T.S Skrevet 10. august 2006 #21 Skrevet 10. august 2006 Man har ingen fremgang med dårlig kosthold. Det finnes alt for mange som trener og trener og ikke skjønner hvorfor de ikke blir stor, og det er pga dårlig kosthold. ← For å bli stor er nok kosthold iallefall 60% ja. Men saken her var vel å bil sterk uten å trene. Er meget få mosjonister som trenger spise proteiner.
Sarabi Skrevet 10. august 2006 #22 Skrevet 10. august 2006 Er meget få mosjonister som trenger spise proteiner. ← DET er helt sant! "normale" folk som ikke trener vekter, har ikke det store behovet for proteiner som de som trener vekter. Jeg har også hørt at for mye proteiner kan skade nyrene (?), men aldri hørt om noen det faktisk har hendt med, så det er mulig det bare er en myte.
T.S Skrevet 10. august 2006 #23 Skrevet 10. august 2006 Proteinshake skal man helst ta med en gang man har trent. Tøy ut, så heller du i deg en shake med gang. Man burde også ta en halv sirka 20 min før trening. ← Hm. Kroppen trenger først karbo. Ellers bruker den proteinet ditt som karbo, og det blir jo bortkastet. Så: Først fylle opp glykoselagrene, så event hjelpe på med proteiner. Men nå har det seg slik at vi har en del professorer som skriver/forteller at kroppen ikke har bruk for pulver, men bygger like mye av karbo. Fordi de bruker mest karbo til å lage aminosyrer (som jo er byggesteinene) før protein som er en langsommere og mindre effektiv prosess. Skal man ha protein, så bruk kasein! se også her : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...5570&hl=protein http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=137262&hl=
T.S Skrevet 10. august 2006 #24 Skrevet 10. august 2006 (endret) http://www.iform.no/pub/art.php?id=76 I tillegg viser en annen nylig studie at "trege" proteiner som kasein er bedre enn "raske" protein som whey også rett etter trening. Kasein inneholder en høy konsentrasjon av aminosyren glutamin (20,5%). Faktisk mer enn både whey, egg eller soya protein. Å supplere med denne aminosyren, spesielt i peptid form, som her, kan spare muskelmasse under intens trening og under diett. Kasein gir også en høy dose av glucogenic aminosyrer. Disse aminosyrene "låner" seg ut til produksjon av energi under trening. Dette har vist å resultere i mindre muskelnedbrytning under trening. Store doser av disse aminosyrene har også vist seg å gi bedre næringsopptak hos dyr. Endret 10. august 2006 av storebror
Gjest fluesmekker Skrevet 10. august 2006 #25 Skrevet 10. august 2006 Æsj, får jo ikke noe svar av dere muskelbyggergutter Starter eget emne jeg.
Sarabi Skrevet 10. august 2006 #26 Skrevet 10. august 2006 http://www.iform.no/pub/art.php?id=76 I tillegg viser en annen nylig studie at "trege" proteiner som kasein er bedre enn "raske" protein som whey også rett etter trening. Kasein inneholder en høy konsentrasjon av aminosyren glutamin (20,5%). Faktisk mer enn både whey, egg eller soya protein. Å supplere med denne aminosyren, spesielt i peptid form, som her, kan spare muskelmasse under intens trening og under diett. Kasein gir også en høy dose av glucogenic aminosyrer. Disse aminosyrene "låner" seg ut til produksjon av energi under trening. Dette har vist å resultere i mindre muskelnedbrytning under trening. Store doser av disse aminosyrene har også vist seg å gi bedre næringsopptak hos dyr. ← Endelig noen som vet hva han snakker om
Yme Skrevet 10. august 2006 #27 Skrevet 10. august 2006 Forskning viser at karbo brukes til å lage aminosyrer som bygger. Man bruker faktisk mer av det enn protein. Man skal ikke unngå karbo, men spise riktig karbo.. ← Jepp! Jeg formulerte meg litt på trynet, men det var det jeg mente
Yme Skrevet 10. august 2006 #28 Skrevet 10. august 2006 http://www.iform.no/pub/art.php?id=76 I tillegg viser en annen nylig studie at "trege" proteiner som kasein er bedre enn "raske" protein som whey også rett etter trening. Kasein inneholder en høy konsentrasjon av aminosyren glutamin (20,5%). Faktisk mer enn både whey, egg eller soya protein. Å supplere med denne aminosyren, spesielt i peptid form, som her, kan spare muskelmasse under intens trening og under diett. Kasein gir også en høy dose av glucogenic aminosyrer. Disse aminosyrene "låner" seg ut til produksjon av energi under trening. Dette har vist å resultere i mindre muskelnedbrytning under trening. Store doser av disse aminosyrene har også vist seg å gi bedre næringsopptak hos dyr. ← Vakkert formulert! Jeg driter i om du er gutt... Skal vi gifte oss??
Yme Skrevet 10. august 2006 #29 Skrevet 10. august 2006 Yme: Vi er to stykker på 3 kg proteinpulver. En på 110kg og meg på 65kg, og vi bruker ca en måned på ei tønne. Nå bruker vi proteinfabrikken sitt whey tech protein og det er mulig at det er mer protein pr scoop der. ← Jeg har prøvd proteinene dems før... Husker ikke hvor lang tid jeg brukte på en sån bøtte, men jeg veit at de har billige og bra produkter der. Hvis det bare er Whey proteiner, så er det ikke så rart at det varer lengre da, siden den jeg bruker har alle proteinene man trenger. Det betyr jo at man trenger flere scooper for å få samme mengde av feks. myseproteiner (whey)
T.S Skrevet 10. august 2006 #30 Skrevet 10. august 2006 Vakkert formulert! Jeg driter i om du er gutt... Skal vi gifte oss?? ← ik!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå