Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Været idag: Sol sol sol sol....fra skyfri himmel, litt vind, men fytti rakker'n så varmt....puh :D

Kom fra jobben klokka halv 1 og det er deilig å ha sambo hjemme når jeg kommer hjem. Men det er uvant da. Jeg er jo som regel hjemme før han jeg. I morgen begynner han på jobb igjen etter uhellet med fingeren, så da blir det mer stusslig å komme hjem :-?

Men det er jo snart helg..... :hoho:

I går ble vi endelig ferdige med festprogrammet til bryllupet. Nå har vi kopiert inn masse bilder av oss selv, i ulike aldre, og jammen ble det ikke mer enn 5 sanger tror jeg. En "Velkommen" sang, en sang til foreldrene våre og en "Takk for maten" sang til middagen, og to sanger til kaffe'n. Jeg hater sanger, så det ble ikke flere enn det måtte være da. Så har jeg skrevet en hemmelig sang til sambo, og svigermor har laget en rap(!?!) av alle ting, som hun og svigerinna mi skal framføre fra scenen under kaffe'n. Gleder meg til det da, selv om jeg ikke tror det blir noen bak-fram caps akkurat :ler:

I DAG ER DET BARE 1 MND IGJEN :o (unnskyld at jeg roper)

Det går forresten flott med den lille chinchilla gutten. Han har fått igjen matlysten, og han kommer til oss når vi lokker på han. Tror han holder på å forsone seg med det faktum at han er alene nå. Men det er varmt til stakkaren da. Ligger utslått i buret på den varmeste tiden av døgnet. Og bikkjene ligger bare flate de med. Glad jeg ikke har pels jeg.

Men nå kaller solen, så jeg må nok gi meg ivei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FLUER :evil: Åh, som jeg hater dem. Ulempen med å bo litt landlig. Noen som har et godt tips til hvordan man blir kvitt denne dritten? Fluesmekkeren går snart varm....

Er hjemme litt før sambiz idag, og det er stille og rolig. Deilig. Voffene er ute og det er bare meg og KG. Akkurat som i gamle dager. På tide å få opp aktiviteten litt igjen. Og siden det ikke er så varmt idag går det godt som bare det :-?

Når sambo kommer hjem skal vi kaste oss over hagen. Luka ugress og planta klematis igår, men det er mer ugress i diverse bedd som jeg absolutt burde gjort noe med. Så får mannen klippe jungelen og vanne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Dagbokskrivingen og KG-hyppigheten må det gjøres noe med!!!

Gi blaffen i hagen du..

Gi blaffen i alt, slik som meg!

Da blir du lykkelig og lat.

Akkurat som meg :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våkna jeg til grått og trist vær. Faktisk må jeg nesten inrømme at det er litt godt og da. Ja, jeg er en smule lei av sol og varme nå. Kanskje fordi jeg ikke har ferie, men skal jobbe i hele sommer? Selv om jeg er forholdsvis tidlig ferdig på dagene blir det ikke helt det samme.....og sambiz jobber til klokka 15 hver dag så det blir ikke til at jeg gidder å dra på badetur alene liksom.

Men vi har vært på stranden da. Og jeg har bada i sjøen i år. Masse. Det har vært over 20 grader i vannet så det har vært deilig å plaske rundt i bølgene. Lenge siden det har vært en sånn knallsommer i dette distriktet iallefall. Og vi har varmerekorden i juli bare 4 mil unna - 33 grader på Høylandet :D

Uka som har gått har for det meste gått med til å svette på jobben. Jeg har vært vikar i tillegg til det jeg har fast, så det har blitt en del timer. Faktisk greide jeg "bare" 30 timer overtid i juli. Mot 55 i juni :sjarmor: Sjefen min holder på å bli gal for overtid koster firmaet ganske dyrt hver mnd. Men det blir roligere nå, så jeg kommer nok ikke ut på mer enn 200 overtidstimer dette året - tilsammen.

Nå er det bare en mnd igjen til bryllupet, og jeg er spent. Vi er i rute, men det står fortsatt igjen en del som skal betales. Sambo skulle få etterbetalt 15 000 kroner i august/september, så de utgiftene skulle bli en grei biff, men forrige uke fikk han beskjed om at pengene ikke kommer før i januar :o Og det var ikke noe å gjøre med. Da ble jeg stressa, for nå må vi legge ut resterende 11 000 kroner fra lønna vår i august/september, og det kan bli knalltøft. Men vi skal nok ro det i land på noe vis. Mamma'n til sambiz har ordna det så forretten blir laget av kokk, og det kom på 1000 kroner, men vi slipper iallefall å lage den selv. Og mamma skal lage kjøttkaker til hovedretten. Ellers skal det nevnes at hovedrett til 45 personer og nattmat til 75 personer kom på 2500 kroner :D Et kupp.....

Vel, nå skal jeg slenge meg i dusjen og dra til byen en snartur. Hører liksom med til lørdager det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greide ikke å gi blaffen i hagen. Lea. Jeg klippet plena mens sambo løp rundt som en gal med kantklipper (av typen svære greier med bensinmotor) og gjore dø på alt ugress som poppa opp rundt bedd og trær :ler:

Men idag er det ikke noe særlig ligge-i-hagen-å-være-fornuftig vær, så da skal vi rydde ferdig i garasjen istedet..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tro ikke at jeg ikke er lykkelig og lat :ler:

Jeg ser på det meste av "fornuftige" ting som et skikkelig tiltak, så jeg kan nok definitivt komme innunder kategorien: LAT (iallefall av og til :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er deilig å være lat. :D Ikke alltid da, men noen ganger. Noen ganger er jeg litt for lat, og da hender det at jeg blir irritert på meg selv etterpå. Ikke lett å gjøre meg fornøyd nei... :wink:

Så var det dét med kuløren da... :roll: Det går litt sånn opp og ned. Først opp (blir litt brunere) og så ned igjen (blir litt hvitere.) Egentlig lurer jeg på hvorfor jeg gidder å jobbe med kuløren i det hele tatt. Det holder jo så kort tid. Men man ser jo som oftest litt bedre ut med litt farge da, så det blir vel til at jeg fortsetter å sole meg litt.

Her er det tid for grilling. Ha en fortsatt fin helg! :P

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap lenge leve, sier bare jeg! :vinke:

Svært så aktiv du er for tiden.. Høres ikke ut som latskap.. Jobber masse + overtid, planlegger bryllup, rydder garasjer og jobber i hagen.. FLINK er du..

Nå er det lenge siden jeg har hørt fra deg, men etter å ha lest her forstår jeg hvorfor... :ler:

Uansett, godt å høre at alt er bra med deg!

Håper du har en FLOTT helg og koser deg masse... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8. august -

DEN INTERNASJONALE ORGASMEDAGEN!!!!

Så gjenstår det å se da, om jeg skal feire den på noen måte :ler:

Har akkurat kommet fra jobben, og eer bare glad det er helg nå. Skal kose meg og slappe av i helga fordi jeg synes jeg har fortjent det. Går alt etter planen skal sambo drikkes ut i morgen, men jeg har ikke hørt noe så jeg vet ikke riktig. Det blir spennende å se. Jeg får det sikkert med meg om de henter han hjemme :sjarmor:

Og på søndag, 10. august, blir jeg hele 26 år. Hurra for meg :wink: Regner med at mamma og pappa og svigermor er i anmarsj, så jeg må vel bake sjokoladekake i morgen.....nam. Og jeg som ikke vil ha noen feiring. Satser på at svigerfar og kjerringa har glemt det, og det har sikker sambo's søster også. Ikke at det bryr meg nei, men det hadde vært fryktelig typisk da..... :ler:

Fikk brev fra ei tysk venninne idag. De kommer i bryllupet, så jeg må kjappe meg å skrive tilbake for å gi henne litt mer fakta....

GOD HELG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD HELG MONJA!!!

Det nærmer seg bryllup nå. Spennende!! :D

STOR KLEM til deg fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, det er blitt mørkt om natta..... :o (konstuktivt innlegg) Her er det jo alltid lyst om natta, men nå er det plutselig blit helt svart utenfor. Da går det mot høst da.

Men det at det blir svart om natta gir noen pirrende minner og da :sjarmor: For i midten av august har vi martna her, og på lørdagen i martnasuka er det alltid utendørsfest midt i sentrum. Og der bruker jeg å være fast inventar. Før jeg ble sammen med sambiz dro jeg alltid med meg ex'en dit for så å "miste" han og snike meg ut av området med en annen snuppelupp (jepp, det var sambo det :wink: ). Fy, så slem jeg var, men gosh så bra at jeg valgte sambo da. Jammen flott at det er mørkt ute på den tiden gitt. Litt ekstra krydder i hverdagen :ler: Så når det blir mørkt tenker jeg litt ekstra på sambiz da. Og så er det jo så koselig å endelig kunne skru på litt lys innendørs igjen. Gleder meg nesten til vi kan fyre i peisen jeg :wink:

Vel, skal finne senga tror jeg - har vært våken siden halv 5 i morges :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du sover enda

(med tanke på veldig lang gårsdag..)

Ville bare ønske deg en fin dag..

Ja det har blitt mørkt og kaldt..

Så det er bare å finne frem talglysene til hyggelige

kveldsstunder igjen..

Martna er forresten morsomt..

Hjelpe meg, du skal jo gifte deg snart...

Skal si tiden går fort..

Det blir spennende...

Lørdagsklem fra Jinx :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg våken :D

Har egentlig vært oppe siden klokka halv åtte, for da fikk jeg ikke sove lenger. Så jeg tente opp i ovnen - var bare 7 grader ute.....brrrr :o - og tenkte på litt frokost, men matlysten er borte så tidlig på morgenen. Nå derimot hyler tarmene etter føde :ler:

Ser ut som om det skal bli en flott dag ute. Var skikkelig fint da jeg sto opp. Sola hadde kommet seg opp og det var kaldt, noe som medførte masse dis og følelsen av å bo i et eventyrland. Men det er så koselig med slike morgener. Kuene til naboen gikk og mumsa duggvått gress og ikke en bil å høre. Bare fugler som kvittret i trærne.....Ja, jeg bor på landet - og elsker det :D

Lurer på om sambo egentlig skal drikkes ut idag. Det var det som ble sagt, men isåfall håper jeg de ikke henter han riktig enda. Stakkaren er trøtt som bare det etter å ha gått med avisa idag, så han sover søtt i senga si nå. Og det er jo kanskje litt tidlig for slike aktiviteter enda :sjarmor:

Takk for koselige hilsener til alle som har skrevet i dagboka mi i det siste. Skal våge meg ut i andres dagbøker etterhvert jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! :D

Fytti katta.. det er neimen ikke lenge til du skal gifte deg nå :o .

Jeg er flink til å stå opp tidlig forresten..

Måtte bare innom for å si i fra liksom :sjarmor:

Ha en fin lørdag, Monja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feira gårsdagen med KG jeg....kanskje ikke helt orgasmisk, men veeeldig etterlengta :ler: Satser på mer tid her inne utover sensommeren....jeg NEKTER å bruke ordet høst.......grøss :o

Lea, du sjokkerer til stadighet. Trodde du sov leeeenge når du hadde fri jeg, men det er vel kanskje så du fikk lada batteriene da du var hjemme så lenge?!? Jeg er imponert over deg - du er jo så flink :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokka er halv 12 og det er fortsatt ikke skjedd noe. Hm, tviler på at det blir noen utdrikking idag jeg. For noen treiginger. Og det er egentlig den siste sjansen de har og da (bare det at de ikke vet det), for neste lørdag skal vi reise til ei venninne av meg og være der hele dagen, og på kvelden feirer min kommende svigerinne 30 års dag. Så da funker det ikke da. Og lørdagen før bryllupet skal vi til Trondheim så da blir det iallefall ikke veldig aktuelt. Da kommer jeg til å sette ned foten uansett. Herregud, de har hatt hele sommeren på seg. Ja, ja.....synd for dem. Og kommer de hit for å hente han nå kommer de til tomt hus, for nå tar jeg med sambo til byen :wink:

Idag er jeg litt stolt av meg selv. Min siste gode gjerning som 25 åring.... Jeg har skrevet noen linjer i de dagbøkene jeg følger med mest i. Og oppretta abonnement på dem :engel: Så får vi se da, om jeg klarer å følge med bedre heretter....

Huff, nå er det bare timer til jeg vipper over til 26 tallet. Og da er det bare 4 år til jeg blir 30. Og jeg som hadde så innmari god tid syntes jeg. Har klokka begynt å gå raskere? Synes liksom tiden flyr jeg. Ikke lenge siden det var 10 august sist og jeg feira 25 års dagen min :-? Så det er vel bare å henge i da om man skal få utretta noe her i livet. Ikke at jeg har det travelt da, men.......

Vel, først skal jeg til byen og gjøre noen små ærender. Iallefall med tanke på at man har 90 kroner å kaste ut av vinduet til det kommer lønn den 12 august :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...