Gjest Jente_81 Skrevet 30. juli 2006 #1 Del Skrevet 30. juli 2006 Som et måltid smakte jeg malt havregryn sammen med sjokoloade og banan proteinpulver blandet med vann. MMMmmmm, det var jo godt! Kan man f. eks ha dette til frokost eller som et mellom måltid- er det sundt? Skal begynne i 100% stilling på tirsdag, prøver å være aktiv med hundene og trene fotball 1 gang i uka minst. Ønsker å bli fastere ikke nødvendigvis slankere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 30. juli 2006 #2 Del Skrevet 30. juli 2006 Som et måltid smakte jeg malt havregryn sammen med sjokoloade og banan proteinpulver blandet med vann. MMMmmmm, det var jo godt! Kan man f. eks ha dette til frokost eller som et mellom måltid- er det sundt? Skal begynne i 100% stilling på tirsdag, prøver å være aktiv med hundene og trene fotball 1 gang i uka minst. Ønsker å bli fastere ikke nødvendigvis slankere..... ← Du kan jo ta det til frokost feks... Funker sikkert som et bra mellommåltid også, siden det er blanna med havregryn. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er lettere for kroppen å ta opp proteiner fra orntlig mat, enn fra drikker, så jeg hadde ikke annbefalt å ta proteindrikk uten mat til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 4. august 2006 #3 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg leste nettopp et referat fra en artikkel som konkluderte med at kroppen tar opp proteiner veldig godt om man spiser det en time FØR trening. De fleste spiser proteinpulver/shake osv etter trening. Jeg skal selv snart begynne på en sånn kur for å teste litt ut. Mest fordi jeg alltid får "sukkerkick" etter hard trening. Har derfor fått anbefalt å spise prot.shake umiddelbart etter trening, det skal visst dempe det. Jeg håper iallfall det funker sammen med treningen så jeg får litt bedre resultater! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 5. august 2006 #4 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Jeg leste nettopp et referat fra en artikkel som konkluderte med at kroppen tar opp proteiner veldig godt om man spiser det en time FØR trening. De fleste spiser proteinpulver/shake osv etter trening. Jeg skal selv snart begynne på en sånn kur for å teste litt ut. Mest fordi jeg alltid får "sukkerkick" etter hard trening. Har derfor fått anbefalt å spise prot.shake umiddelbart etter trening, det skal visst dempe det. Jeg håper iallfall det funker sammen med treningen så jeg får litt bedre resultater! ← Proteiner funker fint før, midt i og etter trening. Det blir dyrt da hehe PS. I den testen brukte de orntlig mat. Ikke proteindrikker. Man skal altid spise innen 1 time før man trener uansett, så det er merkelig at de i det heletatt gadd å teste det Endret 5. august 2006 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. august 2006 #5 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har proteinpulver, men jeg har ennå ikke turt å smake på det... Planen var å spise det en stund før trening, og så når jeg kommer hjem etter treninga. I garderoben etter jeg er ferdig spiser jeg forresten alltid en banan. Det spørs om jeg snart skal smake på det, før det blir for gammelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 6. august 2006 #6 Del Skrevet 6. august 2006 En av mine yndlingsdrikker er faktisk proteinshake: 2 toppede ss med sjokoladeproteinpulver 1 moden banan 1,5 - 2 dl kald melk(jeg bruker skummet) Kjører dette i blender. Er kjempegodt og sunt. Hvis du har råd og liker det, er det en fin måte å få i seg litt ekstra protein på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 6. august 2006 #7 Del Skrevet 6. august 2006 En av mine yndlingsdrikker er faktisk proteinshake: 2 toppede ss med sjokoladeproteinpulver 1 moden banan 1,5 - 2 dl kald melk(jeg bruker skummet) Kjører dette i blender. Er kjempegodt og sunt. Hvis du har råd og liker det, er det en fin måte å få i seg litt ekstra protein på. ← Hvorfor bruker du så lite pulver? En porson pleier jo å være godt over 4 spiseskjeer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fluesmekker Skrevet 6. august 2006 #8 Del Skrevet 6. august 2006 Har proteiner noe for seg for vegatarianere? I nødvendigvis i forbindelse med trening, bare sånn at man får i seg litt proteiner hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 8. august 2006 #9 Del Skrevet 8. august 2006 For folk som trener vekter er det alfa og omega med proteinpulver. For å bygge muskler, må man få i seg nok proteiner. 2-3 g protein pr kg kroppsvekt er helt perfekt fordelt utover hele dagen. Det kan brukes som et mellommåltid sammen med sunt fett og frukt. Rett etter trening må man få i seg karbohydrater. Spis et par bananer eller ei eske rosiner. Proteinshaken skal inntaes en halv time etter treningen. Proteinpulver er ikke dyrt. Det koster alt fra 500-700 pr 3 kg, og en person alene, kan fint ha 3 kg i 2-3 mnd. Det er ikke mye penger pr dag. Jeg anbefaler ikke å kjøpe pulver på apoteket, men kjøp fra Proteinfabrikken, Tech Nutrition eller andre nettbutikker. Proteiner kan godt drikkes for vegetarianere. Det er laget av myseprotein som er et biprodukt fremstilt av ost, og lages dermed av melk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 9. august 2006 #10 Del Skrevet 9. august 2006 Hvorfor bruker du så lite pulver? En porson pleier jo å være godt over 4 spiseskjeer. ← Tilsvarer 1 scoop som følger med pulveret. Nevnte dette som et eksempel på at det ikke er skummelt og hva jeg synes smaker godt. Synes smaken blir best med den doseringen, derfor har jeg brukt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #11 Del Skrevet 9. august 2006 Hvorfor bruker dere det i sammenheng med trening? Er det for å få muskler, eller for ikke å gå ned i vekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 9. august 2006 #12 Del Skrevet 9. august 2006 Hvorfor bruker dere det i sammenheng med trening? Er det for å få muskler, eller for ikke å gå ned i vekt? ← Generelt sett for å motvirke nedbrytinga av kroppen som finner sted når man trener. Skal man ned i vekt er det lurt å spise mye proteiner, slik at vekttapet mest mulig tas ut i redusert fett, og ikke i redusert muskelmasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 10. august 2006 #13 Del Skrevet 10. august 2006 Proteinshaken skal inntaes en halv time etter treningen. Proteinpulver er ikke dyrt. Det koster alt fra 500-700 pr 3 kg, og en person alene, kan fint ha 3 kg i 2-3 mnd. ← Proteinshake skal man helst ta med en gang man har trent. Tøy ut, så heller du i deg en shake med gang. Man burde også ta en halv sirka 20 min før trening. Proteinpulver er dyrt! 500-700 kr pr 3 kg er normal pris, men det varer jo ikke i 2-3 månter hvis man følger doseringen på boksen. Jeg drikker sirka 2-3 porsoner om dagen, å jeg tømmer 3 kilo på 3 uker. (pluss at det jeg kjøper koster 1000 kr da ) Til slutt, en ting som er vitkig! Det fins forskjellige typer proteiner, å de gjør forskjellige ting! Den som er best for å bygge muskler, er myseprotein. På sunkost får man kjøpt en bra en som heter prozyme. Det er kjempe bra saker! Det er forskjellige proteiner der, som er blanda ganske nøyaktig, også har du masse vitaminer osv. Den er dyr, men den er værdt pengene (Når det gjelder proteiner, så har prys veldig mye med kvalitet å gjøre!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 10. august 2006 #14 Del Skrevet 10. august 2006 Generelt sett for å motvirke nedbrytinga av kroppen som finner sted når man trener. Skal man ned i vekt er det lurt å spise mye proteiner, slik at vekttapet mest mulig tas ut i redusert fett, og ikke i redusert muskelmasse. ← Jepp! Hvis du vil ned i vekt, så spis masse proteiner og lite karbohydrater. Proteiner er som legoklosser for kroppen, når den skal bygge muskler. Karbohydrater er også viktig når man bygger muskler, men om du vil fjærne fett, så burde du få i deg lite av det (folk spiser jo så jækla mye sukker heletia, så det er ikke lett å få i seg forlite av det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 10. august 2006 #15 Del Skrevet 10. august 2006 Jepp! Hvis du vil ned i vekt, så spis masse proteiner og lite karbohydrater. Proteiner er som legoklosser for kroppen, når den skal bygge muskler. Karbohydrater er også viktig når man bygger muskler, men om du vil fjærne fett, så burde du få i deg lite av det (folk spiser jo så jækla mye sukker heletia, så det er ikke lett å få i seg forlite av det ) ← Forskning viser at karbo brukes til å lage aminosyrer som bygger. Man bruker faktisk mer av det enn protein. Man skal ikke unngå karbo, men spise riktig karbo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. august 2006 #16 Del Skrevet 10. august 2006 Proteiner kan godt drikkes for vegetarianere. Det er laget av myseprotein som er et biprodukt fremstilt av ost, og lages dermed av melk :D ← Ost lages av osteløype og melk, ekte osteløype kommer fra kalvemager, og skal egentlig ikke spises av vegetarianere. Men det er jo snakk om minimale mengder da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fluesmekker Skrevet 10. august 2006 #17 Del Skrevet 10. august 2006 Men hva med de som ikke trener-trener? Altså, jeg er jo aktiv, men trener ikke vekter, og har ingen planer om å begynne. Har proteintilskudd noe for seg da? Jeg er som sagt vegetarianer og får derfor ikke i meg noe særlig proteiner i meg naturlig; kun fra den daglig sjokomelken og andre melkeprodukter. Grunnen til at jeg tror jeg kan ha godt av mer proteiner er fordi jeg syntes jeg er så svak, har liksom ingen muskler, spesielt i armene. Og det er litt rart i og med at jeg har skuffet møkk og håndtrert viljesterke hester på over et halv tonn hver dag 7år Tenkte kanskje det var fordi jeg ikke hadde noe grunnlag å bygge de på. Proteiner kan godt drikkes for vegetarianere. Det er laget av myseprotein som er et biprodukt fremstilt av ost, og lages dermed av melk :D Det har ikke så mye å si for meg om proteinet det er fra dyr eller melk, er vegetarianer mest fordi jeg syntes kjøtt rett og slett er ekkelt og uspiselige. I pulverform blir det ikke det samme. Det jeg lurer på er om det er verdt pengene og ta protein som tilskudd, eller trenger jeg det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T.S Skrevet 10. august 2006 #18 Del Skrevet 10. august 2006 Man blir sterk av å trene, ikke spise. uansett hva en spiser:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fluesmekker Skrevet 10. august 2006 #19 Del Skrevet 10. august 2006 Nei nei nei, jeg jo vil ikke bli STERK. Det har jeg ingen ambisjoner om, det har man menn for Jeg vil bare ha mulighet for å kunne bli det og jeg vil at jeg skal få i meg alt jeg burde, noe som jeg ikke tror jeg gjør pga kostholdet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 10. august 2006 #20 Del Skrevet 10. august 2006 Man blir sterk av å trene, ikke spise. uansett hva en spiser:) ← Man har ingen fremgang med dårlig kosthold. Det finnes alt for mange som trener og trener og ikke skjønner hvorfor de ikke blir stor, og det er pga dårlig kosthold. Yme: Vi er to stykker på 3 kg proteinpulver. En på 110kg og meg på 65kg, og vi bruker ca en måned på ei tønne. Nå bruker vi proteinfabrikken sitt whey tech protein og det er mulig at det er mer protein pr scoop der. - Grunnen til at man drikker proteinpulver er for å bygge muskler. - Både proteiner og karbohydrater stopper nedbrytingen av musklene etter trening, men karbs er viktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå