Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene

Vannmelon

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia

Du har vel vært i dagboka mi har du ikke? Dårlig husk på meg... :sjenert:

Tvillinger du da?! Det må være veldig spennede! 2 små som er i magen. Hvoran føles det? ser for meg mange ubehagelige spark jeg? Hvordan er det når jordmor måler SF-målet ditt? Er det helt vanlig det? Det har jeg ofte spekulert på. Du skal føde på normalt vis? Det er kanskje vanlig det med tvillinger nå til dags? Er helt uvitende når det gjelds det.. Som du ser er jeg litt nysgjerrig ;)

Ha en flotters helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner et tvillingpar der foreldrene fikk en stor overraskelse på føden!

Det var på den tiden der far ventet på gangen og farens reaksjon var "Du køddær nå?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder oss til sommeren ja :)  Ha ei fin helg :klem:

Hormoner kan forårsake mye mentalt krøll, det skal være sikkert :klem:

:Nikke:

Du har vel vært i dagboka mi har du ikke? Dårlig husk på meg... :sjenert:

Tvillinger du da?! Det må være veldig spennede! 2 små som er i magen. Hvoran føles det? ser for meg mange ubehagelige spark jeg? Hvordan er det når jordmor måler SF-målet ditt? Er det helt vanlig det? Det har jeg ofte spekulert på. Du skal føde på normalt vis? Det er kanskje vanlig det med tvillinger nå til dags? Er helt uvitende når det gjelds det.. Som du ser er jeg litt nysgjerrig ;)

Ha en flotters helg :klem:

De på sykehuset og fastlegen måler ikke SF-målet. Sier det ikke er nødvendig. Jordmor på helsestasjonen måler. Det er langt over normalen. Var vel på 30 cm nå, tror jeg. Vokser fort. Eneste grunn til å evt måle det er visstnok i tilfelle det plutselig vokser veldig fort, da kan man ha fått for mye fostervann... På sykehuset tar de jo UL, så da ser de det der i såfall, kan jeg tenke meg.

Mange spark, ja, og nå begynner de å bli litt sterkere. Noen ganger er det bare en som sparker, andre ganger begge to, og da er det liv. Mange steder på en gang, både synkront og i utakt. Noen ganger hopper magen og beveger seg hit og dit, andre ganger kjennes det bare at de romsterer "langt inni der" - men det tror jeg er likt for alle...? Har ingenting å sammenligne med, annet enn hva jeg har hørt her inne. Veldig morsomt når en sparker i blæra og den andre i ribbena (heldigvis ikke kjempehardt enda).

Håper jeg kan føde normalt - går i hvertfall hvis førstemann ligger med hodet ned. Kan vel ha setefødsel av førstemann og, men vet ikke helt... Har skjønt det sånn at det ikke spiller så store rollen hvordan andremann ligger, da h*n plutselig får god plass til å snu seg... Er visst mange tilstede, da, og såvidt jeg har skjønt får man epidural i tilfelle man plutselig må ta keisersnitt. Heller det enn narkose. Noen ganger blir visst førstemann født normalt, også blir det hastesnitt på nr to av en eller annen grunn.

Kjenner et tvillingpar der foreldrene fikk en stor overraskelse på føden!

Det var på den tiden der far ventet på gangen og farens reaksjon var "Du køddær nå?"

Skjønner igrunn farens reaksjon. Plutselig blir alt annerledes enn en har tenkt...

Innom og avleverer et stort ønske om at du får en koselig helg, det som er igjen :):klem:

Takker :)

Ha en fin helg :)

Du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst snudd døgnet helt. Går og legger meg, men får ikke sove... Godt jeg har fri om dagen. Hadde vært litt stressa hvis jeg skulle på jobb dagen etter. Har vel dobbel forstyrrelse og. Spark og romstering i magen + diverse lyder fra mannen som sover ved siden av :ler:

I dag hadde vi middagsbesøk av noen venner. Det var koselig. Mannen lagde knallgod middag som vanlig. Og så ryddet alle opp mens jeg satt i sofaen og ventet :sjarmor: Moppet gulv og vasket bad i dag, og det var visst ikke noe sjakktrekk for rygg og bekken, men litt nytte får man da gjøre for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤

Det er herleg når folk stiller ekstra opp!! :)

Har ikkje vaska golv heile svangerskapet eg nesten, faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen lagde knallgod middag som vanlig. Og så ryddet alle opp mens jeg satt i sofaen og ventet  :sjarmor: 

Heldiggris! Jeg har fortsatt til gode å oppleve det der.. :forvirret:

Bippemannen er fullstendig ubrukelig på kjøkkenet, men så gjør han ingenting for å endre på det heller da. Han har imidlertid lovet at han skal lære litt matlaging når jeg en gang blir gravid. Av en eller annen grunn er jeg ikke så optimistisk på at han kommer til å gjøre så stor innsats. Jeg kan heller ikke se for meg at det blir så gøy for verken han eller meg. Sikkert ikke bare-bare å skulle lære noe nytt av en tikkende hormonbombe.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at folk hjelper til så vannmelon med tvillinger i magen for slappet av litt :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare si hei og ønske deg en fin tirsdag! :klem:

Høres morsomt ut med to som romsterer i magen. Synes det går vel hardt for seg her innimellom jeg. Klarer ikke helt å forestille meg hvordan det ville vært med dobbelt opp av bevegelser. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som har vært innom her - :kyss:

I dag skal jeg på tvillingforberedende kurs (tvillingsoppdrettskurs?), det første av tre. Det blir bra. Håper vi kan lære noe av det.

Lørdag hentet mannen og broder'n seksjonen vår, så gårsdagen og søndag ble brukt til å montere seksjon. Mannen, mamma og pappa ordnet og styrte, jeg satt i sofaen og lo. Skikkelig underholdning...

Søndag var vi på middag hos ei venninne, og i går var jeg på cafe med en kamerat, mamma og pappa var her for å hjelpe med seksjon, og en kollega kom innom. På toppen av det ringte ei anna venninne og lurte på om jeg ville komme bort en tur.Hadde ikke helt tid til det. Kjempekoselig med så mange mennesker, men ganske typisk at alt kommer på samme dagen :ler: Ene uka er det ingen som har tid, og neste uke har alle tid på samme dag... Jaja.. Får ta det igjen.

Til helga har mannen bursdag. Leter etter gave, men ikke så veldig lett. Tror jeg vet hva jeg skal kjøpe, men må bare finne det.

Får vel snart begynne å fylle inn i seksjonen - nå får vi bedre skapplass på kjøkkenet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Nei det er ikke lett å finne gave til mannen synes jeg. Det ender som regel opp med klær eller sko men det er han veldig glad for da!

Det høres veldig spennende ut å ha to som romsterer i magen men kan tenke meg det kan bli litt vel mye romsteringer inniblandt også?

Blir utrolig spennende å høre hvordan det går med fødselen din ja, men det er jo forhåpentligvis ikke riktig enda! ;)

Ha en fin tirsdag og kurskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo har bursdag idag, men jeg har ikke kjøpt noe. Vi pleier ikke kjøpe noe til hverandre vi da.. Eller, vi får jo ny bil i mårra da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Denne gangen har jeg faktisk fått beskjed om å huske gave. Det har ikke skjedd før. Var vel ikke så alvorlig ment, men likevel...

Da har Vannmelon vært flink og satt inn de siste hyllene i seksjonen + vasket den. Det er fryktelig tungt arbeid for tida, så nå må jeg ha en liten pust i bakken før jeg begynner å bære glass og servise... Kjøkkenet ser ikke bra ut, men det får seile sin egen sjø en liten stund, for akkurat nå var seksjonen mye morsommere.

Tenker å dra så jeg får en time eller to i byen i dag før kurset, så får passe på å roe ned litt før det. Ikke for det - bussen her er skikkelig melkerute, så får en tre kvarters hviletid på den og.

Iss - spennende med ny bil :)

Smile - De får holde seg der inne i minst ti uker til, syns jeg. Trenger ikke få noen fødsel nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Min mann har også bursdag til helga... Vi brukar ikkje å gi kvarandre gåver, men eg har lyst til å finne på noko likevel... Men aaanar ikkje kva...

Gode forslag...? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, passe på at du ikke sliter deg ut :fy_fy:;)

Ha en fin tirsdag, og lykke til med gave til mannen. Har dessverre ingen gode ideer, da jeg gjerne sliter på det området selv... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har også bursdag til helga... Vi brukar ikkje å gi kvarandre gåver, men eg har lyst til å finne på noko likevel... Men aaanar ikkje kva...

Gode forslag...? :ler:

Nei, i grunn ikke. Men nå er du vel omtrent der at du faktisk kan gi han "snille barn", som alle foreldre ønsker seg ;)

Evt noe sportsutstyr, akebrett (til å leke med knotten) eller noe?

Ja, passe på at du ikke sliter deg ut :fy_fy:  ;)

Ha en fin tirsdag, og lykke til med gave til mannen. Har dessverre ingen gode ideer, da jeg gjerne sliter på det området selv... :klem:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...