Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Absolutt :)

(Og med all kosinga følger det en del spising av heller usunne ting... *Kremt* :nei::sjenert: )

(Men i tillegg til kjeks, satte jeg fram grønnsaker i går :jepp: )

Endret av Vannmelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt med usunne ting da ;)

Har blitt mye søtt her og :sjenert:

Det er vanskelig å finne noe sunt å spise når man har det travelt og er konstant sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg da. Helsesøster spør meg hvergang om jeg spiser nok og sunt. Nok mat (og søtt) får jeg nok i meg, men ernæringsmessig er det vel ikke helt etter boka. :fnise:

Koselig med masse små babyer da. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Vi har vært så utrolig heldige! Fikk svar på morkakeundersøkelsen i dag, og vi har definitivt eneggede tvillinger. Mer eneggede får de ikke blitt - da hadde de vært siamesiske... Viser seg at de har hatt samme morkake og samme fostersekk uten skillevegg - den tvillingtypen som er mest sjelden og som har størst sjanse for at noe går galt. Det var ikke oppdaget, så vi var kjempeheldige. Egget ble delt etter 1-2 uker. Nå er det bare å finne forskjellene og dyrke dem.

*Glad i jentene mine - mer og mer for hver dag!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så utrolig bra alt har gått fint og helt uten komplikasjoner da.

Kjenner også at jeg blir mer og mer glad i min lille knert. Herlig følelse. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så artig da!

(men dere viste vel at de hadde felles morkake? for det kom vel ut bare en morkake når de ble født? eller? :klø: )

Blir jo spennende å se hvor like de blir etterhvert da. Vel like blir de vel ja... er det stor forskjell i vekt på de fremdeles da? er kanskje det som er lettest å skille de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så et lite innslag om et par som hadde eneggete firlinger og de hadde tatovert en prikk under foten på hver unge for å skille de..

er vel kasnkje heldigvis lettere når de bare er to da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så artig da!

(men dere viste vel at de hadde felles morkake? for det kom vel ut bare en morkake når de ble født? eller? :klø: )

Blir jo spennende å se hvor like de blir etterhvert da. Vel like blir de vel ja... er det stor forskjell i vekt på de fremdeles da? er kanskje det som er lettest å skille de på?

De klarte ikke å se om det var en morkake, eller to som hadde vokst sammen, på verken UL eller da den kom ut.

Det er vel en kilo vektforskjell fortsatt. Ellers har hun ene en liten talgprikk, de har litt forskjellig hodefasong og jeg syns de veksler mellom å være veldig like og veldig ulike.

Så moro da!

Noe jeg lurer på med like tvillinger. Tror du at dere aldri har byttet de om?

:klem:

Bytta dem om,sånn at det vi nå tror er tvilling 1 egentlig er tviling 2? Nei. Har sagt feil navn en gang eller to, men har raskt funnet ut at det var noe som ikke stemte. Og - eneggede tvillinger er ikke nødvendigvis identiske. (Eneggere kan også være speilvendte av hverandre, forresten. Det er litt morsomt. Da er den ene keivhendt, de har antakelig organene på hver sin side...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - en annen ting som gjør at jeg syns vi har vært så heldige, er at navlesnorene ikke satt helt som de skulle, og det kan i verste fall føre til manglende ernæring eller misdannelser, selv om det (heldigvis) ikke nødvendigvis gjør det. Så de hadde liksom flere ting som kunne ha gått galt, men ikke gjorde det. Dette kan de ikke ha funnet ut på UL, såvidt jeg vet, men det at de ikke hadde skillevegg skulle ha vært funnet ut, men det var et par som mente de så den. Godt de ikke surret seg inn i hverandre, at en tok all næring eller noe sånt, da :) Litt rart å vite, men heldigvis har alt gått bra, og vi kan bare nyte jentene våre. Skal imidlertid be om en samtale med en lege eller jordmor for å finne ut om dette er noe vi skal være obs på ved et evt senere barn (navlestrengen og sånn, mener jeg), selv om man egentlig ikke skal gå og bekymre seg unødvendig.

Det var vel meningen at vi skulle ha de to små, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med eneggede tvillinger da :)

Ekkelt å få vite om at ting kunne gått galt i ettertid, men godt å vite at det ikke gjorde det også da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, greit å ikke vite :) Jeg hadde et par tvillingbøker - styrte glatt unna kapitlene som handlet om hva som kunne gå galt. Greiest å ikke bekymre seg, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja. Man klarer jo alltids å bekymre seg, om man ikke skal lese om ting som kan gå galt og få enda mer å bekymre seg for.

Men dere har jo vært utrolige heldige da. Også som har fått dobbelt opp med baby. Får ikke nok av Knerten min om dagen. Skulle hatt mange. Og i går kveld savnet jeg han sånn etter han hadde lagt seg, at jeg hadde lyst til å vekke han... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det :) Nå har jeg nettopp vekt dem, da, men det har å gjøre med at hvis vi gir dem mat mellom ti og tolv, sover de somregel til seks-sju. Men de var hos mamma og pappa over natta forrige helg, og jeg savnet dem noe helt utrolig! Fantastisk hvor glad man kan bli i noen så små... Eller noen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakker til en litt lenger tur med barn for første gang. Vi kommer oss vel avgårde i løpet av uka... Mye som må med, gitt.

I går klarte jeg å starte først brannalarmen, og så tyverialarmen. Snakket med vaktselskapet to ganger på ti minutter. Herlig!

En av jentene har funnet seg en koseklut, tror jeg. Hun lå og så på at jeg pakket, og en av gulpeklutene (ren, heldigvis) ble plutselig veldig spennende, og hun sovnet med ansiktet godt inn i den etter å ha kjent litt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur ja :)

Fungerer det bra å vekke de for å gi de mat da? Jeg prøvde det med Tiny for noen uker siden og han våknet 3-4 ganger til den natta :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...