Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #81 Del Skrevet 31. juli 2006 Regelmessige dunk ja, har hørt det er hikking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #82 Del Skrevet 31. juli 2006 liv: da er det nok en del hikking her også! MrsPvennen: Er fornøyd med kjøpene ja, synes det var veldig fint det vi fikk kjøpt! Jeg har det bra, selv om jeg er litt trøtt og sliten. Også er det jo mandag... Skyttemammaen: Så herlig å tenke på at du er blitt mamma til en liten prins i natt! Murmelmy: Cr@sh: Takk for kompliment ang vogna, faktisk sambo som har valgt den ut, fargen altså..., men er veldig fornøyd. Står og lyser opp i stua nå! IdaC: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #83 Del Skrevet 31. juli 2006 Der hadde jammen meg Epica vært innom også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #84 Del Skrevet 31. juli 2006 Da er denne helga gått også! Utrolig hvor fort disse helgene skal gå! Var på fest hos naboen på lørdag, var kjempekoselig, men sambo ble skikkelig møkkings, IGJEN! Greit nok å bli full og greier, men ikke så ofte dritings som han har blitt til tider i det siste. Fikk knapt liv i han da jeg fant han på kjøkkenet da jeg skulle hente lillesøs på natta, han lå bare å rista...... Men fikk såvidt kontakt, la han i stabilt sideleie og reiste. Gikk så klart bra, men jeg ble både sint og redd! Nå er det slutt på drikking av all brunt brennvin!!!!! Det tåler han ikke! Var ordentlig sint og lei meg i hele går, han unnskyldte seg, men dette er siste gangen! Og det vet han nok. Sa det til han også, hadde det ikke vært for at jeg var gravid, så hadde jeg flyttet hjem. Hvertfall for en periode. jeg elsker jo gutten, men det går ann å begrense inntaket litt!!! Han forsto det nå, jeg gråt og gråt og gråt. Kjefte gidder jeg ikke drive med lenger, det går ikke inn! Men etter hva jeg er skjønt, så er det slik gutter er. Men jeg tolererer ikke alt, greit å sette ned foten med en gang!! I går gikk dagen med til soving, hentet jo søs på byen og var ikke hjemme i før 4, og så mått jeg sjekke om sambo og sovna vel ikke før 5... Lå i senga til 13. Fikk levert 2 poser med klær til Estland + kastet 2 poser søppel, levert tilbake koffertene til mor, så nå er det litt ryddigere på klesrommet. Men er igjen en del gitt. Får se om jeg tar et tak i dag. Var en tur hos mor og søs i går, fikk deilig pizza til middag, fikk med litt til sambo også, hadde ikke samvittighet til å la han ikke få, han elsker nemlig mor sin pizza. På kvelden var vi på bursdag hos ei venninne. Så da var vi sosiale i tillegg! Også gikk vi halvveis så da fikk jeg trimmet meg litt også. Nå er jeg på jobb, ikke det at jeg har fått gjort så mye i dag, måtte jo oppdatere meg her inne! Er jo så herlig at Skytte har fått sin lille prins! Etterpå skal jeg og søs gå over sakene hun har etter gullgutten, se om vi kan bruke noe av det, også skulle mor lage hjemmelaget fiskegrateng til middag! I kveld tror jeg jeg og sambo skal se en film jeg lånte av søs i går. Så da er vel denne dagen gått også, prøve å få til en liten gåtur, ned på tomta eller noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #85 Del Skrevet 31. juli 2006 Bare 57 dager igjen på tickeren! Det vil vel i norsk regnemåte egentlig si at det er igjen 59 dager til termin da, men det er under 60 dager det! Husker så godt hvor glad jeg var da jeg hadde kommet til 200 dager igjen, det går fort gitt...... Nervene kommer nå kjenner jeg. Men jeg gleder meg til babyen kommer! Selv om alt dette er litt ut-av-meg-sjæl-opplevelse. Skjønner liksom ikke helt at det er en baby inni meg. At det som romstrerer inni meg, er knøttet til meg og sambo.... Skummelt, spennende og fantastisk herlig! På en gang.... Litt sånn med tanke på vogna også som står i stua, flott vogn, men skjønner ikke helt at det er vi som skal ha den! Mye tanker på en mandag morgen, men hjelper vel kanskje å få de ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. august 2006 Forfatter #86 Del Skrevet 1. august 2006 for 32 uker! det nærmer seg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. august 2006 Forfatter #87 Del Skrevet 1. august 2006 Dette med dåp har jeg tenkt litt på. Når? Hvor? Hvem som faddere? Hvor mange faddere? Det blir nok til at vi tar det i kirken vi sogner til nå, som sambo har sogne til hele tida. Er jo der vi hører til nå, selv om jeg gjerne skulle hatt det i "min" kirke. Men når? Hvor gamle pleier barna å være? Er det for tidlig i november? For hektisk i desember? For sent i januar? Ang. faddere har jeg egentlig funnet ut nå at det er greit med 5, istedenfor 4... Jeg vil da bruke mor som "gudmor" selv om det ikke har vært noe tradisjon hos oss, også velger jeg og sambo 2 hver. Jeg tror jeg da velger lillesøs og ei venninne, satser jo på å få to barn etterhvert, da blir storesøs og hennes mann faddere da. Vil ikke splitte ektepar, de skal jo liksom holde sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. august 2006 Forfatter #88 Del Skrevet 1. august 2006 Dro ut til mor etter jobb i går, skravlet litt før storesøs og gullungen kom. Hentet saker på loftet, masse klær, mest i str 62 og oppover da. + ammepute, babygym og vippestol. Så da har vi spart noen penger der! Fikk deilig hjemmelaget fiskegrateng til middag, herlig! Er nesten mett enda. Slappet av litt da jeg kom hjem, så kjørte jeg og sambo en tur, før vi ryddet på klesrommet. Ble veldig bra, nå ble det bedre plass og vi fikk vekk litt skrot. Etterpå bare slakke vi på sofaen, jeg med dataen, han med tv`en.... også snakket vi litt om navn... Ikke lett det der altså!!! Var oppom og hjalp foreldra hans med nye tlf og data en tur da. Koselig å kunne hjelpe! Sovet greit i natt, ikke helt i tipp topp form kjenner jeg, men litt må man vel regne med. Planene i dag er ikke så mange enda. Jobbe noen timer, også skulle jeg vært å kjøpt meg noen nye topper... Lite å ha på meg om dagen! Også skal jeg høre om L har tid til å møtes i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2006 #89 Del Skrevet 1. august 2006 Hei! for 32 uker! Kjenner meg så godt igjen i det du skriver ang. det å skulle få en liten baby. Det er jo helt uvirkelig. Jeg ser på de små klærne, på vogga, på vogna og for øyeblikket er det jo bare "ting". Men snart skal noen bruke disse tingene...og det er så rart... Føler virkelig med deg etter helgens hendelser. Ikke misforstå meg, men jeg syns det var godt å lese om andre som har sånne opplevelser også. For jeg har også en mann som ikke tåler brennvin i det hele tatt og som absolutt ikke klarer å begrense inntaket sitt...det er så slitsomt og jeg hater det. Har også prøvd å forklare at jeg ikke takler at han blir dritings og ute av kontroll, men det går bare ikke inn...man blir jo så redd og bekymra når de blir helt dødrukne...har nedlagt forbud mot å drikke mer enn et par øl til maten i tida framover - det er IKKE aktuelt for meg å ha med meg en mann som ikke er edru på føden. Og i tida etterpå er det heller ikke aktuelt at han drikker seg full. Jeg skal ikke ha hjem en dritings mann med en liten baby i huset, og sikkert nok bekymringer med det som er. Sånn. Godt å få det ut! HA EN FIN DAG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. august 2006 Forfatter #90 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Så enig med deg, Kverula! Her i huset blir det nok sterke restriksjoner på alkoholen framover. Greit nok å drikke litt til maten eller noe ja, men ikke noe fulle folk nå framover nei og heller ikke etterpå!!! Men han skjønner det selv også... Bare så irriterende at jeg må bli så lei meg før det hjelper!!! Også synes jeg ikke det er noe gøy å kjefte på en 26 åring som ei hønemor! Lurer på hva folk sier om meg ja... Endret 1. august 2006 av *MissS* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 1. august 2006 #91 Del Skrevet 1. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 1. august 2006 #92 Del Skrevet 1. august 2006 Usj Så lite greit med en dritings mann. Jeg må nesten tvinge mannen til å gå på en snurr. Ingen av oss er så drikkeglade selv om vi synes det er godt med et glass eller to i ny og ne. Men ikke hele tiden. Vi festet begge fra oss da vi var tyve og under. Etter at vi ble sammen så har vi vært ferdig med det. Kan vel telle på en hånd de gangene vi drikker oss fulle i løpet av et år (tilsammen ) Ha en super dag, snuppa! Håper du fant noen fine topper. Og tiden går altfor fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie27 Skrevet 1. august 2006 #93 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Da er denne helga gått også! Utrolig hvor fort disse helgene skal gå! Var på fest hos naboen på lørdag, var kjempekoselig, men sambo ble skikkelig møkkings, IGJEN! Greit nok å bli full og greier, men ikke så ofte dritings som han har blitt til tider i det siste. Fikk knapt liv i han da jeg fant han på kjøkkenet da jeg skulle hente lillesøs på natta, han lå bare å rista...... Men fikk såvidt kontakt, la han i stabilt sideleie og reiste. Gikk så klart bra, men jeg ble både sint og redd! Nå er det slutt på drikking av all brunt brennvin!!!!! Det tåler han ikke! Var ordentlig sint og lei meg i hele går, han unnskyldte seg, men dette er siste gangen! Og det vet han nok. ← Hei *MissS*! Stikker såvidt innom mine nye naboer... Måtte bare kommentere, for dette kjenner jeg igjen! Ikke det at det skjer hver helg, men min mann har også en tendens til å bøtte innpå av både brunt (og blankt (les: trønder) brennevin) Håper dette ikke skjer så mye under graviditeten! Da bli jeg sint! Skjønner deg godt! Ha en fin ettermiddag/kveld Endret 1. august 2006 av Minnie27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. august 2006 Forfatter #94 Del Skrevet 1. august 2006 Minni27: Så koselig med nye i boka mi! Er ikke så dette skjer med sambo hver helg altså, men jeg kan nok telle til 5 ganger eller noe i år, og det er for mye for min del!!!! Murmelmy: Har ikke kommet meg til byen enda... men må dra bortover etterpå, kom på at jeg må kjøpe gave til L også! Skal til henne etter jobb i morgen, så da får jeg se om jeg finner noe klær. Selv om jeg burde spare penga... Cr@sh: Sovet en times tid etter jobb, hjalp litt, men ble vekt av tlf og kunne godt ha sovet et par timer til... Mor og gullungen var innom en tur, og sambo driver på tomta. Får vel kanskje bytte om å reise til byen, bli ferdig med det jeg skal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 1. august 2006 #95 Del Skrevet 1. august 2006 Må bare gi deg en diger etter helgas hendelser. Skjønner deg veldig godt at du ble lei deg, hadde sikkert blitt det jeg og. Heldigvis så har vi det som Murmelmy her i huset, vi drikker så sjelden av drikkevarer i skapet har stått der i flere år Får håpe han og drikker fra seg nå og tar seg sammen når babyen kommer i huset. Og ikke bry deg om hva folk sier om deg, det er deres liv, og det er du som lever med ham og ikke "folket". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. august 2006 Forfatter #96 Del Skrevet 1. august 2006 Takk, IdaC! Vil tro han har drukket fra seg for en stund nå ja! Vært å kjøpt bursdagsgave til bestis i dag. Fornøyd ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. august 2006 #97 Del Skrevet 1. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 2. august 2006 Forfatter #98 Del Skrevet 2. august 2006 Ephemera: Trøtt som vanlig, sover jo sikkert fra 11 til 8 hver natt nesten, men stuptrøtt allikevel. Drømmer jo en del, så har vel litt å si det også på søvnen I dag er det fullt opplegg, jobbe til 12, bursdag til bestis, kinamat til middag (takeaway) og så på kamp med venninne L. Sambo lurte på om jeg kunne rydde litt også, men det rekker jeg nok ikke i dag... Formen er helt grei... SLapp og vondt i hodet, ellers ikke værst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. august 2006 #99 Del Skrevet 2. august 2006 Håper du kvikner til snart og føler deg mer opplagt! Men er vel vanlig islutten av sv.skapet å føle deg sliten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 2. august 2006 Forfatter #100 Del Skrevet 2. august 2006 Epica: Fått spist en Stratos nå, og drukket litt Farris Bris, så er litt bedre! Gikk forresten på vekta i går, 74 kilo... Det vil si 4 kilo opp fra startvekta. Synes 74 kilo er mye jeg da. Siden trivselvekta mi er under 65, helst 62. Passer utmerket til mine 176 cm. Så målet før neste sommer er å være nede i 65 kilo, helst litt under. Satse på å begynne å trene etter 6 ukerskontroll på det lokale helsestudio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå