Gå til innhold

Fargebad


Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Tidligere har jeg pleid å kjøpe fargebad med stener som løser seg opp. Jeg har badet i gult. Den fargen skulle være bra å bade i dagen før eksamen. Den skulle styrke intelligensen tror jeg.

Har dere erfaring med fargebad og hadde det noe virkning?

Syns ikke det ga meg noe særlig, annet enn at det var kjempe deilig å ta et bad :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt fargebad for lenge siden. Blått!

Nå lå liksom jeg å kjente etter da..."skjer det noe snart???" :ler: , såeeeh...det var vel heller mislykka. :wink:

Vet derimot om ei som tok rødt fargebad og ble helt spinnvill. Så hun bada i rødt, og stakk på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ble svimmel var nok fordi du lå i det varme vannet litt lenge, kroppen tåler ikke for mye sånn.

Jeg, og flere jeg kjenner, har besvimt pågrunn av nettopp det noen ganger...

Ellers er det fargemagi det som gjelder her....:

Grønt - stabilitet, kreativitet, healing

Rødt - styrke, mot, lidenskap

Orange - glede, optimisme

Rosa - kjærlighet

osv..

Greia med hvordan dette skal påvirke oss er vel mer at vi blir påvirket av fargene og luktene, og dette sammen.

Deilig med slike bad av og til men husk ikke for ofte, og ikke for lenge av gangen....

Kalde fargebad derimot er veldig oppkvikkende og sunt for kropp og sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dårlig erfaring med rødt fargebad. Jeg ble svimmel, fikk hjertebank osv. Dette skjedde ganske fort, jeg lå toppen 5 min før jeg måtte stå opp. Veldig ubehagelig!

Blått og indigo er derimot deilig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Fargebad er deilig. Ikke tenk at det skal bety så mye, men ta imot det som gjelder. Tok grønt fargebad med kjæresten min. Han gikk rett og la seg, mens jeg var deilig avslappet. Grunnen var at han var OK på forhånd, mens jeg var stresset. Det ble for mye for ham, men passe for meg. Neste gang var jeg OK og han stresset. Da gikk jeg opp av karet når jeg kjente det var nok, mens han var deilig avslappet når han gikk ut av.

Noen kjente av meg hadde et barn som var ganske aktivt og lite villig til å lese lekser, men de leste mye på stuen. Spr. mitt var hvilke farger de hadde på veggen i stuen og på guttens soverom? Guttens rom var rødt (aktivitet) og stuen var gul-orange (lese/studere osv). Jeg anbefalte dem å male om soverommet til en pen gulfarge og la gutten velge gultonen. Det gjorde de. Etter en måned satt gutten på rommet og leste. Lekser, bøker osv. Han var helt forandret, sa de.

Farger kan påvirke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Noen som vil anbelfale noen farger som er spesielt gode?

Desssverre har vi ikke badekar der jeg bor nå, men greit å ha til en anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle fargene har forskjellig innvirkning på mennesker. Eks: Rødt gir mer energi (og dermed mer energi), gult fremmer tankevirksomhet (kan være bra i leseperioder), grønt er avslappende, osv. Tenk litt hva du trenger og gå i butikken og kikk litt hva du da trenger.

Et lite tips er å kjøpe grunnfargene og blande. F.eks. kjøpe blått og gult - så får du grønt. (Blander du blått og gult blir det grønt)

Et annet tips er - kikk litt på prisene før du kjøper. Kondomeriet (faktisk) har noen veldig gode fargebad og de er billigere enn i (enkelte) helsekostbutikker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Takk Taroristen Hope. Det skal jeg gjøre. Det var en god ide og blande ja. Det hadde jeg aldri kommet på selv. Ja blå og grønn blir gul. Men hvilke andre farger går det ann å blande? Rød og blå blir lilla? Rød og hvit blir rosa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og rød og gul blir orange.

:blunke:

Ha lykke til og nyt badet!

Husk at det er fargen det kommer an på - ikke badekaret. M.a.o. opplever du mye det samme i en grønn eng, som du gjør i et grønt fargebad. Det er fra naturen vi har gjort disse farge-erfaringene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...