dette blir levert

Tysdag 3. Juli:

- Sende mail til avisen med notis om bryllupet.

- Ta sol

Onsdag 4. Juli:

- Hente all alkohol på polet

- Handle div. dagligvarer som mangler

Torsdag 5. Juli:

- Legge fram kirkeprogrammene

- Ta sol

- Sette opp bord i lokalet

- Vaske og gjøre i stand lokalet

- Siste skjekk av alt.

- Samtale med servitørene (hverfall hun som er sjefen)

Fredag 6. Juli:

- Levere kjolen og alt tilbehøret hos frisøren.

- Levere dressen til mannen.

- Hente duker på renseri.

- Pynte alle bord og klargjøre lokalet.

- Ta med bort all alkohol vi har her hjemme.

- Nappe bryn

- Ordne negler

- Skrive endelig bordplassering

- Henge opp bordplassering

- Forloveren til mannen og mannen gjør i stand bilen

- ta sol

- Generalprøve kl.18.00

- Levere kirkeprogram til bror til mannen, han skal dele de ut i kirken.

Lørdag 7. Juli:

7.45: Stå opp, dusje og spise en god frukost.

8.45: Avreise til frisør.

9.00- 12.00: frisør.

Brudebuketten blir levert kl.11.00 hos frisøren

- Bruden blir hentet av forlover og kjørt til kirken, det samme med brudgommen.

- Forlover til mannen pynter bilen

:bryllup:

Endret av jento
Skrevet

I dag er første gang jeg har hatt problem med å få igjen knappen i buksen min..tror lillemann er begynnt å kreve sin plass.. :-D Kan ikke se det så veldig da men, ser egentlig bare fet og oppblåst ut. Må få mannen til å ta et magebilde :):sexy:

Skrevet

Handleliste dagligvare (siste uke):

- Kaffi

- Kaffifilter

- Saltstenger

- Peanøtter/div. nøtter

- Tannpirkere

- Fløte

- Tørkepapir

- Toalettpapir

- Ligthere

- Sukkerbiter

- Mineralvann

- Zalo

- Paracett

- Håndsåpe

Skrevet

:hallo: Hei igjen, lenge siden sist :ler:

Tror jeg har funne ut hvilken sang vi skal ha som brudedans; Den finaste eg veit av hellbillies. Skal spørre han som skal spille om han kan spille/synge denne. Og kanskje ha det som en hemmelighet for mannen. Godt hva som er avgjort. Vi skal da altså ikke danse vals..Så får gjestene si hva de vil, alle de som skal ha en mening om alt..slik blir det!

Skrevet

Hvordan gjør en det når en skal skifte navn, skulle de papirene vert sendt inn sammen med prøvingspapirene?? Er det for sent nå?????

Skrevet

Vi venter med å skifte navn til etterpå fordi jeg har et navn som er vernet :)

Gjest Pesto
Skrevet (endret)
Ja, jeg synst det var veldig kjedelig :cry: Hadde gledet meg slik til kirken, for jeg følte vi hadde slikt et fint program. Jeg har vært å hentet cden, og der var det 9 marsjer, og jeg må velge en av de. Han hadde ikke hørt om noen av de du nemner :sur::sur: For en ubrukelig organist..Han skal ikke få spille i dåpen til knøttet vertfall..skal skjekke hvem som er der før vi bestemmer oss for dato.. :ler: jeg kjenner at jeg nesten hater han, tror aldri jeg har vært så sint på noen før (off, nå var jeg stygg.. :sjenert: sorry)

har sendt innigjen programmet til godkjenning og blir det ikke godkjendt nå, så tror jeg at jeg gifter meg hos sorenskriveren..

(beklager at jeg sikkert er litt teit i dag, men vart så lei meg :cry: Skulder litt på graviditetshormonene... :sjenert: I dag kjenner jeg at jeg kan eksplodere for den minste ting..så mannen bør snakke riktig i dag.. :sjenert::ler: )

Jeg skjønner deg, ikke noe stilig dette her. Du får bare høre på sangene og se om det ikke er en som passer. Han organisten trenger en liten smekk ja. Du får ta en liten hormondusj (som min kjære kaller det), det hjelper alltid når jeg er krakilsk - en dusj løser alt..

:dusje::ler:

Du får tenke på at du snart skal gifte deg og hvor stor stas det er. Prøv å ikke ødelegge disse dagene med sånne dumme organister som trenger juling.. :)

Endret av Pesto
Skrevet

Hihi, jento. I dag er du i skikkelig godhumør ser jeg. Sorry for at jeg ler, men jeg synes du er en go'ing :)

Det er lov å ha dårlige dager!

Skrevet

Hvordan våger presten/organisten å nekte favoritt-gravid-brura å spile de sangene dere vil i kirka.. :ler:

Jeg var ikke vill etter brudemarsjer jeg heller, men han trompetisten var tydelig av den gamle skolen, så jeg klarte rett og slett ikke få han til å forstå hvilke sanger jeg ville ha.. han mente at vi måtte ha de vanlige.. alt annet ble veldig pes for han.. Så jeg måtte gi opp Phantom of the opera, og finne oss en av de klassiske istedenfor.. men men.. jeg tror det blir fint likevel.. det viktigste er jo at vi blir gift... Så vi endte opp med med clarkes trompetmarsj, den heter vel egentlig "prince of denmark"..

Likte ingen av de i begynnelsen, og valgte bare den jeg likte best av de jeg likte minst, hvis du skjønner... :ler: men nå som jeg begynner å bli vant til den, liker jeg den bare mer og nå synes jeg den er praktfull og vakker.. Men det gir ikke helt den stemningen jeg først ønsket, da. med vakre kjærlighetsballader.. Dette blir likevel kraftig og stemningsfult, bare på en annen, kanskje gladere måte..

Håper du har hatt en fiin dag ellers :klem:

Skrevet
Vi venter med å skifte navn til etterpå fordi jeg har et navn som er vernet :)

Bra,da har vi litt tid til å bestemme oss :klø:

Anten heter vi det vi heter, ellers skal begge hete begge deler, med bindestrek imellom.

Skrevet
Jeg skjønner deg, ikke noe stilig dette her. Du får bare høre på sangene og se om det ikke er en som passer. Han organisten trenger en liten smekk ja. Du får ta en liten hormondusj (som min kjære kaller det), det hjelper alltid når jeg er krakilsk - en dusj løser alt..

:dusje::ler:

Du får tenke på at du snart skal gifte deg og hvor stor stas det er. Prøv å ikke ødelegge disse dagene med sånne dumme organister som trenger juling.. :)

Takk Pesto Dere er gode jenter som er flinke til å trøste :klem: Hormondusj ja, den har jeg ikke hørt før :ler: Ja, jeg har fått de verste utbruddene ut nå, litt mer realistisk i dag (selv om jeg fortsatt er veldig irritert på organisten :frustrert::ler: ) At vi blir gift er jo det viktigste, så er det vel ikke så mange som går og hugser på hvilke sang vi gikk inn til...(utenom meg da.. :frustrert: ) Snakket med både mor og bestefar i går, han er visst litt av en vanskelig mann han dere organisten, alt skal helst handle om gud og jesus. I en begravelse til en tante til mamma, så godkjendte han ikke sangen: En fin liten blome..Jeg har ikke godt av å irritere meg mer.

Skrevet
Hihi, jento. I dag er du i skikkelig godhumør ser jeg. Sorry for at jeg ler, men jeg synes du er en go'ing :)

Det er lov å ha dårlige dager!

:kose: å, du er søt da :klem: Lov å le, jeg ler faktisk litt av meg selv også, bittelitt bridezillas, jeg?? neiiiiiiii, kan jeg ikke tro :ler:

Skrevet (endret)
Hvordan våger presten/organisten å nekte favoritt-gravid-brura å spile de sangene dere vil i kirka.. :ler:

Jeg var ikke vill etter brudemarsjer jeg heller, men han trompetisten var tydelig av den gamle skolen, så jeg klarte rett og slett ikke få han til å forstå hvilke sanger jeg ville ha.. han mente at vi måtte ha de vanlige.. alt annet ble veldig pes for han.. Så jeg måtte gi opp Phantom of the opera, og finne oss en av de klassiske istedenfor.. men men.. jeg tror det blir fint likevel.. det viktigste er jo at vi blir gift... Så vi endte opp med med clarkes trompetmarsj, den heter vel egentlig "prince of denmark"..

Likte ingen av de i begynnelsen, og valgte bare den jeg likte best av de jeg likte minst, hvis du skjønner... :ler: men nå som jeg begynner å bli vant til den, liker jeg den bare mer og nå synes jeg den er praktfull og vakker.. Men det gir ikke helt den stemningen jeg først ønsket, da. med vakre kjærlighetsballader.. Dette blir likevel kraftig og stemningsfult, bare på en annen, kanskje gladere måte..

Håper du har hatt en fiin dag ellers :klem:

Halloen laidy!

åå, han trompetisten hørest ut som min organist, de vil stort sett bare spille det som er vanlig. Blir jo bra til slutt, men er bare det at når en har sett for seg hvordan det skal bli med en annen sang, så tar det litt tid å fordøye skuffelsen..jaja, vi blir nå gift og mennene våre kommer til å stå å måpe uansett, for vi blir jo blendende vakre i kjolene våre, tenk deg synet når vi kommer opp gulvet :rosasmil: Tror jeg får problemer med å holde tårene tilbake..

Jeg også har tatt den jeg likte best av de stygge, så det blir brudemarsj fra seljord på oss, men skal prøve å få han som spiller saks til å spille med på den, kanskje den blir litt finere da.. :)

:klem:

Endret av jento
Skrevet

Ja! Det er nesten det beste med hele bryllupet. At mennene skal se oss i de lekre brudekjolene våre! :)

Gjest Ballerina
Skrevet
Jeg også har tatt den jeg likte best av de stygge, så det blir brudemarsj fra seljord på oss, men skal prøve å få han som spiller saks til å spille med på den, kanskje den blir litt finere da.. :)

Det hørtes bra ut å få han som spiller saks med på brudemarsjen! Det blir nok litt mer stemningsfult da likevel :)

Skrevet

Utgifter :

Solist i kirken: 1500

Gitarist: 1500

Saksofonist: 1500

Band til festen: 6000

Blomster: 2000

Fotograf: 4000

Mer kommer...

Skrevet
Ja! Det er nesten det beste med hele bryllupet. At mennene skal se oss i de lekre brudekjolene våre! :)

Gleder meg vanvittig til å gå i den vakre kjolen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...