Mrs N Skrevet 2. september 2007 #2021 Del Skrevet 2. september 2007 Hvor ofte gir du de grøt nå? Bare en gang om dagen eller? Er usikker på hvordan man øker og hva man kan gi de. Tror jeg må kjøpe meg ei bok om dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 3. september 2007 #2022 Del Skrevet 3. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 3. september 2007 Forfatter #2023 Del Skrevet 3. september 2007 Gleder meg til vi skal gi Knerten mat. Ble det mye gris? Tenk at vi har fått så store bebiser allerede.Synes ikke det er lenge siden vi testet positivt jeg. Nei, det er helt utrolig hvor fort det går! De søte små blir jo bare større og større, men like søte er de nå, da :rødme: Blir en del gris med denne grøten, ja. Særlig i dag som jeg skulle mate begge to alene. Annenhver skje er fint, tenkte jeg, men det hadde ikke falt meg inn at begge to skulle stappe hånda inn i munnen hver gang jeg ga til den andre. Men men - opp med ermene, ned igjen med smekka (som helst skal opp i ansiktet - flinke jenter som tørker seg selv...) og på'n igjen. Hei hei Så gøy at jentene har fått grøt. Kan tenke meg de likte det ja De er så søte når de gaper så hjertelig når en skal mate de Håper dere finner en ordning på sovingen til jentene. Det ordner seg nok. Det er jo en drøy måned til operasjonen enda Ha fortsatt fin helg stor Ja, i dag, etter tredje måltid grøt, har de begynt å forstå at de skal gape. Søte Melk i etterkant er ikke så godt, da, for grøten er så myyye bedre, altså. Skjønn det'a mamma... Har planer om å øve på å skille dem om natta, ja. Innføre bamse, eller de kjempesøte koseklutene jeg kjøpte i dag. De var de mykeste, godeste, søteste klutene jeg har sett noen gang. Nå må jeg bare finne ut om jeg skal vaske dem før de får dem eller ikke. Hun ene har virkelig begynt å kose med alt av smekker og gulpekluter, så for henne er det nok en helt riktig dings... Hvor ofte gir du de grøt nå? Bare en gang om dagen eller? Er usikker på hvordan man øker og hva man kan gi de. Tror jeg må kjøpe meg ei bok om dette Gir grøt en gang om dagen. I to-tretida. De må ikke få for sent, i følge både helsesøster og de i barselgruppa, for da kan de få vondt i magen om natta. Magen jobber ikke like godt mens de sover. På pakken med grøt (fra 4 mnd) står det oppskrift på "smaksporsjon" (bruker de skjeene som følger med i MME-pakningene; Tar en skje pr barn + en opptint "melkeisbit" (har frosset ned morsmelk i isbitposer) pr barn. Blir bra, men grøten blir tynn etterhvert med MM. Brukte MME i dag, for hadde glemt å tine MM, og da holdt den seg bedre. Første dagen spiste de fire-fem skjeer, i dag spiste de vel opp nesten alt sammen. Vet ikke hvor ofte man øker, jeg. Tar det vel som det kommer ettersom hvor interessert jentene er og hvordan det går med magene deres + om de får i seg noe melk i tillegg. Så langt smatter og koser de seg noe voldsomt Står forresten i alle bøker at de må få melk først og så grøt, men etter råd fra helsesøster og barselgruppa, gjør jeg motsatt. Men - tror du skal gi melk først når du ammer fordi du ikke skal redusere melkeproduksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 3. september 2007 #2024 Del Skrevet 3. september 2007 Spennende Tiny elsker alt som kommer på skje. Han har fått vitaminer på skje siden han var 1 måned gammel så han er vant til skje nå Angående økning så er det så mange forskjellige råd for det at det virker litt forvirrende, men tror de fleste anbefaler gradvis økning av grøt i noen uker før man begynner med annen mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 3. september 2007 #2025 Del Skrevet 3. september 2007 Tenk at de allerede spiser grøt! Så utrolig fort tiden går! Rart at tiden ikke går like fort for meg, som det den gjør når jeg følger med på dere andre.. Men altså; jeg skjønner godt at de synes grøt smaker mye bedre enn melk. Det er jo noe helt nytt for dem, og da er det klart at de er ekstra interessert i det. Spennende, ny konsistens, vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 4. september 2007 #2026 Del Skrevet 4. september 2007 tenk at de spiser grøt allerede! begynner vel å bli store nå - de to prinsessene dine!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 5. september 2007 Forfatter #2027 Del Skrevet 5. september 2007 Mrs N, Bippe og Petra Grøt er godt, ja. I går skrapte vi bunnen av smaksporsjonen, og egentlig var det noen som ville ha mer grøt, så får øke litt i dag. Ser ut til at det går bra med magene, så da er det vel greit. Det eneste som er rart, er at det virker som om de blir mer sultne på ettermiddagen når de har fått grøt :klø: Den ene jenta mi har funnet på noe "lurt". Hun tar tak i den ene hånda si med den andre, og prøver å dra seg opp. Når man kommer seg opp i sittende stilling ved å holde mamma i hendene, må det da gå når man holder i sin egen hånd også... Eller...? :rødme: Nå har vi klippet negler igjen. Syns de vokser noe helt utrolig fort. Og så skarpe. Men det er kjedelig, altså. I natt sov de fra halv åtte til halv tolv (vekker dem da) og så til åtte igjen. Herlig! Så nå ligger de og leker for seg selv. Mannen ligger i senga og er syk, stakkars. Jeg bør vel hoppe i dusjen og så vaske gulv og bad. Ikke pent her nå... Nå for tiden består livet stort sett av og litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. september 2007 #2028 Del Skrevet 6. september 2007 Blir ikke mye tid til annet enn baby og klesvask her heller. Deilig at de sover så lenge da. Jeg vekket Knerten når jeg la meg i går rundt halv tolv. Han sov til kvart på fem, så det er da bedre enn å våkne halv to hvertfall. Tror jeg skal fortsette med et slikt kveldsmåltid ja. Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. september 2007 #2029 Del Skrevet 6. september 2007 Grøt er godt, ja. I går skrapte vi bunnen av smaksporsjonen, og egentlig var det noen som ville ha mer grøt, så får øke litt i dag. Ser ut til at det går bra med magene, så da er det vel greit. Det eneste som er rart, er at det virker som om de blir mer sultne på ettermiddagen når de har fått grøt :klø: Gir du de så mye som de vil ha? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne, men har alltid trodd at man skal begynne med 2-3 teskjeer også øke litt etter litt :klø: Den ene jenta mi har funnet på noe "lurt". Hun tar tak i den ene hånda si med den andre, og prøver å dra seg opp. Når man kommer seg opp i sittende stilling ved å holde mamma i hendene, må det da gå når man holder i sin egen hånd også... Eller...? :rødme: Nei, så søtt Nå har vi klippet negler igjen. Syns de vokser noe helt utrolig fort. Og så skarpe. Men det er kjedelig, altså. Her klipper vi negler hver 3. - 4. dag synes jeg. De er utrolig skarpe, spesielt hvis du ikke får klipt kanten på de ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 6. september 2007 #2030 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg bare gleder meg jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. september 2007 #2031 Del Skrevet 6. september 2007 Her så river vi negelene, og hvis ikke det går så klipper jeg og drar over med neglfila etterpå. Da blir de ikke så skarpe! Det var en barnepleier på sykehuset som anbefalte å file med en sånn papp-filer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 6. september 2007 Forfatter #2032 Del Skrevet 6. september 2007 Blir ikke mye tid til annet enn baby og klesvask her heller. Deilig at de sover så lenge da. Jeg vekket Knerten når jeg la meg i går rundt halv tolv. Han sov til kvart på fem, så det er da bedre enn å våkne halv to hvertfall. Tror jeg skal fortsette med et slikt kveldsmåltid ja. Ha en fin dag. Ja, selv om man må vente litt oppe før man får lagt seg, er det bedre enn å stå opp midt på natta. Våkner lett av dem, da. Ha en fin dag du og Gir du de så mye som de vil ha? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne, men har alltid trodd at man skal begynne med 2-3 teskjeer også øke litt etter litt :klø: Nei, så søtt Her klipper vi negler hver 3. - 4. dag synes jeg. De er utrolig skarpe, spesielt hvis du ikke får klipt kanten på de ordentlig. Det er vel sagt en teskje og så øke til to osv. Vet bare ikke om det er grøtpulver eller ferdig grøt. Uansett tenker jeg at så lenge de liker det, får i seg melk etterpå og det ikke går utover magene deres, må det da være greit. Forresten er MME-mager mer vant til å fordøye mat enn MM-mager Jeg bare gleder meg jeg nå Bare å gjøre det. Det er kjempekoselig å ha barn! Her så river vi negelene, og hvis ikke det går så klipper jeg og drar over med neglfila etterpå. Da blir de ikke så skarpe! Det var en barnepleier på sykehuset som anbefalte å file med en sånn papp-filer Jeg klipper somregel et hakk i neglen og river av resten. Får ikke til å bare rive, med mindre neglen er fliset opp. Noen ganger får jeg ikke til og må klippe hele neglen. File var en lur idè. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 6. september 2007 #2033 Del Skrevet 6. september 2007 Så gøy å lese her inne!! Så du har allerede begynt med grøt? Er de ikke fornøyd og mett av bare melk lenger? Jeg også klipper litt i kanten av neglene og river resten hvis jeg ikke får til å rive alt da. Etter bading skal det visst være lettere å rive for da er de myke men jeg husker jo aldri på det så jeg har ikke prøvd selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. september 2007 #2034 Del Skrevet 6. september 2007 Rive, klippe, file... Alt er akkurat like vanskelig når man prøver å gjøre det på en hyperaktig blekksprut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. september 2007 #2035 Del Skrevet 6. september 2007 Rive, klippe, file... Alt er akkurat like vanskelig når man prøver å gjøre det på en hyperaktig blekksprut Signerer denne jeg. Gjør det ofte når vi ammer jeg. Da ligger han som regel noenlunde i ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 6. september 2007 Forfatter #2036 Del Skrevet 6. september 2007 Så gøy å lese her inne!! Så du har allerede begynt med grøt? Er de ikke fornøyd og mett av bare melk lenger? Jeg også klipper litt i kanten av neglene og river resten hvis jeg ikke får til å rive alt da. Etter bading skal det visst være lettere å rive for da er de myke men jeg husker jo aldri på det så jeg har ikke prøvd selv. Vi fikk beskjed av helsesøster å begynne med grøt ved fire måneder fordi de får bare erstatning. De legger fint på seg, men skulle nå ha grøt likevel. Tror det kan være greit, forresten, for da kanskje vi får til firetimers økter, ikke alt fra to til fem timer... Rive, klippe, file... Alt er akkurat like vanskelig når man prøver å gjøre det på en hyperaktig blekksprut Det har du helt rett i! Signerer denne jeg. Gjør det ofte når vi ammer jeg. Da ligger han som regel noenlunde i ro. Ja, kjekt for de som ammer... Jeg har ikke akkurat begge hendene fri når de får flaske, selv om de har blitt ganske flinke til å holde selv. Dvs noen ganger holder de godt tak med begge armene rundt flaska, og da er det ikke så greit å få i seg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 6. september 2007 #2037 Del Skrevet 6. september 2007 Hei hei, vennen Det er så koseli å lese her inne :rødme: Utrolig så fort tiden går, jentene vokser til. Kos dere masse, og ha en topp helg. store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 7. september 2007 #2038 Del Skrevet 7. september 2007 Innom og på Vannmelon og tvillingene. Håper du får ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 7. september 2007 Forfatter #2039 Del Skrevet 7. september 2007 De ringte fra sykehuset og lurte på om vi kunne komme på mandag i stedetfor i oktober. Så da skal den lille jenta våres legges inn på mandag og opereres på tirsdag. De skal åpne hele siden hennes - ikke noe kikkhull her, nei, så det blir skummelt... En uke på sykehus etterpå. Stakkars lille jenta mi... Men godt å få det overstått! Hun er litt surklete nå, da, så håper det går over til mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. september 2007 #2040 Del Skrevet 7. september 2007 Håper det går bra med operasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå