Scully Skrevet 23. juli 2006 #21 Skrevet 23. juli 2006 The Rock Deer Hunter Pianisten Schindlers Liste Shine Den grønne mil Redd Mening Ryan Pulp Fiction Kill Bill 1&2 og sikkert mye viktig som jeg har glemt her
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #22 Skrevet 23. juli 2006 American Beauty Festen The Deer Hunter Veronikas to liv Dogville Paris, Texas
punktom Skrevet 23. juli 2006 #23 Skrevet 23. juli 2006 Donnie Darko The Graduate The Shawshank redemption
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #24 Skrevet 23. juli 2006 Piano Breaking the Waves Tre nøtter til Askepott Gutter er gutter
hilli Skrevet 23. juli 2006 #25 Skrevet 23. juli 2006 Av en eller annen grunn er det ikke kvalitetsfilmene jeg kan se om og om igjen, mine filmer er; Grease Clueless Cry Baby
Gjest fluesmekker Skrevet 23. juli 2006 #26 Skrevet 23. juli 2006 Alt av Monty Python Tre nøtter til Askepott og flåklypa vær jul (aldri ellers, det er juks) Schindlers Liste Første Ringens Herre filmen (theatrical cut) Moulin Rouge Kongerike for en llama
Gjest Chrizzy Skrevet 23. juli 2006 #27 Skrevet 23. juli 2006 Hair Gjøkeredet (men den er skikkelig grusom ) Italiensk for nybegynnere Rænnstensungar Star Wars Bridget Jones Amadeus Uff, nei dette er vanskelig
Lilletrollet Skrevet 23. juli 2006 #28 Skrevet 23. juli 2006 Dirty Dancing Bravehaert Rush hour Lord Of the ring!
Brunhilde Skrevet 23. juli 2006 #29 Skrevet 23. juli 2006 Blinkende Lykte Hair A Star Is Born og Convoy er filmer jeg kan se flere ganger...
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #30 Skrevet 23. juli 2006 aliens quadrologien!!! braveheart the gorillas in the mist the last dance terminator 2, hoho, sikkert filmen jeg har sett mest eller noe rart... hva er det med meg.. 3 nøtter til askepott er en klassiker, sett den hver jul omtrent så lenge jeg kan huske! Vil ikke kjøpe den på dvd engang, vil bare se den på jul, for den tilhører jula!!
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. juli 2006 #31 Skrevet 23. juli 2006 De filmene jeg gjerne ser igjen og igjen, er ganske "lette" filmer, som Dirty Dancing, Bridget Jones, Moulin Rouge, Walk the line, Amelie fra Montmartre, Grease - altså romantiske komedier og musikaler. Filmene jeg virkelig elsker, og som rører noe i meg, kan jeg ikke se igjen og igjen på samme måte. Det blir for følelsesmessig krevende eller noe, samtidig som jeg ikke vil ødelegge magien. Dette gjelder f.eks filmer som Mitt liv som hund, Før solnedgang, Ondskapen, American History X, Gjøkeredet.
K.A. Skrevet 23. juli 2006 #32 Skrevet 23. juli 2006 Nå preges min liste av at jeg er gutt, og jeg vil også gjøre oppmerksom på at disse slett ikke nødvendigvis er mine yndlings-filmer. De er rett og slett filmer jeg ikke blir lei av. March or Die -- dette er muligens den eneste filmen jeg noen gang har sett to ganger på rad. Når jeg så den andre gangen, var det for å få med meg én enkelt setning i begynnelsen et sted, som jeg syntes var sagt på en fin måte for øret: "He looks like a general to me." Selve setningen er det ikke noe spesielt ved. Etter at denne scenen var kommet, satt jeg likesågodt og så resten en gang til. Det er en god film, ikke fantastisk på noe vis, men en god film. Platoon -- har det en krigsfilm skal ha. Rett og slett. Mytteriet på Bounty -- både den med Marlon Brando og Mel Gibson. Men den med Marlon er best. Elsker havet. Treasure Island -- kanskje også min yndlingsbok. I det minste er det den boken jeg har lest desidert flest ganger. Jeg liker nesten alle film-versjoner, men har en forkjærlighet for Disney-versjonen av 1950, og den med Charlton Heston som Long-John Silver. Das Boot -- dette er en lang en, men jeg går aldri lei. Elsker havet. Elsker det maritime. Elsker ubåter. Zulu -- elsker tradisjonell britisk militær pomp. "Button up that tunic, lad, where do you think you are?" 55 Days at Peking -- er vel ganske glad i "last stand" type filmer også. the Man Who Would Be King -- en klassiker, og et skikkelig velfortalt eventyr. Seppuku -- samt alt det andre, er jeg også ganske japanofil av meg. El Cid -- min favoritt episke film. Rett og slett en ære-full film. Jabberwocky -- eller "Sangen om den råtnende potet" som den heter på norsk. Syntes ikke den var noe særlig første gang jeg så den, men dette er en sånn film som blir bedre og bedre for hver gang. Tora! Tora! Tora! -- er og forblir den beste - den ENESTE filmen om Pearl Harbour. Så historisk korrekt som det er mulig å få det til, uten at det går ut over spenningen på noe vis. Jernkorset -- basert på romanen av samme navn. Har rett og slett den beste intro og avslutning jeg noen gang har sett, ihvertfall i en krigsfilm. Too Late the Hero -- en krigsfilm ikke så mange har hørt om, tror jeg, med Michael Caine i en av de to hovedrollene. Liker den faktisk veldig godt. Slutten var faktisk et "make or break" punkt, hvor to alternativer var mulig. Et alternativ ville ødelagt filmen, mens det andre ville bare gjøre filmen enda bedre. De to alternativene var med hensikt ganske åpenbare for seerne. Heldigvis valgte de det andre alternativet, og filmen er god.
Gjest Hilde79 Skrevet 23. juli 2006 #33 Skrevet 23. juli 2006 Disse kan jeg se om og om og om igjen: Chihiro og heksene Sin City Kill Bill I og II (Har en forkjærlighet for filmer hvor kvinner høvler over menn med sabel...) Stekte, grønne tomater Den fabelaktige Amelie
CoolDuckie Skrevet 23. juli 2006 #34 Skrevet 23. juli 2006 (endret) Inspirert av tråden om dårlige filmer i hylla.. Hvilke/n film/er kan du se om og om igjen uten å bli lei? ← Filmer med spesiell stemning kan sees om igjen. F.eks Mulholland Drive, Wild at Heart, Blue Velvet, A clockwork orange, Betty Blue, Barton Fink osv... Favoritten min er Boogie Nights . Den har en herlig naiv-optimistisk-dyster stemning fra en svunnen tid. CoolDuckie Endret 23. juli 2006 av CoolDuckie
Scorpina Skrevet 23. juli 2006 #35 Skrevet 23. juli 2006 .... Tre nøtter til Askepott ..... hver jul (aldri ellers, det er juks) (måtte bare korrigere deg litt. Hver skrives ikke "vær" .... ← JUST presis!! Mannen min sa til meg "kan'ke du bare ta den opp da også kan du se den så mange ganger du vil". Atte HAALLOO??? måtte jeg bare si til ham. DET er jo helt teit og juks dø lux!! Gjelder liksom ikke... Han bare så på meg som om jeg kom fra en annen planet ....og det gjør jo vi kvinner også Nuvel, andre filmer på lista mi er bl.a... Titanic Citizen X (meeeget bra og er sann historie) Gudfaren box'en Notting Hill Frihetens regn Stekte grønne tomater Blomster av stål Star Wars box'en Lord of the Rings Terms of Endearment (Tid for ømhet) ..oh...sikkert mange fler men det var det jeg kom på sånn i farten.
Meaty Skrevet 23. juli 2006 #36 Skrevet 23. juli 2006 This is Spinal Tap! En perle av en komedie, så full av morsomme underfundigheter at man ikke får med seg halvparten første gang man ser den. Handler om et fiktivt britisk heavy-rock band som turnerer USA men de er ikke lenger så populære som de engang var. Alt som kan gå galt, det går galt. Noe av det mest geniale med denne filmen er at mesteparten av dialogen er improvisert, og de tre hovedrolleinnehaverne (Christopher Guest, Michael McKean og Harry Shearer) er dyktige musikere som har skrevet sangene i filmen selv. Spesialutgaven av DVD'en inneholder masse bortklipte scener som er like morsomme som selve filmen, pluss et alternativt kommentarlydspor med gutta fra filmen som også er hysterisk morsomt. Definitivt min favoritt-DVD. Har også stor sans for Best in show som er med de samme skuespillerne, om enn i helt andre roller. Handler om en hundeutstilling Ellers kan ikke Monty Python-filmene sees for mange ganger, favoritten er nok Holy Grail og scenen med den tafatte prinsen (What? The curtains?) og vaktene hans ("I thought it was a bit daft to guard him when he's a guard"). Jeg og venninna mi hadde som hobby å sitere MP-filmer for ca 10 år siden...
Gjest gjesta Skrevet 23. juli 2006 #37 Skrevet 23. juli 2006 Teit flinkis ? ... nja, jeg er vel ganske filminteressert og har utdanning innen det også... ← Ikke teit i det hele tatt, bare flink!
Gjest gjesta Skrevet 23. juli 2006 #38 Skrevet 23. juli 2006 This is Spinal Tap! Fniiis, ja, det er en av de få filmene jeg alltid er i humør til å se!
Gjest gjesta Skrevet 23. juli 2006 #39 Skrevet 23. juli 2006 Jabberwocky -- eller "Sangen om den råtnende potet" som den heter på norsk. Syntes ikke den var noe særlig første gang jeg så den, men dette er en sånn film som blir bedre og bedre for hver gang. Jabberwocky er nok et av historiens morsomste "makkverk" ja. Jeg humrer mest av de små detaljene, som for eksempel capsen til Terry Jones. For øvrig elsker jeg kommentarsporene til Terry Gilliam. Og Terry Gilliam generelt. Jepp. (Trivia: På coveret til DVD-utgaven jeg har, står det JAMMERWOCKY med store grelle (og helt ute av kontekst) bokstaver. )
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #40 Skrevet 23. juli 2006 Jabberwocky er nok et av historiens morsomste "makkverk" ja. Jeg humrer mest av de små detaljene, som for eksempel capsen til Terry Jones. For øvrig elsker jeg kommentarsporene til Terry Gilliam. Og Terry Gilliam generelt. Jepp. (Trivia: På coveret til DVD-utgaven jeg har, står det JAMMERWOCKY med store grelle (og helt ute av kontekst) bokstaver. ) ← Kommentatorsporet! Jeg har den da på DVD, men av en eller annen grunn har jeg ikke kommet på å lytte til kommentatorsporet på akkurat denne filmen. Takk for påminnelsen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå