Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler:

Så på oversikten i forumet at det var skrevet 1000 innlegg i dagboka di, og jeg forta meg inn for å gratulere deg! Og så hadde du allerede registrert det da!!!

Men GRATULERER likevel! :D

Og så var det veldig fint å høre at mannen din virker såpass frisk! Selvsagt blir det spennende i morgen å høre hva som feiler han, men tenk positivt og ikke bekymre deg unødig!

Du skal se han er frisk som en fisk om ikke så lenge!

God kveld til deg, Monja - og send en hilsen til mannen fra meg også!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Monja!

Har sniklest i boka di en stund og vil si at jeg virkelig liker og lese i boka di! :D

Ble så trist på dine vegne da jeg leste at mannen din er på sykehuset,

og sender mange tanker og klemmer til dere begge :klem:

Nå begynner jeg å bli litt bekymret over at du ikke har skrevet noe om hvordan det gikk i går..

Krysser fingrene hardt for at det kun skyldes at du ikke har hatt tid!!! :Nikke:

Varme klemmer fra Smurfa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monja-vennen...

Håper du stikker innom kladden din snart igjen...lurer så veldig på hvordan det står til!

God natt til deg, vennen!

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Nå er det en stund siden jeg har vært her ja, men det har liksom ikke blitt prioritert i det siste :-?

Mannen er fortsatt på St. Olavs Hospital (på lungepost der), og han behandles for lungeemboli (blodpropp), med injeksjoner av blodfortynnende, og han ble også satt på Marevan (tabletter med samme funksjon) i går kveld. Nå skal disse overlappe hverandre noen dager og så skal han gå bare på tabletter i minst 6 mnd. Vi venter også på svar på prøver om at han er disponert for å få blodpropp senere - da må han gå på Marevan resten av livet :x Uansett er ikke det noe krise det da. Ikke verre enn å ta p-piller sa sykepleierne der, og det er jo sant det da.

Det "andre" de lette etter på lungen hans er med 95% sikkerhet en bindevevssykdom som heter Sarkoidose. Dette er en godartet sykdom som forårsaker forandringer på lungevevet, men som oftest forsvinner av seg selv. Det er sjelden dette behandles, og symptomene kan forsvinne i løpet av et par uker bare. Selve sykdommen kan sitte i kroppen i opptil 2 år uten at den gjør deg noe vondt. Man kan i visse tilfeller gi behandligng i form av Predison eller Predisolon, men det er uhyre sjelden.

På tirsdag var han på Bronkoskopi, der de gikk ned i lungen med et kamera og en liten dings og tok en vevsprøve. De har ikke fått svar på den enda, og det er først når den kommer de vet hvordan de skal behandle sarkoidosen, og om det 100% er den. Grøss - enda mer å vente på :cry:

Så på det nåværende tidspunkt går det bra med han - og bedre med meg, og jeg er bare så lykkelig for at det er mulig å behandle dette. Nå kan jeg legge vekk alle vonde tanker om kreft og annet fysja-meg. Hadde jo svartmalt alt her en stund, og har nok aldri grått så mye som i helga :cry: Føler meg bedre nå da. Men så er det jo den der siste prøven vi venter på da...... :cry: :x

Nå bor jeg hjemme hos mamma og pappa og det er deilig å være et sted hvor det er folk rundt meg. Klarte rett og slett ikke å være alene jeg. Ble helt deppa av det og følte skikkelig intens angst følelse. Har begynt å jobbe igjen, og lever ganske normalt. Ikke noen særlig matlyst enda, men jeg har jo litt å gå på :roll:

Faktisk gleder jeg meg til helgen - skal ikke til Trondheim, for mamma'n og søsteren hans skal dit på lørdag/søndag, men jeg skal bare slappe av og ta livet med ro. Og så håper jeg han kommer hjem før neste helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var jo ganske oppmuntrende, da.

Og nå blir han jo sjekket på alle måter, og får vite hvordan han skal forholde seg videre.

Selv om du nå går og venter på nye prøvesvar, er vel sjansene for at resultatet er gitt veldig stor.

Du får prøve å la skulderne komme på rett plass igjen. Det blir så vondt å ha dem som ørevarmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, vennen min!

Godt å se deg her igjen, har vært så spent de siste dagene. Men skjønner selvsagt at du ikke prioriterer KG i den situasjonen dere er nå.

Var veldig godt å høre at dette mest sannsynlig er ufarlig og evt. lar seg behandle! Skjønner godt at vonde tanker dukker opp, og man hører jo om så mye sykdommer og sånt, at man naturlig nok frykter det verste når noe er i veien...

Og den prøven dere må gå å vente på er jo bare en sånn "for sikkerhetsskyld"-prøve, ikke sant? Og selvom det er fortærende å gå og vente sånn, så er det jo en trygghet å få sjekket opp!

Jeg sender deg en stor klem, Monja - og håper du føler deg bedre snart, og at du får mannen din hjem fortere enn svint!

:klem2:

Klem, Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Tenker på dere begge to vennen...

Snart er han hjemme igjen vet du :wink:

Husk å ta vare på deg selv oppi alt dette å da !!

Klem Jinx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, vennen min!

Jeg ville bare titte innom for å se om det var noe nytt om mannen din jeg - og jeg tar ingen nyheter som GODE nyheter! :D

Håper dere for en god helg, både du og mannen din!

:blomst_opp:

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsener jenter. Jeg har i allefall ingen dårlige nyheter å komme med.....Har fortsatt ikke fått svar på vevsprøven, eller prøven om han er disponibel for blodpropp, men han føler seg mye bedre nå da. Og ingenting er vel bedre enn det.

Vi snakkes på telefon relativt ofte - ca 5 ganger per dag, og jeg hører på han at han er blitt bedre. Likevel har ikke INR verdien i blodet hans (eller hva det heter) steget så mye at de kan slutte med injeksjoner enda og han må pent holde seg på sykehuset. Men det er forhåpentligvis ikke mange dagene til han kommer hjem. Gleder meg masse.

Og i morgen skal jeg til Trondheim for å besøke han. Blir så koselig atte. Broren min skal hjem til Trondheim i morgen tidlig, så vi kommer vel dit omtrent i 11 tiden. Så skal jeg sitte på hjem med svigermor og svigerinna mi som er på jentetur i Trondeheim i helga. De drar hjem i 14 tiden i morgen. Så får jeg 3-4 timer sammen med min elskede :D Det gjør ikke savnet så stort det.

Bor fortsatt hjemme hos mamma og pappa, men flytter hjem i morgen kveld. Gruer meg litt til det da - i tomt hus, langt ute i ødemarken - men det går sikkert bra. Har jo voffsene...... *vurderer å selge huset og flytte til byen igjen*

Nå - litt KG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se at det går bra med dere! :D

Blir godt for dere å få se hverandre i morgen :Nikke:

Ha en fin lørdagskveld!

Klem fra Smurfa! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat snakka med mannen! Han takka pent for en gave jeg hadde sendt med mamma'n og søsteren hans. Et rimelig stort rødt hjerte med bein, armer og ansikt (!) som det står "I love you" på den ene skoen til. Det er liksom laget sånn at det står av seg selv med armene rett ut. Var bare utrolig søtt. Skal jammen ikke gå upåaktet hen at kona (som han sier :wink: ) savner gubben sin masse..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...