Gå til innhold

Kreta vs. Hellas


Gjest *kosejoker*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest *kosejoker*

Samos ja. Vet du noe om det? Bra/dårlig?

Vi så på Agia Marina også, men fant ikke noe som falt i smak som ikke var svindyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nei vet ingenting om Samos - har ikke vært der. Men det ser jo fint ut da.

Hva betaler du for denne turen da - kan jeg spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nei det høres bra ut. Jeg har da betalt ca 500 mer for min tur til Agia Marina i august - men så er det billigere i august etter skolen starter.

Synes du har kommet godt ut av det med den prisen - nå må du kose deg masse og greske gutter er et syn ... ;)

Jeg glemte å nevne fisken de har i Hellas - det er vel verdt å prøve seg på det også. Blant annet kalimari - blekksprut - sprøstekt - nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

Ja, var fornøyd med det. Så får jeg bare håpe stedet jeg kommer til er bra også. Hvor lenge skal du være i Agia Marina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

1 uke. Det holder det når man reiser alene. To uker blir ganske mye dyrere når det gjelder mat og drikke, selv om flyreisen ned og opp er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
...shoppingen ville jeg dratt til Chania for å gjøre (hovedstaden 30 min. med buss/taxi).

Det er da virkelig Heraklion - eller Iraklion som det heter på gresk - som er hvoedstaden på Kreta?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*
1 uke. Det holder det når man reiser alene. To uker blir ganske mye dyrere når det gjelder mat og drikke, selv om flyreisen ned og opp er den samme.

Ja, sant det. Drar du helt alene? :overrasket:

Hvis du tar en sving innom forumet http://hellas.diskusjonsforum.no sitter det noen ihuga Pythagorion-venner der som burde kunne svare deg på alt du måtte lure på :-)

Tusen takk, skal kikke innom der nuh :)

Endret av *kosejoker*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Det er da virkelig Heraklion - eller Iraklion som det heter på gresk - som er hvoedstaden på Kreta?!?

Ooops. Ja det er det. Min feil.

Ville likevel dratt til Chania da det er kortere fra Agia Marina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Drar du helt alene?  :overrasket: 

Ja jeg drar alene - det går helt greit så lenge man er forberedt på forhånd. Nå er ikke min ferie en sånn "på rock'eren" ferie - mer avslappet sol&bad med en drink eller to på bar før kvelden er over.

Dette er tredje gangen jeg reiser dit alene og gleder meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*
Ja jeg drar alene - det går helt greit så lenge man er forberedt på forhånd. Nå er ikke min ferie en sånn "på rock'eren" ferie - mer avslappet sol&bad med en drink eller to på bar før kvelden er over.

Dette er tredje gangen jeg reiser dit alene og gleder meg veldig  :)

Wow, det må jeg si jeg synes er ganske tøft gjort. Det er helt sikkert gøy da, du styrer jo alt du vil selv. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting til: Uspesifisert bosted, er det veldig skummelt å ta dette? har hørt en del skrekkhistorier..

Vi har gjort det, og det har gått helt fint. (Ikke i Hellas) Har også hørt skrekkhistorier, men det er alltid om noen som kjenner noen. Vet om mange som har reist uspesifisert, helt uproblematisk. Har nok litt å si når på året mm. Men reiste 2 uker i juli i fjor, og det er jo populær tid. Reisebyråene anbefaler det ikke med barn, men det var flere som reiste uspes. med barn på det hotellet vi havna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, toalettene i Hellas er ikke bygget for papir. Man har en bøtte ved siden av hvor man kaster det. Det blir en vane, slik at man må huske på at man ikke skal gjøre det når man kommer hjem ;-)

Og å trosse regelen og hive papiret i do er dumt! Kanskje går det fint på din do, mens vannet flommer over i doen til naboen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*
Nei, toalettene i Hellas er ikke bygget for papir. Man har en bøtte ved siden av hvor man kaster det. Det blir en vane, slik at man må huske på at man ikke skal gjøre det når man kommer hjem ;-)

Og å trosse regelen og hive papiret i do er dumt! Kanskje går det fint på din do, mens vannet flommer over i doen til naboen!!

Huff da :forvirret:

Jaja, det er ikke noe annet å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...