Vannmelon Skrevet 6. april 2007 Forfatter #1361 Del Skrevet 6. april 2007 I går ringte jeg opp på sykehuset for å høre hva jeg skulle gjøre i forhold til kløen som var tilstedeværende, om ikke veldig plagsom hele tiden... Kunne komme oppom, sa jordmor, så skulle jeg få snakke med en lege. Trodde jeg da bare skulle innom en tur, men dengang ei... Ble plassert på en benk på et bad og koblet til en sånn scannerting som måler hjertelyden til barna over lengre tid. Samtidig måtte jeg trykke på en knapp hver gang jeg kjente spark. Fikk saft sånn at de skulle få litt sukker, for så aktive som de er vanligvis, var de helt stille da. Ble veldig aktive etterpå, da. Så der lå jeg og kjedet meg en halvtimes tid. Da kom det en ny person inn, som egentlig ikke visste hvorfor jeg var der, hun hadde bare fått beskjed om å koble meg fra og skrive ut scanningen. Fikk beskjed om å vente litt, for det var vaktskifte. Etter en laaaaang stund med fundering på hvorfor jeg skulle oppta mulig fødeplass, kom en ny dame inn. Hun skulle ta urinprøve, tempen, blodtrykk og puls på meg. Alt det var bra. (Letteste urinprøven jeg har tatt, forresten, med et sånt pappbekken satt fast i doen. Tror jeg skal kjøpe noen sånne). Så ventet vi litt til... Satt og hørte på ei som tydeligvis kom inn da. Hun grein og brakk seg... Stakkars. Etter en lang stund kom det en ny jordmor inn. Hun skulle bare ta meg med ut i yttergangen for at jeg kunne vente på en lege der. Så der satt jeg og så på folk som kom og gikk... Et par der fødselen tydeligvis var i gang. Hun så ut til å ha det vondt, men var likevel den som tok styringen. Den vordende far sto skrekkslagen med en bag i hånda Til slutt kom legen og var veldig overrasket over at de ikke hadde tatt blodprøve av meg allerede på mandag. Tok en rask UL av en eller annen grunn, og så skrev han en henvisning til blodprøve. Den ene kunne de sjekke med en gang, og var det noe feil der, skulle han ringe eller ikke... Tror han mente at han skulle ringe hvis det var noe, ellers ville jeg ikke høre noe. Var litt utenlandsk. Hvis det var forhøyede verdier av et eller annet måtte jeg få behandling, og muligens igangsetting i uke 37. Bare å gå dit... "Ja.. Du kan kanskje fortelle hvor jeg skal gå?" Fant fram til blodprøvelaben, og der forstyrret jeg visst folk på jobb, for hun som tok prøven lurte fælt på hvilken lege det var (det burde stå på dataen hennes...), hva i all verden han skulle med disse prøvene, og ikke minst hva han skulle sjekke etter gallesyre for. Det måtte jo sendes til riksen, og det fikk de ikke gjort før etter påske, snøft... Etter tre timer på sykehuset, hvorav de fleste gikk med til å sitte på en undersøkelsesbenk og dingle med bena, ble jeg løslatt. Hørte ikke noe i går kveld, så antar første prøven var ok. Resten får jeg vel kanskje vite til uka. Og dermed ser det ut til at den verste kløen har gitt seg, så var muligens litt psykisk/noe jeg hadde hengt meg opp i, men bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Er ikke den som har plaget dem mest, og det satt langt inne å ringe. Moralen er... Man kan ikke bare "stikke innom" sykehuset for en liten test, det tar laaaang tid. Godt å vite at man blir tatt på alvor, om ikke annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. april 2007 #1362 Del Skrevet 6. april 2007 Hjelpe meg for et styr! Men håper at det ikke var noe galt da Er det ikke vanlig at tvillinger kommer litt før tida uansett da? Har du noen anelse om det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 6. april 2007 #1363 Del Skrevet 6. april 2007 Hjelpes for et styr men godt du blir sjekket ut da!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. april 2007 #1364 Del Skrevet 6. april 2007 Greit å få en sjekk og sånn da, selv om det kan bli langtråkig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 6. april 2007 Forfatter #1365 Del Skrevet 6. april 2007 Et styr, ja. Skulle hatt med en bok. Håper jeg får noen fornuftige svar snart, da. Nå er jeg veldig trøtt, men får ikke sove. To i magen som turner noe voldsomt + en mann som faktisk snakker i søvne. Det har jeg ikke hørt før. Kombinasjonen er ikke helt søvn-vennlig. Dvs bare at to stykker turner som gale gjør at man ikke får sove. Hyggelig å kjenne at de er der, men de kan da sove om natta som vanlige folk, syns jeg. Lurer på om det er noe på tv? Mrs N - det er ikke alle tvillinger som kommer før tiden, selv om jeg tror man stort sett regner med at de kommer to-tre uker før termin. Har skjønt det sånn at jeg i hvertfall ikke går over, for da blir jeg satt igang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 6. april 2007 Forfatter #1366 Del Skrevet 6. april 2007 Nå tåler ikke huden min mer... De siste dagene har det sneket seg fram noen strekkmerker. Ikke annet å forvente, vel. Heldigvis blekner de visst etterhvert. Krysser fingrene for at det ikke blir så mange av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. april 2007 #1367 Del Skrevet 7. april 2007 Du får prøve å smøre noe på huden. Det hjelper for meg i alle fall og jeg har veldig lett for å få strekkmerker (ble faktisk født med strekkmerker ) Men ja, strekkmerkene blekner veldig etterhvert. Jeg er helt lys i huden og du må nesten vite at de er der hvis du skal se de. Men jeg bruker en spesiell oppstrammingskrem for strekkmerker da (et eller annet fra Loreal som er for strekkmerker, stor grønnblå tube) og med den bleknet selv de verste strekkmerkene etter bare et par uker. Men pass på koffeinmengden i disse kremene da hvis du tenker på å kjøpe noe nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 7. april 2007 #1368 Del Skrevet 7. april 2007 *oppdaterer meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 7. april 2007 #1369 Del Skrevet 7. april 2007 Skjønner godt du ikke får sove når både mann og barn oer aktive på natta Så skjønner jeg veldig godt at du blir på en måte litt frustrert for at de kan jo være rolige når du skal sove. Det er kjemåehyggelig å kjenne liv men litt slitsomt når en er sliten og hele magen vrir seg. Men kløen din!!! Det høres ikke noe bra ut! Er du hoven eller noe da??? Synes du skal ringe lege igjen hvis det blir verre igjen. Strekkmerker måen vel regne med ja. Har fått noen få på brystene jeg men de synes nesten ikke heldigvis. Men krem??? Skeptisk! Det var også jordmor. Hun sa at jeg godt kunne prøve men hun hadde ikke helt tro på det. Det kommer visst an på hudtypen din sa hun til meg Håper du får en fin kløfri påskeaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. april 2007 #1370 Del Skrevet 7. april 2007 M-m.. Det er ikke alle krem fungerer for. Jeg prøvde flere ulike typer kremer før jeg fant en som passet for meg. Jeg hadde nemlig noen store røde strekkmerker på armene som jeg gjerne ville ha bort før vi skulle gifte oss. Heldigvis er ikke strekkmerker det verste man kan slite med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. april 2007 #1371 Del Skrevet 7. april 2007 Huff, hørtes ut som litt av en sykehustur. Men da vet du i alle fall å ta med bok neste gang Jeg har det bare jeg skal på legekontoret, for plutselig blir man sittende der en time ekstra også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 8. april 2007 Forfatter #1372 Del Skrevet 8. april 2007 Du får prøve å smøre noe på huden. Det hjelper for meg i alle fall og jeg har veldig lett for å få strekkmerker (ble faktisk født med strekkmerker ) Men ja, strekkmerkene blekner veldig etterhvert. Jeg er helt lys i huden og du må nesten vite at de er der hvis du skal se de. Men jeg bruker en spesiell oppstrammingskrem for strekkmerker da (et eller annet fra Loreal som er for strekkmerker, stor grønnblå tube) og med den bleknet selv de verste strekkmerkene etter bare et par uker. Men pass på koffeinmengden i disse kremene da hvis du tenker på å kjøpe noe nå ← Smører med bodybutter når jeg husker det. Må kjøpe nytt nå. Vet ikke helt om jeg tror på kremer som skal fjerne strekkmerker, men skader muligens ikke å prøve... Har noen på puppene fra før av, som mannen påstår at han ikke ser, så de på magen blir nok bedre med tiden de og. *oppdaterer meg* ← Skjønner godt du ikke får sove når både mann og barn oer aktive på natta Så skjønner jeg veldig godt at du blir på en måte litt frustrert for at de kan jo være rolige når du skal sove. Det er kjemåehyggelig å kjenne liv men litt slitsomt når en er sliten og hele magen vrir seg. Men kløen din!!! Det høres ikke noe bra ut! Er du hoven eller noe da??? Synes du skal ringe lege igjen hvis det blir verre igjen. Strekkmerker måen vel regne med ja. Har fått noen få på brystene jeg men de synes nesten ikke heldigvis. Men krem??? Skeptisk! Det var også jordmor. Hun sa at jeg godt kunne prøve men hun hadde ikke helt tro på det. Det kommer visst an på hudtypen din sa hun til meg Håper du får en fin kløfri påskeaften! ← Ikke mye hoven, nei. Litt i fingrene innimellom. Står 0-1 på ødem... Ellers har jeg det helt fint, viser alle prøver, så nå venter jeg bare på svar på blodprøvene. Enten er det noe som må behandles, eller så er det bare noe jeg må godta de siste ukene. Ikke så ille, egentlig, mest på kvelden. Ellers har jeg jo kontroll en gang i uka framover, så blir da fulgt opp. M-m.. Det er ikke alle krem fungerer for. Jeg prøvde flere ulike typer kremer før jeg fant en som passet for meg. Jeg hadde nemlig noen store røde strekkmerker på armene som jeg gjerne ville ha bort før vi skulle gifte oss. Heldigvis er ikke strekkmerker det verste man kan slite med ← Nei, det er det ikke. Og de man får nå viser jo bare at man har blitt mamma... Det kan jo ikke være så ille Huff, hørtes ut som litt av en sykehustur. Men da vet du i alle fall å ta med bok neste gang Jeg har det bare jeg skal på legekontoret, for plutselig blir man sittende der en time ekstra også... ← Gjør gjerne det. Når jeg har vært på oridinære kontroller på sykehuset, har de vært pinlig presise, så tenkte ikke over det nå heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 8. april 2007 Forfatter #1373 Del Skrevet 8. april 2007 For en sløv dag. Det lille jeg hadde tenkt å gjøre, forsvant ut i ingenting. Mannen er syk, så går delvis rundt og kjeder seg, delvis sover, og jeg sovna selv på dagen i dag. Ellers har vi sett på film, og det er det. Egentlig ganske deilig. Likte ikke helt at det kom snø igjen, men får satse på at den går bort snart. To stykker har funnet ribbena mine den siste uka. Litt ømt, ja. Men litt får en tåle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 8. april 2007 #1374 Del Skrevet 8. april 2007 Deilig med en sløv dag da. Blie færre av dem om noen uker... Tenk at det ikke er lengre igjen før du skal få treffe mageboerne. Snill svigermor da. Har bare kjøpt en billig dyne på Princess vi, men burde man ha noe bedre kanskje? :klø: Vil jo gjerne ha det aller beste, men får vel prøve å tenke litt økonomisk også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 9. april 2007 #1375 Del Skrevet 9. april 2007 Heisann! Nå har jeg fått oppdatert meg her Det å slappe av høres veldig bra ut. Akkurat nå ligger jeg bare å sløver på sofaen og oppdaterer meg på kg. Har en del ting å pakke ut etter påsketuren, og ikke minst en del klær som må vaskes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 9. april 2007 #1376 Del Skrevet 9. april 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 9. april 2007 #1377 Del Skrevet 9. april 2007 Har bare kjøpt en billig dyne på Princess vi, men burde man ha noe bedre kanskje? :klø: Vil jo gjerne ha det aller beste, men får vel prøve å tenke litt økonomisk også... ← Det tror jeg holder lenge. Det er jo ikke alltid at det dyreste er det beste heller! til vannmelonen. Jeg har prøvd å lage en pizzaoppskrift til deg i dagboka mi men det ble jo litt på slump da. Kan jo bli spennende å høre hvordan den blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cleopatra Skrevet 9. april 2007 #1378 Del Skrevet 9. april 2007 Ønsker deg bare lykke til resten av tiden som vordende tvillingmor. Nyt det -tilværelsen blir straks snudd på hodet (i positiv forstand da)... Har selv tvillingjenter på snart 2 år. Ang. kløen så hadde jeg også det, føltes som jeg hadde myggstikk over hele kroppen. Det ble sjekket ut og de fant ikke noe. Jeg tror det var litt stressrelatert for min del. Lite søvn og mange tanker. Jeg visste overhode ikke hva jeg gikk til og syntes det var både spennende og skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 10. april 2007 #1379 Del Skrevet 10. april 2007 jeg smører og smører med oljer og kremer og håper jeg slipper strekkmerker men det er jo delte meninger om det hjelper å smøre, men det kan vel ikke skade tenker jeg jeg har strekkmerker både på puppene og på hoftene. men de er fra mine "yngre dager" - det burde kanskje tyde på at jeg kommer til å få det nå også? samtidig har jeg venninner med strekkmerker på hoftene fra som ikke har fått strekkmerker under svangerskap. så jeg håper fortsatt håper alt er bra med deg og de to små! det er så gøy å høre om dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 10. april 2007 #1380 Del Skrevet 10. april 2007 Akkurat som meg, Petra. Har også strekkmerker fra puberteten, men ikke sett noen hittil i svangerskapet. Smører meg med bodybutter hver dag, så krysser fingre for at de holder seg borte. Men er ikke verdens største krise om de kommer... tror jeg da... Håper alt er bra, Vannmelon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå