Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt nyttår alle sammen!

Da var den første julen som tobarnsfamilie overstått. Har hatt det bra, på tross av litt sykdom. Kom oss gjennom julaften, med svigers på svidd grøt, og min gjeng her til middag. Litt rart å åpne mange gaver, der kun et fåtall var til en selv, men vi fikk mye fint alle sammen, det var helt greit å spise kalkun istedetfor ribbe (for første gang), og den eneste klagen jeg fikk var på at det var noen kaker jeg hadde glemt å lage. En som ikke var helt fornøyd med søsteren sin da, ja, men jeg ble raskt tilgitt da det var noen andre ting som falt i smak.

Første juledag våknet vi med feberbarn, og hun var helt utslått noen dager. Førstedag droppet vi derfor julebrunsj hos svigers og ble hjemme. Andredag satte vi av den friske hos mamma og pappa, dro til legen, og så tilbake til mamma og pappa for å spise mat der sammen med litt fler i min familie. Frøken frisk og rask overnattet der, for pappa syns det var unødvendig at hun skulle vekkes og tas med hjem sånn midt på natta. Hun andre hadde våknet av seg selv.

Litt lenger ut i uka fikk feberbarnet vårt utslett, men feberen var borte, så dro til legen igjen. Virus, kanskje den fjerde barnesykdom, men det kunne han egentlig ikke si, for utslettet var i såfall litt atypisk. Fortsatt har hun utslett, så får se hvordan det går. Sutrete og våken om natta har hun også vært, og de som har sovet natta igjennom så lenge. Nå har vi i hvertfall utvidet natta til kl halv fem om morgenen, så får vi se hvordan det går etterhvert.

Lille friske har begynt å dra seg opp etter vippestolen til knestående, og er veldig fornøyd med det. Hun har også spist brødskive selv. Det prøvde hun andre seg på og, men der gikk tommelen inn før maten, og det funker liksom ikke helt.

På tampen av jula fikk jeg omgangssyken, så at alle vi hadde invitert til oss på nyttårsaften hadde takket nei, var igrunn greit. Joggebukse foran tv'n og ut og se på raketter er en fin ting da. Sånn har egentlig ganske mange av de siste nyttårsaftenene vært. Heldigvis har jeg en mann jeg kan feire sammen med, for alle andre er jo så fryktelig opptatte. Jaja - egentlig er det ganske deilig... Blir stas når jentene blir litt eldre også, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk - nå er de søte små født i fjor!

Og... Det er i år jeg skal begynne å jobbe igjen. Bare tre små måneder til. HVordan skal det gå, da? Jeg har jo vært borte et år allerede. Unner mannen tid hjemme med de to små, men vil egentlig ha mye mer tid med dem selv. Men men - har sikkert godt av å jobbe litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe igjen ja.... Ikke si det da! Holder på å regne på det nå jeg for jeg kommer ikke til å jobbe 100% frem til sommeren uansett men vi må liksom få det til å gå opp på en måte.

Så kjedelig å være syke da! Hører om så mange som har vært det nå i jula.

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbe igjen ja.... Ikke si det da! Holder på å regne på det nå jeg for jeg kommer ikke til å jobbe 100% frem til sommeren uansett men vi må liksom få det til å gå opp på en måte.

Så kjedelig å være syke da! Hører om så mange som har vært det nå i jula.

Ha en fin dag! :klem:

Håper dere finner ut av det. Jeg tror vi har fått det til å gå greit opp. Problemet er bare at jeg egentlig ikke helt vet hvor mange uker som står igjen til mannen min. Får prøve å finne ut av det. Har jo blitt så mange forskyvninger pga sykehus og sånn. SÅ deilig å ikke jobbe 100%, da. Skal du fortsette sånn etter sommeren også?

Det blir en kabal frem til høsten for oss, ikke lett og få det til og gå opp..

Nei, det krever litt planlegging. Vi er jo "heldige" og har sju ekstra tvillinguker. Snakker om at staten sparer penger på oss som tar to på en gang...

GODT NYTTÅR :)

Godt nyttår til deg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt! Disse jentene har begynt å surre oppe om natta. Hun som var syk har sovet dårlig om natta etterpå, og vekker dermed søsteren. Når jeg i tillegg ikke vil gi dem mat med en gang om natta, fordi det har de klart seg uten siden de var tre mnd, så blir det et svare leven. I natt holdt vi på fra tre til fem, med gråting på skift. Da kapitulerte jeg og ga flaske. Mannen sto også opp - ikke greit å roe to samtidig, som vekker hverandre, og samtidig prøve å la han sove fordi han skal på jobb... Problemet er at hun som i utgangspunktet våknet gjerne sovner igjen tilslutt, mens hun andre holder det gående fordi hun ikke klarer å roe seg. Og så må man ta de opp av senga og vekk fra hverandre. Puh. Og jeg kan ikke skryte av å være verdens mest tålmodige person om natta, så tar meg sammen og tar meg sammen for å klare å være blid og trøstende.

Har hatt ulike teorier om hva som plager dem/henne som våkner, men tror jeg har landet på at det mest sannsynlig er magen. Fant ut i går at verken jeg eller mannen hadde skiftet bæsjebleie på henne på flere dager, så nå har vi startet en hestekur med malt. Hvis det funker, håper vi at vi får nattesøvnen vår tilbake. Evt er det vel noen tenner på gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med nattesøvnen da - jeg gruer meg allerede til våkenetter, for er heller ikke av den tålmodige typen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den tålmodige typen, men blir lei jeg også. Nå har vi ikke hatt noen våkenetter ettersom vi samsover og han sovner igjen med en gang med pupp, men leggingen er blitt et kapittel for seg selv. For hvorfor sove, når det er mye artigere å turne i senga. :fnise:

Forresten driver vi med nattavvenning, og vi var også våkne fra halv tre til halv fem. Da gadd jeg ikke mer og ga han pupp. Han gråter ikke, men styrer noe så voldsomt. Krabber rundt og klatrer oppå meg.

Kanskje det er tenner på gang hos jenta di ja, om det ikke er magen da. Svisker fungerer forresten veldig bra her. Da går det ikke mange timene før magen er i gjenge igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt å styre med når man ha to ja... Og tenkt at du snart er ferdig med permisjonen :overrasket: Jeg har bare 2 mnd igjen til jeg begynner, og lurer på hvordan jeg skal rekke alt før da... :sjenert:

Kos dere mens dere kan :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også av den tålmodige typen, men ser for meg at jeg kan komme til å få nok til slutt jeg også. Må bare klistre på seg et smil og trøste så godt man kan. Men det er sikkert lettere sagt enn gjort, særlig når man ikke har opplevd det selv enda. ;)

Ha en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hatt litt av ett styr i jula ja. Kan ikke forestille meg. Syns dere klarer dere superbra og jeg er full av beundring :)

Håper dere får en super helg.

store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Måtte inn og lese litt om hvordan det er å ha tvillinger! Svigermor sier stadig til meg at det er tvillingene som kommer nå, men det tør jeg ikke tenke på engang. Ser for meg at det er nok med en til nå. Hvis ikke må vi ha ny bil ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med nattesøvnen da - jeg gruer meg allerede til våkenetter, for er heller ikke av den tålmodige typen da....

Hehe. Jeg er veldig tålmodig om dagen, men om natta er jeg trøtt :sjenert: Problemet er da å tenke at de ikke er vrange, men at det faktisk er noe galt. Det er gjerne om dagen at jeg da kommer på hva grunnene til at de er våkne kan være.

Jeg er av den tålmodige typen, men blir lei jeg også. Nå har vi ikke hatt noen våkenetter ettersom vi samsover og han sovner igjen med en gang med pupp, men leggingen er blitt et kapittel for seg selv. For hvorfor sove, når det er mye artigere å turne i senga. :fnise:

Forresten driver vi med nattavvenning, og vi var også våkne fra halv tre til halv fem. Da gadd jeg ikke mer og ga han pupp. Han gråter ikke, men styrer noe så voldsomt. Krabber rundt og klatrer oppå meg.

Kanskje det er tenner på gang hos jenta di ja, om det ikke er magen da. Svisker fungerer forresten veldig bra her. Da går det ikke mange timene før magen er i gjenge igjen. ;)

Hehe. Samsoving funker ikke her. De sov sammen en stund, nå ser de rart på meg hvis jeg prøver å putte dem i samme seng. Anføttes går fortsatt. Prøver jeg å ta dem inn til meg om morgenen, blir jeg sparket, lugget og kloret (klort?), så det er ikke helt enkelt. Noen ganger har jeg fått til å sove med en av dem vedsidenav meg, og da koser vi oss stort begge to.

Det er litt å styre med når man ha to ja... Og tenkt at du snart er ferdig med permisjonen :overrasket: Jeg har bare 2 mnd igjen til jeg begynner, og lurer på hvordan jeg skal rekke alt før da... :sjenert:

Kos dere mens dere kan :klem:

Trenger du å rekke så mye, da? Kan du ikke bare overlate en del oppgaver til vikaren din? ;)

Jeg er nok også av den tålmodige typen, men ser for meg at jeg kan komme til å få nok til slutt jeg også. Må bare klistre på seg et smil og trøste så godt man kan. Men det er sikkert lettere sagt enn gjort, særlig når man ikke har opplevd det selv enda. ;)

Ha en god helg! :klemmer:

Problemet er at de ikke kan si hva som er galt, de bare gråter. Og her klarer de ikke roe seg helt heller, for de vekker hverandre. Holder en på å sovne, kan du være sikker på at den andre starter. Men heldigvis hører dette til sjeldenhetene.

:vinke:

Skjønner ikke at du klarer to stykker som er oppe om natta. Tror jeg hadde gått på veggene etter første natta ;)

Heldigvis ikke så ofte, og mannen må bare trå til. Er sjeleglad for at vi ikke har to kolikkbarn - tenk å ikke kunne avløse hverandre, men bare gå og bære på hver sin :murvegg:

Du har hatt litt av ett styr i jula ja. Kan ikke forestille meg. Syns dere klarer dere superbra og jeg er full av beundring :)

Håper dere får en super helg.

store :klemmer:

Det høres nok verre ut enn det har vært. Bare ei som har vært syk. Ja, også meg, da. Mens hun var syk var hun egentlig ganske stille og fornøyd med å tilbringe mye tid i senga, det er n å etterpå hun har funnet ut at hun skal være litt sutrete. Har heldigvis snudd litt. Litt sjenert av å bli beundret :sjenert:

Håper det går framover med deg.

Hei hei!

Måtte inn og lese litt om hvordan det er å ha tvillinger! Svigermor sier stadig til meg at det er tvillingene som kommer nå, men det tør jeg ikke tenke på engang. Ser for meg at det er nok med en til nå. Hvis ikke må vi ha ny bil ihvertfall :fnise:

Tvillinger er bare kos. Tenk så heldig man er. Egentlig er det jo en "feil" som skjer, men den feilen er jammen den beste som er, bare man har kommet over sjokket. Mye jobb er det, men mye glede også. Og så herlig å se på dem når de ser på hverandre og smiler og ler, når to superblide barn kommer i mot deg når du har vært borte et par timer, og det bare stråler "hei mamma! Vi har savnet deg" av dem. Jeg ser noen ganger på dem og tenker at det må være utrolig kjedelig å bare være en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natt til i går sov begge som vanlig natta igjennom. Da hadde maltekstrakten begynt å virke, og hun som har vært sutrete har helt klart vært steinhard i magen. Stakkars liten. Ikke rart hun har vært sutrete. Hadde hun bare ikke vekket søsteren...

I natt var hun våken igjen, men denne gangen klarte vi å ta henne ut fra rommet før søsteren våknet. Først var jeg våken en halvtimes tid, det hørtes ut som om hun roet seg, men så begynte hun igjen. Da tok mannen en trekvarters tid. Snille mannen min! Han sto til og med opp og matet i dag tidlig, så jeg kunne sove til halv ti og neste mating.

Er spent på denne natta, ja. Hun er i hvertfall sitt gamle jeg på dagen. Veide henne i går, og da hadde hun gått ned hundre gram siden sist mens søsteren har gått opp trehundre gram. Får håpe det ordner seg. Skal i barselgruppe på helsestasjonen i midten av måneden, så får veie igjen da. Og håpe at utslettet har gått bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde verdens søteste jenter her i går. De var på hver sin side av lekegrinda. Den har sprinkler ala sprinkelseng. Hun ene lå inni lekegrinda og holdt seg fast og hun andre satt på knærne utenfor og gynget opp og ned mens hun holdt seg fast. I lange tider så de på hverandre og lo høyt og hjertelig til hverandre. Hvis hun som var inni sluttet å le, hoppet hun andre bare opp og ned litt, og så var latteren der igjen. Storesøster underholdt lillesøster... Jeg rakk å komme ut fra kjøkkenet, se dette, løpe opp og hente videokameraet og få et bra videoklipp av det. De er knallsøte sammen.

Ikke lett å holde maska heller, når de ligger og leker med samme stikkontakt, man sier nei, og to jenter ser på deg med uskyldige dådyrøyne og strålende smil.

Det er også helt herlig når begge kommer i full fart mot en når en setter seg på gulvet, og gjør det de kan for å komme opp på fanget. *Smelt*, eller når de er så glade når pappa'n kommer fra jobb at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha tvillinger! Bittelitt misunnelig ja... :sjenert:

Neida, er storfornøyd med han jeg har, men høres unektelig ut veldig kos med to. Dobbelt opp av alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...