Gå til innhold

Har dere betenkeligheter med å reise


Sam

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om å dra på ferie når det er urolighter i verden. Tenker spesielt på feriesteder som ikke ligger så langt unna der det nettopp har vært/er krig/store uenigheter? Synes det er litt skummelt, men man kan jo heller ikke stoppe opp å leve for det. Synes det er synd at det skal være slik. Det værste er jo når man hører om bomber som blir sprengt over kjente turistområder. Man blir jo litt betenkt. Vi har planer om å reise til Kypros neste år, men min mor er betenkt pga urolighetene i området rundt. Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette, men hva tenker dere om temaet? Drar dere dit dere vil, uansett, eller planlegger dere reise utenfor "områdene" det gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Tenker helt klart på det. Styrer unna Egypt, Tyrkia og et par andre europeiske land. Drar heller ikke på storbyferie til London med det første. Men ellers er det fritt frem. Kriminaliteten øker overalt så man må jo uansett passe på når man ferdes på fremmede steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg holder meg ikke unna land som ikke er i direkte krig. Har ingen betenkeligheter med å dra til verken Egypt, Tyrkia, London eller New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei ikke generelt sett, men jeg droppa riktignok tanken på Israel for noen dager siden.

Som siste gjest over meg her sier; med mindre landet ikke er i direkte krig tar jeg gjerne sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at i mange områder er sikkerheten skjerpet nå. Turistene er de menneskene som blir best tatt vare på stort sett. Har ingen problemer med å dra til London eller New York. Sjansen for at noe skal skje med en er mikroskopisk tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at i mange områder er sikkerheten skjerpet nå. Turistene er de menneskene som blir best tatt vare på stort sett. Har ingen problemer med å dra til London eller New York. Sjansen for at noe skal skje med en er mikroskopisk tross alt.

Ja, det e vel et sannhetsord det, at sikkerheten er betraktelig bedre, spesielt ved turiststeder. Bare sikkerheten man kan se på flyplasser er jo treffende.

Og som en av gjestene her sier, så må man jo passe seg hvor enn man går, men det synes jeg faktisk gjelder her i Norge også. Utrolig hva man kan oppleve på sitt eget hjemsted. Jeg har lært mye fra forskjellige utenlandsreiser, så jeg vet å være forsiktig. Men synes likevel det er trasig at det ikke skal gå an å reise hvor som helst, uten å være trygg på at man ikke kan bli bomba(da tenker jeg mest på de spesielt utsatte krigsområdene). Men dette blir jo en litt annen sak, hvorfor folk kriger og gjør så mye dumt. Jeg liker å reise, og det hadde vært fint om man følte man kunne reise hvor som helst. Det gjør jeg ikke nå, har vel aldri ville dratt til krigslandene, men enda sterkere nå, og det er sikkert mye man kunne sett der og, både av kultur, natur og alt annet man måtte være interessert i.

Er vel bare et hjertesukk fra min side dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, skulle gjerne sett masse i Midtøsten som er satt på et solid vent. Men i mellomtiden er det heldigvis nok av spennende ting ellers i verden jeg vil oppleve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, det e vel et sannhetsord det, at sikkerheten er betraktelig bedre, spesielt ved turiststeder. Bare sikkerheten man kan se på flyplasser er jo treffende.

Og som en av gjestene her sier, så må man jo passe seg hvor enn man går, men det synes jeg faktisk gjelder her i Norge også. Utrolig hva man kan oppleve på sitt eget hjemsted. Jeg har lært mye fra forskjellige utenlandsreiser, så jeg vet å være forsiktig. Men synes likevel det er trasig at det ikke skal gå an å reise hvor som helst, uten å være trygg på at man ikke kan bli bomba(da tenker jeg mest på de spesielt utsatte krigsområdene). Men dette blir jo en litt annen sak, hvorfor folk kriger og gjør så mye dumt. Jeg liker å reise, og det hadde vært fint om man følte man kunne reise hvor som helst. Det gjør jeg ikke nå, har vel aldri ville dratt til krigslandene, men enda sterkere nå, og det er sikkert mye man kunne sett der og, både av kultur, natur og alt annet man måtte være interessert i.

Er vel bare et hjertesukk fra min side dette.

For en fantastisk arrogant holdning til krig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når det gjelder bedre sikkerhet, så er vel det en aldri så liten illusjon. Man kan aldri sikre seg mot de verste/beste (etter som man ser det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Når det gjelder bedre sikkerhet, så er vel det en aldri så liten illusjon. Man kan aldri sikre seg mot de verste/beste (etter som man ser det).

Og dette var en uinnlogget Fraggel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel ikke reist til Libanon eller Israel akkurat, men kommer ikke på noen andre land jeg har problemer med. Har både vært i London og Tyrkia nylig.

Umulig å spå hvor og når den neste bomben eksploderer ved et turiststed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kypros hadde jeg ikke hatt noe problem med. Hvordan det er der til neste år må dere nesten bare vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk arrogant holdning til krig!

Jaha? Tror du missforstår meg. Mener ikke noe galt i det jeg sier. Temaet her er reiseliv, og hvordan krig og uroligheter påvirker hvor man vil reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...