monja Skrevet 7. september 2003 Forfatter #741 Del Skrevet 7. september 2003 På tide med noen faktaopplysninger man strengt tatt ikke trenger å vite: Bruden står på brudgommens venstre side slik at sverdhånden (den høyre) er ledig. Skikken kommer fra en tid der det var vanlig å forsøke å kidnappe bruden. Forloveren (på engelsk «best man») var tradisjonelt den beste krigeren og skulle hjelpe til med å beskytte bruden. (I dag blir forloverrollen som regel tiltenkt slappe puddinger med et nært forhold til brudgommen.) En ball laget av glass vil sprette høyere enn en ball av gummi, og en ball laget av stål vil sprette høyere enn en ball laget av glass. (Problemet med glassballen er at den har så lett for å knuse og det blir så mange glasskår å feie opp. Samtidig er glasskår skummelt for små dyr. De kan tråkke på dem og skade seg.) En gullklump på størrelse med en fyrstikkeske kan kjevles ut til et flak på størrelse med en tennisbane. (Men har du en gullklump på størrelse med en fyrstikkeske, så er anbefalingen at du legger den et trygt sted og ikke tar den med på tennisbanen og går løs på den med en kjevle.) Det våteste stedet på kloden ligger på på øya Kauai (Hawaii). Fjellet Mount Waialeale på øya får hvert år 12,7 meter nedbør. (Pakketips om du skal til Kauai: Paraply, gummistøvler og en bergensk innstilling til været.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. september 2003 Forfatter #742 Del Skrevet 7. september 2003 En siste runde innom før tannpuss og nattasuss (fra mannen ). Han stakkaren sliter fortsatt på badet - med panel nå for tiden da, men jeg regner med han tar kvelden snart. Tenkte egentlig jeg skulle se "Gladiatoren" på NRK, men siden jeg så den første halvdelen på DVD her om dagen har jeg litt å gå på sånn at jeg får tid til å skrive i dagboka mi, male en hjørnehylle mannen skal montere sin kjære utstoppa tiur på, og bare svirre litt rundt :D På onsdag begynner høstjakta og 200 000 gærne jegere, deriblant mannen min, skal på tur i skog og fjell. Da er det duket for lanfe ensomme dager, så det er kanskje ikke så ille at ferien min ender idag likevel :-? Ikke for det - bare det at ferien slutter er alldeles grusomt, men det som er så flott er at jeg har sånn ca 4 uker til gode da..... :D *ædda-bædda* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 7. september 2003 #743 Del Skrevet 7. september 2003 Så det var lagt ut enda et bilde av dere. Kjempenydelig!! Sove godt monjavennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. september 2003 Forfatter #744 Del Skrevet 8. september 2003 Første arbeidsdagen etter ferien er alltid noen herk altså :evil: Men det har da gått bra til tross for at jeg sovna av, og ble super stressa i morges da. Tror jammen jeg må ha ferie igjen snart jeg Var og shoppa litt ting og tang som vi trenger til oppussinga, og mat, etter jobben idag.Heldigvis har mannen ferie enda og var med på å bære alt.... Ellers hadde jeg blitt helt skeiv jeg Nå skal jeg slappe av litt, for det er faktisk ikke lenge til jeg skal på jobb igjen. Et par timer bare....... :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 8. september 2003 #745 Del Skrevet 8. september 2003 Hei Monja! Takk for at du besøker dagboken min - kjempekjekt!! :D Dere er jammen flink som står på med oppussing rett etter bryllupet - har dere fått tid til å slappe av og summe dere etter den store dagen?? Det trengte ivertfall vi etter VÅR dag... Men jeg skjønner jo at dere ser frem til nyoppusset hus, høres ut til å bli veldig bra! Men ikke slit deg ut da, nå som du jobber igjen og alt! Selv bruker vi enhver anledning til å feire oss selv - nå i kveld med moussaka, gresk salat og rødvin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. september 2003 Forfatter #746 Del Skrevet 9. september 2003 Nederst på side 1 Herregud, skal det virkelig ikke til mer enn at man ikke skriver på litt over ett døgn?? Ser ut som om jeg må være innom enda oftere Mannen freser rundt og samler sammen saker og ting han trenger til i morgen. Hva det er i morgen? Det er dagen han venter som en unge på et heeeelt år......(Nei, det er ikke julaften ). Det er JAKTSTART!!!! Regner med at han står og tripper i morgen tidlig, for han skal møte kompisene klokka 5 Trenger garantert ikke vekkerklokke heller han Var med da han kjøpte jaktkort og jegerlisens idag, og han sto og spratt som en unge foran disken mens gubben skrev det ut. Med pengene klare og et fårete glis om kjeften Mannfolk Men jeg skjemmer bort han jeg da, og har ordna mat til i morgen, baconbaguetter og brødskiver til å steke på bålet - med hvitost - jams Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2003 Forfatter #747 Del Skrevet 10. september 2003 Urk..... Jeg har blitt syk..... Har vært våken i stort sett hele natt på grunn av at det var så kaldt ute......brrr.....men det var åpnebart bare noe jeg kjente det, for minimumstemperaturen har vært på hele 14 grader. Og stakkars mannen min som jeg la meg inntil og skalv som et ospeløv. Alt for å få litt varme - selv om jeg var så varm på utsiden at han ikke fikk sove :-? Da vi våkna i 4 tiden kjente jeg at halsen var tørr og vond, og hodet holdt på å sprenges. I tillegg målte jeg over 39 grader i feber, men sta som jeg er skulle jeg da prøve meg på jobben. Mannen hadde alt linet opp idag (og det har han aldri ellers....) og var ferdig påkledd med, nistemat i hånda, i løpet av 10 minutter. Jegere altså. Skulle tro det sto om liv Kompisene sto sikkert utålmodige og ventet på han de....klokka 5 i morges..... Uansett, det ble ikke noen suksess på jobb, så jeg måtte bare sette snuten hjemover. Prøvde å ringe teamlederen min for å ordne en vikar, men hun hadde jo såklart telefonene avslått så henne fikk jeg ikke tak i. Heldigvis fikk jeg tak i hun jeg jobber sammen med, som skulle ta litt ekstra - og prøve å få tak i "minisjefen" vår. Hun er en knupp altså :kysse: Så nå sitter jeg her da, men skal om noen strakser logge av og slenge meg ned på sofan med DVD'er jeg lånte av svigerinna mi...... "Harry Potter og de vises sten" og "Harry Potter og mysteriekammeret" og "Skyggen fra fortiden" (Harrison Ford og Michelle Pfeiffer) står på menyen idag.... :D *Og litt KG såklabert....* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 10. september 2003 #748 Del Skrevet 10. september 2003 Dakar Monja som har blitt syk. :trøste: Håper at DVD'er, sofa og litt KG hjelper litt da. God bedring! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2003 Forfatter #749 Del Skrevet 10. september 2003 ENDELIG har jeg fått fart på vaskemaskina igjen - etter en uke ute :o Mannen tok den inn på badet igjen igår, og koblet vann og avløp også. Så idag snurrer sengeklær på fullt. Utrolig nok har vi ikke produsert annet skittentøy enn undertøy, for det meste, forrige uke. Lønner seg å gå i samme klær - med fiiine malingsflekker etc - i noen dager Jeg må si jeg er imponert over hva man får plass til på et bad som er bare 5 kvadratmeter - og at det er et så lite bad i et hus på 140 kvadratmeter :o Men det duger for oss det. Vi bor jo ikke på badet heller da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2003 Forfatter #750 Del Skrevet 10. september 2003 Har sett en Harry Potter film - ikke imponert, men...... Vært på KG, men nå har PC'en klikka - dårlig skjermkort - trenger pause Skal legge meg under dyna med mer Marie kjeks og Harry Potter jeg Håper den andre er bedre....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2003 Forfatter #751 Del Skrevet 10. september 2003 Mannen setter for tiden opp ny innredning på badet, og jeg har laget verdens enkleste middag - speilegg med bacon på en blingse brød. Eller er det bacon med speilegg det heter??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 10. september 2003 #752 Del Skrevet 10. september 2003 Kommer joggende i full fart inn i dagboka til monja...*puste...pese* Trener jeg! *vinker og jogger videre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 10. september 2003 #753 Del Skrevet 10. september 2003 Oh, *kommer joggende tilbake* Goood bedring!!!! Bli frisk nå da, hører du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2003 Forfatter #754 Del Skrevet 10. september 2003 Puh...blir jo helt sliten jeg, Middis :o Voldsomt til løping i dagboka mi i kveld, men det er helt greit det altså :D Har ikke noen regler og forbud i boka mi jeg - enda.... *kommer an på om dere tar av helt det da * Nå er vi snart ferdige med innredninga på badet. Faktisk er det bare dusjkabinettet igjen, og det tror jeg får vente til i morgen - må ha rør fra avløpet og ned i sluken. Sånt er alltid smart sier mannen Endelig sier nå jeg. Gleder meg masse, og det ble sååååå fiiiint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. september 2003 Forfatter #755 Del Skrevet 11. september 2003 Idag blir det "studentmiddag". Frossenpizza Mannen er på jakt og jeg måtte lage meg middag selv. Da måtte det bli noe av det jeg er best på - posemat, boksmat eller frossen mat Og da falt valget på det letteste - frossenpizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 11. september 2003 #756 Del Skrevet 11. september 2003 hehe..min sambo er ute med en kompis, så jeg har akkurat spist en frossenmiddag fra Findus. "Feel good" ellerno med kylling og pasta i sweet chilisaus. Ganske god, kan anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. september 2003 Forfatter #757 Del Skrevet 12. september 2003 Mannen er på jakt......(sjokk?!?....næææh....) Jeg var på jobb i dag tidlig og skal dit igjen klokka 15 - til tross for at jeg har tosidig lungebetennelse :o (flink jeg ja..... :trøste: ) Har lyst til å male stua. Nå har vi lavendel farge på veggene, men jeg begynner å bli lei. Syntes fargen var så fin at vi hadde den der vi flytta fra også......Hva med never kanskje? Kan hende jeg blir kvalm hver gang jeg har drukket meg full på Baileys og glaner på veggen da....???? Eller en lys fersken farge kanskje?? Huff, det er så vanskelig. Bare den blir lys er det i bunn og grunn det samme, men den må jo passe til alle møbler og resten av rommet da......Furupanel på tre vegger, hvitt tak, mørk blå skinnsofa, hvite gardiner som går helt ned i gulvet, smijernsstenger, og bare møbler av luta furu.....Får sette nesa neddi diverse fargekart og se hva jeg finner.....Forandring fryder sier nå bare jeg Og det beste av alt - mannen vet det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 12. september 2003 #758 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg var på jobb i dag tidlig og skal dit igjen klokka 15 - til tross for at jeg har tosidig lungebetennelse (flink jeg ja..... ) Jeg vet ikke helt om jeg synes du er så flink jeg da, men derimot at du kanskje skulle holde deg hjemme å bli frisk, men det er jo forøvrig ikke min sak da... Jeg har Baileys farge på veggene i stua og er kjempefornøyd! Nå høres det ikke ut som vi ellers har helt de samme fargene, men det kan jo hende det blir (minst) like fint hos deg allikevel. Jeg har sort sofa og gardinstenger, gardiner i omtrent den samme fargen som veggen (lange) og resten går mer eller mindre i lyst behandlet tre (bjørk.) Er ikke en farge jeg kunne bli kvalm av tror jeg :blunke:, den er deilig lys og behagelig, men man skal jo selvfølgelig aldri si aldri. Husker jeg sa det om en gulfarge jeg hadde i stua en gang også, og jeg skal love deg at jeg ble lei av den!!! Man kan jo også selvfølgelig bare male om da. Sånn bortsett i fra det vil jeg ønske deg en riktig god helg. ENDELIG GADERF! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 13. september 2003 #759 Del Skrevet 13. september 2003 Nei' date=' jeg er ikke flink......men hva skal jeg gjøre da, når sjefen henger over meg med smale øyne og tørrfiskånde (overdrivelse ) og hveser at jeg godt kan jobbe idag siden det er kort dag for min sin del, og alle vikarene er syke????? [/quote'] Uff, da synes jeg ikke at Monja-sjefen er særlig omtenksom. Greit nok vil enhver sjef at folk skal være på jobb (of course), men å "tvinge" syke folk på jobb er vel neppe noen investeringer, heller korttidstenking... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. september 2003 #760 Del Skrevet 13. september 2003 Vi har Never på soverommet. Jeg kaller den Litago-farge . Da vi malte lignet det fryktelig på sjokolademelk, skjønner du. Men sammen med lister og tak i lys antikk ble den ganske fin. Passer sammen med det meste. Er sjefen din også dum? Ser man det... Kanskje alle sjefer er dumme? Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå